Og³oszenie z dnia 2023-05-12
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00231263/01 - Modyfikacja z dnia 2023-05-24
- 2023/BZP 00234805/01 - Modyfikacja z dnia 2023-05-26
- 2023/BZP 00292864/01 - Wynik z dnia 2023-07-06
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa targowiska w miejscowo¶ci Harasiuki w formule"zaprojektuj i wybuduj"
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Harasiuki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409376
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: D³uga 11
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Harasiuki
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-413
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: 15-8791306
1.5.8.) Numer faksu: 15-8791306
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@harasiuki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.harasiuki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa targowiska w miejscowo¶ci Harasiuki w formule"zaprojektuj i wybuduj"
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-5025d3f3-f08b-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00212929
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-05-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00005682/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.3 Budowa targowiska w miejscowo¶ci Harasiuki
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje typu "Inwestycje w targowiska lub obiekty budowlane przeznaczone na cele promocji lokalnych produktów w ramach poddzia³ania "Wsparcie inwestycji w tworzenie ulepszanie i rozwijanie podstawowych uslug lokalnych dla ludno¶ci wiejskiej w tym rekreacji,kultury i powi±zanej infrastruktury.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://zamowienia.harasiuki.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy ZETO PZP, która jest dostêpna pod adresem: https://zamowienia.harasiuki.pl, oraz poczty elektronicznej. 2. Wykonawca zobowi±zany jest do zapoznania siê z regulaminem i instrukcja postêpowania przeznaczon± tylko dla Wykonawcy dostêpnej w zak³adce "Pomoc". Wykonawca zak³ada konto na platformie wykonuj±c kroki procesu rejestracyjnego, otrzymuje link aktywacyjny a nastêpnie ustanawia has³o.
4.Aby z³o¿yæ ofertê nale¿y uzupe³niæ strefê Wykonawcy i przej¶æ do wybranego postêpowania, nastêpnie przej¶æ do sekcji „Twoje oferty” i klikn±æ przycisk „Dodaj”. Po uzupe³nieniu wszystkich wymaganych pól nale¿y wybraæ opcjê „Z³ó¿ ofertê”. Po poprawnym wys³aniu oferta zostaje zaszyfrowana. Szczegó³owy informacje dot. komunikacji opisane zosta³y w rozdziale 11 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu przy wykorzystaniu Platformy ZETO PZP:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s;
b) Komputer klasy PC lub MAC, o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa najlepiej najnowszej dostêpnej wersji obs³uguj±ca TLS 1.2 z wyj±tkiem Internet Explorer;
d) W³±czona obs³uga JavaScript;
e) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie pdf.;
f) pod³±czony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcê certyfikatu u¿ywanego przez Wykonawcê.
2. Zamawiaj±cy, zgodnie z §11 ust. 2 Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452) podaje nastêpuj±ce informacje na temat specyfikacji po³±czenia, formatu przesy³anych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
a) dopuszczalne formaty przesy³anych danych, tj. plików o wielko¶ci do 100 MB w formatach: .doc, .pdf, .zip, .docx, .xls, .xlsx, .rar, .7zip, .jpg, .jpeg, .png,
.txt, .tiff, .xads, .sig,
b) informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: - plik za³±czony przez Wykonawcê na Platformie Zamówieñ Publicznych ZETOPZP i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany - format kodowania UTF8. Mo¿liwo¶æ otworzenia pliku dostêpna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiaj±cego po up³ywie terminu sk³adania oferty
3.Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy Microsoft Azure, który jest synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy
informuje, ¿e:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekaza³ w niniejszym postêpowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
na zadanie pn.: „Budowa targowiska w miejscowo¶ci Harasiuki” prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ.
5) obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie narusza integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przys³uguje:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Zamawiaj±cego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RRG.III.271.3.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 1235050,00 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1 Przedmiotem zamówienia jest : opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej (architektoniczno-budowlanej we wszystkich bran¿ach) i na jej postawie wykonanie robót budowlanych zwi±zanych z budow± targowiska
w miejscowo¶ci Harasiuki.
4.2 Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na :
a) budowie wiaty handlowej ze stanowiskami handlowymi zadaszonymi,
b) budowê wiaty ¶mietnikowej wraz z pomieszczeniem gospodarczym,
c) modernizacjê istniej±cej zieleni,
d) zagospodarowanie nowej zieleni niskiej,
e) zamontowanie instalacji fotowoltaicznej,
f) wykonanie przy³±cza do istniej±cej sieci kanalizacyjnej,
g) demonta¿ istniej±cej nawierzchni,
h) utwardzenie placu z nowymi ci±gami pieszymi,
i) wykonanie schodów terenowych,
j) budowa punktu bie¿±cej wody,
k) monta¿ elementów ma³ej architektury(³awki stojak na rowery, kosze na ¶mieci),
l) sto³y handlowe 280x90,
m) wykonanie i monta¿ tablic informacyjnych,
n) wykonanie instalacji elektrycznej wiaty,
o) wykonanie o¶wietlenia terenu targowiska oraz parkingu,
p) wykonanie odwodnienia terenu inwestycji,
q) wykonanie nowej nawierzchni parkingu,
4.3.Szczegó³owe warunki realizacji zamówienia jego zakres przedmiotowy , w tym zakres prac projektowych oraz robót okre¶la Program Funkcjonalno-U¿ytkowy dla zadania wraz z za³±cznikami(dalej zwany równie¿ „PFU”) stanowi±cy za³±cznik nr 2.1 do SWZ, projekt umowy stanowi±cy za³±cznik Nr 2 do SWZ.
4.4. Wykonawca zobowi±zuje siê wykonaæ dokumentacje projektow± we wszystkich bran¿ach zgodnie z Programem Funkcjonalno-U¿ytkowym (dalej zwanym :PFU:), Umow±, obowi±zuj±cymi przepisami prawa, decyzjami, opiniami, i uzgodnieniami.
4.5.W przypadku wyst±pienia wykluczaj±cych siê wzajemnie postanowieñ i wytycznych zawartych w dokumentach bêd±cych czê¶ci± sk³adow± zamówienia, ustala siê nastêpuj±c± hierarchiê ich wa¿no¶ci:
1) zawarte w PFU,
2) zawarte w Umowie,
3) zawarte w ofercie z za³±cznikami.
4.6. Postanowienia zawarte w dokumentach, o których mowa w ust. 4.3, nale¿y traktowaæ jako wzajemnie uzupe³niaj±ce. W przypadku wyst±pienia dwóch lub wiêcej ró¿nych wymagañ, jako wi±¿±ce nale¿y traktowaæ wymagania zawarte w dokumencie wy¿szej hierarchii.
4.7. Przedmiot zamówienia nale¿y wykonaæ zgodnie z obowi±zuj±cymi powszechnie przepisami prawnymi, w szczególno¶ci Prawa budowlanego, a tak¿e normami technicznymi i zasadami wiedzy technicznej obowi±zuj±cymi dla przedmiotu zamówienia.
4.8.Dokumentacja projektowa powinna opisywaæ Przedmiot Umowy za pomoc± cech technicznych i jako¶ciowych oraz byæ zgodna z Polskimi Normami przenosz±cymi europejskie normy zharmonizowane, oraz uwzglêdniaæ wszystkie niezbêdne opinie, uzgodnienia, zezwolenia w zakresie wynikaj±cym z obowi±zuj±cych przepisów. O¶wiadczenie o wzajemnym skoordynowaniu technicznym opracowañ projektowych powinno byæ wykonane przez osoby posiadaj±ce uprawnienia budowlane do projektowania w odpowiedniej specjalno¶ci. Dokumentacja winna uwzglêdniaæ przepisy dotycz±ce zasad bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia w fazie realizacji robót.
4.9 Dokumentacja projektowa wykonana przez Wykonawcê sk³adaæ siê bêdzie z dokumentów okre¶lonych w pkt. 3.2. PFU, powinna byæ zgodna z wymogami Zamawiaj±cego okre¶lonymi w PFU i Umowie oraz byæ zgodna z obowi±zuj±cymi przepisami i normami.
4.10. Na wykonan± kompletn± dokumentacje projektow± Wykonawca udziela gwarancji na okres gwarancji udzielonej na wykonane na jej podstawie roboty budowlane. Gwarancja dotyczy odpowiedzialno¶ci szczególnie za wady ukryte oraz jako¶ci opracowanej dokumentacji. Wykonawca gwarantuje tym samym, ¿e po odbiorze dokumentacji nie ujawnia siê ¿adne wady projektu.
4.11. Zamawiaj±cy stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane poni¿ej czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia:
- wykonywanie prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych, operatorzy sprzêtu i prace fizyczne instalacyjno-monta¿owe objête zakresem zamówienia (nie dotyczy kierowników budowy i kierowników robót).
(obowi±zek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te bêd± wykonywane samodzielnie
i osobi¶cie przez osoby fizyczne prowadz±ce dzia³alno¶æ gospodarcz± w postaci tzw. samozatrudnienia jako podwykonawcy).
4.12.Szczegó³owe wymagania dotycz±ce realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia okre¶lone zosta³y w projekcie umowy – za³. Nr 2 do SWZ,
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego
71200000-0 - Us³ugi architektoniczne i podobne
71420000-8 - Architektoniczne us³ugi zagospodarowania terenu
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45112710-5 - Roboty w zakresie kszta³towania terenów zielonych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
31527200-8 - O¶wietlenie zewnêtrzne
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 17.1. Zamawiaj±cy dokona oceny ofert, które nie zosta³y odrzucone, na podstawie nastêpuj±cych kryteriów oceny ofert: cena, d³ugo¶æ okresu gwarancji.17.2. Zamawiaj±cy dokona oceny ofert przyznaj±c punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmuj±c zasadê, ¿e 1% = 1 punkt.
Punkty za kryterium „Cena” zostan± obliczone wed³ug wzoru:
Cn
PC = ------- x 60 pkt
Cb
gdzie,
PC - ilo¶æ punktów za kryterium cena,
Cn - najni¿sza cena ofertowa spo¶ród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej.
W kryterium „Cena”, oferta z najni¿sz± cen± otrzyma 60 punktów a pozosta³e oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najni¿szej ceny odpowiednio mniej. Koñcowy wynik powy¿szego dzia³ania zostanie zaokr±glony do dwóch miejsc po przecinku.
17.3. Punkty za kryterium „D³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane i wbudowane materia³y, liczone w okresach miesiêcznych:
17.4. W przypadku zaoferowania minimalnej d³ugo¶ci okresu gwarancji tj. 36 miesiêcy Wykonawca otrzyma zero (0) punktów,
W przypadku zaoferowania maksymalnej d³ugo¶ci okresu gwarancji tj. 60 miesiêcy Wykonawca otrzyma czterdzie¶ci (40) punktów.
W przypadku zaoferowania gwarancji pomiêdzy 36 a 60 miesiêcy Wykonawca
otrzyma punkty wg wzoru:
Go
PG = ------- x 40 pkt
Gmax
gdzie,
PG – warto¶æ punktowa, któr± nale¿y wyznaczyæ,
Gmax – najd³u¿szy oferowany okres gwarancji,
Go – okres gwarancji podany w ofercie.
Zamawiaj±cy okre¶la minimaln± d³ugo¶æ okresu gwarancji na 36 miesiêcy.
Je¿eli Wykonawca nie wska¿e okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane i wbudowane materia³y, Zamawiaj±cy przyjmie, ¿e Wykonawca nie udziela gwarancji i ofertê odrzuci.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcê okresu gwarancji na wykonane roboty i wbudowane materia³y, krótszego ni¿ 36 miesiêcy Zamawiaj±cy ofertê odrzuci.
Wykonawca mo¿e udzieliæ gwarancji d³u¿szej ni¿ 60 miesiêcy jednak Zamawiaj±cy w takim przypadku przyzna maksymaln± liczbê punktów (tj. 40 pkt)
Wykonawcy oferuj± d³ugo¶æ okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane i wbudowane materia³y w pe³nych miesi±cach.(w przedziale od 36 do 60 miesiêcy).
17.5. Za najkorzystniejsz± ofertê zostanie uznana oferta, która otrzyma najwiêksz± ilo¶æ punktów obliczon± na podstawie wzoru:
PO = PC + PG
gdzie : PO – £±czna ilo¶æ punktów oferty ocenianej
PC – Liczba punktów uzyskanych w kryterium „cena’
PG – liczba punktów uzyskanych w kryterium „D³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na roboty budowlane i wbudowane materia³y ”
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: d³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane i wbudowane materia³y
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
6.1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:6.1.1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w ww. zakresie.
6.1.2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów;
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w ww. zakresie.
6.1.3. uprawnieñ sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w ww. zakresie.
6.1.4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku:
Zamawiaj±cy okre¶la, ¿e warunek ten zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e i¿: dysponuje lub bêdzie dysponowa³ w okresie wykonywania zamówienia i skieruje do realizacji :
1). minimum jedn± osobê, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika budowy- posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej ,lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równowa¿ne do wy¿ej wskazanej.
2). minimum jedn± osob± (która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika robót sanitarnych) posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawco w zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równowa¿ne do wy¿ej wskazanych.
DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZ¡CE WARUNKÓW
UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) Przez posiadanie uprawnieñ budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestnicz±cych w realizacji zamówienia, rozumie siê uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2021 r, poz. 2351 z pó¼n. zm.) oraz przepisów wcze¶niejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalno¶ci i ich zakresy) bêd± rozpatrywane zgodnie z przepisami reguluj±cymi nadawanie uprawnieñ budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z tre¶ci± wydanych decyzji.
2) Wykonawca w celu wykazania spe³niania warunków okre¶lonych w pkt 6.1.4. ppkt. 1 i 2 SWZ mo¿e wskazaæ osobê bêd±c± obywatelem pañstwa cz³onkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), która naby³a kwalifikacje zawodowe do wykonywania dzia³alno¶ci w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z w³a¶ciwymi przepisami, w szczególno¶ci z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustaw± z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 8.3.2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu:
Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art.109 ust.1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
1). Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa w pkt. 8.3.2. - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
2) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 8.3. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie (nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania) nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ z³o¿enia):
8.3.1. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
a)Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 7 do SWZ. w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 1 i 2. SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia wraz z oferta przedmiotowych ¶rodków dowodowych5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
13.4. Oferta musi zawieraæ nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty:1) Formularz ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowi±cy Za³±cznik nr 3 do SWZ (przy czym Wykonawca mo¿e sporz±dziæ ofertê wg innego wzorca, powinna ona wówczas obejmowaæ dane wymagane dla oferty
w SWZ i za³±cznikach).
2) O¶wiadczenie o braku podstaw wykluczenia i spe³nienia warunków udzia³u w postepowaniu o których mowa w rozdziale 8.1 SWZ;
3) O¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale 8.2 SWZ (je¿eli dotyczy),
4) Zobowi±zanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt. 9.4 SWZ(je¿eli dotyczy),
5) O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sk³adane na podstawie art.125 ust.1 ustawy Pzp. o którym mowa w pkt. 9.8 SWZ(je¿eli dotyczy)
6) Potwierdzenie umocowania do dzia³ania w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby:
7) Pe³nomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (je¿eli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
Wykonawca jest zobowi±zany do wniesienia wadium w wysoko¶æ 30 000,00 z³(s³ownie: trzydzie¶ci tysiêcy z³otych).
12.2.Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert± wyj±tkiem przypadków ,o których mowa w art. 98 ust.1 pkt. 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
12.3. Wadium mo¿e byæ wniesione w nastêpuj±cych:
1)pieni±dzu,
2) gwarancjach bankowych
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2019r poz. 310, 836 i 1572),
12.4. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy zamawiaj±cego w Bank Spó³dzielczy Bi³goraj Oddzia³ Harasiuki,
nr konta: 57 9602 0007 3000 0114 2000 0028 z adnotacj± „wadium- Budowa targowiska w miejscowo¶ci Harasiuki.
Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
12.5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej - przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Tre¶æ gwarancji lub porêczenia nie mo¿e zawieraæ postanowieñ uzale¿niaj±cych jego dalsze obowi±zywanie od zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
12.6.W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej lub porêczenia, gwarancja lub porêczenie musi byæ nieodwo³alne, bezwarunkowe i p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami i powinna zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
a) nazwê: daj±cego zlecenie(wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczenia (zamawiaj±cego), gwaranta lub porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotê wadium,
c) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia w formule „ od dnia…. – do dnia …”,
d) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³acenia kwoty wskazanej w gwarancji/porêczeniu na pierwsze ¿±danie zmawiaj±cego w sytuacjach zatrzymania wadium okre¶lonych w przepisach.
12.7. Gwarancja lub porêczenie musi zawieraæ w swej tre¶ci wskazanie adresu e:mail lub adresu pocztowego na który Zamawiaj±cy prze¶le o¶wiadczenie o zwolnieniu wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej czy ubezpieczeniowej musi mieæ taka sama p³ynno¶æ jak wadium wniesione w pieni±dzu- dochodzenie roszczenia z tytu³u wadium wniesionego w tej formie nie mo¿e byæ utrudnione. Dlatego w tre¶ci gwarancji powinna znale¼æ siê klauzula stanowi±ca, i¿ wszystkie spory odno¶nie gwarancji bêd± rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji s±dów polskich, chyba ¿e wynika to z przepisów prawa.
12.8. Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia wyst±pienia jednej z okoliczno¶ci:
1) up³ywu terminu zwi±zania ofert±;
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
3) uniewa¿nienia postêpowania o udzielenie zamówienia, z wyj±tkiem sytuacji gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia
12.9. Zamawiaj±cy, niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od z³o¿enia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
1) który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert;
2) którego oferta zosta³a odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po uniewa¿nieniu postêpowania, w przypadku gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
12.10. Z³o¿enia wniosku o zwrot wadium powoduje rozwi±zanie stosunku prawnego z Wykonawc± wraz z utrata przez niego prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej.
12.11. Zamawiaj±cy dokonuje zatrzymania i zwrotu wadium w okoliczno¶ciach wymienionych w art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
10.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) o¶wiadczenie o których mowa w pkt. 8.1 SWZ sk³ada z ofert± ka¿dy
z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ wg wymogów Za³±cznika Nr 4 do SWZ.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertê sk³ada spó³ka cywilna a pe³ny zakres prac wykonaj± wspólnicy wspólnie w ramach umowy spó³ki o¶wiadczenie powinno potwierdzaæ ten fakt. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ wg wymogów za³±cznika nr 6 do SWZ.
c) zobowi±zani s± oni na wezwanie Zamawiaj±cego, z³o¿yæ podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-± spe³nienie warunku a w pkt. 8.3.2. sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
10.3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych, strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia którejkolwiek z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:1) przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci si³y wy¿szej, przez któr± nale¿y rozumieæ zdarzenia niezale¿ne od ¿adnej ze stron, zewnêtrzne, niemo¿liwe do zapobie¿enia, które nast±pi³o po dniu wej¶cia w ¿ycie umowy, w szczególno¶ci: wojny, akty terroryzmu, klêski ¿ywio³owe, strajki oraz akty w³adzy i administracji publicznej, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi wystêpowania okoliczno¶ci si³y wy¿szej;
6) przed³u¿enia terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust.1, mo¿e nast±piæ w zakresie niezbêdnym do wykonania robót zleconych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1, 3, 4 lub ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych,
10) zmiana terminu wykonania zamówienia lub zakresu ¶wiadczeñ lub sposobu wykonywania zamówienia mo¿e nast±piæ w przypadku konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych nieujêtych w PFU, dokumentacji projektowej, robót zamiennych. Szczegó³owy zakres zmian umowy zosta³ ujêty i opisany w za³aczniku Nr 2 do SWZ - Projekt umowy w paragrafie 18 ust od 1 do 14.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-05-29 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem platformy zamowieñ publicznych ZETO PZP dostêpnej pod adresem https:// zamowienia.harasiuki.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-29 10:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-06-27
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa i modernizacja systemów zaopatrzenia w wodê oraz wykonanie przydomowych oczyszczalni ¶cieków na terenie gminy Barg³ów Ko¶cielny
- Budowa 2 budynków mieszkalno-us³ugowych wielorodzinnych przy ul. ¦w. Anny oraz ¦w. Jacka w Wejherowie.
- Modernizacja Targowiska przy ul. Namys³owskiej 8 w Warszawie
- Wykonanie systemu klimatyzacji pomieszczeñ przedszkolnych Przedszkola nr 1 w Ole¶nicy
- Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych- modernizacja (przebudowa) drogi w m. Kazimierek
- Wykonanie systemu klimatyzacji pomieszczeñ przedszkolnych Przedszkola nr 4 w Ole¶nicy
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.