eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostrzeszów › Dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych z terenu Miasta i Gminy Ostrzeszów do placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki w trakcie przewozu w roku szkolnym 2023/2024 i 2024/2025



Ogłoszenie z dnia 2023-05-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych z terenu Miasta i Gminy Ostrzeszów do placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki w trakcie przewozu w roku szkolnym 2023/2024 i 2024/2025

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD OBSŁUGI PLACÓWEK OŚWIATOWYCH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250568824

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Zamkowa 31

1.5.2.) Miejscowość: Ostrzeszów

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-500

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zopo@ostrzeszow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrzeszow.nowoczesnagmina.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych z terenu Miasta i Gminy Ostrzeszów do placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki w trakcie przewozu w roku szkolnym 2023/2024 i 2024/2025

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4c1b67f3-f08e-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00213109

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00033568/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Dowożenie dzieci i uczniów niepełnosprawnych z terenu Miasta i Gminy Ostrzeszów w roku szkolnym 2023/2024 i 2024/2025

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4c1b67f3-f08e-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. przy użyciu:
Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zopo@ostrzeszow.pl (nie dotyczy składania ofert).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Specyfikacja Warunków Zamówienia oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia będą udostępniane pod następującym adresem strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 250 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Pozostałe wymagania techniczne zostały określone w pkt VIII i IX swz.
4. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w postaci elektronicznej, w formacie danych określonych w w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, np. .pdf (zalecany format), .doc, xls, .jpg, .jpeg
5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
6. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca,
w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio
oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
7. Przed złożeniem oferty formularz powinien zostać podpisany cyfrowo. Dokument można podpisać podpisem kwalifikowanym, profilem zaufanym, podpisem osobistym lub pieczęcią osobistą.
8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
9. W przypadku składania większej liczby dokumentów elektronicznych i oświadczeń oraz elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń wszystkie dokumenty można skompresować do jednego pliku archiwum (np.: .zip, .7Z), a następnie skompresowany plik podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Złożony w ten sposób podpis będzie potwierdzał zgodność
z oryginałem wszystkich elektronicznych kopii dokumentów znajdujących się w skompresowanym pliku;

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1.1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zakład Obsługi Placówek Oświatowych
w Ostrzeszowie, 63-500 Ostrzeszów, ul. Zamkowa 31,
1.2. inspektorem ochrony danych osobowych w Zakładzie Obsługi Placówek Oświatowych w Ostrzeszowie,
63-500 Ostrzeszów, ul. Zamkowa jest Pan Janusz Pokora, iod@ostrzeszow.pl tel. 605 334 334,
1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym,
1.4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2019 r. — Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”,
1.5. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
1.6. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO,
1.7. Posiada Pani/Pan:
1)na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
2. Nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1.1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zakład Obsługi Placówek Oświatowych
w Ostrzeszowie, 63-500 Ostrzeszów, ul. Zamkowa 31,
1.2. inspektorem ochrony danych osobowych w Zakładzie Obsługi Placówek Oświatowych w Ostrzeszowie,
63-500 Ostrzeszów, ul. Zamkowa jest Pan Janusz Pokora, iod@ostrzeszow.pl tel. 605 334 334,
1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym,
1.4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2019 r. — Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”,
1.5. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
1.6. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO,
1.7. Posiada Pani/Pan:
1)na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
2. Nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZOPO.2.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych z terenu Miasta i Gminy Ostrzeszów do placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki w trakcie przewozu w roku szkolnym 2023/2024 i 2024/2025.
2. Dowóz dzieci będzie się odbywał możliwie jak najkrótszą trasą dom-szkoła/ośrodek-dom do następujących placówek oświatowych:
• Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Ostrzeszowie przy ul. Gen. Sikorskiego 19 – ok. 33 osób/dzieci.
Szacowany kilometraż w okresie roku szkolnego (10 miesięcy) wynosi ok. 45 000 km x 2 r. szk. (20 miesięcy) = 90 000 km.
• Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Rojowie, ul. Stefana Czarnieckiego 51 – ok. 12 osób/dzieci.
Szacowany kilometraż w okresie roku szkolnego (10 miesięcy) wynosi ok. 30 000 km x 2 r. szk. (20 miesięcy) = 60 000 km.
• Dziennego Ośrodka Rehabilitacyjno-Wychowawczego w Miliczu przy ul. Kopernika 20, 56-300 Milicz – ok. 4 osób/dzieci.
Szacowany kilometraż w okresie roku szkolnego (10 miesięcy) wynosi ok. 35 000 km x 2 r. szk. (20 miesięcy) = 70 000 km.
• Zespół Szkół Specjalnych w Słupi pod Kępnem, ul. Katowicka 8, 63-648 Słupia pod Kępnem – ok. 3 osób/dzieci.
Szacowany kilometraż w okresie roku szkolnego (10 miesięcy) wynosi ok. 20 000 km x 2 r. szk. (20 miesięcy) = 40 000 km.
• Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczy nr 2 im. Plutonu Głuchoniemych AK dla Dzieci i Młodzieży Słabo Słyszącej i Niesłyszącej w Kaliszu, 62-800 Kalisz, ul. Kordeckiego 19 –
ok. 2 osób/dzieci.
Szacowany kilometraż w okresie roku szkolnego (10 miesięcy) wynosi ok. 37 000 km x 2 r. szk. (20 miesięcy) = 74 000 km.
3. Dzieci i uczniowie objęci będą dowozem na trasie dom-szkoła-dom tj. z miejsca zamieszkania do wskazanej szkoły, przedszkola lub ośrodka zgodnie z planem nauczania w danej jednostce oświatowej.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-09-04 do 2025-06-27

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Norma emisji spalin EURO

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp Zamawiający określa i wymaga spełnienia następujących warunków udziału
w postępowaniu:
1. W zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań w zakresie tego warunku.
2. W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada:
a) aktualną licencję/zezwolenie/koncesję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie
z ustawą z dnia 6 września 2021 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2022, poz. 2201 z późn. zm.);
b) aktualny certyfikat kompetencji/kwalifikacji zawodowych przewoźnika w zakresie przewozu osób,
na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009
z dnia 21 października 2009r.
3. W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada:
a) opłaconą polisę, a przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia; Należy przedstawić dokument ubezpieczenia firmy/wykonawcy na kwotę
co najmniej 100 000 złotych (sto tysięcy złotych).
4. W zakresie zdolności technicznej lub finansowej
Wykonawca spełni warunek jeżeli:
a) Wykaże się doświadczeniem - wykazem wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie usług wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane,
oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Przewoźnik musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 1 zamówienie polegające na transporcie osób w okresie min. 3 miesięcy lub dłuższym, usługi o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane
lub są wykonywane należycie.
b) Wykonawca wykaże, że dysponuje zasobem technicznym w celu realizacji zamówienia, tj. przedstawi
wykaz taboru samochodowego, w którym należy wykazać min. 5 pojazdów/busów, w tym:
- minimum 3 busy o liczbie miejsc siedzących min. 9 (7 dzieci +1 opiekun + 1 kierowca);
- minimum 1 bus o liczbie miejsc siedzących min. 14 (12 dzieci +1 opiekun + 1 kierowca);
- minimum 1 bus o liczbie miejsc siedzących min. 22 (20 dzieci + 1 opiekun + 1 kierowca),
które spełniają następujące wymagania:
- są sprawne technicznie i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych;
- posiadają ważne badania techniczne, ważne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC)
i następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW);
- wyposażone są w siedzenia oraz w pasy bezpieczeństwa do przewożenia dzieci i miejsce
na bezpieczne umocowanie wózka inwalidzkiego z osobą niepełnosprawną;
- wiek pojazdu w dniu otwarcia ofert nie może wynosić więcej niż 12 lat, tj. rok produkcji pojazdu
nie starszy niż z 2011 r.;
- emisja spalin minimum EURO IV.
c) Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, posiadającymi kwalifikacje zawodowe, tj. przedstawi wykaz osób które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości,
wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami; Wykonawca będzie dysponował do realizacji zadania:
- min. 5 osobami posiadającymi uprawnienia do prowadzenia pojazdów samochodowych – prawo jazdy kategorii B, w tym co najmniej jeden z nich prawo jazdy kategorii D zgodnie
z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz ustawą z dnia 6 września 2001
o transporcie drogowym i minimum 3 letnim stażem pracy na stanowisku kierowcy;
- min. 5 osobami pełniącymi obowiązki opiekunów dzieci, posiadającymi ukończony kurs
z zakresu BHP i pierwszej pomocy przedmedycznej.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający wezwie wykonawcę do dostarczenia następujących dokumentów i oświadczenia:
a) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 275) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innym Wykonawcą lub Wykonawcami, którzy złożyli odrębną ofertę (załącznik nr 8 do swz)
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy, sporządzonych nie wcześniej
niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu należy złożyć następujące oświadczenia i dokumenty :
a) aktualną licencję/zezwolenie/koncesję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie
z ustawą z dnia 6 września 2021 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2022, poz. 2201 z późn. zm.);
b) aktualny certyfikat kompetencji/kwalifikacji zawodowych przewoźnika w zakresie przewozu osób,
na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009
z dnia 21 października 2009 r.;
c) opłaconą polisę, a przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia; Należy przedstawić dokument ubezpieczenia firmy/wykonawcy na kwotę co najmniej 100 000 złotych (sto tysięcy złotych);
d) wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usług wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane - (załącznik nr 4 do swz);
Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane
lub są wykonywane należycie;
e) wykaz taboru samochodowego, którymi realizowane będzie zamówienie zawierający dane: marka pojazdu,
rok produkcji, liczba miejsc siedzących, norma emisji spalin EURO - (załącznik nr 5 do swz).
Należy wykazać min. 5 pojazdów/busów, w tym:
- minimum 3 busy o liczbie miejsc siedzących min. 9 (7 dzieci +1 opiekun + 1 kierowca);
- minimum 1 bus o liczbie miejsc siedzących min. 14 (12 dzieci +1 opiekun + 1 kierowca);
- minimum 1 bus o liczbie miejsc siedzących min. 22 (20 dzieci + 1 opiekun + 1 kierowca),
które spełniają następujące wymagania:
- są sprawne technicznie i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych;
- posiadają ważne badania techniczne, ważne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC) i następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW);
- wyposażone są w siedzenia oraz w pasy bezpieczeństwa do przewożenia dzieci i miejsce na bezpieczne umocowanie wózka inwalidzkiego z osobą niepełnosprawną;
- wiek pojazdu w dniu otwarcia ofert nie może wynosić więcej niż 12 lat, tj. rok produkcji pojazdu nie starszy niż z 2011 r.;
- norma emisji spalin minimum EURO IV.
f) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych
za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności,
oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - (załącznik nr 6 do swz).
Należy wykazać, że Wykonawca:
- będzie dysponował do realizacji przedmiotu umowy min. 5 osobami pełniącymi obowiązki opiekunów dzieci, posiadającymi ukończony kurs z zakresu BHP i pierwszej pomocy przedmedycznej;
- będzie dysponował do realizacji przedmiotu umowy min. 5 osobami posiadającymi uprawnienia
do prowadzenia pojazdów samochodowych – prawo jazdy kategorii B, w tym co najmniej jeden z nich prawo jazdy kategorii D zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym i minimum 3 letnim stażem pracy na stanowisku kierowcy;
g) zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy) – (załącznik nr 8 do swz);
h) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni Wykonawcy.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej w dniu zawarcia umowy do dostarczenia dokumentów (kserokopie/skany), potwierdzających, że:
a) osoby wskazane w ofercie, mające pełnić pełniące funkcje opiekunów podczas realizacji przedmiotu zamówienia, posiadają ukończone kursy w zakresie BHP, pierwszej pomocy przedlekarskiej lub dodatkowe kwalifikacje;
b) dowody rejestracyjne samochodów wskazanych w ofercie wraz z dokumentami ubezpieczeniowymi
(OC i NNW);
c) dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień przez osoby wskazane w ofercie mające pełnić funkcje kierowcy podczas realizacji usługi;
d) dla pojazdów wskazanych w ofercie Wykonawca przestawi arkusz techniczny pojazdu zawierający informację, że pojazd spełnia normę emisji spalin EURO IV, V lub VI. Jeśli pojazdy nie posiadają oznakowania EURO, ale zostały zmodyfikowane osiągając ten sam standard, należy przedłożyć karty techniczne pojazdów, w których określono normy emisji.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej w dniu zawarcia umowy do dostarczenia dokumentów (kserokopie/skany), potwierdzających, że:
a) osoby wskazane w ofercie, mające pełnić pełniące funkcje opiekunów podczas realizacji przedmiotu zamówienia, posiadają ukończone kursy w zakresie BHP, pierwszej pomocy przedlekarskiej lub dodatkowe kwalifikacje;
b) dowody rejestracyjne samochodów wskazanych w ofercie wraz z dokumentami ubezpieczeniowymi
(OC i NNW);
c) dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień przez osoby wskazane w ofercie mające pełnić funkcje kierowcy podczas realizacji usługi;
d) dla pojazdów wskazanych w ofercie Wykonawca przestawi arkusz techniczny pojazdu zawierający informację, że pojazd spełnia normę emisji spalin EURO IV, V lub VI. Jeśli pojazdy nie posiadają oznakowania EURO, ale zostały zmodyfikowane osiągając ten sam standard, należy przedłożyć karty techniczne pojazdów, w których określono normy emisji.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Ustala się wadium w wysokości: 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wykonawca wnosi wadium nie później niż przed upływem terminu składania ofert w następujących formach:
a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy 61109011730000000017006172,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą znalezienia się środków finansowych na rachunku zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
5. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie skutkuje odrzuceniem oferty.
6. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
a) upływu terminu związania ofertą,
b) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
c) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin jego wniesienia.
7. Zamawiający niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
b) którego oferta została odrzucona,
c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
d) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
8. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi w formie oświadczenia o zwolnieniu wadium.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub 106 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej,
b) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ustawie;
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1 pkt a składa każdy w Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Sposób składania oświadczeń i dokumentów przez Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia:
1) dokumenty o braku podstaw do wykluczenia każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia składa osobno;
2) dokumenty potwierdzające spełnienia postawionych przez Zamawiającego warunków, składają
ci z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, którzy odpowiadają za ich spełnienie;
3) ofertę składa (podpisuje) pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia lub wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
na zasadach ogólnych.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający dopuszcza zmiany treści umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy:
a) w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych
za świadczenie usług, kontrolę jakości;
Zmiana ta może wynikać z inicjatywy Wykonawcy lub Zamawiającego w każdym uzasadnionym przypadku; Dotyczy ona kierowców i opiekunów wyznaczonych w ofercie wykonawcy do świadczenia usług przewozowych; Wykonawca może dokonywać w trakcie wykonywaniu przedmiotu zamówienia zmiany wyznaczonych pierwotnie w ofercie Wykonawcy kierowców i opiekunów; Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania pisemnie o tym fakcie zamawiającego z podaniem pełnych danych o kwalifikacjach kierowcy zgodnie z warunkami określonymi
w swz;
W zakresie dokonanej zmiany nie jest wymagany Aneks do Umowy;
b) w zakresie potencjału technicznego potrzebnego do wykonania przedmiotu zamówienia;
Zmiana ta może wynikać z inicjatywy Wykonawcy lub Zamawiającego w każdym uzasadnionym przypadku; Dotyczy ona wyznaczonych w ofercie autokarów/busów Wykonawcy do świadczenia usług przewozowych;
Wykonawca może dokonywać w trakcie wykonywaniu przedmiotu zamówienia zmiany wyznaczonych pierwotnie w ofercie Wykonawcy pojazdów; Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania pisemnie o tym fakcie zamawiającego z podaniem pełnych danych o taborze samochodowym zgodnie z warunkami określonymi w swz;
W zakresie dokonanej zmiany nie jest wymagany Aneks do Umowy;
c) zamawiający zastrzega sobie dokonywanie bieżących zmian w rozkładach jazdy ( zwiększenie
lub zmniejszenie liczby przewidzianych kilometrów) na wskazanych trasach w zależności od potrzeb
i planów zajęć edukacyjnych w zakresie ± 20% w stosunku do wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku takiej zmiany, nie przewiduje się zmiany stawki kilometrowej podanej
w ofercie Wykonawcy.
W zakresie dokonanej zmiany nie jest wymagany Aneks do Umowy;
d) zamawiający zastrzega sobie dokonywanie bieżących zmian w zakresie liczby uczniów objętych dowozem w stosunku ± 20% do liczby wskazanej w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku takiej zmiany, nie przewiduje się zmiany stawki kilometrowej podanej w ofercie przewoźnika.
W zakresie dokonanej zmiany nie jest wymagany Aneks do Umowy;

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-05-22 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-22 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-06-20

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.