eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Markusy"BUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW DLA 5 BUDUNKÓW NA TERENIE GMINY MARKUSY ORAZ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MIEJSCOWOŚCI ZWIERZNO."



Ogłoszenie z dnia 2023-05-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„BUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW DLA 5 BUDUNKÓW
NA TERENIE GMINY MARKUSY ORAZ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
W MIEJSCOWOŚCI ZWIERZNO.”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Zakład Komunalny Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 281371721

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Markusy 67/1

1.5.2.) Miejscowość: Markusy

1.5.3.) Kod pocztowy: 82-325

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.7.) Numer telefonu: 602896080

1.5.8.) Numer faksu: 55 2394370

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gzk_markusy@op.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gzk-markusy.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„BUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW DLA 5 BUDUNKÓW
NA TERENIE GMINY MARKUSY ORAZ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
W MIEJSCOWOŚCI ZWIERZNO.”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e4a2a69c-f2f4-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00215170

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e4a2a69c-f2f4-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Maksymalny rozmiar plików
przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji" wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako
załączniki do jednego formularza). Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego
w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia internetowego określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem
Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem".
Oferta sporządzona musi być, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę (osoby) uprawnioną (uprawnione) do reprezentowania na zewnątrz Wykonawcę.
Ofertę składa się w języku polskim, w formie danych doc, docx, pdf, xis, xlsx, odt.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem XXXIX SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z Rozdziałem XXXIX SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: GZK/ZP/03/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 2499627,00 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie inwestycji w systemie zaprojektuj i wybuduj, polegającej na budowie dwóch
oczyszczalni ścieków z siecią kanalizacyjną grawitacyjną i ciśnieniową oraz przyłączami do 5 budynków w miejscowości
Markusy oraz Szkoły Podstawowej w Zwierznie zgodnie z koncepcją zapisaną w PFU w Etapach, tj.:
Etap I – zakres prac projektowych: opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej, dokumentacji budowlanej i
wykonawczej wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę z instalacjami wewnętrznymi i zewnętrznymi (sieć
kanalizacji grawitacyjnej i ciśnieniowej oraz przyłączy). Zaprojektowana infrastruktura ma odpowiadać zaleceniom Programu
Funkcjonalno-Użytkowego (PFU), projektu umowy i niniejszej SWZ wraz z załącznikami.
Etap II – roboty budowlane: wykonanie robót łącznie z rozruchem i uruchomieniem eksploatacji oczyszczalni ścieków w
oparciu o dokumentację, a także przygotowanie dokumentacji powykonawczej wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie obiektu. Zakres robót obejmuje wszelkie roboty budowlano-montażowe związane z wykonaniem ,
wyposażeniem , połączeń technologicznych i sieci zewnętrznej kanalizacji grawitacyjnej i ciśnieniowej z przyłączami,
dostarczeniem niezbędnych mediów, rozruchem i szkoleniami.
Szczegółowy opis obejmuje PFU z załącznikami od 1 do 5.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: ocena i wybranie oferty określają Rozdziały XVI - XVII SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. Zdolności technicznej lub zawodowej
Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
a) wykonanie w sposób należyty i terminowy nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania
ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 robotę budowlaną w systemie zaprojektuj i
wybuduj oczyszczalni ścieków z siecią kanalizacyjną i przyłączami o wartości nie mniej niż 3.000.000,00 zł wraz z podaniem
ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których
mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały
wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
odpowiednie dokumenty.
b) dysponuje lub będzie dysponował osobami skierowanymi przez
Wykonawcę do realizacji zamówienia tj.:
• projektantem branży konstrukcyjno-budowlanej – co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do
projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, posiadającej co najmniej 5-letnie doświadczenie
zawodowe oraz doświadczenie w realizacji co najmniej jednego systemu oczyszczalni ścieków,
• projektantem branży technologicznej – co najmniej 1 osoba, posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania bez
ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,
wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadającej co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe oraz doświadczenie w
realizacji co najmniej jednego systemu oczyszczalni ścieków,
• jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w
specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi
jako kierownik robót/budowy (licząc od daty uzyskania uprawnień) w tym kierowaniu robotami budowlanymi obejmującym swoim zakresem realizację co najmniej jednego systemu oczyszczalni ścieków,
• jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, elektrycznych, wentylacyjnych, gazowych,
wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi
jako kierownik robót/budowy (licząc od daty uzyskania uprawnień) w tym kierowaniu robotami budowlanymi obejmującym
swoim zakresem realizację co najmniej jednego systemu oczyszczalni ścieków.
UWAGA
• Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji w ramach posiadanych
uprawnień.
• W przypadku osób, które nabyły uprawniania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dopuszcza się równoważne
kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 2994r. Prawo
budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
UWAGA:
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w
odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub
sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączącego
go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą
polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli podmioty te wykonują roboty budowlane lub usługi, do
realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą,
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienia, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków
udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały
przewidziane względem Wykonawcy.5. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z
Wykonawcą, który polega na jego
sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych
zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie
potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy
wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym
podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7. Wykonawca nie może, po upływie terminu do składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów
udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji
podmiotów udostępniających zasoby.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp Załącznik nr 3 do SWZ;
2. oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp,
Załącznik nr 4 do SWZ
3. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
Załącznik nr 5 do SWZ
4. wykaz kluczowych urządzeń - Załącznik nr 8 do SWZ
5. Potwierdzenie wpłaty wadium
6. Załącznik nr 6 do SWZ
7. Załącznik nr 7 do SWZ

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych,
00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu do składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania
ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz art. 98 ust. 2 ustawy Pzp.
3. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach (art. 97 ust. 7 ustawy
Pzp):
1) pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy PBS Kwidzyn nr konta
72 8300 0009 0095 9466 2000 0010, z oznaczeniem „Wadium - Budowa oczyszczalni ścieków Markusy i Zwierzno ”
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
5. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt 2-4, Wykonawca przekazuje
Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Plik (oryginał gwarancji lub poręczenia, w
postaci elektronicznej) należy złożyć wraz z ofertą za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia.
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji muszą spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w
ustawie Pzp.
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż
pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert),
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinno znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Gminny Zakład Komunalny Sp. z o.o., Markusy 67/1, 82-325 Markusy, NIP
5783109447.
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający
wymaga aby poręcznie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji)
wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że
zabezpieczaofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
7. Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 98 ustawy Pzp.
8. Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia:
a) przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia,
b) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i składają wraz z ofertą
pełnomocnictwo,
c) w przypadku wyboru jako najkorzystniejszej oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej
współpracę tych Wykonawców.
d) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy
i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jest wymagane

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Szczegółowo określone w Rozdziale VII SWZ oraz projekcie umowy par. 15

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-05-29 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma https://e-zamowienia.gov.p

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-29 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-06-27

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.