Ogłoszenie z dnia 2024-02-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja wiaduktów drogowych nad ul. Paryską w Warszawie”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000162665
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Senatorska, 29/31
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-099
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szrm@szrm.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szrm.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja wiaduktów drogowych nad ul. Paryską w Warszawie”.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eeeca735-bc31-11ee-9897-f6855eb846c0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00215894
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00079294
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zgodnie z art. 214 ust. 1. pkt 1) i 5) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. W dniu 18.08.2017 r. pomiędzy Zamawiającym a Schuessler-Plan Ingenieurgesellschaft mbH (dalej: Projektant) została zawarta umowa nr ZP/5/PN/5/17 na wykonanie projektu budowlanego i projektów wykonawczych wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych niezbędnych do zrealizowania zadania inwestycyjnego pn. Budowa ekranów akustycznych w ciągu al. Stanów Zjednoczonych na odc. od ul. Bajońskiej do ul. Międzynarodowej wraz z wymianą nawierzchni jezdni i modernizacją wiaduktu zlokalizowanego nad ul. Paryską. Ciąg dalszy uzasadnienia znajduje się w sekcji IX.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RZP/PW/6/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja wiaduktów drogowych nad ul. Paryską w Warszawie” oraz sporządzanie dodatkowych i/lub zamiennych opracowań projektowych, w tym w szczególności: Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania czynności w zakresie określonym ustawą Prawo budowlane, tj. stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem, uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego, w szczególności nadzorowania w toku realizacji robót budowlanych zgodności rozwiązań technicznych, materiałowych i użytkowych z dokumentacją projektową. W przypadku zastosowania przez wykonawcę robót materiałów lub urządzeń równoważnych (zamiennych), sprawdzania i akceptacji parametrów tych materiałów lub urządzeń. Udział (każdorazowo na wniosek Inżyniera lub Zamawiającego) w naradach technicznych i radach budowy, udział w odbiorach robót budowlanych oraz odbiorze końcowym inwestycji. Wyjaśnianie wykonawcy robót wątpliwości powstałych w toku realizacji robót. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest także do sporządzenia dodatkowych lub zamiennych opracowań projektowych wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji, opinii i uzgodnień, uzupełniania braków bądź eliminacji błędów w dokumentacji projektowej autorstwa Schuessler-Plan Ingenieurgesellschaft mbH, uzgodnienia i wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej oraz uzupełnienia stwierdzonych braków w dokumentacji projektowej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni
71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 635171,90
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bico Group Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5242815027
7.3.3) Ulica: Odrowąża 15
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 03-310
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-02-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 635171,90 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-02-20 do 2025-04-13SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
1. Zmiana lokalizacji ekranów akustycznych L3a i L3b. Przedstawiona dokumentacja zawiera szereg błędów, w tym:
- kolizja pala nr 35 z istniejącym i uwidocznionym na mapach kablem SN
- konstrukcja słupów ekranów nie została dostosowana do nowego przebiegu ekranu
2. Niweleta i konstrukcja drogi – założenia projektu drogowego są niemożliwe do zrealizowania z uwagi na różnice stanu rzeczywistego w stosunku do założeń projektu w zakresie geometrii drogi i jej konstrukcji.
3. Zagospodarowanie zieleni – przedstawiona dokumentacja jest niezgodna z uzyskanym na etapie uzgadniania projektu zagospodarowania terenu warunkiem w zakresie rozmieszczenia nasadzeń, na co Urząd m. st. Warszawy zwrócił uwagę w trakcie opiniowania aktualizacji PSOR.
4. Przedstawiona dokumentacja zawierała szereg niejasności i rozbieżności pomiędzy różnymi dokumentami projektowymi w zakresie barier energochłonnych, a dotyczących parametrów barier, potwierdzenia skuteczności przewidzianych do pozostawienia barier w kontekście zaprojektowanych za nimi przeszkód w postaci ekranów akustycznych, sposobów połączeń różnych systemów barier, lokalizacji, sposobu zabezpieczenia antykorozyjnego.
5. Urządzenia dylatacyjne – dokumentacja rysunkowa mostowa przewidywała zastosowanie urządzeń dylatacyjnych palczastych podczas gdy ST zawierała wymagania dla urządzeń modułowych.
6. Błędy projektowe są tematem ok. 72% kierowanych przez Wykonawcę zapytań, a konieczność oczekiwania na wyjaśnienia utrudniają lub uniemożliwiają prawidłowa realizację procesu inwestycyjnego.
7. Brak odpowiedzi – wg stanu na dzień 12.12.2023 projektant nie udzielił odpowiedzi na 13 Zapytań – z czego część omówionych powyżej spraw jest niezwykle pilna do rozwiązania z uwagi na zagrożenie terminu realizacji prac.
Mając na względzie powyższe, a także kierowane do Projektanta wezwania do wykonywania zobowiązań umownych i nieprzejednaną odmową Projektanta co do wykonywania zobowiązań umownych jak też obowiązków ustawowych (sprawowanie nadzoru autorskiego) Zamawiający złożył Projektantowi oświadczenie o odstąpieniu od umowy w części niewykonanej z przyczyn zależnych od Wykonawcy. Zatem Zamawiający, który realizuje obecnie umowę na roboty budowlane o wartości 88 736 190,70 zł brutto nie posiada Projektanta, który pełniłby nadzór autorski, a co naraża Zamawiającego na poniesienie w krótkim czasie znacznej szkody. Wykonawca robót budowlanych poinformował wstępnie Zamawiającego, że szacowany dzienny koszt całkowitego przestoju budowy może wynieść ok. 20 tys. PLN netto. W przypadku dłuższego przestoju należy liczyć się z koniecznością
poniesienia dodatkowych kosztów ponownej mobilizacji Podwykonawców (bądź pozyskania nowych Podwykonawców, którzy nie będą w stanie realizować umów na dotychczasowych zasadach), które trudno obecnie oszacować, a które mogą być znaczne. W związku z powyższym, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia (art. 214 ust. 1 pkt 5 PZP).Podkreślenia również wymaga, że spółka Bico Group pełni dla w/w zadania inwestycyjnego funkcję Inżyniera Kontraktu, a więc posiada całość
dokumentacji projektowej. Spółka zapoznała się na wysokim poziomie szczegółowości z całością dokumentacji projektowej obejmującej. Zamawiający stwierdził, że nie istnieje inne rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia, co może aktualizować również przesłankę wskazaną w art. 214 ust. pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Zakup z dostawą fabrycznie nowych części do urządzeń drukujących, na potrzeby Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie.
- Wykonanie remontu lokalu mieszkalnego przed ponownym zasiedleniem położonego w Poznaniu przy ul. Pileckiego 6/9
- Modernizacja budynków mieszkalnych przy ul. Dolnej 35 i ul. Dolnej 37 oficyna w Warszawie w branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej.
- Modernizacja instalacji hydrantowej
- Remont instalacji gazowej w budynku przy ul. Świętojerskiej 12A
- Wykonanie i dostawa dekoracji kwiatowych, wiązanek, wieńców okolicznościowych na potrzeby służbowe MSZ
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie planu ogólnego dla Gminy Siemyśl
- Budowa Parkingu Park&Ride w miejscowości Leszczyny w formule zaprojektuj i wybuduj
- Sporządzenie dokumentacji projektowej pn.: Budowa sali gimnastycznej wraz z łącznikiem i salami dydaktycznymi II LO w Swarzędzu.
- Budowa Parkingu Park&Ride w miejscowości Górno w formule zaprojektuj i wybuduj
- Implementacja systemów energetycznych opartych na odnawialnych źródłach energii dla SOiA
- Dokumentacja projektowa budowy drogi dla pieszych i rowerów w ciągu drogi powiatowej nr 1380C Grudziądz-Nicwałd i nr 1384C Pokrzywno-Orle-Słup oraz drogi gminnej nr 041429C Annowo-Gruta
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.