Ogłoszenie z dnia 2023-05-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00151501/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-03-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dostawa fabrycznie nowego średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego z napędem 4x4 dla OSP w Łęgu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Ochotnicza Straż Pożarna w Łęgu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 771524281
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Chojnicka 30
1.5.2.) Miejscowość: Łąg
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-652
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 523954857
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@czersk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/czersk
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/czersk1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Stowarzyszenie
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i dostawa fabrycznie nowego średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego z napędem 4x4 dla OSP w Łęgu2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-453fbe9c-cc62-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00218288
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00150969/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup i dostawa fabrycznie nowego średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego z napędem 4x4 dla OSP w Łęgu
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00151501
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 860538,08 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Zakup i dostawa fabrycznie nowego średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego z napędem 4x4 dla OSP w Łęgu.
2. Podstawowe wymagania, jakie powinien spełniać oferowany samochód:
a) Musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym, z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych, zgodnie z ustawą „Prawo o ruchu drogowym” (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 988 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi.
b) Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu zasad bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. Nr 143, poz. 1002, z 2010 r. nr 85 poz. 553 oraz z 2018 r. poz. 984 oraz z 2022 r. poz. 2282)
c) Rozporządzenia Ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji, Obrony Narodowej, Finansów oraz Sprawiedliwości z dnia 22 marca 2019 roku w sprawie w sprawie pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Krajowej Administracji Skarbowej, Służby Więziennej i straży pożarnej (Dz. U. 2019 poz. 594).
d) Samochód musi być oznakowany numerami operacyjnymi Państwowej Straży Pożarnej zgodnie z Zarządzeniem Nr 1 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 24 stycznia 2020 roku w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej (Dz.Urz.KG PSP poz.3 ze zm.)
e) Musi posiadać świadectwo dopuszczenia do użytkowania w Jednostkach Państwowej Straży Pożarnej wydany przez Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej w Józefowie k/Otwocka. Zamawiający wymaga przedłożenia wraz z ofertą ważnego świadectwa dopuszczenia CNBOP-PIB na oferowany przez Wykonawcę samochód ratowniczo-gaśniczy.
f) Musi posiadać aktualne świadectwo homologacji podwozia.
g) Musi spełniać wymagania ogólne i szczegółowe zgodnie z normą PN-EN 1846-1 i 1846-2
h) Pojazd oraz podwozie fabrycznie nowe, rok produkcji podwozia 2023, silnik, podwozie i kabina tego samego producenta.
3. Samochód musi spełniać wymagania dla klasy średniej M (wg PN-EN 1846-2 ).
4.Samochód kategorii 2 - uterenowionej (wg PN-EN 1846-1 ) – nie dopuszcza się innej kategorii pojazdów ze względu na specyfikę terenu i działań jednostki.
5.Podwozie z kabiną:
1) Masa całkowita pojazdu gotowego do akcji ratowniczo – gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie może przekroczyć 16 000 kg.
2) Pojazd gotowy do akcji (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) powinien mieć:
a) Kąt natarcia: min. 27 º,
b) Kąt zejścia: min. 25º,
c) Prześwit pod osiami: min. 300 mm,
d) Wysokość całkowita pojazdu: max. 3400 mm (z drabiną trzyprzęsłową) (ze względu na wysokość wiaduktów na terenie działania)
e) Długość całkowita: max 8500 mm
f) Kąt rampowy: min. 24º.
g) Nie dopuszcza się innych wartości ze względu na specyfikę terenu na jakim będą prowadzone działania jednostki
h) Wszystkie parametry wskazane w aktualnym świadectwie dopuszczenia CNBOP.
3)Rezerwa masy pojazdu gotowego do akcji ratowniczo – gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) w stosunku do dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu określonej przez producenta (liczone do tzw. DMC technicznej) min. 12 %.
Nie dopuszcza się mniejszej wartości z uwagi na działania pojazdu w trudnych warunkach terenowych.
4) Układ napędowy pojazdu składa się z:
a) stałego napędu na wszystkie osie, (nie dopuszcza się rozłączanego napędu osi przedniej)
b) skrzyni redukcyjnej,
c) możliwość blokady mechanizmów każdej osi,
d) zwolnice w piastach,
5)Koła i ogumienie: koła pojedyncze na przedniej osi, na tylnej bliźniacze o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz do max. prędkości pojazdu, z bieżnikiem uniwersalnym wielosezonowym, wszystkie tego samego rodzaju.
6)Silnik o zapłonie samoczynnym przystosowanym do ciągłej pracy
Minimalna moc silnika: 210 kW.
Minimalny moment obrotowy 1050 Nm
Silnik spełniający normy czystości spalin EURO 6.
Mechaniczna skrzynia biegów z maksymalnym układem biegów 6+1 (wsteczny). Nie dopuszcza się innego rodzaju skrzyni biegów
Ponadto pojazd wyposażony w
a) hamulce tarczowe na wszystkich osiach.
b) system ABS.
c) zawieszenie mechaniczne osi przedniej i tylnej
d) hamulec wydechowy o mocy min. 120kW
e) pojazd wyposażony w system automatycznego „wypalania” filtra DPF z możliwością wyłączenia trybu automatycznego i przeprowadzenie procesu „wypalania” w dowolnym czasie ręcznie. Układ ten ma być wyposażony w wskaźnik poziomu zanieczyszczenia filtra
7)Kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, zapewniająca dostęp do silnika z systemem zabezpieczającym przed jej przypadkowym odchyleniem w czasie jazdy, o układzie miejsc 1 + 1 + 4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy). Podłoga kabiny musi mieć powierzchnię antypoślizgową. Wyklucza się możliwość zastosowania kabiny załogowej osiągniętej poprzez skręcenie/sklejenie kabiny dziennej z modułem kabiny brygadowej.
Kabina wyposażona minimum w:
a) indywidualne oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy,
b) poprzeczny uchwyt do trzymania dla załogi w tylnej części kabiny,
c) elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach kabiny,
d) lusterko krawężnikowe z prawej strony,
e) lusterko rampowe – dojazdowe, przednie,
f) zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną w górnej części kabiny,
g) informację o włączonym/wyłączonym ogrzewaniu przedziału autopompy dostępne od strony dowódcy
h) fabryczne radio ze złączem AUX oraz USB
i) mocowanie 4 szt. aparatów ochrony dróg oddechowych (ODO) umożliwiającym samodzielne ich zakładanie bez zdejmowania ze stelaża wraz z miejscem na maskę ODO. Mocowanie 2 sztuk aparatów ODO (dla dowódcy i kierowcy) zamocowane w zabudowie na wysuwanym panelu w przedniej części zabudowy wraz z mocowaniem 2 sztuk butli zapasowych
j) niezależne ogrzewanie kabiny
k) siedzenia pokryte materiałem łatwym w utrzymaniu czystości,
l) wszystkie fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa bezwładnościowe i zagłówki,
m) pneumatyczny fotel kierowcy
n) fabryczna klimatyzacja,
o) immobiliser,
p) tempomat,
q) kamerę cofania
r) przygotowana instalacja pod radiotelefon przewoźny dostarczony i zamontowany przez Wykonawcę, spełniający minimalne wymagania techniczno-funkcjonalne określone w załączniku nr 3 (w przypadku systemu Tetra – w załączniku nr 6) do instrukcji stanowiącej załącznik do rozkazu nr 8 Komendanta Głównego PSP z dnia 5 kwietnia 2019 r. w sprawie wprowadzenia nowych zasad organizacji łączności radiowej. Samochód wyposażony w instalacje antenową wraz z anteną. Radiotelefon zasilany oddzielną przetwornicą napięcia,
s) fabryczne oświetlenie do jazdy dziennej LED wbudowane w fabryczny zderzak pojazdu
t) cyfrowy system sterowania autopompą, zraszaczami podwozia, oświetleniem, kamerą oraz falą świetlną poprzez panel z wyświetlaczem LCD 4” z poziomu kierowcy, wraz z informacją na nim o otwartych/zamkniętych roletach, podestach i wysuniętym maszcie oświetleniowym, podpiętym systemem ładowania, (nie dopuszcza się analogowego sterowania oświetleniem oraz pracy autopompy)
u) deska rozdzielcza wyposażona w min. 2 złącza USB-C przeznaczone do ładowania urządzeń
v) zderzak przedni stalowy 3 częściowy
w) szafka kabinowa w przedziale załogi.
8) Kolorystyka:
a) podwozie – czarne lub grafitowe,
b) błotniki i zderzaki – białe,
c) kabina, zabudowa – czerwone RAL3000,
d) drzwi żaluzjowe w kolorze naturalnego aluminium.
e) boczne ściany zabudowy posiadają taśmy odblaskowe zwiększające widoczność pojazdu (poziome i pionowe).
f) oznakowanie pojazdów numerami operacyjnymi zgodnie z wykazem dostarczonym przez zamawiającego
g) spód zabudowy zabezpieczony dodatkowo lakierem do zabezpieczenia podwozi.
6. Przedmiot zamówienia obejmuje również przeszkolenie w zakresie obsługi i prowadzenia pojazdu dla 2 osób w siedzibie Wykonawcy.
UWAGA. W związku z ograniczoną liczbą znaków szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w zał. nr 5 do SWZ.
1. O ile w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji postępowania, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów materiałów, urządzeń, itp., oznacza to, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wykonawca musi jednak wykazać, że zastosowane materiały, urządzenia itp. są równoważne. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
2. Wszystkie określenia i nazwy materiałów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych użytych materiałów. Brak określenia szczególnych wymogów przez Zamawiającego w przedmiocie standardu wykonania (jakości materiałów, sprzętu, urządzeń, itp.) oznacza, że Wykonawca wywiąże się ze swoich obowiązków, kiedy zachowa średni standard wykonania, po jego akceptacji przez Zamawiającego.
3. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia
o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry.
4.5.3.) Główny kod CPV: 34144210-3 - Wozy strażackie
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1099989,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1099989,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1099989,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Szczęśniak Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 5472099801
7.3.3) Ulica: Bestwińska 105A
7.3.4) Miejscowość: Bielsko - Biała
7.3.5) Kod pocztowy: 43-346
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
SZCZĘŚNIAK POJAZDY SPECJALNE SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
SZCZĘŚNIAK POJAZDY SPECJALNE SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-09
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1099989,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego w ramach projektu "4 Żywioły - Gotowi na zmiany klimatu"
- Zakup lekkiego samochodu ratowniczo-rozpoznawczego na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej w Świlczy
- "Dostawa fabrycznie nowego, lekkiego samochodu specjalnego pożarniczego z napędem 4x4 przeznaczonego dla potrzeb ratowniczo-gaśniczych na teren Gminy Dołhobyczów"
- DOSTAWA UŻYWANEGO LEKKIEGO SAMOCHODU RATOWNICZO - GAŚNICZEGO Z NAPĘDEM 4X4 DLA OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ W ROGÓŻNIE
- Doposażenie techniczne OSP Zabratówka w niezbędne pojazdy i sprzęt ratowniczy
- ZAKUP I DOSTAWA LEKKIEGO SAMOCHODU SPECJALNEGO, POŻARNICZEGO NA PODWOZIU Z NAPĘDEM 4X4 WRAZ Z MODUŁEM GAŚNICZYM DLA OSP W WOLINIE
więcej: Wozy strażackie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.