Ogłoszenie z dnia 2024-02-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00020860/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-01-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
BUDOWA INFRASTRUKTURY SPORTOWEJ I ZAGOSPODAROWANIE TERENU ,,ŚNIEŻKA” W ZELOWIE – ETAP I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZELÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648273
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stefana Żeromskiego 23
1.5.2.) Miejscowość: Zelów
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-425
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 44 6341000
1.5.8.) Numer faksu: 44 6341341
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umzelow@zelow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zelow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ec82e02b-aece-11ee-a66a-5e0e9a75a9a01.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
BUDOWA INFRASTRUKTURY SPORTOWEJ I ZAGOSPODAROWANIE TERENU ,,ŚNIEŻKA” W ZELOWIE – ETAP I2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ec82e02b-aece-11ee-a66a-5e0e9a75a9a0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00218660
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00019374/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa infrastruktury sportowej i zagospodarowanie terenu ,,Śnieżka" w Zelowie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00020860
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZPI.271.2.1.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 7592026,47 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Opis ogólny przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie obiektu ,,Śnieżka” wraz z zagospodarowaniem terenu. Inwestycja zlokalizowana będzie na dz. ew. nr 67/6, 67/7, 67/8, 67/10, 67/11, 67/12 obręb 14, m. Zelów.
Istniejące zagospodarowanie terenu:
Na przedmiotowym terenie w obecnym stanie zagospodarowania znajduje się budynek hali wraz z zapleczem. W części działka budowlana jest utwardzona powierzchniowo. Całość działki jest ogrodzona. Od strony północnej oraz południowej zlokalizowane są istniejące zjazdy publiczne.
W skład infrastruktury technicznej wchodzi:
- infrastrukturę podziemną w postaci instalacji wodociągowej, zewnętrznej kanalizacji sanitarnej, instalacji elektrycznej
- infrastrukturę nadziemną w postaci napowietrznej instalacji elektrycznej
W ramach etapu I przedmiotem zamówienia jest m.in.:
- wykonanie przebudowy hali w zakresie robót rozbiórkowych, prac związanych z remontem dachu zgodnie z zakresem przedstawionym w przedmiarze robót
- budowa betonowego skateparku, siłowni zewnętrznej wraz z tężnią solankową
- utwardzenie terenu oraz parking , zieleń
- wykonanie niezbędnych zewnętrznych instalacji jak: elektrycznej, oświetleniowej,
teletechnicznej, wodociągowej, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, przyłączy
- ogrodzenie terenu,
- wykonanie obiektów małej architektury
- wykonanie niezbędnych robót rozbiórkowych
Szczegółowy zakres robót do wykonania w I etapie określony został w przedmiarze robót.
2. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia, dokumentacją projektową oraz Projektowanymi Postanowieniami Umowy, stanowiącymi Załączniki do SWZ.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja stanowiąca załącznik do SWZ. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach.
4. Wykonawca powinien pamiętać, bez względu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis każdej pozycji i/lub wyjaśnienie w przedmiarze, że cena przedstawiona w ofercie stanowi zapłatę za prace wykonane i zakończone pod każdym względem. Uważa się, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane w przedmiarze.
5. Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie po przekazaniu placu budowy rozpocząć roboty budowlane, z zastrzeżeniem, że prace nie mogą uniemożliwiać dojazdu do posesji.
6. Wykonawca zobowiązany jest również, po zakończeniu realizacji zadania, do sporządzenia rozliczenia rzeczowo - finansowego w zakresie ustalonym z Zamawiającym, a w przypadku zaistnienia takiej konieczności, sporządzenie kosztorysów powykonawczych.
7. Szczegółowy zakres robót określony został w dokumentacji technicznej projektowej, kosztorysach i przedmiarach oraz STWiOR (Szczegółowej Specyfikacji Technicznej) stanowiących załączniki do niniejszej SWZ.
8. Wywóz i utylizacja odpadów powstałych w wyniku prowadzonych robót należy do obowiązków wykonawcy.
9. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów innych niż wymienione w SWZ i załącznikach o parametrach nie gorszych niż określone w SWZ i załącznikach.
10. Wszelkie nazwy produktów i producentów, jeżeli występują w SWZ i załącznikach (w tym dokumentacji projektowej) mają jedynie charakter przykładowy.
11. Zamawiający dopuszcza normy równoważne do wymienionych w dokumentacji i SWZ.
12. Wykonawca robót zobowiązany będzie do wykonania i zamontowania na terenie obiektu dwóch tablic informacyjnych o finansowaniu zadania ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład zgodnie z ustaleniami z Zamawiającym.
13. Warunki płatności: Zamawiający przewiduje płatności częściowe za wykonanie przedmiotu zamówienia.
14. Zadanie inwestycyjne dofinansowane z programu: Rządowego Funduszu Polski Ład – Program Inwestycji Strategicznych.
15. Zamawiający przewiduje następujące odbiory i płatności za wykonanie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający planuje płatność w IV transzach.
1) I płatność w 2024r. w wysokości do kwoty (zgodnie z ustalonym harmonogramem) 800 000,00 zł brutto w terminie do 30 dni od daty złożenia prawidłowo wystawionej faktury w siedzibie Zamawiającego, nie wcześniej jednak niż po dokonaniu odbioru częściowego robót bez zastrzeżeń. Wykonawca winien uzyskać w wymaganym terminie przerób min. 95% wymaganej kwoty. Zgłoszenie do odbioru częściowego etapu I winno nastąpić do 31.05.2024 r.
2) II płatność w 2024r. w wysokości do kwoty (zgodnie z ustalonym harmonogramem) 3 600 000,00 zł brutto w terminie do 30 dni od daty złożenia prawidłowo wystawionej faktury w siedzibie Zamawiającego, nie wcześniej jednak niż po dokonaniu odbioru częściowego robót bez zastrzeżeń. Wykonawca winien uzyskać w wymaganym terminie przerób min. 95% wymaganej kwoty. Zgłoszenie do odbioru częściowego etapu II winno nastąpić do 29.11.2024r.
3) III płatność w 2025r. w wysokości do kwoty (zgodnie z ustalonym harmonogramem) 1 500 000,00 zł brutto w terminie do 30 dni od daty złożenia prawidłowo wystawionej faktury w siedzibie Zamawiającego, nie wcześniej jednak niż po dokonaniu odbioru częściowego robót bez zastrzeżeń. Wykonawca winien uzyskać w wymaganym terminie przerób min. 95% wymaganej kwoty. Zgłoszenie do odbioru częściowego etapu III winno nastąpić do 30.04.2025r.
4) IV płatność w 2025r. pozostała kwota w terminie do 30 dni od daty złożenia prawidłowo wystawionej faktury w siedzibie Zamawiającego, nie wcześniej jednak niż po dokonaniu końcowego odbioru robót bez zastrzeżeń. Zgłoszenie zakończenia zadania do odbioru końcowego powinno nastąpić wraz z uzyskaniem decyzji/pozwolenia na użytkowanie w terminie do 30.06.2025r.
16. Ostateczny harmonogram zostanie ustalony z Wykonawcą przed podpisaniem umowy.
17. Ostateczne wysokości płatności częściowych zostaną uzgodnione przez Zamawiającego po rozstrzygnięciu całego postępowania, gdyż są one uzależnione od wysokości dofinansowania zgodnie z zasadami programu „Polski Ład”.
18. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia finansowania inwestycji w części niepokrytej udziałem własnym Zamawiającego, na czas poprzedzający wypłatę z promesy z zastrzeżeniem, że wypłata wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy w całości nastąpi w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia odbioru inwestycji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Oferty Wykonawców, które nie zostały odrzucone przekraczają kwotę jaką zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie powyższego zamówienia.Zgodnie z art. 222 ust. 4 Pzp zamawiający przed otwarciem ofert podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia. Kwota ta wynosi 8 000 000,00 zł brutto.
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Celem takiego uregulowania jest ochrona zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych na realizację zamówienia. Informacja o kwocie, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia podawana jest przez zamawiającego najpóźniej przed otwarciem ofert. Ustawodawca co prawda dopuścił możliwość zwiększenia kwoty pokrycia finansowego w związku z wyborem oferty, jednak decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na uznaniu i możliwościach zamawiającego. Wyrażenie „może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty” należy interpretować jako uprawnienie zamawiającego i to do jego decyzji należy kwestia zwiększenia środków finansowych na dany cel. Zatem zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad zadeklarowaną kwotę, a Wykonawca nie posiada uprawnienia do wysuwania względem Zamawianego żądania zwiększenia budżetu postępowania lub wymagania od niego podjęcia działań mających na celu zwiększenie puli środków przeznaczonych na realizację zamówienia.
Zamawiający nie posiada wolnych środków finansowych, które mógłby przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający podejmując decyzje o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi. Zgodnie z art. 44 ust.3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.), wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny.
Mając powyższe na względzie Zamawiający zobowiązany jest zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1374000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 16992414,50 PLN
INNE PRZETARGI ZELÓW
- DOWÓZ UCZNIÓW DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH NA TERENIE MIASTA I GMINY ZELÓW W OKRESIE OD 1 STYCZNIA 2025R. DO 27 CZERWCA 2025R.
- ZAKUP I DOSTAWA KRUSZYWA DROGOWEGO NA POTRZEBY GMINY ZELÓW
więcej: przetargi ZELÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.