Og³oszenie z dnia 2023-05-18
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00280957/01 - Wynik z dnia 2023-06-29
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja ¶wietlicy we wsi Sto³owacz
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Bielsk Podlaski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659007
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Mickiewicza 46
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bielsk Podlaski
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-100
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - £om¿yñski
1.5.7.) Numer telefonu: 857306851
1.5.8.) Numer faksu: 857302015
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@bielskpodlaski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bielskpodlaski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja ¶wietlicy we wsi Sto³owacz
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-81ebfb78-f548-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00221647
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-05-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00018064/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.7 Modernizacja ¶wietlicy we wsi Sto³owacz
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://bielskpodlaski.logintrade.net3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Postêpowanie prowadzone jest przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawc± odbywa siê przy u¿yciu Platformy Przetargowej Gminy Bielsk Podlaski https://bielskpodlaski.logintrade.net
¦rodkiem komunikacji elektronicznej, s³u¿±cym z³o¿eniu oferty przez Wykonawcê, jest jego prawid³owe z³o¿enie na Platformie Przetargowej dostêpnej pod adresem https://bielskpodlaski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytu³em oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postêpowaniem.
Link do platformy przetargowej: https://bielskpodlaski.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Szczegó³owe Instrukcje korzystania z Platformy dostêpne s± pod adresem: https://bielskpodlaski.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
Wsparcie techniczne dla Wykonawców:
+48 71 787-37-57; +48 71 787-35-34; +48 71 787-37-27
pn-pt: 8:00-16:00
Zalecenia Zamawiaj±cego odno¶nie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
-dla dokumentów w formacie ,,pdf” zaleca siê podpis z formatem PAdES,
-dokumenty w formacie innym ni¿ ,,pdf” zaleca siê podpisywaæ formatem XAdES,
Zalecenia Zamawiaj±cego odno¶nie podpisu osobistego:
-dla dokumentów w formacie ,,pdf” lub ,,xml” zaleca siê podpis wewnêtrzny (otoczony),
-dokumenty w formacie innym ni¿ ,,pdf” zaleca siê podpisywaæ podpisem zewnêtrznym lub otaczaj±cym,
Zalecenia Zamawiaj±cego odno¶nie podpisu zaufanego:
-wielko¶æ dokumentów nie mo¿e przekraczaæ 10 MB, dostêpny format podpisu ,,xml”
Wymagania techniczne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy u¿yciu Platformy Przetargowej Gminy Bielsk Podlaski https://bielskpodlaski.logintrade.net
Dopuszczalne przegl±darki internetowe:
- Internet Explorer 10 i nowsze, Edge
-Google Chrome
-Mozilla Firefox
-Opera
Pozosta³e wymagania techniczne:
-dostêp do sieci Internet
-obs³uga przez przegl±darkê protoko³u XMLHttpRequest - ajax
-w³±czona obs³uga JavaScript
-zalecana szybko¶æ ³±cza internetowego powy¿ej 500 Kb/s
Zainstalowany Acrobat Reader
Zainstalowane ¶rodowisko uruchomienia Java-Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
O¶wiadczenia lub dokumenty przekazywane za po¶rednictwem ¶rodka komunikacji elektronicznej przesy³a siê w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie § 2 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452). Równocze¶nie Zamawiaj±cy rekomenduje na format danych przesy³anych plików: ,,pdf”.
Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 150 MB, przy czym nie okre¶la siê limitu liczby plików.
Informacja na temat kodowania i czasu odbioru danych:
Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone z³o¿enie oferty, dokumentu przez Wykonawcê. W przypadku wybrania opcji z³o¿enia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa siê poprzez klikniêcie w link dostêpny w wiadomo¶ci mailowej, wys³anej automatycznie po z³o¿eniu oferty, dokumentu bêd±c niezalogowanym na Platformie Przetargowej. Wiadomo¶æ otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu w ikonê ,,Z³ó¿ ofertê”. W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie Przetargowej, czas przekazania danych jest to czas wys³ania dokumentu, oferty na Platformê Przetargow±.
Dokumentacja przedmiotowego postêpowania dostêpna jest na Platformie Przetargowej.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46, 17-100 Bielsk Podlaski, siedziba Urz±d Gminy Bielsk Podlaski, gmina@bielskpodlaski.pl, tel. 85 730 68 51
2. inspektor ochrony danych osobowych: iod_ug_bielsk_podlaski@podlaskie.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego ,,Modernizacja ¶wietlicy we wsi Sto³owacz” znak sprawy IGK.271.13.2023 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z pó¼n. zm.), dalej „uPzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 uPzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy. Po zakoñczeniu umowy dane osobowe bêd± przetwarzane wy³±cznie w celach archiwalnych zgodnie z obowi±zuj±c± w Urzêdzie instrukcj± archiwaln±;
6. obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach uPzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z uPzp;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. posiada Pani/Pan:
a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
b. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych1 ;
c. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
1 Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Prawo zamówieñ publicznych oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO2;
2. nie przys³uguje Pani/Panu:
a. w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
3. Administrator danych informuje, ¿e Wykonawca jest zobowi±zany, w zwi±zku z udzia³em w przedmiotowym postêpowaniu, do wype³nienia wszystkich obowi±zków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i zwi±zanych z udzia³em w przedmiotowym postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowi±zków tych nale¿±: m.in.:
a. obowi±zek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te Wykonawca bezpo¶rednio pozyska³ i przekaza³ Zamawiaj±cemu w tre¶ci oferty lub dokumentów sk³adanych na ¿±danie Zamawiaj±cego - obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 13 RODO nie bêdzie mia³ zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotycz± dysponuje ju¿ tymi informacjami;
b. obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane Wykonawca pozyska³ w sposób po¶redni, a które to dane Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu w tre¶ci oferty lub dokumentów sk³adanych na ¿±danie Zamawiaj±cego, chyba ¿e ma zastosowanie, co najmniej jedno z wy³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
2 Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IGK.271.13.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót remontowych w ¶wietlicy wiejskiej we wsi Sto³owacz po³o¿onej na dzia³ce o nr ew. 27 we wsi Sto³owacz, Gmina Bielsk Podlaski wraz z dostaw± i monta¿em urz±dzeñ rekreacyjnych na plac zabaw i si³owniê zewnêtrzn± na dzia³ce o nr ew. 27 we wsi Sto³owacz, Gmina Bielsk Podlaski.
Przedmiot zamówienia w szczególno¶ci obejmuje: wykonanie pomieszczenia sanitarnego z umywalk± i sedesem dostosowanego do potrzeb osób niepe³nosprawnych, wykonanie miejsca na aneks kuchenny ze zlewozmywakiem. Ponadto, zostan± wymienione ok³adziny ¶cian i sufitów wewn±trz pomieszczeñ na p³yty gipsowo-kartonowe. Pod³ogi zostan± zast±pione posadzk± na pod³o¿u betonowym. Roboty remontowe obejmuj± tak¿e docieplenie ¶cian zewnêtrznych i stropu budynku, wykonanie nowych schodów ¿elbetowych, jak równie¿ podjazdu dla osób niepe³nosprawnych. Zakres prac remontowych obejmuje tak¿e wymianê instalacji wod.-kan. wraz z przy³±czem wodoci±gowym i sanitarnym. Roboty remontowe obejmuj± wykonanie utwardzonego parkingu i doj¶cia do budynku. W zakres robót elektrycznych wchodzi wykonanie: demonta¿y istniej±cej instalacji, rozdzielnicy elektrycznej, wykonanie wewnêtrznych linii zasilaj±cych, wykonanie instalacji elektrycznych o¶wietleniowych, si³y, gniazd wtykowych i po³±czeñ wyrównawczych, niskopr±dowych oraz przeprowadzenie badañ i pomiarów odbiorczych.
Dostawa i monta¿ urz±dzeñ rekreacyjnych na plac zabaw i si³owniê zewnêtrzn± obejmuje natomiast dostarczenie i zamontowanie nastêpuj±cych urz±dzeñ:
- zestaw tj. plac zabaw – szt. 1
- bujak sprê¿ynowy (np. pies/konik/kogut/lew) – szt. 1
- hu¶tawka – szt. 1
- pomost rurowy/przej¶cie rurowe – szt. 1
- motyl z pylonem - szt. 1,
- wyciskanie siedz±c z pylonem - szt. 1,
- prasa no¿na z pylonem - szt. 1,
- biegacz - szt. 1,
- orbitrek - szt. 1,
- tablica z regulaminem na plac zabaw i si³owniê zewnêtrzn±,
- kosz metalowy na ¶mieci
- ³awka z oparciem.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia i jego zakres okre¶lony jest w projekcie budowlanym, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Ogólnobudowlanych, przedmiarze robót dla bran¿y budowlanej, sanitarnej, a tak¿e w Projekcie Wykonawczym Instalacji Elektrycznych, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Elektrycznych i przedmiarze robót dla bran¿y elektrycznej.
3. Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e urz±dzenia na plac zabaw i si³owniê zewnêtrzn± musz± byæ fabrycznie nowe, nieu¿ywane, wolne od wad fizycznych i prawnych, musz± posiadaæ dokumenty potwierdzaj±ce wykonanie ich zgodnie z norm± PN-EN 1176, PN-EN 16630:2015 lub równowa¿n±.
4. Przedmiot dostawy urz±dzeñ na plac zabaw i si³owniê zewnêtrzn± musi spe³niæ wymogi okre¶lone obowi±zuj±cym prawem, zostaæ dopuszczony do obrotu handlowego i posiadaæ wymagane prawem wa¿ne dokumenty, stwierdzaj±ce dopuszczenie do stosowania na terenie Unii Europejskiej oraz spe³niaæ wszystkie wymogi bezpieczeñstwa dopuszczaj±ce do u¿ytkowania. Urz±dzenia musz± byæ dostosowane do u¿ytkowania w terenie otwartym oraz musz± byæ odporne na warunki pogodowe.
5. Wykonawca przyjmuje na siebie pe³n± odpowiedzialno¶æ za w³a¶ciwe wykonanie dostawy i monta¿u urz±dzeñ na plac zabaw i si³owniê zewnêtrzn±, zapewnienie warunków bezpieczeñstwa, jako¶ci materia³ów oraz metod organizacyjno-technicznych.
6. Wykonawca przyjmuje na siebie pe³n± odpowiedzialno¶æ za ewentualne szkody lub uszkodzenia urz±dzeñ znajduj±cych siê na miejscu dostawy i monta¿u urz±dzeñ rekreacyjnych.
7. Je¿eli Zamawiaj±cy w opisie przedmiotu zamówienia wskaza³ znaki towarowe, patenty, normy lub pochodzenie w zwi±zku ze specyfik± przedmiotu zamówienia to wskazaniu takiemu towarzysz± wyrazy lub równowa¿ny.
8. Je¿eli dokumentacja projektowa lub Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót wskazywa³yby w odniesieniu do niektórych materia³ów lub urz±dzeñ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, dopuszcza oferowanie materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe, jakim musz± odpowiadaæ materia³y lub urz±dzenia oferowane przez Wykonawcê, aby zosta³y spe³nione wymagania stawiane przez Zamawiaj±cego. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Pod pojêciem „minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe” Zamawiaj±cy rozumie wymagania dotycz±ce materia³ów lub urz±dzeñ zawarte w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ Zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Pos³ugiwanie siê nazwami producentów/produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy, wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
9. Stosownie do tre¶ci art. 95 ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy okre¶la w opisie przedmiotu zamówienia na us³ugi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê czynno¶ci zwi±zane z realizacj± zamówienia je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 z pó¼n. zm.).
Zamawiaj±cy wymaga, aby przy realizacji zamówienia, Wykonawca zatrudni³ na podstawie stosunku pracy osoby wykonuj±ce nastêpuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia polegaj±ce na: wykonywaniu prac fizycznych ogólnobudowlanych. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonuj± czynno¶ci bezpo¶rednio zwi±zane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy osób kieruj±cych budow±, wykonuj±cych obs³ugê geodezyjn±, dostawców materia³ów budowlanych. Obowi±zek zatrudniania na podstawie umowy o pracê nie dotyczy sytuacji, w której Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca osobi¶cie wykonuje powy¿sze czynno¶ci (np. osoba fizyczna prowadz±ca dzia³alno¶æ gospodarcz±, wspólnicy spó³ki cywilnej).
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45442100-8 - Roboty malarskie
45431100-8 - K³adzenie terakoty
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
37410000-5 - Sprzêt sportowy do uprawiania sportów na wolnym powietrzu
37535200-9 - Wyposa¿enie placów zabaw
37535210-2 - Hu¶tawki (pionowe) do placów zabaw
37535220-5 - Urz±dzenia do wspinania
37535240-1 - Zje¿d¿alnie do placów zabaw
37535260-7 - Tunele do placów zabaw
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert przez Zamawiaj±cego w kryterium cena nast±pi w skali punktowej od 0 do 60 punktów. Ocena ofert przez Zamawiaj±cego w kryterium gwarancja jako¶ci nast±pi w skali punktowej od 1 do 40 punktów.
Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta (spo¶ród wszystkich z³o¿onych w postêpowaniu ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu), która otrzyma najwiêksz± ³±czn± liczbê punktów w poszczególnych kryteriach oceny ofert.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zasadami arytmetyki.
Oferta z³o¿ona przez Wykonawcê mo¿e otrzymaæ max. 100 pkt.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jako¶ci
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
2.1 zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2.2 uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2.4 zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert o udzielenie zamówienia, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy w tym okresie wykona³ nale¿ycie 1 robotê budowlan± polegaj±c± na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub remoncie lub modernizacji budynku o kubaturze minimum 250 m3 wraz z wykonaniem instalacji wodoci±gowej i kanalizacyjnej oraz instalacji elektrycznej o minimalnej ³±cznej warto¶ci robót co najmniej 450 000,00 z³ brutto.
W przypadku robót, których warto¶æ zosta³a wyra¿ona w umowie w innej walucie ni¿ PLN nale¿y dokonaæ przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu ¶redniego kursu NBP na dzieñ zakoñczenia robót (w przypadku robót rozliczanych wy³±cznie w walutach innych ni¿ PLN).
3. Warunek udzia³u w postêpowaniu dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, musi byæ spe³niony:
3.1 przez Wykonawcê samodzielnie, lub
3.2 przez minimum jeden podmiot udostêpniaj±cy w/w zasób samodzielnie,
3.3 w przypadku podmiotów wystêpuj±cych wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
4. Ocena spe³nienia przez Wykonawców warunków udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, tj. spe³nienie warunków, o których mowa w art. 112 ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz wykazanie braku podstaw do wykluczenia z postêpowania z uwagi na wyst±pienie okoliczno¶ci, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz art. 7 ust. 1 pkt 1 - 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspierania agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835), zostanie dokonana w oparciu o informacje zawarte w wymaganych o¶wiadczeniach i dokumentach, z³o¿onych przez Wykonawcê. O¶wiadczenia i dokumenty oceniane bêd± pod wzglêdem ich aktualno¶ci i tre¶ci.
5. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów, udostêpniaj±cych te zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
6. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 5.1 O¶wiadczenie Wykonawcy/Podmiotu udostêpniaj±cego zasób o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy oraz 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspierania agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835) – za³±cznik nr 5 do SWZ. (W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiêcej Wykonawców musz± byæ z³o¿one w/w dokumenty dla ka¿dego z nich).
5.2 Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
(W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiêcej Wykonawców musz± byæ z³o¿one w/w dokumenty dla ka¿dego z nich).
Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 5.2, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powy¿ej powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed terminem jego z³o¿enia.
Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt 5.2, zastêpuje siê je w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do reprezentacji lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg± lub je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg± z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 6.1 wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane z wykorzystaniem za³±cznika nr 6 do SWZ, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
(Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± winni z³o¿yæ jeden wspólny wykaz).
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
7) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe:a) specyfikacje techniczne lub karty techniczne oferowanych urz±dzeñ wyposa¿ania placu zabaw, potwierdzaj±ce spe³nienie minimalnych parametrów technicznych okre¶lonych przez Zamawiaj±cego. Parametry techniczne, zawieraj±ce nazwê i model produktu, nazwê producenta i wymiary urz±dzenia (gabarytowe) oraz wysoko¶æ upadkow± i strefy bezpieczeñstwa.
b) specyfikacje techniczne lub karty techniczne oferowanych urz±dzeñ si³owni zewnêtrznej, potwierdzaj±ce spe³nienie minimalnych parametrów technicznych okre¶lonych przez Zamawiaj±cego. Parametry techniczne, zawieraj±ce nazwê i model produktu, nazwê producenta i wymiary urz±dzenia (gabarytowe) oraz wysoko¶æ upadkow± i strefy bezpieczeñstwa.
W przypadku gdy dokumenty, okre¶lone w ppkt 7) lit. a) – b) nie zawieraj± informacji o parametrach wymaganych, Wykonawca sk³ada o¶wiadczenie producenta, ¿e oferowany produkt w zakresie brakuj±cych w dokumentach producenta danych, spe³nia parametry okre¶lone w SWZ.
c) certyfikaty bezpieczeñstwa potwierdzaj±cy zgodno¶æ urz±dzeñ wyposa¿ania placu zabaw z norm± PN-EN 1176 lub równowa¿nej wydane w systemie akredytowanym przez Pañstwowe Centrum Akredytacji lub krajowej jednostki akredytuj±cej pozosta³ych Pañstw cz³onkowskich, zgodnie z Rozporz±dzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej (WE) nr 765/2008. Nie akceptuje siê certyfikatów wydanych na poszczególne elementy urz±dzeñ, tylko na ca³o¶æ.
d) certyfikaty bezpieczeñstwa potwierdzaj±ce zgodno¶æ urz±dzeñ si³owni zewnêtrznych z normami PN-EN 16630:2015 lub równowa¿nej wydane w systemie akredytowanym przez Pañstwowe Centrum Akredytacji lub krajowej jednostki akredytuj±cej pozosta³ych Pañstw cz³onkowskich, zgodnie z Rozporz±dzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej (WE) nr 765/2008. Nie akceptuje siê certyfikatów wydanych na poszczególne elementy urz±dzeñ, tylko na ca³o¶æ.
Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych na podstawie art. 107 ust. 2 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z pó¼n. zm.).
Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty okre¶lone zosta³y w ppkt 7) lit. a) – d).
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:
7) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe:a) specyfikacje techniczne lub karty techniczne oferowanych urz±dzeñ wyposa¿ania placu zabaw, potwierdzaj±ce spe³nienie minimalnych parametrów technicznych okre¶lonych przez Zamawiaj±cego. Parametry techniczne, zawieraj±ce nazwê i model produktu, nazwê producenta i wymiary urz±dzenia (gabarytowe) oraz wysoko¶æ upadkow± i strefy bezpieczeñstwa.
b) specyfikacje techniczne lub karty techniczne oferowanych urz±dzeñ si³owni zewnêtrznej, potwierdzaj±ce spe³nienie minimalnych parametrów technicznych okre¶lonych przez Zamawiaj±cego. Parametry techniczne, zawieraj±ce nazwê i model produktu, nazwê producenta i wymiary urz±dzenia (gabarytowe) oraz wysoko¶æ upadkow± i strefy bezpieczeñstwa.
W przypadku gdy dokumenty, okre¶lone w ppkt 7) lit. a) – b) nie zawieraj± informacji o parametrach wymaganych, Wykonawca sk³ada o¶wiadczenie producenta, ¿e oferowany produkt w zakresie brakuj±cych w dokumentach producenta danych, spe³nia parametry okre¶lone w SWZ.
c) certyfikaty bezpieczeñstwa potwierdzaj±cy zgodno¶æ urz±dzeñ wyposa¿ania placu zabaw z norm± PN-EN 1176 lub równowa¿nej wydane w systemie akredytowanym przez Pañstwowe Centrum Akredytacji lub krajowej jednostki akredytuj±cej pozosta³ych Pañstw cz³onkowskich, zgodnie z Rozporz±dzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej (WE) nr 765/2008. Nie akceptuje siê certyfikatów wydanych na poszczególne elementy urz±dzeñ, tylko na ca³o¶æ.
d) certyfikaty bezpieczeñstwa potwierdzaj±ce zgodno¶æ urz±dzeñ si³owni zewnêtrznych z normami PN-EN 16630:2015 lub równowa¿nej wydane w systemie akredytowanym przez Pañstwowe Centrum Akredytacji lub krajowej jednostki akredytuj±cej pozosta³ych Pañstw cz³onkowskich, zgodnie z Rozporz±dzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej (WE) nr 765/2008. Nie akceptuje siê certyfikatów wydanych na poszczególne elementy urz±dzeñ, tylko na ca³o¶æ.
Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych na podstawie art. 107 ust. 2 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z pó¼n. zm.).
Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty okre¶lone zosta³y w ppkt 7) lit. a) – d).
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Wype³niony formularz OFERTA za³±cznik nr 1 do SWZ wraz z kosztorysami ofertowymi za³¿czniki nr 1A, 1B i 1C do SWZ. Pe³nomocnictwo do z³o¿enia oferty wzglêdnie do podpisania podmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych o¶wiadczeñ i dokumentów sk³adanych wraz z ofert±, o ile z upowa¿nienia nie wynikaj± z innych dokumentów sk³adanych w postêpowaniu (je¿eli dotyczy Wykonawcy). Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - za³±cznik nr 7 do SWZ lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy (je¿eli dotyczy Wykonawcy). O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia sk³adane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Prawo zamówieñ publicznych dotycz±ce dostaw, us³ug lub robót budowlanych, które wykonaj± poszczególni Wykonawcy – za³±cznik nr 4 do SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku podmiotów wystêpuj±cych wspólnie pe³nomocnictwo podpisane przez upowa¿nionych przedstawicieli ka¿dego z podmiotów wystêpuj±cych wspólnie, do reprezentowania w postêpowaniu.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie – dokument stwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie wystawiony przez upowa¿niony podmiot w formie elektronicznej lub cyfrowe odwzorowanie dokumentu wystawionego w postaci papierowej po¶wiadczonego za zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania odpowiednio przez Wykonawcê, Wykonawcê wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia lub notariusza.
W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z w³a¶ciwego rejestru – pe³nomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspierania agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835), natomiast spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawcy wykazuj± zgodnie z opisem dzia³u VI SWZ.
4. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie Wykonawcy/Podmiotu udostêpniaj±cego zasób o nie podleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu - za³±cznik nr 3 do SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
5. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
6. UWAGA: Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia sk³adaj± o¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia sk³adane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Prawo zamówieñ publicznych dotycz±ce dostaw, us³ug lub robót budowlanych, które wykonaj± poszczególni Wykonawcy – za³±cznik nr 4 do SWZ, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
7. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców s± oni zobowi±zani na wezwanie Zamawiaj±cego z³o¿yæ aktualne na dzieñ z³o¿enia podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w dziale IX SWZ, przy czym:
1) podmiotowy ¶rodek dowodowy o którym mowa w dziale IX pkt 6.1 sk³ada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/± spe³nianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w dziale VI SWZ.
2. dokumenty i o¶wiadczenia o których mowa w dziale IX pkt 5.1 i pkt 5.2 sk³ada ka¿dy z nich.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Poza wypadkami okre¶lonymi w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian w umowie w stosunku do oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie wynikaj±cym z przepisów prawa zamówieñ publicznych w ni¿ej wymienionych przypadkach:1). je¿eli Wykonawca dozna uszczerbku przez opó¼nienie lub poniesie koszt w wyniku uchybienia Zamawiaj±cego, który dostarczy instrukcje dotycz±ce realizacji zamówienia i o których braku zosta³ wcze¶niej przez Wykonawcê powiadomiony, chyba ¿e, uchybienie Zamawiaj±cego by³o spowodowane przez jakikolwiek b³±d lub opó¼nienie ze strony Wykonawcy, w³±cznie z b³êdem lub opó¼nionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu Wykonawcy.
2). je¿eli Wykonawca doznaje opó¼nienia lub ponosi koszt na skutek tego, ¿e Zamawiaj±cy w ustalonym w umowie terminie nie udostêpni³ mu terenu budowy, to Wykonawca po powiadomieniu Zamawiaj±cego bêdzie uprawniony do przed³u¿enia terminu realizacji zamówienia, je¶li zakoñczenie jest lub przewiduje siê, ¿e bêdzie opó¼nione. Zmiana umowy nie wchodzi w rachubê wtedy gdy zaniedbanie Zamawiaj±cego by³o spowodowane przez jakikolwiek b³±d lub opó¼nienie Wykonawcy, w³±cznie z b³êdem w którymkolwiek z dokumentów Wykonawcy lub opó¼nieniem w jego przed³o¿eniu.
3). je¿eli zakoñczenie robót jest, lub przewiduje siê, ¿e bêdzie, opó¼nione ze wzglêdu na przyczyny spowodowane si³± wy¿sz± (np. zamieszki, protesty mieszkañców, wojny, po¿ary, powodzie, huragany, trzêsienia ziemi, promieniowanie, epidemie, strajk generalny lub bran¿owy trwaj±cy d³u¿ej ni¿ 5 dni).
4). gdy wyst±pi± niekorzystne warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe wykonanie robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonej: umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
5). gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy ze wzglêdu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówieñ dodatkowych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu umowy, wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji,
6). w przypadku, gdy po zawarciu umowy oka¿e siê, ¿e dokumentacja lub teren budowy nie nadaj± siê do prawid³owego wykonania robót albo, ¿e wyst±pi³y inne okoliczno¶ci, które mog± przeszkodziæ prawid³owemu wykonaniu robót, o ile zmiana ta nie wykracza poza przedmiot zamówienia okre¶lony w SWZ.
7). stwierdzenia wykopalisk uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie robót.
8). zmianie uleg³y przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy.
9). zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy bêd±cej nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci:
a) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego,
b) zaistnienia konieczno¶ci usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej.
c) wyst±pienia zmian bêd±cych nastêpstwem dzia³ania organów administracji, a w szczególno¶ci przekroczenia terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleñ, itp.,
d) wyst±pienia innych przyczyn zewnêtrznych niezale¿ne od Zamawiaj±cego oraz wykonawcy skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± prowadzenia prac.
e) zaistnienia potrzeby dochodzenia zmiany sposobu spe³nienia ¶wiadczenia.
Ci±g dalszy w punkcie pozosta³e informacje.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-06-02 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://bielskpodlaski.logintrade.net
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-06-02 10:20
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-07-01
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
10). zmian technologicznych, w szczególno¶ci:a) konieczno¶æ zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej lub SST,
b) konieczno¶æ zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa.
11) wyst±pienia zmian osobowych:
a) zmiana przedstawicieli stron – inspektorów nadzoru inwestorskiego – w przypadku niemo¿no¶ci pe³nienia przez nich powierzonych funkcji np. zdarzenia losowe, zmiana pracy, rezygnacja z pe³nienia powierzonych obowi±zków. Zmiana osób, powinna byæ dokonana na osoby posiadaj±ce równowa¿ne uprawnienia i kwalifikacje.
12). wyst±pienia pozosta³ych zmian:
a) zmiana wynagrodzenia w zwi±zku ze zmian± obowi±zuj±cej stawki podatku VAT,
b) konieczno¶æ wykonania robót dodatkowych i niemo¿liwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, i których realizacja wi±¿e siê z potrzeb± zmiany terminu wykonania,
c) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty robotami,
d) zmiana przepisów podatkowych w zakresie wystawiania faktur, powstania obowi±zku podatkowego,
2. O konieczno¶ci wprowadzenia zmian do umowy powiadamia strona, która powziê³a wiadomo¶æ o okoliczno¶ciach j.w. Strony uzgadniaj± szczegó³owe warunki zmiany umowy, w szczególno¶ci ustal± nowe terminy realizacji w tym, ¿e maksymalny okres przesuniêcia terminu zakoñczenia nie powinien byæ d³u¿szy ni¿ okres przerwy w realizacji umowy spowodowanych tymi okoliczno¶ciami.
3. Stosownie do tre¶ci art. 436 pkt 4 lit. b) ustawy Pzp Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia umownego w nastêpuj±cych przypadkach:
1) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego,
2) w przypadku zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê, albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
3) w przypadku zmian zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmiany wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych
je¿eli zmiany okre¶lone w pkt. 1)-4) bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania umowy przez Wykonawcê.
4. W sytuacji wyst±pienia okoliczno¶ci wskazanych w ust. 3 pkt 1 niniejszego paragrafu Wykonawca jest uprawniony z³o¿yæ Zamawiaj±cemu pisemny wniosek o zmianê umowy w zakresie p³atno¶ci wynikaj±cych z faktur wystawionych po wej¶ciu w ¿ycie przepisów zmieniaj±cych stawkê podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego. Wniosek powinien zawieraæ wyczerpuj±ce uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych zmiany stawki podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego oraz dok³adne wyliczenie kwoty wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy po zmianie umowy.
W zwi±zku z ograniczeniem liczby znaków ci±g dalszy w dziale XXIV SWZ.
INNE PRZETARGI Z BIELSKA PODLASKIEGO
- Dostawa chirurgicznego materia³u szewnego
- Zakup z dostaw± kruszyw mineralnych - grysów p³ukanych
- KOSZENIE TRAWY I KONSERWACJA ROWÓW
- Rozbudowa drogi gminnej nr 107454B Knorozy - Sobótka - wykonanie dokumentacji projektowej.
- Kanalizacja sanitarna w ul. 11-go Listopada.
wiêcej: przetargi w Bielsku Podlaskim »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- TR.262.4.2025 Wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na przebudowie pomieszczeñ przyziemia budynków B, B1 i C w ramach zadania inwestycyjnego (...)
- Przebudowa oraz zmiana sposobu u¿ytkowania czê¶ci budynku przedszkola na ¿³obek gminny
- "Przebudowa i budowa otwartych zbiorników retencyjnych w miejscowo¶ci Baranów Sandomierski"
- "Wykonanie dylatacji oraz po³o¿enie p³ytek pod³ogowych na Stadionie Miejskim przy ul. Bu³garskiej 17 w Poznaniu, nosz±cym nazwê ENEA STADION"
- Wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych w zakresie przebudowy instalacji wentylacji mechanicznej hamowni atmosferycznej w budynku "N"
- BUDOWA BUDYNKU SOCJALNO-BYTOWEGO SZKÓ£KI LE¦NEJ WRAZ Z NIEZBÊDN¡ INFRASTRUKTUR¡ TECHNICZN¡, ROZBIÓRKA ISTNIEJ¡CEGO BUDYNKU SOCJALNEGO, NA CELE PROWADZENIA GOSPODARKI LE¦NEJ W NADLE¦NICTWIE KO¦CIERZYNA
wiêcej: Sprzêt sportowy do uprawiania sportów na wolnym powietrzu »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.