eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrasnystawPrzebudowa i rozbudowa ulic: Rybiej, Ko³owrót i Makowej w Krasnymstawie



Og³oszenie z dnia 2023-05-18


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i rozbudowa ulic: Rybiej, Ko³owrót i Makowej w Krasnymstawie

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Miasto Krasnystaw

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110197919

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Plac 3 Maja 29

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Krasnystaw

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-300

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Che³msko-zamojski

1.5.7.) Numer telefonu: 82 5762157

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@krasnystaw.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://umkrasnystaw.bip.lubelskie.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i rozbudowa ulic: Rybiej, Ko³owrót i Makowej w Krasnymstawie

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-db17f6a8-f546-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00223099

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-05-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00020640/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.2 Przebudowa drogi gminnej nr 109796L ulicy Makowej w Krasnymstawie

1.1.4 Rozbudowa ulicy Rybiej i ulicy Ko³owrót w Krasnymstawie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://um-krasnystaw.zetopzp.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://um-krasnystaw.zetopzp.pl
zamowienia.publiczne@krasnystaw.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 11.1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem bezp³atnej Platformy Zamówieñ Publicznych ZETOPZP dostêpnej pod adresem https://um-krasnystaw.zetopzp.pl/ lub poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@krasnystaw.pl, z zastrze¿eniem pkt. 14.1 SWZ.
11.2. Wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiaj±cy i Wykonawcy
przekazuj± za po¶rednictwem Platformy Zamówieñ Publicznych ZETOPZP:
https://um-krasnystaw.zetopzp.pl Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi za³o¿yæ konto na Platformie Zamówieñ publicznych ZETOPZP: https://umkrasnystaw.zetopzp.pl/#/authentication/register gdzie zostanie
powiadomiony o mo¿liwo¶ci zalogowania lub za³o¿enia bezp³atnego konta.
11.3. Wykonawca przystêpuj±c do postêpowania o udzielenie zamówienia publiczne-go, tj. bezp³atnie rejestruj±c siê lub loguj±c, w przypadku posiadania konta w Platformie Zamówieñ Publicznych ZETOPZP, akceptuje warunki korzystania z Platformy, okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://um-krasnystaw.zetopzp.pl oraz uznaje go za wi±¿±cy.
a) Ogólne zasady korzystania z platformy: zg³oszenie do postêpowania
wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie: https://um-krasnystaw.zetopzp.pl/#/authentication/login
b) Wykonawca, aby przyst±piæ do postêpowania musi za³o¿yæ konto na Platformie https://umkrasnystaw.zetopzp.pl/#/authentication/register gdzie zostanie powiadomiony o mo¿liwo¶ci zalogowania lub do za³o¿enia bezp³atnego konta. Wykonawca zak³ada konto wykonuj±c kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, otrzymuje link aktywacyjny a nastêpnie ustanawia has³o;
c) Proces rejestracji Wykonawcy jest w pe³ni automatyczny, po zarejestrowaniu nale¿y podaæ dane firmy, któr± osoba zak³adaj±ca konto reprezentuje;
d) Po za³o¿eniu konta Wykonawca ma mo¿liwo¶æ z³o¿enia Oferty w postêpowaniu. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w szczególno¶ci zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy i powiadomieñ mailowych.
e) Instrukcja U¿ytkownika - korzystania z Platformy Zamówieñ Publicznych ZETOPZP znajduje siê na Portalu, w zak³adce „Pomoc”.
11.4. Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 67 Ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022r., poz. 1710, z pó¼n. zm.), okre¶la nastêpuj±ce wymagania techniczne i organizacyjne sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej przy wykorzystaniu Platformy Zakupowej, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s;
b) Komputer klasy PC lub MAC, o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa najlepiej najnowszej dostêpnej wersji obs³uguj±ca TLS 1.2 z wyj±tkiem Internet Explorer;
d) w³±czona obs³uga JavaScript;
e) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf.;
f) pod³±czony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wy-danej przez wystawcê certyfikatu u¿ywanego przez Wykonawcê.
11.5. Zamawiaj±cy, zgodnie z §11 ust. 2 Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452) podaje nastêpuj±ce informacje na temat specyfikacji po³±czenia, formatu przesy³anych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i
odbioru danych: Cd. - Inf. dodatkowe.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UEL 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekaza³ w niniejszym postêpowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Przebudowa i rozbudowa ulic: Rybiej, Ko³owrót i Makowej w Krasnymstawie” - odrêbnie dla ka¿dej z czê¶ci.
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z pó¼n.zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ.
5) obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie narusza integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8) Wykonawcy nie przys³uguje:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty
postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do
sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw±. Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Zamawiaj±cego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WOiAZ.271.1.5.2023.MG

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 4891292,09 PLN

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1.1. Czê¶æ 1 zamówienia – „Rozbudowa ulicy Rybiej i ul. Ko³owrót
w Krasnymstawie”
1) Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane polegaj±ce na rozbudowie drogi gminnej nr 109813L ul. Rybiej na d³ugo¶ci oko³o 205,0 m i drogi gminnej nr 109784L ul. Ko³owrót na d³ugo¶ci oko³o 499,0 m wraz ze zjazdami oraz wykonanie robót budowlanych na drodze wewnêtrznej (dzia³ka o numerze ewidencyjnym 1271) na odcinku o d³ugo¶ci oko³o 49,0 m w zakresie m. in. usuniêcia kolizji z sieciami infrastruktury technicznej i wykonania nawierzchni z betonowej kostki brukowej.
Przedmiot zamówienia obejmuje m. in.:
a) roboty bran¿y drogowej: budowê nowej konstrukcji jezdni, przebudowê skrzy¿owania ul. Rybiej i ul. Ko³owrót, budowê chodnika, budowê zatoki postojowej, wykonanie placu do zawracania,
b) roboty bran¿y sanitarnej: budowê kanalizacji deszczowej, przebudowê sieci gazowej – usuniêcie kolizji, przebudowê infrastruktury wodoci±gowej,
c) roboty bran¿y elektrycznej: przebudowê sieci elektroenergetycznej – usuniêcie kolizji podziemnych sieci elektroenergetycznych z drog±, budowê o¶wietlenia ulicznego,
d) roboty bran¿y telekomunikacyjnej: przebudowê sieci telekomunikacyjnej – usuniêcie kolizji podziemnych sieci telekomunikacyjnych z drog±,
e) pe³n± obs³ugê geodezyjn± z wykonaniem geodezyjnej dokumentacji powykonawczej, w tym inwentaryzacji geodezyjnej zweryfikowanej pozytywnie przez odpowiedni organ s³u¿by geodezyjnej,
f) przeprowadzenie podczas realizacji inwestycji wykopaliskowych badañ archeologicznych w zakresie odpowiadaj±cym zakresowi robót ziemnych po uprzednim uzyskaniu przez Wykonawcê odrêbnego pozwolenia Lubelskiego Wojewódzkie-go Konserwatora Zabytków (Delegatury WUOZ w Che³mie) na prowadzenie ba-dañ archeologicznych art. 36, ust.1, pkt 5 ustawy z dnia 23.07.2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 r. poz. 282 z pó¼n. zm.).
2) Szczegó³owy zakres robót okre¶laj±:
a) Specyfikacja warunków zamówienia, stanowi±ca Za³±cznik nr 1 do Umowy,
b) Dokumentacja projektowa, stanowi±ca Za³±cznik nr 2 do Umowy, na któr±
sk³adaj± siê:
- Projekt budowlany: Czê¶æ 1 – Projekt zagospodarowania terenu,
- Projekt budowlany: Czê¶æ 2 – Projekt architektoniczno – budowlany,
-Projekt budowlany: Czê¶æ 3 – Za³±czniki do projektu budowlanego,
- Projekt budowlany: Czê¶æ 4 – Projekt techniczny,
- Decyzja Nr AB.6740.169.2022 o zezwoleniu na realizacjê inwestycji drogowej wydana przez Starostê Krasnostawskiego w dniu 07.07.2022r.,
- Operat wodnoprawny,
- Projekt sta³ej organizacji ruchu,
- Szczegó³owe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB): bran¿a drogowa, bran¿a elektryczna, bran¿a sanitarna, bran¿a telek munikacyjna,
- Przedmiary robót.
UWAGA!
3) Za³±czone przedmiary robót nale¿y traktowaæ jako materia³y pomocnicze, które nie stanowi± podstawy do pe³nej wyceny przedmiotu zamówienia. Wykonawca przy wy-cenie oferty powinien opieraæ siê na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej oraz STWIORB. Wyst±pienie w trakcie realizacji umowy robót nieujêtych w przedmiarze lub robót w wiêkszej
ilo¶ci w stosunku do przyjêtej w przedmiarze nie bêdzie uprawnia³o Wykonawcy do ¿±dania dodatkowego wynagrodzenia - je¿eli ro-boty te ujête by³y w dokumentacji projektowej oraz STWIORB.
4) Przed przyst±pieniem do sk³adania ofert zaleca siê, aby Wykonawca uzyska³ wszelkie niezbêdne informacje dotycz±ce realizacji przedmiotu zamówienia i zapozna³ siê z terenem budowy oraz jego otoczeniem.
5) Przedmiot umowy nale¿y wykonaæ przy zapewnieniu dojazdów do poszczególnych posesji s±siaduj±cych z terenem budowy oraz ze szczególn± dba³o¶ci± o istniej±ce drogi w rejonie robót.
6) Trasê przejazdu pojazdów w celu przewozu materia³ów nale¿y uzgodniæ z odpowiednimi zarz±dcami dróg przed rozpoczêciem robót.
7) Wykonawca zobowi±zany jest do skonfigurowania i zamontowanych opraw ze sterownikami oraz istniej±cym systemem sterowania o¶wietleniem OWLET NIGHTSHIFT dzia³aj±cym na terenie miasta. W przypadku braku komunikacji opraw z systemem, Wykonawca zobowi±zany jest do wymiany opraw na takie, które bêd± wspó³pracowaæ z systemem, bez ¿±dania dodatkowego wynagrodzenia.
4.3. Rozwi±zania równowa¿ne.
W ka¿dym przypadku u¿ycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca powinien przyj±æ, ¿e odniesieniu takiemu towarzysz± wyrazy „lub równowa¿ne”. W przypadku u¿ycia w dokumentacji projektowej odniesieñ do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym. Wykonawca analizuj±c dokumentacjê projektow± powinien za³o¿yæ, ¿e ka¿demu odniesieniu u¿ytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równowa¿ne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zosta³y u¿yte znaki towarowe, oznacza to, ¿e s± podane
przyk³adowo i okre¶laj± jedynie minimalne oczekiwane parametry jako¶ciowe oraz wymagany standard. Wykonawca mo¿e zastosowaæ materia³y lub urz±dzenia równowa¿ne, lecz o parametrach technicznych i jako¶ciowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w ¿aden sposób nie wp³ynie negatywnie na prawid³owe funkcjonowanie rozwi±zañ przyjêtych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urz±dzenia lub materia³y równowa¿ne bêdzie obowi±zany wykazaæ w trakcie realizacji zamówienia, ¿e zastosowane przez niego urz±dzenia i materia³y spe³niaj±
wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. U¿ycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, ¿e Zamawiaj±cy akceptuje wszystkie etykiety potwierdzaj±ce, ¿e dane roboty budowlane, dostawy lub us³ugi spe³niaj± równowa¿ne wymagania okre¶lonej przez zamawiaj±cego etykiety.
W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezale¿nych nie mo¿e uzyskaæ okre¶lonej przez zamawiaj±cego etykiety lub równowa¿nej etykiety, zamawiaj±cy, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe ¶rodki dowodowe, w szczególno¶ci dokumentacjê techniczn± producenta, o ile dany wykonawca udowodni, ¿e roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, które maj± zostaæ przez niego wykonane, spe³niaj± wymagania okre¶lonej etykiety lub okre¶lone wymagania wskazane przez Zamawiaj±cego. U¿ycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkê oceniaj±c± zgodno¶æ lub sprawozdania z badañ przeprowadzonych przez tê jednostkê jako ¶rodka dowodowego potwierdzaj±cego zgodno¶æ
z wymaganiami lub cechami okre¶lonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, ¿e zamawiaj±cy akceptuje równie¿ certyfikaty wydane przez inne równowa¿ne jednostki oceniaj±ce zgodno¶æ. Zamawiaj±cy akceptuje tak¿e inne odpowiednie ¶rodki dowodowe, w szczególno¶ci dokumentacjê techniczn±
producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostêpu do certyfikatów lub sprawozdañ z badañ, ani mo¿liwo¶ci ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostêpu nie mo¿e byæ przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, ¿e dany Wykonawca udowodni, ¿e wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub us³ugi
spe³niaj± wymogi lub kryteria okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia.
Je¿eli w opisie przedmiotu zamówienia ujêto zapis wynikaj±cy z KNR lub KNNR wskazuj±cy na konieczno¶æ wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzêtu o konkretnych parametrach Zamawiaj±cy dopuszcza u¿ywanie innego sprzêtu o ile zapewni to osi±gniêcie zak³adanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodno¶ci wykonanych prac z dokumentacj± techniczn±.
4.4. Gwarancja.
D³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materia³y wynosi min. 36 miesiêcy od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego oraz stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiaj±cy okre¶la go na okres w przedziale od 36 miesiêcy (termin minimalny) do 60 miesiêcy (termin maksymalny). Wykonawca odpowiada z tytu³u rêkojmi za wady fizyczne na zasadach okre¶lonych w § 11 Projektu umowy.
4.5. Harmonogram rzeczowo-finansowy.
Wykonawca w ci±gu 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy , jest zobowi±zany do przedstawiania harmonogramu rzeczowo-finansowego zgodnie z wzorem za³±cznika do umowy, obejmuj±cego terminy rozpoczêcia i zakoñczenia realizacji poszczególnych etapów oraz warto¶ci robót przewidzianych w ka¿dym etapie, o którym mowa w § 2 ust. 5 Projektu umowy.
4.6. Ubezpieczenie.
Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy ubezpieczenia robót zgodnie z warunkami okre¶lonymi przez Zamawiaj±cego w § 10 Projektu umowy.
4.7. Zaliczka
Zamawiaj±cy nie przewiduje udzielenia zaliczki.

4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 3124132,60 PLN

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby

45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie ruroci±gów i kabli

45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

45233221-4 - Malowanie nawierzchi

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 315 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdzia³em 17 SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane materia³y i urz±dzenia(G)

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1.2 Czê¶æ 2 zamówienia – „Przebudowa drogi gminnej nr 109796L
ul. Makowej w Krasnymstawie”
1) Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane polegaj±ce na przebudowie drogi gminnej klasy „D” (dojazdowej) nr 109796L ul. Makowej, na d³ugo¶ci ok. 962,00 m, budowie kana³u technologicznego, na odcinku o d³ugo¶ci ok. 962,00 m oraz budowie o¶wietlenia ulicznego. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in.:
a) wykonanie robót przygotowawczych, w tym: prac pomiarowych – odtworzenie trasy i punktów, mechaniczne karczowanie krzewów wraz z usuniêciem korzeni, wywiezienie i utylizacja, mechaniczne karczowanie pni drzew wraz z frezowaniem korzeni, wywiezienie i utylizacja, roboty rozbiórkowe;
b) wykonanie robót ziemnych;
c) wykonanie podbudowy;
d) wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego drogi gminnej klasy „D”, kategorii ruchu: KR1;
e) wykonanie zjazdów na dzia³ki przyleg³e, z betonowej kostki brukowej gr. 8 cm;
f) regulacjê wysoko¶ciow± istniej±cej nawierzchni z kostki betonowej;
g) wykonanie elementów drogowych: krawê¿niki najazdowe, krawê¿niki betonowe;
h) wykonanie oznakowania pionowego;
i) wykonanie robót wykoñczeniowych, w tym m.in.: umocnienie poboczy kruszywem, humusowanie trawników wraz z obsianiem, regulacja pionowa studni rewizyjnych oraz regulacja s³upków betonowych itp.;
j) wykonanie kana³u technologicznego, na odcinku o d³ugo¶ci ok 962,00 m;
k) demonta¿ solarnego o¶wietlenia ulicznego, tj.: akumulatorów, opraw o¶wietleniowych, wysiêgników i s³upów;
l) wykonanie o¶wietlenia ulicznego, sk³adaj±cego siê m.in. z: linii kablowej nn 0,4 kV o¶wietleniowej, szafy o¶wietleniowej, s³upów aluminiowych o wysoko¶ci 6,0 m (28 szt.) z wysiêgnikami, opraw o¶wietleniowych ze ¼ród³em ¶wiat³a typu LED, które s± doposa¿one w uk³ad redukcji mocy zdalnie sterowany na bazie reduktora wspó³pracuj±cego ze sterownikami oraz
istniej±cym systemem sterowania o¶wietleniem OWLET NIGHTSHIFT dzia³aj±cym na terenie miasta;
m) kompleksow± obs³ugê geodezyjn± z wykonaniem geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, w tym równie¿ geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej zweryfikowanej pozytywnie przez odpowiedni organ s³u¿by geodezyjnej.
2) Szczegó³owy zakres oraz sposób wykonania robót budowlanych okre¶la:
a) Dokumentacja – Materia³y do zg³oszenia robót dla zadania pn.: „Przebudowa drogi gminnej nr 109796L – ul. Makowej m. Krasnystaw”;
b) Projekt Sta³ej Organizacji Ruchu dla drogi gminnej nr 109796L ul. Makowa m. Krasnystaw;
c) Projekt budowlano - wykonawczy dla zadania pn.: „Budowa linii kablowej nn 0,4kV o¶wietlenia drogowego wraz ze s³upami i szafk± o¶wietleniow± przy ul. Makowej”;
d) Projekt budowlany i wykonawczy „Budowa kana³u technologicznego”;
e) Projekt techniczny wycinki drzew dla wykonania zadania: „Przebudowa drogi gminnej nr 109796L ul. Makowa m. Krasnystaw”;
f) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót – bran¿a drogowa;
g) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych nr D.01.03.04 Budowa kana³u technologicznego;
h) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych Nr E10.00.00 dla zadania pn.: „Budowa linii kablowej nn 0,4 kV o¶wietlenia drogowego wraz ze s³upami i szafk± o¶wietleniow± przy ul. Makowej w Krasnymstawie”;
i) Za¶wiadczenie Starosty Krasnostawskiego Nr AB.6743.698.2020 z dnia 30 grudnia 2020 r. o braku sprzeciwu do robót objêtych zg³oszeniem zgodnie z za³±czon± dokumentacj±;
j) Za¶wiadczenie Starosty Krasnostawskiego Nr AB.6743.601.2020 z dnia 8 pa¼dziernika 2020 r. o braku sprzeciwu do robót objêtych zg³oszeniem zgodnie z za-³±czon± dokumentacj±;
k) Przedmiary robót.

UWAGA !!!!:
3)Za³±czone przedmiary robót nale¿y traktowaæ jako materia³y pomocnicze, które nie stanowi± podstawy do pe³nej wyceny przedmiotu zamówienia. Wykonawca przy wycenie oferty powinien opieraæ siê na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej oraz STWIORB. Wyst±pienie w trakcie realizacji umowy robót nieujêtych w przedmiarze lub robót w wiêkszej ilo¶ci w stosunku do przyjêtej w przedmiarze nie bêdzie uprawnia³o Wykonawcy do ¿±dania dodatkowego wynagrodzenia - je¿eli roboty te ujête by³y w dokumentacji projektowej oraz STWIORB.
4) Przed przyst±pieniem do sk³adania ofert zaleca siê, aby Wykonawca uzyska³ wszelkie niezbêdne informacje dotycz±ce realizacji przedmiotu zamówienia i zapozna³ siê z terenem budowy oraz jego otoczeniem.
5) Zamawiaj±cy ustala kolor betonowej kostki brukowej jako grafitowy (nawierzchnia zjazdów).
6) Przedmiot umowy nale¿y wykonaæ przy zapewnieniu dojazdów do poszczególnych posesji s±siaduj±cych z terenem budowy oraz ze szczególn± dba³o¶ci± o istniej±ce drogi w rejonie robót.
7) Trasê przejazdu pojazdów w celu przewozu materia³ów nale¿y uzgodniæ z odpowiednimi zarz±dcami dróg przed rozpoczêciem robót.
8) Wykonawca zobowi±zany jest do skonfigurowania zamontowanych opraw ze sterownikami oraz istniej±cym systemem sterowania o¶wietleniem OWLET NIGHTSHIFT dzia³aj±cym na terenie miasta. W przypadku braku komunikacji opraw z systemem, Wykonawca zobowi±zany jest do wymiany opraw na takie które bêd± wspó³pracowaæ z systemem, bez ¿±dania
dodatkowego wynagrodzenia.
9) Wykonawca zobowi±zany jest do zachowania kolejno¶ci demonta¿u elementów solarnego o¶wietlenia ulicznego tj.:
akumulatory, oprawy, wysiêgniki oraz s³upy w taki sposób aby elementy te zachowa³y swoj± jako¶æ oraz w³a¶ciwo¶ci.
Elementy nale¿y posegregowaæ i z³o¿yæ oraz zabezpieczyæ przed zanieczyszczeniem w miejscu uzgodnionym z Zamawiaj±cym. O terminie demonta¿u nale¿y powiadomiæ Zamawiaj±cego. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia przed ewentualnym uszkodzeniem podczas transportu zdemontowanych elementów o¶wietlenia w miejsce uzgodnione z Zamawiaj±cym.
10) W miejscu przybli¿enia projektowanej inwestycji do sieci infrastruktury technicznej roboty nale¿y wykonywaæ rêcznie ze szczególn± ostro¿no¶ci± po uprzednim zawiadomieniu jednostki zarz±dzaj±cej na 7 dni przed rozpoczêciem robót.
11) Podczas prac nale¿y zwróciæ szczególn± uwagê na zachowanie w stanie nienaruszonym i nie przesuniêcie punktów geodezyjnych, które podlegaj± ochronie w trybie przepisów prawa geodezyjnego i kartograficznego (Dz. U. 2010 z 193, poz. 1287, z pó¼n. zm.). O pracach w pobli¿u punktów geodezyjnych powiadomiæ Starostê Krasnostawskiego.
4.3. Rozwi±zania równowa¿ne.
W ka¿dym przypadku u¿ycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca powinien przyj±æ, ¿e odniesieniu takiemu towarzysz± wyrazy „lub równowa¿ne”. W przypadku u¿ycia w dokumentacji projektowej odniesieñ do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym. Wykonawca analizuj±c dokumentacjê projektow± powinien za³o¿yæ, ¿e ka¿demu odniesieniu u¿ytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równowa¿ne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zosta³y u¿yte znaki towarowe, oznacza to, ¿e s± podane przyk³adowo i okre¶laj± jedynie minimalne oczekiwane parametry jako¶ciowe oraz wymagany standard. Wykonawca mo¿e zastosowaæ materia³y lub urz±dzenia równowa¿ne, lecz o parametrach technicznych i jako¶ciowych podobnych lub
lepszych, których zastosowanie w ¿aden sposób nie wp³ynie negatywnie na prawid³owe funkcjonowanie rozwi±zañ przyjêtych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urz±dzenia lub materia³y równowa¿ne bêdzie obowi±zany wykazaæ w trakcie realizacji zamówienia, ¿e zastosowane przez niego urz±dzenia i materia³y spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. U¿ycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, ¿e Zamawiaj±cy akceptuje wszystkie etykiety potwierdzaj±ce, ¿e dane roboty budowlane, dostawy lub us³ugi spe³niaj± równowa¿ne
wymagania okre¶lonej przez zamawiaj±cego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezale¿nych nie mo¿e uzyskaæ okre¶lonej przez zamawiaj±cego etykiety lub równowa¿nej etykiety, zamawiaj±cy, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe ¶rodki dowodowe, w szczególno¶ci dokumentacjê techniczn± producenta, o ile dany wykonawca udowodni, ¿e roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, które maj± zostaæ przez niego wykonane, spe³niaj± wymagania okre¶lonej etykiety lub okre¶lone wymagania wskazane przez Zamawiaj±cego. U¿ycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkê oceniaj±c± zgodno¶æ lub sprawozdania z badañ przeprowadzonych przez tê jednostkê jako ¶rodka dowodowego potwierdzaj±cego zgodno¶æ z wymaganiami lub cechami okre¶lonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji
zamówienia oznacza, ¿e zamawiaj±cy akceptuje równie¿ certyfikaty wydane przez inne równowa¿ne jednostki oceniaj±ce zgodno¶æ. Zamawiaj±cy akceptuje tak¿e inne odpowiednie ¶rodki dowodowe, w szczególno¶ci dokumentacjê techniczn± producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostêpu do certyfikatów lub sprawozdañ z badañ, ani mo¿liwo¶ci ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostêpu nie mo¿e byæ przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, ¿e dany Wykonawca udowodni, ¿e wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub us³ugi
spe³niaj± wymogi lub kryteria okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia.
Je¿eli w opisie przedmiotu zamówienia ujêto zapis wynikaj±cy z KNR lub KNNR wskazuj±cy na konieczno¶æ wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzêtu o konkretnych parametrach Zamawiaj±cy dopuszcza u¿ywanie innego sprzêtu o ile zapewni to osi±gniêcie zak³adanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodno¶ci wykonanych prac z dokumentacj± techniczn±.

4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 2892156,68 PLN

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych

45316100-6 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia zewnêtrznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 315 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdzia³em 17 SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane materia³y i urz±dzenia(G)

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

6.1.4 zdolno¶ci technicznej lub zawodowej w zakresie;
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazaæ, ¿e wykona³ nale¿ycie nie wcze¶niej ni¿
w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie):
a) w zakresie czê¶ci 1 zamówienia:
minimum 1 zadanie obejmuj±ce budowê lub przebudowê drogi publicznej, o d³ugo¶ci minimum 520,00 m (0,52 km).
b) w zakresie czê¶ci 2 zamówienia:
- minimum 1 zadanie obejmuj±ce budowê lub przebudowê drogi publicznej, o d³ugo¶ci minimum 700,00 m (0,7 km).
2) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy dysponuj±
lub bêd± dysponowaæ w okresie wykonywania zamówienia i skieruj± do jego realizacji:
a) w zakresie czê¶ci 1 zamówienia:
- min. jedn± osobê, której zostanie powierzona funkcja kierownika budowy, kierownika robót – posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci in¿ynieryjnej: drogowej, których zakres uprawnia do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów;
- min. jedn± osobê, której zostanie powierzona funkcja kierownika robót – posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ: elektrycznych i elektroenergetycznych, których zakres uprawnia do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów;
- min. jedn± osobê, której zostanie powierzona funkcja kierownika robót – posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im
wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów;
- min. jedn± osobê, której zostanie powierzona funkcja kierownika robót – posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ: telekomunikacyjnych, których zakres uprawnia do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.
b) w zakresie czê¶ci 2 zamówienia:
- min. jedn± osobê, której zostanie powierzona funkcja kierownika budowy, kierownika robót – posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci in¿ynieryjnej: drogowej, których zakres uprawnia do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów;
- min. jedn± osobê, której zostanie powierzona funkcja kierownika
robót – posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ:
elektrycznych i elektroenergetycznych, których zakres uprawnia do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia
lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów;
- min. jedn± osobê, której zostanie powierzona funkcja kierownika robót – posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im
wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów;
- min. jedn± osobê, której zostanie powierzona funkcja kierownika robót – posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ: telekomunikacyjnych, których zakres uprawnia do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y
wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.
DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZ¡CE WARUNKÓW
UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyra¼nie okre¶liæ zakres robót, w tym rodzaj drogi oraz d³ugo¶æ odcinka, aby mo¿na by³o ustaliæ, czy spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu wraz z podaniem przedmiotu robót, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których te roboty zosta³y wykonane oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty by³y wykonywane.
2) Przez posiadanie uprawnieñ budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestnicz±cych w realizacji zamówienia, rozumie siê uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2021 r, poz. 2351 z pó¼n. zm.) oraz przepisów wcze¶niejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalno¶ci i ich zakresy) bêd± rozpatrywane zgodnie z przepisami reguluj±cymi nadawanie uprawnieñ budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z tre¶ci± decyzji o ich nadaniu.
3) Wykonawca w celu wykazania spe³niania warunków okre¶lonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ mo¿e wskazaæ osobê bêd±c± obywatelem pañstwa cz³onkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), która naby³a kwalifikacje zawodowe do wykonywania dzia³alno¶ci w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z w³a¶ciwymi przepisami, w szczególno¶ci z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej
(t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustaw± z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).
4) Je¿eli Wykonawca zamierza z³o¿yæ ofertê na wszystkie czê¶ci zamówienia, mo¿e w celu wykazania zdolno¶ci technicznych i zawodowych, wskazaæ to samo zadanie i te same osoby w ka¿dej z czê¶ci, je¿eli potwierdza/j± one
spe³nianie warunków na wszystkie czê¶ci w ramach, których zostan± wykazane.
5) Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z pó¼n. zm.), przez „budowê” w rozumieniu zapisów SWZ rozumie siê wykonywanie obiektu budowlanego w okre¶lonym miejscu, a tak¿e odbudowê, rozbudowê, nadbudowê obiektu budowlanego.
6) Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „przebudowê” w rozumieniu zapisów SWZ rozumie siê wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których nastêpuje zmiana parametrów u¿ytkowych lub technicznych istniej±cego obiektu budowlanego, z wyj±tkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy,
wysoko¶æ, d³ugo¶æ, szeroko¶æ b±d¼ liczba kondygnacji; w przypadku dróg s± dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagaj±cym zmiany granic pasa drogowego.
6.2. Zamawiaj±cy mo¿e, oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow±, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w
szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia na ka¿dym etapie postêpowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).
6.3. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuj±c warunek udzia³u w postêpowaniu mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
6.4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
6.5. Sposób wykazania warunków udzia³u w postêpowaniu wskazano w rozdziale 8 SWZ.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 8.3.2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przez Wykonawcê podmiotowych ¶rodków dowodowych w tym zakresie.
7.7.Wykonawca podlega wykluczeniu tak¿e w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 129 z pó¼n. zm.).
7.8. Zamawiaj±cy informuje, ¿e wykluczeniu z postêpowania na podstawie pkt 7.7 SWZ podlegaj±:
1) wykonawcy wymienieni w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z sytuacj± na Bia³orusi i udzia³em Bia³orusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z pó¼n. zm.) i rozporz±dzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie ¶rodków ograniczaj±cych w odniesieniu do dzia³añ podwa¿aj±cych integralno¶æ terytorialn±, suwerenno¶æ i niezale¿no¶æ Ukrainy lub im
zagra¿aj±cych (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z pó¼n. zm.) albo wpisani na listê o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powo³anej ustawy;
2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z sytuacj± na Bia³orusi i udzia³em Bia³orusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z pó¼n. zm.) i rozporz±dzeniu Rady (UE) nr
269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie ¶rodków ograniczaj±cych w odniesieniu do dzia³añ podwa¿aj±cych integralno¶æ terytorialn±, suwerenno¶æ i niezale¿no¶æ Ukrainy lub im zagra¿aj±cych (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z pó¼n. zm.) albo wpisani na listê o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, lub bêd±cy takim beneficjentem rzeczywistym
od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego .;
CDN w wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 8.3.1. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed terminem sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (sporz±dzonego zgodnie z Za³±cznikiem Nr 7 do SWZ), oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje
b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest wstanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt 6.1.4. ppkt 1) SWZ,
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami sporz±dzonego zgodnie z Za³±cznikiem Nr 8 do SWZ - w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt 6.1.4. ppkt 2) SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie przewiduje przedmiotowych ¶rodków dowodowych

CD. Wykazu podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu
3) wykonawcy, których jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z sytuacj± na Bia³orusi i udzia³em Bia³orusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z pó¼n. zm.) i rozporz±dzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie ¶rodków ograniczaj±cych w odniesieniu do dzia³añ podwa¿aj±cych integralno¶æ terytorialn±, suwerenno¶æ i niezale¿no¶æ Ukrainy lub im zagra¿aj±cych (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z pó¼n. zm.) albo wpisany na listê o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3
ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
7.9. Wykluczenie, o którym mowa w pkt 7.7 nastêpuje na okres trwania
ww. okoliczno¶ci.
7.10. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie przes³anek wskazanych w pkt 7.8, zamawiaj±cy odrzuca ofertê
takiego wykonawcy.
7.11. Osoba lub podmiot podlegaj±ce wykluczeniu na podstawie pkt 7.7 SWZ, które w okresie tego wykluczenia ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia publicznego lub bior± udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegaj± karze pieniê¿nej. Karê pieniê¿n±, nak³ada Prezes Urzêdu Zamówieñ Publicznych, w drodze decyzji, w wysoko¶ci do 20 000
000 z³.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

13.4. Oferta musi zawieraæ nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty:
1) Formularz ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowi±cy Za³±cznik nr 3 do SWZ (przy czym Wykonawca mo¿e sporz±dziæ ofertê wg innego wzorca, powinna ona wówczas obejmowaæ dane wymagane dla oferty w SWZ
i za³±cznikach).
2) O¶wiadczenia, o których mowa w pkt 8.1 SWZ, w tym o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby (je¿eli dotyczy);
3) Zobowi±zanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.3 SWZ (je¿eli dotyczy).
4) O¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 8.2 SWZ (je¿eli dotyczy),
5) Potwierdzenie umocowania do dzia³ania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby:
a) Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, ¿±da z³o¿enia wraz z ofert± odpisu lub informacji
z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru;
b) Wykonawca lub podmiot udostêpniaj±cy zasoby nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w lit a), je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
c) je¿eli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika
z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby z³o¿enia wraz z ofert± pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
6) Pe³nomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (je¿eli dotyczy).
13.5. Pe³nomocnictwo, o którym mowa w rozdziale 13.4 pkt 5) lit c) i pkt 6) SWZ przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje siê kwalifikowanym podpisem elektronicznym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy pe³nomocnictwo zosta³o sporz±dzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje mocodawca.
Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania pe³nomocnictwa z dokumentem w postaci papierowej mo¿e dokonaæ równie¿ notariusz.
13.6. Wykonawca w ofercie mo¿e zastrzec informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jedn. Dz. U. 2020 poz. 1913, ze zm.). Zamawiaj±cy nie ujawni informacji stanowi±cych tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, je¿eli Wykonawca, nie pó¼niej ni¿ w terminie sk³adania ofert, zastrzeg³, ¿e nie mog± byæ one udostêpniane oraz wykaza³, i¿ zastrze¿one informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa. Wykonawca w szczególno¶ci nie mo¿e zastrzec w ofercie informacji:
1) nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zosta³y otwarte;
2) cenach lub kosztach zawartych w ofertach.
13.7. Wszelkie informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jedn. Z 2020 r. poz. 1913 ze zm.), które Wykonawca zastrze¿e jako tajemnicê przedsiêbiorstwa, powinny zostaæ z³o¿one w odpowiednio wydzielonym i oznaczonym pliku.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

12.1. Wykonawca jest zobowi±zany wnie¶æ wadium w wysoko¶ci:
12.1.1. w zakresie czê¶ci 1 zamówienia: 45 000,00. PLN (s³ownie z³: czterdzie¶ci piêæ tysiêcy 00/100),
12.1.2. w zakresie czê¶ci 2 zamówienia: 40 000,00 PLN (s³ownie z³: czterdzie¶ci tysiêcy i 00/100).
12.2. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
12.3. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na nastêpuj±cy rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
Bank Spó³dzielczy w Krasnymstawie
Nr rachunku: 09820000082001000004170067
z adnotacj±: „Wadium – Znak sprawy: WO.271.1.5.2023.MG - Czê¶æ nr ………” (nale¿y wskazaæ nr czê¶ci, na któr± sk³adana jest oferta Wykonawcy).
12.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu, Zamawiaj±cy uzna wadium, które zostanie zaksiêgowane na rachunku bankowym Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
12.5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia Wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej – przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
12.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub porêczenia gwarancja lub porêczenie musi byæ nieodwo³alne, bezwarunkowe i p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami i powinna zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
a) nazwê: daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta lub porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotê wadium,
c) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³acenia kwoty wskazanej w gwarancji/porêczeniu na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego w sytuacjach zatrzymania wadium okre¶lonych w przepisach ustawy.
12.7. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
12.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium okre¶lono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

10.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) o¶wiadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ sk³ada z ofert± ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia
te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u
w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie,
z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertê sk³ada spó³ka cywilna, a pe³en zakres prac wykonaj± wspólnicy wspólnie w ramach umowy spó³ki o¶wiadczenie powinno potwierdzaæ ten fakt. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ wg wymogów za³±cznika nr 6 do SWZ.
c) zobowi±zani s± oni na wezwanie Zamawiaj±cego, z³o¿yæ podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-± spe³nienie warunku.
10.3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z zapisami projektu umowy § 17.
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych, strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia którejkolwiek z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
1) Przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci si³y wy¿szej, przez któr± nale¿y rozumieæ zdarzenia niezale¿ne od ¿adnej ze stron, zewnêtrzne, niemo¿liwe do zapobie¿enia, które nast±pi³o po dniu wej¶cia w ¿ycie umowy, w szczególno¶ci: wojny, akty terroryzmu, klêski ¿ywio³owe, strajki oraz akty w³adzy i administracji publicznej, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi wystêpowania okoliczno¶ci si³y wy¿szej;
2) Przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, mo¿e nast±piæ w przypadku skierowania przez Zamawiaj±cego do Wykonawcy pisemnego ¿±dania wstrzymania robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia przez organ administracji
publicznej lub eksploratorów infrastruktury, o ile ¿±danie lub wydanie zakazu nie nast±pi³o z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi na jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie robót budowlanych lub zakazano prowadzenie robót budowlanych;
3) Przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia kolizji z instalacjami wewnêtrznymi nieujawnionymi w dokumentacji projektowej, lub innymi robotami prowadzonymi przez innego wykonawcê, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni niezbêdn± Wykonawcy na usuniêcie
kolizji z instalacjami wewnêtrznymi nieujawnionymi w dokumentacji projektowej lub o liczbê dni niezbêdnych do wykonania robót przez innego wykonawcê – o ile usuniêcie kolizji wymagaæ bêdzie przed³u¿enia terminu realizacji;
4) Przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia konieczno¶ci wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian, powoduj±cych wstrzymanie lub przerwanie robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni niezbêdn± do wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej oraz do przeprowadzenia uzgodnieñ (ustaleñ) z w³a¶ciwymi organami, uzyskania opinii w³a¶ciwych organów oraz wydania decyzji przez w³a¶ciwe organy, przy czym wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian nie mo¿e skutkowaæ zwiêkszeniem (zmian±) zakresu ¶wiadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie, stanowi±cej Za³±cznik nr 3 do umowy oraz zwiêkszeniem wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 1;
5) Przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia warunków geologicznych lub hydrologicznych odmiennych od za³o¿onych w dokumentacji projektowej i powoduj±cych konieczno¶æ wstrzymania robót lub konieczno¶æ ich wykonania przy wykorzystaniu odmiennych od zaprojektowanych
rozwi±zañ technicznych, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni niezbêdn± do wyeliminowania utrudnieñ zwi±zanych z ich wyst±pieniem;
6) Przed³u¿enia terminu wykonania zamówienia w zakresie niezbêdnym do wykonania robót zleconych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1, 3, 4 lub ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych;
7) Zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym bezpo¶redni wp³yw na realizacjê przedmiotu zamówienia lub ¶wiadczenia stron umowy; CDN- Informacje dodatkowe

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-06-06 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Oferta powinna byæ z³o¿ona na platformie pod adresem https://um-krasnystaw.zetopzp.pl w zak³adce „Twoje oferty” i pod nazw± postêpowania wskazan± w tytule SWZ.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-06-06 11:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-07-05

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

CD. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej
a) dopuszczalne formaty przesy³anych danych, tj. plików o wielko¶ci do 100 MB w forma-tach: .doc, .pdf, .zip, .docx, .xls, .xlsx, .rar, .7zip, .jpg, .jpeg, .png, .txt, .tiff, .xades, .sig, oraz innych formatach plików okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne
(Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), z wyj±tkiem formatów wykonywalnych (takich jak np. EXE, COM, DLL, BAT).
b) informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: - plik za³±czony przez Wykonawcê na Platformie Zamówieñ Publicznych ZETOPZP i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Mo¿liwo¶æ otworzenia pliku dostêpna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiaj±cego po up³ywie terminu sk³adania ofert;
11.6. Zasady sk³adania ofert oraz dokumentów sk³adanych wraz z ofert± oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysy³ania opisane zosta³y w Instrukcji u¿ytkownika Wykonawca zobowi±zany jest zapoznaæ siê z ww. Instrukcj± i postêpowaæ wg zasad w niej wskazanych. Wykonawca ubiegaj±c siê o udzielenie zamówienia w szczególno¶ci sk³adaj±c ofertê akceptuje zasady korzystania z platformy wskazane w Instrukcji u¿ytkownika i SWZ.
11.7. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgody
z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów
z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
11.8. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy Microsoft Azure, który jest synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC. Wykonawca powinien dok³adnie zapoznaæ siê z niniejsz± SWZ i z³o¿yæ ofertê zgodnie z jej wymaganiami.
11.9. Osob± uprawnion± do porozumiewania siê z Wykonawcami w imieniu Zamawiaj±cego w sprawach procedur jest: Pan Marek Go³awski, tel. 82 576 21 57 w.162, email: zamowienia.publiczne@krasnystaw.pl, w sprawach merytorycznych: w zakresie czê¶ci 1 Pani Weronika Duñko, czê¶ci 2 Pani Anna B³aszczak tel. 82 576 21 57 wew. 114.
CD. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia
8) W przypadku zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, w stopniu nie mniejszym ni¿ wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia, poprzez przedstawienie w tym celu odpowiednich dokumentów, potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu;
9) Zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy wskutek zaistnienia przyczyn organizacyjnych lub finansowych le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w tym na skutek zawartej przez Zamawiaj±cego umowy o dofinansowanie zadania;
10) Wszelkie zmiany, które bêd± konieczne do zagwarantowania zgodno¶ci umowy z wchodz±cymi w ¿ycie po terminie sk³adania ofert lub po zawarciu umowy przepisami prawa w szczególno¶ci przepisami o podatku od towarów i us³ug w zakresie wynikaj±cym z tych przepisów; £±cznie z ust. 2-4 paragrafu.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.