Ogłoszenie z dnia 2024-02-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00000633/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-01-02
- 2024/BZP 00044263/01 - Modyfikacja z dnia 2024-01-17
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
BUDOWA ZBIORCZEJ OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W GMINIE CIEPŁOWODY W RAMACH PROGRAMU „UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ NA TERENIE GMINY CIEPŁOWODY – ETAP I”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CIEPŁOWODY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718432
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kolejowa 3
1.5.2.) Miejscowość: Ciepłowody
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-211
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@cieplowody.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.cieplowody.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-94bc696c-a944-11ee-a681-52fe4aa7189e1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
BUDOWA ZBIORCZEJ OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W GMINIE CIEPŁOWODY W RAMACH PROGRAMU „UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ NA TERENIE GMINY CIEPŁOWODY – ETAP I”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-94bc696c-a944-11ee-a681-52fe4aa7189e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00223527
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00000161/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa zbiorczej oczyszczalni ścieków w gminie Ciepłowody w ramach Programu "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Ciepłowody - I Etap"
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-20202.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00000633
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BGP.271.1.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3. Opis przedmiotu zamówienia:
1) Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych w systemie „zaprojektuj i wybuduj”
dla zadania inwestycyjnego pn. Budowa zbiorczej oczyszczalni ścieków w gminie Ciepłowody w ramach Programu
"Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Ciepłowody - Etap I", tj. zaprojektowanie oraz wykonanie
zbiorczej oczyszczalni ścieków wraz z uzyskaniem wymaganych przepisami prawa uzgodnień, pozwoleń, decyzji jak i
wszelkich prac budowlano montażowych dot. robót opisanych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym
(PFU) oraz niewymienionych, a koniecznych do prawidłowej realizacji zamówienia.
3) Lokalizacja inwestycji: Obręb Jakubów – działka 1/1.
4) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 12 do SWZ
w tym:
a) Opis przedmiotu zamówienia – informacje zamawiającego stanowiące część
SWZ;
b) PFU.
4. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres minimum 60 miesięcy.
Okres udzielonej gwarancji zależy od wykonawcy i stanowi jedno z kryterium oceny ofert.
5. Ewentualne wskazanie w dokumentach zamówienia stanowiących opis przedmiotu zamówienia nazw własnych, znaków
towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi - nie ma
na celu naruszenia art. 16 ustawy Pzp. oraz art. 99 ust. 4 ustawy Pzp., ale w szczególności służy realizacji art. 17 ust. 1
pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Zawarte opisy w SWZ mają za zadanie sprecyzowani
oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zgodnie z art. 99 ust. 5 i
ust. 6 oraz art. 101 ust. 4 ustawy Pzp. Zamawiający wskazuje, że wykonawca może zaoferować przedmiot zamówienia
określonym opisem zawartym w dokumentach zamówienia lub równoważnym. Zamawiający dopuszcza rozwiązania
równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu
technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w dokumentach zamówienia. W tym celu zamawiający
jeśli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się nazwy własne załącza kryteria stosowane w celu oceny równoważności.
W każdym przypadku, gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, ocen technicznych,
specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych
dopuszcza rozwiązania równoważne. Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne
urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentach zamówienia mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami
równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację
robót zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz
zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych.
6. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w
okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.:
1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania
zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób
wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. wskazuje, że dla czynności,
polegających na pracach: ziemnych, przygotowawczych, dotyczących wykonania podbudowy, wykonania nawierzchni –
prace wykonywane przez tzw. pracowników fizycznych, określa wymóg zatrudnienia osób wykonujących te czynności na
umowę o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45232460-4 - Roboty sanitarne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający zgodnie z art. 222 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznychpoinformował Wykonawców o kwocie jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 6.000.000,00 zł brutto (słownie sześć milionów złotych 00/100).
Wszystkie złożone oferty znacznie przewyższają kwotę jaką Zamawiający
zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zamawiający zatem odstąpił od etapu badania i oceny ofert ponieważ działanie to byłoby bezcelowe z uwagi na to, że Zamawiającego nie stać na sfinansowanie Zamówienia w oferowanych kwotach.
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Zgodnie z komentarzem UZP do art. 255 pkt 3 „Sformułowanie wynikające z art. 255 „zamawiający unieważnia” prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty pokrycia finansowego”
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 8831400,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 14136390,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 567 od km ok. 22+850 do km ok. 29+300 w zakresie budowy drogi dla pieszych i rowerów oraz chodnika na terenie Gminy Staroźreby"
- Opracowanie dokumentacji projektowej w ramach przedsięwzięcia pn. Optymalizacja świadczeń SP ZOZ w Międzyrzecu Podl. poprzez utworzenie oddziału geriatrycznego i powiązaną modyfikację innych świadczeń
- Rozbudowa kan. san. w miejscowości Rudziniec - Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Rudziniec z podziałem na zadania Zad. nr 4 Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej przy ul. Opolskiej
- Modernizacja i dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami 3 łazienek w Szkole Podstawowej nr 7 w Chełmie
- Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji pn. "Budowa żłobka przy ul. Kobiałka".
- Zaprojektowanie i budowa pawilonu dydaktycznego P-7 w technologii kontenerowej dla Akademii Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.