eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź,,Dostawa Oprogramowania wraz z licencją, konfiguracja, wdrożenie, dostosowanie do potrzeb Zamawiającego, uruchomienie, instruktaż pracowników oraz serwis gwarancyjny oraz usługa Obsługi wdrożenia



Ogłoszenie z dnia 2024-02-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
,,Dostawa Oprogramowania wraz z licencją, konfiguracja, wdrożenie, dostosowanie do potrzeb Zamawiającego, uruchomienie, instruktaż pracowników oraz serwis gwarancyjny oraz usługa Obsługi wdrożenia

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Łódzki Ośrodek Geodezji

1.3.) Oddział zamawiającego: Miasto Łódź

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 470830536

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Traugutta 21/23

1.5.2.) Miejscowość: Łódź

1.5.3.) Kod pocztowy: 90-113

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź

1.5.7.) Numer telefonu: 42 272- 68- 06

1.5.8.) Numer faksu: 42 272- 68- 00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@log.lodz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.log.lodz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-df339633-bc41-11ee-b7da-22bd761ba7f3

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

,,Dostawa Oprogramowania wraz z licencją, konfiguracja, wdrożenie, dostosowanie do potrzeb Zamawiającego, uruchomienie, instruktaż pracowników oraz serwis gwarancyjny oraz usługa Obsługi wdrożenia

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-df339633-bc41-11ee-b7da-22bd761ba7f3

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00224621

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00032471/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa Oprogramowania kadrowo-płacowego wraz z licencją konfiguracją i wdrożeniem.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00071461

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OAZP.2610/9/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 146341,46 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

5.1. Przedmiotem zamówienia podstawowego jest dostawa Oprogramowania wraz z licencją, konfiguracja, wdrożenie, dostosowanie do potrzeb Zamawiającego, uruchomienie, instruktaż pracowników ŁOG oraz serwis gwarancyjny oraz usługa Obsługi wdrożenia Oprogramowania obejmującego procesy kadrowo-płacowe, szczegółowo określona w załączniku nr 1 Opisie przedmiotu zamówienia oraz we wzorze umowy Załączniku nr 9 do SWZ.
5.2. Stan istniejący: Zamawiający informuje, że wykorzystuje system kadrowo-płacowy o nazwie PLOTKA do którego kody źródłowe posiada Firma Nefeni sp. z o.o. z Poznania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

72267000-4 - Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania

72250000-2 - Usługi w zakresie konserwacji i wsparcia systemów

72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania

72265000-0 - Usługi konfiguracji oprogramowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Łódzki Ośrodek Geodezji unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 255 pkt 6 w związku z art. 260 ustawy z dnia 11 września 2019 r.- Prawo Zamówień Publicznych (tj. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605), dalej jako ustawa „PZP”) z późn. zm.), ponieważ obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy , w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
Przedmiotowe postępowanie zostało wszczęte w dniu 26.01.2024r. Intencją Zamawiającego było wdrożenie oprogramowania będącego przedmiotem zamówienia w części podstawowej wraz z podstawową migracją danych jeszcze w czasie, gdy Zamawiający jest związany umową ATiK z dostawcą używanego obecnie produktu tak, by zachować ciągłość obsługi pracowników i osób świadczących na rzecz Zamawiającego usługi na mocy umów cywilnoprawnych. Celem było płynne, bez zakłóceń i przerw przejście na nowe rozwiązanie. Obecna umowa ATiK wygasa w dniu 31 marca 2024 r. dlatego też Zamawiający zadeklarował konieczność realizacji przedmiotu umowy w krótkim czasie 60 dni oraz zastosowany został możliwie krótki czas na przygotowanie i złożenie ofert przez uczestników postępowania. Z obecnej perspektywy widać, że mógł być to nadmiernie krótki czas, o czym świadczą napływające pytania i prośby oferentów, którzy nie złożyli ofert o przedłużenie ostatecznego terminu ich składania.
W przedmiotowym postępowaniu po otwarciu ofert do Zamawiającego wpłynął wniosek od Wykonawcy, który zarzucił Zamawiającemu, iż nie udzielił odpowiedzi na zadane pytania a tym samym uniemożliwił złożenie ofert, w związku z tym naruszona została zasada uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz zasada przejrzystości. Wykonawcy wnoszą o unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.
Po rozpatrzeniu powyższego Zamawiający ustalił, że faktycznie w zakresie przedmiotu zamówienia, wpłynęły do Zamawiającego w terminie do tego przysługującym tj. w dniu 12.02. i 14.02. 2024r pytania i prośby do SWZ na które Zamawiający nie udzielił odpowiedzi, a co za tym idzie dokonano otwarcia ofert bez udzielenia odpowiedzi na prośby i zadane pytania.
W myśl art. 284 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na pytania, które wpłynęły do zamawiającego niepóźnej niż 2 dni przed upływem terminu składania ofert. W tym miejscu należy podkreślić, że nie udzielenie odpowiedzi na pytania jest wadą, której nie można naprawić z uwagi na upływ terminu składania ofert. Bezsporny jest fakt, że każde postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, winno być zakończone zgodnie z zamiarem zamawiającego przygotowującego i przeprowadzającego postępowanie poprzez zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego z Wykonawcą, wybranym zgodnie z przepisami ustawy albo poprzez unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia.
Dodatkowo Zamawiający stwierdza, że niedostatecznie wyraźnie określił w pkt. 5.39 OPZ warunki oczekiwanej migracji w ramach zamówienia podstawowego, a więc i w konsekwencji zakres zamówienia opcjonalnego. Intencją Zamawiającego było dokonanie migracji kompletnych danych kadrowych wszystkich pracowników i osób fizycznych świadczących na rzecz Zamawiającego usługi na mocy umów cywilnoprawnych, którzy byli zatrudnieni w roku 2023 i 2024, do momentu rozpoczęcia produkcyjnej eksploatacji dostarczonego oprogramowania oraz danych płacowych z lat 2023-2024. Przez określenie danych kompletnych Zamawiający ma na myśli także ich dane kadrowe za lata wcześniejsze. Z kolei w ramach zamówienia opcjonalnego Zamawiający oczekiwał migracji danych kadrowych osób, których zatrudnienie wygasło przed rokiem 2023 oraz danych płacowych zarówno tych osób jak i danych płacowych osób zatrudnionych w latach 2023-2024 z lat wcześniejszych.
W związku z przytoczoną argumentacją Zamawiającego, wykazującą naruszenie przywołanych przepisów Ustawy Pzp, należało unieważnić postępowanie na podst. art. 255pkt 6 Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 86100,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 87945,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.