Og³oszenie z dnia 2022-06-28
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1107W WY¦MIERZYCE - PAPROTNO - OLSZOWA
OD KM 3+430 DO KM 6+270
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: POWIAT BIA£OBRZESKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223132
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Plac Zygmunta Starego 9
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³obrzegi
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-800
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.7.) Numer telefonu: 486133414
1.5.8.) Numer faksu: 486133420
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@bialobrzegipowiat.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bialobrzegipowiat.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1107W WY¦MIERZYCE - PAPROTNO - OLSZOWA
OD KM 3+430 DO KM 6+270
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-42c166d5-f6bf-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00227338
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-06-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00030450/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.1 Przebudowa drogi powiatowej nr 1107W Wy¶mierzyce – Paprotno – Olszowa na odcinku od km 3+430 do km 6+270
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://powiatbialobrzeski.bip.gov.pl/zamowienia-publiczne/3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://powiatbialobrzeski.bip.gov.pl/zamowienia-publiczne/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: A.Informacje ogólne1. Komunikacja w postêpowaniu, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym w
Wykonawc±, odbywaæ siê bêdzie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. 2. komunikacja ustna dopuszczalna jest w toku
negocjacji oraz w odniesieniu do informacji, które nie s± istotne, w szczególno¶ci nie dotycz± og³oszenia o zamówieniu, dokumentów
zamówienia oraz ofert.3. W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu:-miniPortalu, dostêpnego pod adresem:
https://miniportal.uzp.gov.pl/ - z³o¿enie ofert- oraz poczty elektronicznej, na adres: sekretariat@bialobrzegipowiat.pl - adres skrzynki podawczej: EPUAP /1o1v31tlon/SkrytkaESP.
Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty” oraz do „Formularza do komunikacji”.6.Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy
ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy
us³ug administracji publicznej (ePUAP), dostêpnych pod
linkiem:https://www.uzp.gov.pl/e-zamowienia2/miniportal 7. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem
dedykowanych formularzy: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. 8. Za datê przekazania oferty, wniosków,
zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych
informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP. 9. Dane
postêpowanie mo¿na wyszukaæ na Li¶cie wszystkich postêpowañ w miniPortalu klikaj±c wcze¶niej opcjê „Dla Wykonawców” lub ze
strony g³ównej z zak³adki Postêpowania.B. Z³o¿enie
oferty1.Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty” dostêpnego na ePUAP i
udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Funkcjonalno¶æ do
zaszyfrowania oferty przez Wykonawcê jest dostêpna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegó³ach danego postêpowania. W formularzu oferty Wykonawca zobowi±zany jest podaæ adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona bêdzie korespondencja zwi±zana z postêpowaniem. 2. Ofertê nale¿y
sporz±dziæ w jêzyku polskim. 3. Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (tj. postaæ elektroniczna
opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.4. Sposób z³o¿enia oferty, w
tym zaszyfrowania oferty opisany zosta³ w „Instrukcji u¿ytkownika”, dostêpnej na stronie:https://miniportal.uzp.gov.pl/ C. Sposób komunikowania siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami
(nie dotyczy sk³adania ofert)1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia we wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym
postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³uguj± siê oznaczeniem postêpowania (ZP.272.5.2022.AB).2. Zamawiaj±cy bêdzie komunikowaæ siê z Wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, e-mail: sekretariat@bialobrzegipowiat.pl, przy czym nie jest mo¿liwe z³o¿enie na adres poczty e-mail oferty. Z³o¿enie oferty nastêpuje wy³±cznie przez Mini Portal.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o
danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016
r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, ¿e: 1. administratorem Pani/Pana danych osobowych
jest Starostwo Powiatowe w Bia³obrzegach; 2. administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê
kontaktowaæ pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl 3. Pani/Pana
dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie
podstawowym.4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P. 5. Pani/Pana
dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o
udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata,
okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; 6. obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych
bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy P.Z.P., zwi±zanym z udzia³em
w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd±
podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. 8. posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15
RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z
tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ
Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania
nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego
postêpowania o udzielenie zamówienia); b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych
(skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie
zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ
integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników); c)na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem
okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o
których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania,
w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi
na wa¿ne wzglêdy interesu
publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego); d)prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; 9. nie
przys³uguje Pani/Panu:a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; b)prawo do
przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c)na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec
przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10. przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych
Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.5.2022.AB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie przebudowy drogi powiatowej na odcinku 2,840 km, karczowanie krzaków 4514,00m2, rozbiórka konstrukcji jezdni 834,00m2, rozbiórka przepustów o ¶r. 60-80cm 70,0m, budowa sieci telekomunikacyjnych 26 studni/ 2055,00m kanalizacji, wykonanie koryta na g³. do 10cm 2034,00m2, wykonanie koryta na g³. do 25cm 1736,00m2, wykonanie koryta na g³. do 35cm 108,00m2, wykonanie nasypów 329,00m3, wykonanie przepustów pod koron± drogi z rur PEHD o ¶r. 60cm wraz z przyczó³kami 6szt/60,00m, wykonanie podbudowy z kruszywa 0/31,5mm o gr. 25cm ³±cznie 32654,00m2, wykonanie podbudowy z kruszywa 0/31,5mm o gr. 15cm 1019,00m2, wykonanie podbudowy z kruszywa 0/31,5mm o gr. 10cm ³±cznie 463,00m2, wykonanie warstwy z CBGM 0/11,2 gr. 10cm klasa C 1,5/2 108,00m2, wykonanie podbudowy z betonu C 8/10 o gr. warstwy 20cm 108,00m2, wykonanie warstwy wi±¿±cej o gr. 4cm z BA AC16W 2654,00m2, wykonanie warstwy ¶cieralnej o gr. 4cm z betonu asfaltowego AC8S 15521,00m2, wykonanie warstwy wyrównawczej z BA o ¶r. gr. 4cm 1303,00t., frezowanie korekcyjne do 3cm 1303,00m2, frezowanie warstwowe do 4cm 539,00m2, wykonanie wyniesionego skrzy¿owania z kostki brukowej ³±cznie 392,00m2, nawierzchnia zatoki autobusowej z kostki brukowej 108,00m2, wykonanie przepustów pod zjazdami z rur PVC o ¶rednicy 40cm 85szt/586,00m, ustawienie przyczó³ków do przepustów o ¶rednicy 40cm 170,00szt, wykonanie poboczy z kruszywa 0/31,5mm o szer. 0,75m 4203,00m2, oczyszczenie rowów 5070,00m, wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego ³±cznie 640,45m2, ustawienie oznakowania pionowego 28 s³upków/52 tablice, ustawienie barier SP04 172,00m, ustawienie s³upów o¶wietleniowych solarnych 5,00szt, ustawienie krawê¿ników 15x30cm na ³awie z bet. C12/15 148,00m, wykonanie peronu z kostki brukowej gr. 6cm 71,00m2, ustawienie obrze¿y 8x30cm 98,00m, wykonanie zjazdów z kruszywa 0/31,mm o gr. 15cm 944,00m2, wykonanie zjazdów z betonu asfaltowego AC8S gr. 3cm 1019,00m2, regulacje zasuw 2,00szt, monta¿ wiaty przystankowej 2,00 kpl. 3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera Za³±cznik nr 1 do SWZ, w sk³ad którego wchodz±: - Projekt sta³ej organizacji ruchu
- Projekt techniczny, - Specyfikacje techniczne
- Przedmiar robót i kosztorys ofertowy. Przedmiar robót nale¿y traktowaæ jako materia³ pomocniczy dla ustalenia ceny rycza³towej zamówienia. Zamawiaj±cy nie wymaga za³±czenia do oferty kosztorysów. 5. Wykonane roboty budowlane i sprzêt zamontowany lub dostarczony w ramach realizacji przedmiotu zamówienia objêty bêdzie rêkojmi± i gwarancj±, na zasadach okre¶lonych we wzorze umowy, przez okres min. 3 lat.
Okres rêkojmi i gwarancji stanowi jednocze¶nie jedno z kryteriów oceny ofert. Wykonawca mo¿e zaoferowaæ d³u¿szy okres rêkojmi i gwarancji, za co otrzyma dodatkowe punkty, zgodnie z Rozdz. VII SWZ. 6. Wykonawca ze ¶rodków w³asnych zakupi i dostarczy na budowê wszelkie elementy, urz±dzenia i materia³y konieczne do wykonania robót budowlanych, instalacji, jak równie¿ przeznaczone do robót przewidzianych w dokumentacji projektowej. Elementy wyposa¿enia (urz±dzenia) musz± byæ produktami nale¿ytej jako¶ci, fabrycznie nowymi, kompletnymi, nieu¿ywanymi, wolnymi od wad materia³owych, konstrukcyjnych i prawnych. Musz± byæ oznakowane w taki sposób, aby mo¿liwa by³a identyfikacja produktu jak i producenta. 7. Wykonawca zrealizuje roboty zgodnie z dokumentacj± projektow± oraz wykona wszelkie towarzysz±ce czynno¶ci niezbêdne do zrealizowania ca³ego zadania. Wykonawca bierze na siebie pe³n± odpowiedzialno¶æ za prawid³owe wykonanie, uruchomienie, regulacjê i dzia³anie urz±dzeñ, jak równie¿ za jako¶æ wykoñczenia, a tak¿e jako¶æ przeprowadzonych prac odtworzeniowych. 13. Zasady rozliczenia za wykonane roboty zwi±zane z wykonaniem przedmiotu Umowy s± nastêpuj±ce:
1) Strony postanawiaj±, ¿e rozliczenie za wykonanie przedmiotu Umowy nast±pi na podstawie 2 faktur VAT czê¶ciowych (ewentualno¶æ) i jednej faktury VAT koñcowej, z zastrze¿eniem, ¿e faktura koñcowa nie mo¿e byæ wystawiona wcze¶niej ni¿ w 2023 roku 2) Faktury czê¶ciowe oraz faktura koñcowa wystawione zostan± na podstawie harmonogramu rzeczowo-finansowego (za³±cznika nr 2 do Umowy) oraz kosztorysu ofertowego.
3) £±czna warto¶æ faktur czê¶ciowych nie mo¿e przekroczyæ 60% wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 4 ust. 1 Umowy.
4) W przypadku rozliczenia za wykonanie przedmiotu Umowy, fakturami czê¶ciowymi, roboty bêd± rozliczane za faktycznie wykonane elementy robót zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym, po potwierdzeniu ich wykonania przez Inspektora nadzoru w protokole odbioru robót czê¶ciowych.
5) Podstawê sporz±dzenia faktury stanowi protokó³ odbioru robót czê¶ciowych lub protokó³ koñcowy – podpisane przez obie strony Umowy.
6) Rozliczenie koñcowe robót nast±pi faktur± koñcow±, któr± Wykonawca przed³o¿y w terminie najpó¼niej do 30 dni po odbiorze koñcowym.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami cena
60% i okres gwarancji i rêkojmi 40%
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rêkojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± poni¿sze warunki udzia³u w postêpowaniudotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej: a) Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania
ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych
lub ci±g³ych – wykonuje, co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na remoncie lub przebudowie lub odbudowie lub
budowie drogi, o warto¶ci co najmniej 1.000.000,00 z³ brutto ka¿da. b) Wykonawca dysponuje, albo bêdzie dysponowa³ w
okresie realizacji zamówienia: - kierownikiem robót w specjalno¶ci drogowej, pe³ni±cym jednocze¶nie funkcjê kierownika budowy, posiadaj±cym
uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalno¶ci drogowej lub inne
uprawnienia umo¿liwiaj±ce wykonywanie tych samych czynno¶ci, do wykonywania których uprawniaj± uprawnienia ww.
specjalno¶ci umo¿liwiaj±ce zrealizowanie przedmiotowego zamówienia. 2. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia
spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia,
lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej
podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 3.
Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby sk³ada wraz z ofert±
zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie bêdzie
dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (za³±cznik nr 9). Z tre¶ci tego zobowi±zania (albo innych dowodów)
powinien wynikaæ: a) Zakres dostêpnych wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego; b) Sposób i okres udostêpniania
wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia c)
Czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje
roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postêpowania Zamawiaj±cy ¿±da o¶wiadczenia wedle za³±cznika 3a oraz na wezwanie: a)O¶wiadczenia o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu o braku podstaw do wykluczenia, w zakresie: - art. 108 ust. 1 pkt 1 ustawy, - art.108 ust. 1 pkt 2 ustawy
- art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy, - art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka zapobiegawczego, na podstawie ustawy z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie
przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. poz. 835) oraz
rozporz±dzeñ UE, - art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotycz±cych zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu
zak³ócenie konkurencji, - art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy, - Wzór o¶wiadczenia o aktualno¶ci informacji stanowi Za³±cznik nr 4 do SWZ. b)O¶wiadczenia w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dn. 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r., poz.1076 i 1086) z innym wykonawc±, który z³o¿y³ ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - Wzór o¶wiadczenia dot.grupy kapita³owej stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ. c)Odpis lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust.1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem. Udzia³ podmiotów trzecich:1. Zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³ od Wykonawcy, który polega na zasobach podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, przedstawienia podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa wy¿ej 3. O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu i braku podstaw do wykluczenia, podmiotowe ¶rodki dowodowe, o¶wiadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. O¶w.
o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu Za³±cznik nr 3b do SWZ. 2. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie
przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 1, sk³ada ka¿dy z wykonawców. 3. Wykonawca, w przypadku polegania na
zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia wraz z o¶wiadczeniem, o
którym mowa w pkt 1, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia tego
podmiotu (na wzorze Za³±cznika nr 3a do SWZ) oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie w jakim
wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (na wzorze Za³±cznika nr 3c do SWZ).Na wezwanie wykonawca z³o¿y:a) Wykaz robót
budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat (licz±c wstecz od dnia, w który up³ywa termin sk³adania ofert), a
je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania
oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane
zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne
dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn
niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. -Wzór wykazu robót stanowi
Za³±cznik nr 6 do SWZ b) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych
przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. - Wzór wykazu osób stanowi Za³±cznik nr 7 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci 15.000,00 z³ (s³ownie: piêtna¶cie tysiêcy z³otych) przed up³ywemterminu sk³adania ofert okre¶lonego w niniejszej SWZ
2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.).
3. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ na rachunek bankowy: Bank Pekao S.A. Nr 48 1240 5703 1111 0000
4906 8977 z adnotacj± „wadium – postêpowanie ZP.272.5.2022.AB”. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu
nastêpuje z chwil± wp³ywu ¶rodków pieniê¿nych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3, przed up³ywem terminu
sk³adania ofert. 5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w pkt 2 lit. b) – d)
Wykonawca
przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia,
w postaci elektronicznej. 6. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie
gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu z wadium. 7. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami,
w przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub porêczenia,
wystêpuje odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium, w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu oudzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
Pe³nomocnictwo musi byæ z³o¿one wraz z ofert±. 2) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji
zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na
zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. 3) W
przypadku, o którym mowa w pkt 2 wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do oferty do³±czaj±
o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy. (o¶wiadczenie, o którym mowa
w art. 117 ust. 4 ustawy) 4) W odniesieniu do podstaw wykluczenia z postêpowania, ka¿dy z Wykonawców wspólnie
ubiegaj±cych siê o zamówienie musi oddzielnie udokumentowaæ, ¿e nie podlega wykluczeniu z postêpowania, natomiast w
odniesieniu do pozosta³ych o¶wiadczeñ i dokumentów Wykonawcy ci mog± z³o¿yæ jeden wspólny dokument. O¶wiadczenie
o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania i o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu sk³ada ka¿dy z
wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê
o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw do wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w
postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu. 5)
Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z pe³nomocnikiem konsorcjum (liderem). 5. Zamawiaj±cy bêdzie
¿±da³ od Wykonawcy, który polega na zasobach podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, przedstawienia podmiotowych
¶rodków dowodowych, o których mowa w pkt 4 ppkt 2) lit. a), b) i c), dotycz±cych tych podmiotów, potwierdzaj±cych, ¿e nie
zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postêpowania. 6. Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na
do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz robót, o którym
mowa w pkt 4 ppkt 1) lit. a) dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
7. O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu i braku podstaw do wykluczenia, podmiotowe ¶rodki
dowodowe, o¶wiadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy, o którym mowa w Rozdz. VIII pkt 10 ppkt 3, zobowi±zanie podmiotu
udostêpniaj±cego zasoby, pe³nomocnictwo nale¿y z³o¿yæ w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, zgodnie z przepisami Rozporz±dzenia z dn. 30 grudnia 2020
r. w sprawie sposobu sporz±dzenia i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452).
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany postanowieñ zawartej umowy w stos. do tre¶cioferty na poni¿szych warunkach. 1) W zakresie wynagrodzenia, o ile zaistnienie okoliczno¶ci od pkt a do c spowoduje
zmianê wynagrodzenia z par.4 ust.1 umowy : a) w przypadku zlecenia na wniosek Zamawiaj±cego wykonania robót
zamiennych, warto¶æ robót ustalona zostanie w oparciu o warto¶ci elementów robót wskazane przez Wykonawcê w
kosztorysie, a w przypadku braku takiej mo¿liwo¶ci w oparciu o ceny r-g, materia³ów i sprzêtu nie wy¿sze ni¿ ¶rednie ceny
kwartalne publikowane w wydawnictwach SEKOCENBUD za kwarta³ poprzedzaj±cy kwarta³, w którym dokonano zamówienia.b) w przypadku ograniczenia zakresu robót zgodnie z par.4 ust.17 obni¿enie ustalonego wynagrodzenia nast±pi
w oparciu o warto¶ci elementów robót wskazane przez Wykonawcê w kosztorysie.c) w przypadku wyst±pienia robót
dodatkowych, spisanych protoko³em konieczno¶ci, niezbêdnych do wykonania g³ównego przedmiotu zamówienia
zaakceptowane przez Zamawiaj±cego. 2) w zakresie terminu realizacji zamówienia: a) w przypadku wykonywania innych
wcze¶niej nieprzewidzianych robót w strefie przekazanego
placu budowy, Wykonawca jest upowa¿niony do wystêpowania o wyd³u¿enie okresu na realizacjê zadania o okres
wprowadzonych zak³óceñ wraz ze skutkami z tego wynik³ymi. b) w przypadku wyst±pienia robót dodatkowych, nie
wyszczególnionych w projekcie, jak równie¿ wykonywania koniecznych rozwi±zañ zamiennych w stosunku do
projektowanych, c) W przypadku dzia³ania si³y wy¿szej pod pojêciem, której rozumie siê wszystkie zdarzenia zewnêtrzne
jak: 1) wojny, dzia³ania wojenne, inwazje, 2) terroryzm, rewolucje, powstania, wojny domowe, 3) rozruchy,
4)zanieczyszczenie i inne podobnie niebezpieczne skutki spowodowane przez substancje toksyczne, 5) dzia³ania si³
przyrody,w tym huragany lub powodzie, 6)ogólnokrajowe b±d¼ regionalne spory w przemy¶le lub te¿ spory, które s± czê¶ci±
ogólnonarodowej lub regionalnej kampanii, a którym Strona Umowy nie mog³a zapobiec Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê
sposobu wykonania umowy jednak¿e tylko w takim zakresie, aby po ustaniu dzia³ania si³y wy¿szej, Wykonawca móg³
wykonaæ przedmiot Umowy w sposób prawid³owy oraz je¿eli w wyniku dzia³ania si³y wy¿szej wyst±pi opó¼nienie, dopuszcza
zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu Umowy, okre¶lonego w § 2 ust. 1 Umowy, poprzez przed³u¿enie o okres
takiego opó¼nienia. Strona wnosz±ca o tak± zmianê ma obowi±zek
udokumentowaæ zaistnienie tego faktu w sposób nie budz±cy w±tpliwo¶ci. Wyd³u¿enie terminu realizacji zamówienia musi
byæ proporcjonalne czasowo do zdarzeñ o których mowa powy¿ej.;
d)w przypadku wyst±pienia niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych, e) w przypadku braku dostêpu Wykonawcy do
ca³ego terenu budowy spowodowanego w szczególno¶ci protestami mieszkañców lub sytuacji blokowania przez nich drogi;
f) je¿eli wyst±pi zmiana powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacje przedmiotu
zamówienia lub ¶wiadczenia jednej lub obu Stron Umowy; g) powstania rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w rozumieniu pojêæ lub
sformu³owañ u¿ytych w Umowie, których nie bêdzie mo¿na
usun±æ w inny sposób, a zmiana tre¶ci Umowy bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci i doprecyzowanie
umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez
Strony; h) w przypadku wyst±pienia przeszkód w gruncie, w tym w szczególno¶ci: niewybuchów, wykopaliska,
niezinwentaryzowane sieci, przeszkody geologiczne, a tak¿e w innych przypadkach wymienionych w art. 455 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-07-14 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-14 10:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-08-12
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ ograniczenia liczby Wykonawców, których zaprosi do negocjacji, o których mowa w pkt 2, stosuj±c kryteria oceny ofert okre¶lone w Rozdz. VIIINNE PRZETARGI BIA£OBRZEGI
wiêcej: przetargi BIA£OBRZEGI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Adaptacja lokalu u¿ytkowego na Lokalny Klub Rodzinny w budynku Centrum Us³ug Spo³ecznych w Goleniowie
- Wykonanie remontu balkonów w budynku Towarzystwa Budownictwa Spo³ecznego Warszawa Po³udnie Sp. z o.o. przy ul. S±chockiej 7 w Warszawie.
- Budowa Park&Ride w Bogumi³owicach na terenie gminy Wierzchos³awice
- Wymiana instalacji grzewczej oraz stolarki okiennej i drzwiowej wraz z wykonaniem niezbêdnych prac budowlanych w Muzeum - Zamek Górków w Szamotu³ach
- Przebudowa pediatrii w ramach programu FENX - Wsparcie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)
- Modernizacja sieci wodoci±gowej w miejscowo¶ciach Stary Szelków oraz Magnuszew Du¿y poprzez zast±pienie przestarza³ej infrastruktury budow± nowej sieci wodoci±gowej
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.