Ogłoszenie z dnia 2024-03-01
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 600 000,00 zł dla Gminy Gniezno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GNIEZNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631259519
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleje Władysława Stanisława Reymonta 9-11
1.5.2.) Miejscowość: Gniezno
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-200
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 614245750
1.5.8.) Numer faksu: 614245751
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ug.gniezno.idsl.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.urzadgminy.gniezno.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/8662581.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 600 000,00 zł dla Gminy Gniezno2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e0465e15-d7be-11ee-8305-7e4937eb936d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00227692
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00006735/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego dla Gminy Gniezno oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Uzasadnienie prawne: art. 255 pkt 2) ustawy Pzp
Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu
Uzasadnienie faktyczne:
W postępowaniu wpłynęła jedna oferta, która została odrzucona.
3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-6d648e39-87de-11ee-b55a-a22b2d7f700e
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GR.273.162.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Udzielenie i obsługa długoterminowego złotówkowego kredytu bankowego w kwocie 1.600.000,00 zł dla Gminy Gniezno na sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 600 000,00 zł dla Gminy Gniezno.
1) Złotówkowy kredyt bankowy w kwocie 1.600.000,00 zł z możliwością wykorzystania niepełnej kwoty bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów i odsetek z tym związanych i bez wymaganej zgody wykonawcy oraz konieczności sporządzenia aneksu do zawartej umowy.
2) Okres kredytowania – od zawarcia umowy kredytowej do 29.12.2028 r.
3) Realizacja kredytu – jednorazowo w terminie do 3 dni od dnia złożenia dyspozycji uruchomienia kredytu nie później niż 31.12.2023 r.
4) Spłata kredytu od 31 stycznia 2024 r do 29.12.2028 r.
5) Spłata odsetek od kredytu w okresach miesięcznych płatnych do ostatniego dnia miesiąca począwszy od 31 stycznia 2024 r.
6) termin płatności pierwszej raty odsetkowej i kapitałowej 31 stycznia 2024 r.
7) Spłata kapitału
- 2024 r ( 12 rat miesięcznych po 26 666,00 zł każda rata)
- 2025 r. ( 12 rat miesięcznych po 26 666,00 zł każda rata)
- 2026 r. ( 12 rat miesięcznych po 26 666,00 zł każda rata)
- 2027 r. ( 12 rat miesięcznych po 26 666,00 zł każda rata)
- 2028 r. ( 11 rat miesięcznych po 26 666,00 zł każda rata i ostatnia rata w kwocie 26 706,00 zł)
8) Spłata całości kredytu może ulec skróceniu, przy czym w takim wypadku:
- odsetki naliczone zostaną do momentu spłaty kredytu,
- nie będzie to miało wpływu na zmianę warunków umowy, jak również bank z tego powodu nie będzie pobierał żadnych opłat/prowizji.
9) Jednorazowa prowizja bankowa, opłata wstępna itp. – Zwolnienie z prowizji związanych z udzieleniem i obsługą kredytu.
10) Formę zabezpieczenia spłaty kredytu wraz z należnymi odsetkami stanowi weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową równą wielkości wnioskowanego kredytu. W razie potrzeby weksel „in blanco” stanowiący zabezpieczenie spłaty kredytu zostanie opatrzony kontrasygnatą Skarbnika Gminy Gniezno.
11) Oprocentowanie kredytu należy ustalić na podstawie stawki WIBOR dla depozytów 1M powiększonej o marżę Banku, która w całym okresie kredytowania nie może być większa niż w dniu podpisania umowy.
Stawkę referencyjna stanowi WIBOR 1M oznaczająca notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych depozytów 1-miesiecznych, według notowania podawanego w tabeli kursów obowiązującej w PKO BP SA (Tabela Kursów). Wysokość stawki referencyjnej WIBOR 1M ustalana będzie według notowania określonego w Tabeli Kursów obowiązującej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie każdego okresu obrachunkowego. W przypadku, gdy w danym dniu nie ogłoszono Tabeli Kursów z notowaniem stawki WIBOR 1M, stosuje się stawkę WIBOR 1M podana w ostatnio obowiązującej Tabeli Kursów.
12) Do obliczenia ceny oferty wykonawca winien przyjąć kalendarz rzeczywisty.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 290549,31 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 290549,31 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 290549,31 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI SPÓŁKA AKCYJNA 02-515 WARSZAWA, PUŁAWSKA 15
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 5250007738
7.3.3) Ulica: Puławska 15
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 02-515
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI S.A.
jakie przetargi wygrała firma
POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI S.A.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 290549,31 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-12-31INNE PRZETARGI Z GNIEZNA
- Budowa sieci wodociągowej w m. Wierzbiczany działki nr 105/1, 160, 159/28, 159/21
- Projekt budowlany na rozbudowę ul. Zamiejskiej i ul. Zabłockiego w Gnieźnie
- Budowa sieci wodociągowej w m. Osiniec, Al. Dwunasta działki nr 60/34, 60/38
- Bieżące remonty cząstkowe dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej w Gminie Gniezno_postępowanie_2
- Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie konińskim
- Remont nawierzchni jezdni drogi powiatowej nr 2183P Świątniki - Dębłowo w m. Dębłowo
więcej: przetargi w Gnieznie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu krótkoterminowego w kwocie 6 000 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie występującego w ciągu roku 2025 przejściowego deficytu budżetu Gminy Bodzentyn.
- "Obsługa bankowa budżetu Powiatu Lubelskiego i jednostek organizacyjnych Powiatu Lubelskiego"
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.