eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi B³onie"¦wiadczenie kompleksowej us³ugi utrzymania czysto¶ci w wielofunkcyjnym obiekcie Centrum Sportu w B³oniu przy ul. Grodziskiej 1".



Og³oszenie z dnia 2021-10-11


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
„¦wiadczenie kompleksowej us³ugi utrzymania czysto¶ci w wielofunkcyjnym obiekcie Centrum Sportu w B³oniu przy ul. Grodziskiej 1”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Centrum Sportu i Rekreacji w B³oniu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 366231546

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Grodziska 1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: B³onie

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-870

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.7.) Numer telefonu: +48 (22) 770-72-00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: centrumsportu@blonie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.cs-blonie.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„¦wiadczenie kompleksowej us³ugi utrzymania czysto¶ci w wielofunkcyjnym obiekcie Centrum Sportu w B³oniu przy ul. Grodziskiej 1”.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-d733b83a-2a6f-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00227769

2.6.) Wersja og³oszenia: 02

2.7.) Data og³oszenia: 2021-10-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00176425/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.2 Utrzymanie czysto¶ci w Centrum Sportu w B³oniu

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://bip.blonie.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: a) sk³adanie, zmiana oraz wycofanie
ofert odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej
w rozumieniu ustawy Pzp, poprzez:
- miniPortal dostêpny pod adresem : https://miniportal.uzp.gov.pl/,
- ePUAP dostêpny pod adresem : https://epuap.gov.pl/wps/portal
b) komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w szczególno¶ci:
sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji, wezwañ do z³o¿enia,
uzupe³nienia, wyja¶nienia o¶wiadczeñ lub dokumentów, zadawanie pytañ, jak i udzielanie odpowiedzi
odbywa siê tylko za po¶rednictwem poczty elektronicznej Zamawiaj±cego na adres e-mail:
centrumsportu@blonie.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: a) sk³adanie, zmiana oraz wycofanie ofert odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej
w rozumieniu ustawy Pzp, poprzez:
- miniPortal dostêpny pod adresem : https://miniportal.uzp.gov.pl/ ,
- ePUAP dostêpny pod adresem : https://epuap.gov.pl/wps/portal
b) komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w szczególno¶ci:
sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji, wezwañ do z³o¿enia,
uzupe³nienia, wyja¶nienia o¶wiadczeñ lub dokumentów, zadawanie pytañ, jak i udzielanie odpowiedzi
odbywa siê tylko za po¶rednictwem poczty elektronicznej Zamawiaj±cego na adres e-mail:
- centrumsportu@blonie.plWymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy
ich u¿yciu opisane zosta³y w Instrukcji korzystania z miniPortalu zamieszczonej na stronie
https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Regulaminie ePUAP.
W celu korzystania z systemu miniPortal konieczne jest dysponowanie przez u¿ytkownika
Og³oszenie nr 2021/BZP 00176762/01 z dnia 2021-09-10
2021-09-10 Biuletyn Zamówieñ Publicznych Og³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Us³ugi
urz±dzeniem teleinformatycznym z dostêpem do sieci Internet. Aplikacja dzia³a na Platformie:
Windows, Mac i Linux. Specyfikacja po³±czenia, formatu przesy³anych danych oraz kodowania i
oznaczania czasu odbioru danych:
- specyfikacja po³±czenia - Formularze udostêpnione s± za pomoc± protoko³u TLS 1.2,
- format danych oraz kodowanie miniPortal - Formularze dostêpne s± w formacie HTML z kodowaniem
UTF-8,
- oznaczenia czasu odbioru danych – miniPortal - wszelkie operacje opieraj± siê o czas serwera i dane
zapisywane s± z dok³adno¶ci± co do setnej czê¶ci sekundy,
- integracja z systemem ePUAP jest wykonana w wykorzystaniem standardowego mechanizmu
ePUAP.
System dostêpny jest za po¶rednictwem nastêpuj±cych przegl±darek internetowych:
Microsoft Internet Explorer od wersji 11.0, Mozilla FireFox od wersji 15, Google Chrome od wersji 20,
Microsoft Edge
ID (identyfikator) danego postêpowania o udzielenie zamówienia dostêpny jest na Li¶cie wszystkich
postêpowañ na miniPortalu.Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w przedmiotowym postêpowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal)
Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp m.in. do formularza z³o¿enia, zmiany, wycofania
oferty.
ofertê nale¿y z³o¿yæ w oryginale w postaci elektronicznej, opatrzon± kwalifikowanym podpisem
elektronicznym , podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
- zaleca siê stosowanie podpisu wewnêtrznego, który polega na tym, ¿e jest zapisany ³±cznie z
podpisywanym dokumentem (tworz± jeden plik), a nie oddzielnie (plik podpisywany i plik podpisu),
- zaleca siê sporz±dzenie oferty i za³±czników do ofert w formacie PDF i podpisanie podpisem
kwalifikowanym w formacie PAdES,
- w przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnêtrzny. Zamawiaj±cy wymaga do³±czenia
odpowiedniej ilo¶ci plików tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików XAdES.
- zaleca siê stosowanie znacznika czasu w podpisie kwalifikowanym,
- wykonawca nie mo¿e szyfrowaæ przekazywanych plików samodzielnie ( szyfrowanie odbywa siê
zgodnie
z pkt 8.2 h) poprzez stronê https://mimniportal.uzp.gov.pl.oferta musi byæ podpisana kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upowa¿nione do
reprezentowania Wykonawcy, w tym wspólnie ubiegaj±cych siê Wykonawców o udzielenie
zamówienia. wszystkie pliki stanowi±ce ofertê nale¿y skompresowaæ do jednego pliku archiwum (zip).
Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanego formularza do: z³o¿enia,
zmiany, wycofania oferty lub wniosku wynosi 150 MB.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Administratorem danych osobowych Wykonawców, osób
reprezentuj±cych Wykonawców, pe³nomocników i innych osób wskazanych w ofercie lub za³±czonych
do niej dokumentach oraz umowie i jej za³±cznikach jest Zamawiaj±cy – dalej administrator – adres
siedziby: ul. Grodzka 1, 05-870 B³onie
Z administratorem mo¿na siê skontaktowaæ poprzez adres e-mail: centrumsportu@blonie.pl lub pod
adresem siedziby administratora.
Administrator wyznaczy³ inspektora ochrony danych, z którym mo¿na siê skontaktowaæ: iodo@rt-net.pl
2. W zakresie w jakim przy realizacji Umowy dochodzi do udostêpnienia przez Wykonawcê danych
osobowych osób bezpo¶rednio zaanga¿owanych w realizacjê umowy, Zamawiaj±cy:
1) Z chwil± udostêpnienia staje siê administratorem danych w rozumieniu art. 4 ust.7
ROZPORZ¡DZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
i w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanego dalej RODO.
2) Jest zobowi±zany do spe³nienia obowi±zków jakie ci±¿± na administratorze danych, w
szczególno¶ci w zakresie dope³nienia obowi±zku informacyjnego zgodnego z art. 14 RODO.
3) O¶wiadcza, ¿e wykorzysta przekazane mu dane osobowe w sposób, w który nie przekroczy granic
niezbêdnych do wykonania umowy, w szczególno¶ci nie bêdzie dokonywa³ czynno¶ci, które mog±
zostaæ ocenione jako naruszaj±ce dobra osobiste osób, których dane zosta³y przekazane.
3. Zamawiaj±cy zobowi±zuje siê do poinformowania swoich pracowników
i wspó³pracowników bior±cych udzia³ w realizacji umowy o tym, ¿e ich dane osobowe zosta³y
udostêpnione Wykonawcy przez Zamawiaj±cego w celu prawid³owej realizacji umowy, w tym w celach
kontaktowych. Poinformowanie bêdzie realizowane w imieniu Wykonawcy w sposób zgodny z art. 14
RODO.
4. Na potrzeby zawarcia i wykonania niniejszej Umowy przez „Informacje poufne” rozumie siê
informacje obejmuj±ce: dane osobowe personelu, klientów, kontrahentów, beneficjentów.
5. Wykonawca zobowi±zuje siê do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji okre¶lonych w ust. 3
powy¿ej, których ujawnienie mog³oby naraziæ Zamawiaj±cego na szkodê lub odpowiedzialno¶æ prawn±,
w tym na podstawie Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporz±dzenie o ochronie danych), o których Wykonawca lub jego personel, dowie siê w zwi±zku lub
przy okazji realizacji niniejszej Umowy.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.02.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 840,000 PLN

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ugi wykonania utrzymania czysto¶ci w wielofunkcyjnym obiekcie Centrum Sportu w B³oniu.
Ca³kowita powierzchnia do sprz±tania: razem ( poziomy: -1, 0, 1 ) wynosi: 7865,15m2

- Rodzaje nawierzchni do czyszczenia ( opisane szczegó³owo w za³. nr 1 do SWZ ):
G – gres , GA – gres antypo¶lizgowy, WD – wyk³adzina dywanowa, WR – wyk³adzina rolowana ,
PD – parkiet drewniany

- W obiekcie krytej p³ywalni, w trakcie realizacji niniejszego zadania, Wykonawca zapewni we w³asnym zakresie wszystkie ¶rodki czysto¶ci, w szczególno¶ci : myd³o do dozowników, papier toaletowy, rêczniki papierowe, kostki do WC, ¶rodki chemiczne i materia³y eksploatacyjne niezbêdne do wykonania zamówienia, w tym ¶rodki do dezynsekcji dezynfekcji p³ywalni, dezynfekcji niecek basenowych i zaplecza sanitarnego, a tak¿e narzêdzia pracy, materia³y eksploatacyjne oraz ¶rodki czysto¶ci i bhp, s³u¿±ce do utrzymania czysto¶ci pomieszczeñ i sprawno¶ci urz±dzeñ.

Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia, wytyczne i wymagania Zamawiaj±cego wobec Wykonawcy zawarte s± w opisie przedmiotu zamówienia OPZ, który stanowi za³±cznik nr 1.a) do SWZ
oraz w za³. Nr 1.b) do SWZ na który sk³ada siê zakres i harmonogram prac.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 90910000-9 - Us³ugi sprz±tania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp,
tzn. polegaj±cych na powtórzeniu podobnych us³ug, stanowi±cych niniejsze zamówienie podstawowe:
- Warto¶æ us³ug, o których mowa powy¿ej mo¿e wynie¶æ maksymalnie do 5 % warto¶ci
zamówienia podstawowego
- Warunki na jakich zostan± udzielone powy¿sze us³ugi – bêd± zgodne z przedmiotem zamówienia
podstawowego.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny kryterium ceny z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zasadami matematycznymi, a w kryterium jako¶æ prac - zapewnienie jako¶ci prac poprzez obecno¶æ na obiekcie koordynatora nadzoruj±cego wykonywanie us³ug, przyznane zostan± punkty ca³kowite: 0, 10, 20, 30 lub 40.

Zamawiaj±cy wybierze ofertê najkorzystniejsz± spo¶ród nie odrzuconych ofert na podstawie kryterium: ceny oraz jako¶æ prac.

Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta z najwiêksz± ilo¶ci± punktów, stanowi±cych sumê punktów przyznanych w ka¿dym kryterium z uwzglêdnieniem wagi procentowej danego kryterium.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jako¶æ, w tym do parametry techniczne, w³a¶ciwo¶ci estetyczne i funkcjonalne takie jak dostêpno¶æ dla osób niepe³nosprawnych lub uwzglêdnianie potrzeb u¿ytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: Jako¶æ prac ( zapewnienie jako¶ci prac poprzez obecno¶æ na obiekcie koordynatora nadzoruj±cego wykonywanie us³ug )

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy spe³niaj±cy warunki, o których mowa
w art. 112 ust.2 ustawy, którzy:

a) nie podlegaj± wykluczeniu ( na podstawie zapisów w pkt. 21 niniejszej SWZ, dotycz±cych podstaw wykluczenia )

b) spe³niaj± nastêpuj±ce warunki udzia³u w postêpowaniu w zakresie:

1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym,
(Zamawiaj±cy nie precyzuje tego warunku);

2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
(Zamawiaj±cy nie precyzuje tego warunku);

3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiaj±cy wymaga - aby Wykonawca wykaza³, ¿e:
posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w kwocie min. 50.000,00 z³

4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej



Zamawiaj±cy wymaga aby Wykonawca:

a. wykona³, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonuje - w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, to w tym okresie – co najmniej trzy us³ugi, ka¿da ¶wiadczona na rzecz jednego Zamawiaj±cego przez okres minimum 12 miesiêcy i polegaj±ce na sprz±taniu krytej p³ywalni wraz z obiektem kubaturowym,
w tym przynajmniej jedna us³uga* na kompleksowe sprz±tanie p³ywalni krytej o powierzchni lustra wody minimum 800 m2 wraz z utrzymaniem czysto¶ci w obiekcie kubaturowym o powierzchni u¿ytkowej do sprz±tania co najmniej 3500 m2 i warto¶ci umowy minimum 600.000,00 z³,

*Za wykonan± us³ugê Zamawiaj±cy uzna tak± us³ugê której przedmiot zosta³ odebrany przez Zamawiaj±cego jako wykonany nale¿ycie.
*W przypadku, gdy Wykonawca wyka¿e siê us³ug±, która jest w toku realizacji tzn. jest wykonywana, Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli na dzieñ sk³adania ofert w postêpowaniu okres ¶wiadczenia us³ugi bêdzie nie krótszy ni¿ 10 miesiêcy.


b. dysponowa³ narzêdziami, wyposa¿eniem zak³adu, urz±dzeniami technicznymi (sprzêtem i maszynami czyszcz±cymi ) w minimalnej ilo¶ci:

- 1 szt. kombajn sprz±taj±cy o zasilaniu bateryjnym,
- 1 szt. maszyna szoruj±co-czyszcz±ca,
- 1 szt. odkurzacz do pracy na sucho — mokro,
- 1 szt. odkurzacz do pracy na sucho,
- 2 szt. specjalistyczne wózki do sprz±tania (wielofunkcyjne),
- 1 szt. urz±dzenie do dezynfekcji parowej,
- 1 szt. myjka ci¶nieniowa,
- 2 szt. odkurzacze podwodne automatyczne do sprz±tania niecek basenów ( dno i ¶ciany ),
- 1 szt. odkurzacz podwodny do sprz±tania dna basenów rêczny,
- 1 szt. podbierak basenowy.
- 1 szt. odkurzacz czyszcz±co – pior±cy do pod³óg z wyk³adzin±

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzona nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji

*Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
zamiast dokumentów, o których mowa powy¿ej, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury
Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
Zastêpczy dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem.
Wykonawcy maj±cy siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sk³adaj± wymagane przez Zamawiaj±cego dokumenty zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju, Pracy
i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. 2020.2415)
b) o¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê/ofertê czê¶ciow± albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty/oferty czê¶ciowej niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej

c) o¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego w pkt 22 SWZ, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 7 oraz § 3 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. 2020.2415)

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie potwierdzaj±cy wykonanie - co najmniej trzech us³ug, ka¿da ¶wiadczona na rzecz jednego Zamawiaj±cego przez okres minimum 12 miesiêcy i polegaj±ca na sprz±taniu krytej p³ywalni wraz z obiektem kubaturowym, w tym przynajmniej jedna us³uga* na kompleksowe sprz±tanie p³ywalni krytej o powierzchni lustra wody minimum 800 m2 wraz z utrzymaniem czysto¶ci w obiekcie kubaturowym o powierzchni u¿ytkowej do sprz±tania co najmniej 3500 m2 i warto¶ci umowy minimum 600.000,00 z³,
wraz z podaniem, przedmiotu, dat wykonania (okresu realizacji) i podmiotów, na rzecz których us³ugi te zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie.

Dowodami w przypadku zamówieñ na us³ugi s±:
– referencje,
– inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów to o¶wiadczenie Wykonawcy,
Uwaga! W przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy.

*Za wykonan± us³ugê Zamawiaj±cy uzna tak± us³ugê której przedmiot zosta³ odebrany przez Zamawiaj±cego jako wykonany nale¿ycie.
*W przypadku, gdy Wykonawca wyka¿e siê us³ug±, która jest w toku realizacji tzn. jest wykonywana, Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli na dzieñ sk³adania ofert w postêpowaniu okres ¶wiadczenia us³ugi bêdzie nie krótszy ni¿ 10 miesiêcy


b) informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, potwierdzaj±ca wysoko¶æ
posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy w kwocie min. 50.000,00 z³,
wystawionej nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem,

* W przypadku, gdy Wykonawca powo³uje siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w
postêpowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, na zasoby innych podmiotów nale¿y
z³o¿yæ informacjê z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, potwierdzaj±c±
wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± innego podmiotu w kwocie min.
50.000,00 z³, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem

Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez zamawiaj±cego powy¿szych dokumentów, o których mowa powy¿ej w pkt 12.7 lit. d) SWZ, wykonawca sk³ada inne dokumenty, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu, dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.

c) wykaz narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu, urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Zawarte w wykazie informacje maj± potwierdzaæ wymagania Zamawiaj±cego z pkt. 10.1.4) lit. b) SWZ odno¶nie posiadania sprzêtu i maszyn czyszcz±cych w minimalnych ilo¶ciach przedstawionych poni¿ej:

- 1 szt. kombajn sprz±taj±cy o zasilaniu bateryjnym,
- 1 szt. maszyna szoruj±co-czyszcz±ca,
- 1 szt. odkurzacz do pracy na sucho — mokro,
- 1 szt. odkurzacz do pracy na sucho,
- 2 szt. specjalistyczne wózki do sprz±tania (wielofunkcyjne),
- 1 szt. urz±dzenie do dezynfekcji parowej,
- 1 szt. myjka ci¶nieniowa,
- 2 szt. odkurzacze podwodne automatyczne do sprz±tania niecek basenów ( dno i ¶ciany ),
- 1 szt. odkurzacz podwodny do sprz±tania dna basenów rêczny,
- 1 szt. podbierak basenowy.
- 1 szt. odkurzacz czyszcz±co – pior±cy do pod³óg z wyk³adzin±

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

a) *Pe³nomocnictwo do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego do z³o¿enia oferty musi byæ z³o¿one w oryginale w takiej samej formie jak sk³adana oferta (tj. w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej, opatrzonej podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza siê tak¿e z³o¿enie elektronicznej kopii (skanu) pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego po¶wiadczenia sporz±dzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego1991 r. – prawo o notariacie, które to po¶wiadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym b±d¼ te¿ poprzez opatrzenie skanu pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pe³nomocnictwa nie mo¿e byæ uwierzytelniona przez upe³nomocnionego. (*je¿eli dotyczy )
Dokument ten bêdzie za³±cznikiem Nr 2 do oferty.

b) Dowód wp³acenia wadium: ( 10.000,- z³ )
Wadium mo¿e byæ wnoszone wg wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku formach zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 1-4 ustawy Pzp.
W przypadku wnoszenia wadium w innej formie ni¿ pieniê¿na dowód wp³acenia wadium nale¿y z³o¿yæ w oryginale w postaci elektronicznej.
Dokument ten bêdzie za³±cznikiem Nr 3 do oferty.

c) *Zobowi±zanie podmiotów, na których zdolno¶ciach technicznych, zawodowych, sytuacji finansowej lub
ekonomicznej polega Wykonawca do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia podpisane: kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podmiotu udostêpniaj±cego zasoby. ( *je¿eli dotyczy )
Dokument ten bêdzie za³±cznikiem Nr 4 do oferty.

d) *O¶wiadczenie, z którego wynika które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspólnie, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym , podpisem zaufanym lub podpisem osobistym ( *je¿eli dotyczy )
Dokument ten bêdzie za³±cznikiem Nr 5 do oferty.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

Zamawiaj±cy ustala wadium w wysoko¶ci: 10.000,- z³ ( s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych )

Wadium nale¿y wnie¶æ w jednej z form podanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.

Wadium wnoszone w pieni±dzu Wykonawca wp³aca na rachunek Zamawiaj±cego w banku:

PKO BP S.A.; Nr konta: 96 1020 1055 0000 9302 0383 9388

z adnotacj±: ”Wadium ZP.02.2021”

Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej ( przelewem ) zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.

Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa a art. 97 ust 1 pkt 2 – 4 ustawy Pzp Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej.

Postanowienia pkt 11 SWZ odno¶nie wadium s± dla Wykonawców wi±¿±ce.

Zwrotu wp³aconego wadium wykonawcom Zamawiaj±cy dokona w trybie art. 98 ust.1 i 2 ustawy Pzp.

Oferta wykonawcy, który nie wniesie lub wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust.1 pkt 14 ustawy Pzp.

Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2–4, wystêpuje odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium, je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej ( art. 98 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp)
Zamawiaj±cy zatrzymuje równie¿ wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 pkt 2 i 3 ustawy Pzp; tj. je¿eli wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:
1. odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie;
2. nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy.

Je¿eli wadium jest wniesione w jednej z form okre¶lonych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, oprócz pieniê¿nej to wykonawca winien uwzglêdniæ w nim wszystkie zapisy z ustawy Pzp dotycz±ce zatrzymania wadium.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp.
Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie zobowi±zani s± do³±czyæ do oferty dokument (pismo, o¶wiadczenie)
wskazuj±cy ustanowionego pe³nomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Dokument ten musi byæ wystawiony zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisany przez prawnie
upowa¿nionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

2. Zgodnie z art. 445 ust.1 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia
ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania
umowy.

3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z nich nie mo¿e
podlegaæ wykluczeniu z powodu niespe³niania warunków, o których mowa w pkt. 10.1a SWZ.

4. Je¶li wykonawcy wspólnie ubiegaj± siê o udzielenie niniejszego zamówienia to:

a) warunek okre¶lony w pkt 10.1.4) lit. a. musi spe³niaæ przynajmniej jeden z Wykonawców (Partnerów)
sk³adaj±cych ofertê wspóln±,
b) pozosta³e warunki okre¶lone powy¿ej musi spe³niaæ co najmniej jeden z Partnerów sk³adaj±cych ofertê
wspóln± lub Partnerzy sk³adaj±cy ofertê wspóln± spe³niaj± ³±cznie.

5. W wypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do których realizacji te zdolno¶ci s± wymagane. W takim wypadku nale¿y z³o¿yæ Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie do oferty, z którego wynika które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspólnie.

6. W przypadku wykonawców wspólnie realizuj±cych zamówienie (w tym konsorcjum) Zamawiaj±cy dokonywaæ bêdzie bezpo¶rednich rozliczeñ tylko z liderem konsorcjum.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce warunki, w jakich przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian zawartej
umowy odno¶nie wyd³u¿enia terminu realizacji z pkt. 5.1 SWZ:

1. Z uwagi na masowe wystêpowanie choroby zaka¼nej ludzi (w szczególno¶ci koronawirus/COVID-19, etc.) maj±ce bezpo¶redni lub po¶redni wp³yw na terminow± realizacjê niniejszego zadania.
W przypadku czasowego zamkniêcia obiektu i zaprzestania w zwi±zku z tym ¶wiadczenia us³ug, w szczególno¶ci spowodowanego epidemi± ( koronawirus/COVID-19, etc. ) zamawiaj±cy dopuszcza przed³u¿enie umowy o okres równy terminowi zamkniêcia Centrum Sportu.
2. Z powodu dzia³ania si³y wy¿szej, np. wyst±pienia zdarzenia losowego wywo³anego przez czynniki
zewnêtrzne, którego nie mo¿na by³o przewidzieæ, w szczególno¶ci zagra¿aj±cego bezpo¶rednio ¿yciu lub
zdrowiu ludzi lub gro¿±cego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach.
3. Z przyczyn zale¿nych i niezale¿nych od Zamawiaj±cego, których nie móg³ przewidzieæ w chwili zawarcia umowy.
Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany postanowieñ zawartej umowy bez przeprowadzenia nowego postêpowania o udzielenie zamówienia, o ile zachodz± okoliczno¶ci wymienione w art. 455 ust.1 i 2 ustawy Pzp.


Zamawiaj±cy informuje, ¿e wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie ( na wniosek wykonawcy ), w przypadku zmiany:

- stawki podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego,
- wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
- zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne,
- zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie
z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych (Dz. U. poz. 2215 oraz z 2019 r. poz.1074 i 1572) ,

je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-10-20 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-20 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-11-18

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:

A) Cena – waga kryterium – 60 %
B) Jako¶æ prac ( zapewnienie jako¶ci prac poprzez obecno¶æ na obiekcie koordynatora nadzoruj±cego wykonywanie us³ug ) – waga kryterium - 40%

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.