eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaBudowa warsztatu wraz ze stacją kontroli pojazdów oraz myjnią pojazdów służących do transportu odpadów w bazie MPO w m. st. Warszawie przy ul. Zabranieckiej 4



Ogłoszenie z dnia 2021-10-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa warsztatu wraz ze stacją kontroli pojazdów oraz myjnią pojazdów służących do transportu odpadów w bazie MPO w m. st. Warszawie przy ul. Zabranieckiej 4

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO OCZYSZCZANIA W M. ST. WARSZAWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015314451

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Obozowa 43

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 01-161

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: 223910100

1.5.8.) Numer faksu: 223910296

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@mpo.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpo.com.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://mpowarszawa.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Usługi Komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa warsztatu wraz ze stacją kontroli pojazdów oraz myjnią pojazdów służących do transportu odpadów w bazie MPO w m. st. Warszawie przy ul. Zabranieckiej 4

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-06778e95-f915-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00228445

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00146014/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SZP.27.36.2021.KR

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest budowa warsztatu obsługi pojazdów MPO, stacji kontroli pojazdów oraz myjni ręcznej pojazdów, wraz z zapleczem socjalnym, częścią administracyjną oraz towarzyszącą infrastrukturą, zakup i montaż części wyposażenia, a także przeniesienie i montaż pozostałych elementów wyposażenia z istniejącej bazy MPO .
Projektowany obiekt zlokalizowany będzie w Warszawie przy ul. Zabranieckiej 4.
Na terenie obiektu powstaną następujące działy:
 hala podstawowa serwisowo-naprawcza,
 okręgowa stacja kontroli pojazdów z częścią biurowo-socjalną,
 hala mycia ręcznego pojazdów i pojemników na odpady,
 warsztaty specjalistyczne.

Obiekt ma powierzchnię zabudowy ok. 2580m2, w tym:
 stanowiska obsługowo-naprawcze 1105,21 m2
 warsztat pomocniczy (pom. 11) 113,75m2
 myjnia ręczna pojazdów 273,64 m2
 spawalnia 91,85 m2
 warsztat ogumienia 76,69 m2
 warsztat mechaniczny (pom. 21+22) 150,76 m2
 magazyn i pompownia olejów 21,53 m2
 warsztat elektryczny 24,15 m2
 narzędziownia 16,60 m2
 pomieszczenie depozytorów 12,76 m2
 pokój mistrzów 15,21 m2
 Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów (dalej: „OSKP”) 313,91 m2
 Pomieszczenia biurowe i socjalne OSKP 78,90 m2
 Kompresorownia 11,89 m2
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45213252-4 - Roboty budowlane w zakresie warsztatów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

24113200-1 - Sprężone powietrze

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45231112-3 - Instalacja rurociągów

45232142-9 - Roboty budowlane w zakresie stacji przesyłu ciepła

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45262300-4 - Betonowanie

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45431000-7 - Kładzenie płytek

45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg

45442100-8 - Roboty malarskie

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne:
Zgodnie z art. 28 ustawy Pzp, podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy bez podatku od towarów i usług, ustalone z należytą starannością.
Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu są roboty budowlane. Zgodnie z art. 36 ust. 1 ustawy Pzp ustalenia wartości zamówienia w przypadku, gdy przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dokonuje się nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia. Zamawiający w myśl tego przepisu oraz zgodnie z art. 34 ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie z którym wartość zamówienia na roboty budowlane ustala się na podstawie kosztorysu inwestorskiego sporządzanego na podstawie dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, oszacował wartość przedmiotowego zamówienia.
W oparciu o zapisy „Obwieszczenia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 1 stycznia 2021 r. w sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych, równowartości w złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych lub konkursów” (Monitor Polski z 2021 r,. poz. 11), Zamawiający przyjął, że wartość zamówienia nie przekracza progu unijnego, tj. kwoty 5 350 000,00 euro, co stanowi równowartość 22 840 755,00 zł. Zamawiający, działając zgodnie z art. 276 ust. 1 ustawy Pzp w dniu 11.08.2021 r. wszczął przedmiotowe postępowanie w trybie podstawowym bez negocjacji, poprzez zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych., co oznaczało, że postępowanie prowadzone będzie w procedurze krajowej, a do przedmiotowego zamówienia Zamawiający będzie stosował przepisy Działu III ustawy Pzp.
Analiza dokumentów postępowania, w tym dokumentacji technicznej i załączonego do SWZ przedmiaru robót, przeprowadzona przez Zamawiającego po wszczęciu postępowania, będąca wynikiem otrzymania wielu pytań od Wykonawców zainteresowanych przedmiotowym postępowaniem, doprowadziła do stwierdzenia, że Kosztorys inwestorski, na podstawie którego zgodnie z art. 34 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający oszacował wartość zamówienia, nie obejmował wszystkich robót wynikających z dołączonej do SWZ dokumentacji technicznej.
W związku z powyższym, po weryfikacji ustalonej wartości zamówienia, Zamawiający stwierdził, że wartość szacunkowa zamówienia została błędnie ustalona, co w konsekwencji powoduje, że Zamawiający zastosował niewłaściwe przepisy do prowadzenia przedmiotowego postępowania. Ogłoszenie o zamówieniu winno być bowiem przekazane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej, a postępowanie prowadzone w procedurze unijnej na podstawie przepisów Działu II ustawy Pzp.
Zgodnie z Komentarzem do ustawy Prawo zamówień publicznych pod redakcją p. Huberta Nowaka i p. Mateusza Winiarza, wydanym przez Urząd Zamówień Publicznych wg stanu na maj 2021 r., „ustalenie wartości zamówienia publicznego jest podstawową czynnością na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia. Czynność ta spełnia przede wszystkim funkcję proceduralną i weryfikacyjną dla przygotowywanego postępowania. Najistotniejsza dla przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest funkcja proceduralna. Ustalona wartość zamówienia, będąca wynikiem oszacowania, określa zakres obowiązków proceduralnych po stronie zamawiającego i przesądza o zastosowaniu właściwej procedury udzielenia zamówienia. W szczególności od wartości zamówienia uzależnione jest miejsce opublikowania ogłoszenia o zamówieniu czy terminy na wykonanie czynności
w postępowaniu. Jeżeli wadliwe ustalenie wartości zamówienia przyjmie postać kwalifikowaną, np. zamawiający na podstawie wadliwego oszacowania dokona wyboru procedury udzielenia zamówienia, do której nie był uprawniony, może to doprowadzić do konieczności unieważnienia postępowania. (…)”
Ciąg dalszy uzasadnienia w Sekcji IX "Informacje dodatkowe".

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Ciąg dalszy uzasadnienia z pkt 5.2.1.)
Ustawa Pzp nie daje Zamawiającemu prawa do zmiany wartości szacunkowej zamówienia po wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a co za tym idzie Zamawiający nie ma możliwości zmiany procedury prowadzonego postępowania i zmiany procedury udzielenia zamówienia po jego wszczęciu.
W powyższym zakresie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) w Uchwale z dnia 07.07.2010 r. Syg. Akt KIO/KD 50/10: Pomimo, iż Uchwała ta odnosi się do poprzedniego stanu prawnego (ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r.) to zostaje ona aktualna. KIO w ww. Uchwale stwierdziła: „Art. 35 ust. 2 ustawy PZP (ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r.) dopuszcza możliwość ponownego oszacowania wartości zamówienia, po pierwsze jeżeli po ustaleniu wartości zamówienia nastąpiła istotna zmiana okoliczności mających wpływ na dokonane ustalenie, po drugie zaś zmiana ta musi nastąpić przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Jest to reguła, od której nie przewidziane zostały żadne wyjątki. W tak ustalonym stanie prawnym niemożliwa jest zatem zmiana wartości zamówienia, która ma miejsce po wszczęciu postępowania. Za wszczęcie postępowania uważa się zaś zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego i na jego stronie internetowej.” Odpowiednikiem art. 35 ust. 2 ustawy Pzp z 2004 r. jest art. 36 ust. 2 ustawy Pzp, stanowiący, że jeżeli po ustaleniu wartości zamówienia nastąpiła zmiana okoliczności mających wpływ na dokonane ustalenie, zamawiający przed wszczęciem postępowania dokonuje zmiany wartości zamówienia.
Krajowa Izba Odwoławcza w Wyroku KIO 1157/12 z dnia 20.06.2012 r. orzekła: „Należy bowiem wskazać, iż ustalenie wartości szacunkowej zamówienia ma miejsce przed wszczęciem postępowania i służy wyborowi reżimu, który winien być stosowany w procesie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Z czynnością tą związana jest konieczność stosowania przepisów ustawy Pzp oraz szczegółowe obowiązku zamawiającego wynikające z okoliczności, czy zamówienie jest zamówieniem podprogowym, czy też zamówieniem ponadprogowym.”
Uznać należy, że fakt wadliwego szacowania zamówienia powodujący, że ogłoszenie o zamówieniu winno być przekazane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej, a nie zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych, a postępowanie winno być prowadzone w procedurze unijnej na podstawie przepisów Działu II ustawy Pzp, stanowi o wadzie postępowania, której nie da się usunąć. Dalsze prowadzenie postępowania obarczone ww. wadą stanowiłoby naruszenie przepisów ustawy Pzp, które miałoby lub mogłoby mieć wpływ na krąg Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, a ostatecznie na wynik prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a zwarta w jego wyniku umowa podlegałaby unieważnieniu, zgodnie z art. 457 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp, w związku z art. 459 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.