Og³oszenie z dnia 2024-03-04
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00290958/01 - Wynik z dnia 2024-04-18
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Rekonstrukcja i konserwacja zabytkowej m³ocarni do ekspozycji w skansenie w K³óbce.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej we W³oc³awku
1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: MZKiD
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000282056
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: S³owackiego 1a
1.5.2.) Miejscowo¶æ: W³oc³awek
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-800
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - W³oc³awski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@muzeum.wloclawek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.muzeum.wloclawek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rekonstrukcja i konserwacja zabytkowej m³ocarni do ekspozycji w skansenie w K³óbce.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-b7dedf88-d7d0-11ee-8305-7e4937eb936d
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00229396
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-03-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00072239/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.1 Rekonstrukcja i konserwacja zabytkowej m³ocarni do ekspozycji w skansenie w K³óbce
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b7dedf88-d7d0-11ee-8305-7e4937eb936d3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-b7dedf88-d7d0-11ee-8305-7e4937eb936d
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”);
2. W przypadku za³±czników, które s± zgodne z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem typu zewnêtrznego lub wewnêtrznego. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny lub wewnêtrzny) dodaje siê uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowany, plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny);
3. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia (w szczególno¶ci SWZ) wymagane jest posiadanie tzw. konta podmiotu w pe³nym zakresie na Platformie e-Zamówienia zgodnie z instrukcj± dostêpn± na Platformie e-Zamówienia w Centrum Pomocy w Komponencie Edukacyjnym link: https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/;
4. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez Wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
5. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z https://ezamowienia.gov.pl, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu poniewa¿ nie zosta³ spe³niony obowi±zek narzucony w art. 221 Ustawy PZP.
6. Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp., podmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w ogólnie dostêpnych formatach danych, w szczególno¶ci w formatach pdf .txt, .rtf, .doc, .docx, .odt .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf;
7. W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku przerwy w funkcjonowaniu lub awarii lub niedzia³ania Platformy e-zamówienia zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê z wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, na adres sekretariat@muzeum.wloclawek.pl, z zastrze¿eniem, ¿e Ofertê (w szczególno¶ci Formularz oferty i za³±czniki do oferty) Wykonawca mo¿e z³o¿yæ wy³±cznie za po¶rednictwem https://ezamowienia.gov.pl, zgodnie z opisem w Rozdziale VI pkt 1 SWZ.
8. Korzystanie z https://ezamowienia.gov.pl jest bezp³atne.
Dalsze wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zamawiaj±cy okre¶li³ w Rozdziale VII SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zamawiaj±cy o¶wiadcza, ¿e spe³nia wymogi okre¶lone w rozporz±dzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcê bêd± przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
2. Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
2.1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej we W³oc³awku ul. S³owackiego 1a, 87-800 W³oc³awek Tel. (54) 232-32-43 reprezentowane przez Dyrektora Muzeum zwane dalej „Zamawiaj±cym”.
2.2. Zamawiaj±cy wyznaczy³ Inspektora Ochrony danych Osobowych, z którym mo¿e siê Pani/Pan skontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@muzeum.wloclawek.pl kontakt tel. 663 350 888, lub pisemnie kieruj±c korespondencjê na adres Zamawiaj±cego – Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej we W³oc³awku ul. S³owackiego 1a, 87-800 W³oc³awek.
2.3. Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane w celu przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia, opisanego w art. 7 pkt 18 ustawy z dnia 19 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych, w celu zwi±zanym z niniejszego postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym bez przeprowadzania negocjacji – „Rekonstrukcja i konserwacja zabytkowej m³ocarni do ekspozycji w skansenie w K³óbce” zwanego dalej „zamówieniem” oraz wykonywania prawa i obowi±zków wynikaj±cych z zawartej umowy, przepisów Kodeksu cywilnego dotycz±cych umów o dostawê, w tym wyp³aty wynagrodzenia.
2.4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO jako niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na Zamawiaj±cym na mocy przepisów ustawy Pzp, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r, poz. 1634 ze zm.) oraz innych przepisów prawa.
2.5. Zamawiaj±cy bêdzie przetwarzaæ nastêpuj±ce kategorie Pani/Pana danych: dane identyfikacyjne, imiê nazwisko, nr PESEL, informacje dotycz±ce zamieszkania, dane kontaktowe, dane dotycz±ce funkcji lub stanowiska.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mog± byæ:
- podmioty uprawnione do tego na podstawie przepisów prawa;
- podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Zamawiaj±cym s± wspó³administratorami danych osobowych lub przetwarzaj± w imieniu Zamawiaj±cego dane osobowe, jako podmioty przetwarzaj±ce;
- osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W zwi±zku z przetwarzaniem przez Zamawiaj±cego Pani/ Pana danych osobowych nie przys³uguje Pani/Panu:
1. w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
2. prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
3. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MZKiD-AG.216.1/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest rekonstrukcja i konserwacja unikatowej m³ocarni w±skom³otnej, wpisanej do inwentarza zabytków Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej we W³oc³awku pod nr MK-E 7667/24691. M³ocarnia zosta³a zakupiona przez muzeum w 1989 r. i od tego czasu przechowywana jest na terenie skansenu w Kujawsko-Dobrzyñskim Parku Etnograficznym w K³óbce.
Wyci±g z inwentarza wraz z ocen± stanu zachowania obiektu:
M£OCARNIA z pocz. XX w.
d³. 530 cm, szer. 213 cm, wys. 270 cm
nr inw. MK-E 7667/24691
Elementy konstrukcyjne wykonane z dêbiny, deskowanie z drewna sosnowego. Prowadnice do sit wykonane z drewna akacjowego. Wnêtrze obudowanej deskami skrzyni, posadowionej na metalowym podwoziu z czterema ¿elaznymi ko³ami, mie¶ci zespó³ urz±dzeñ. Oryginalnie, zarówno na metalu jak i drewnie le¿a³a warstwa kolorowej farby, która oprócz walorów estetycznych mia³a za zadanie zabezpieczenie powierzchni ww. materia³ów.
W momencie nabycia w 1989 r. m³ocarnia nie by³a sprawna, posiada³a liczne zniszczenia, nie poddawano jej te¿ konserwacji. Wprawdzie w 2009 r. obiekt wraz z innymi maszynami umieszczony zosta³ pod zadaszon± otwart± wiat±, ale wci±¿ nara¿ony by³ na zmienne warunki atmosferyczne, czyli skoki temperatury i wilgotno¶ci. Przez lata nastêpowa³a degradacja drewna oraz postêpowa³ proces utleniania metalu, co skutkowa³o powa¿nymi zniszczeniami wystêpuj±cymi g³ównie w górnej partii maszyny. Tam te¿ nast±pi³ zawa³ drewnianych elementów konstrukcji.
M³ocarnia zosta³a wyprodukowana na pocz. XX w. Zabytek najbardziej przypomina m³ocarniê przedstawion± w katalogu firmy Heinrich Lanz z Mannheim (Niemcy), wydanym w 1912 r. Jednak pomimo znacznego podobieñstwa do tego modelu, m³ocarnia ró¿ni siê kilkoma cechami, które nie pozwalaj± jednoznacznie uznaæ j± za katalogow±. S± to: inny sposób odeskowania czê¶ci obudowy, lokalizacja osi mechanizmu, odwrotne mocowanie mechanizmu regulacyjnego walca sortuj±cego, liczba kana³ów wysypowych do worków, inne umieszczenie elewatora, budowa bêbna m³óc±cego, nieoryginalne ko³a, obecno¶æ hamulców na tylnych ko³ach. Wszystkie te ró¿nice wynikaj± z naturalnego procesu zu¿ycia fabrycznych elementów i konieczno¶ci ich wymiany na inne, ich obecno¶æ jest zatem poniek±d naturalna w urz±dzeniu o kilkudziesiêcioletnim u¿ytkowaniu. Jednym z elementów, który pozwala na identyfikacjê producenta, jest ko³o pasowe mechanizmu regulacyjnego walca sortuj±cego sygnowane Vereinigte Maschinenfabriken Gumbinnen A.G. (Prusy Wschodnie).
M³ocarnia jest maszyn± ³±cz±c± w sobie kilka funkcji – oddzielanie ziarna od k³osów, oczyszczanie go z plew i sortowanie, a tak¿e wytrz±sanie pozosta³ej s³omy. Pierwotnie napêdzana by³a lokomobil±, a od lat 60. XX w. silnikiem elektrycznym. M³ocarnie w±skom³otne nale¿± do najwiêkszych maszyn spo¶ród produkowanych ówcze¶nie na potrzeby rolnictwa. Wynika to z wielo¶ci urz±dzeñ sk³adowych, jakie mieszcz± siê w jej wnêtrzu (m³ocarnia, m³ynek, wytrz±sacze, walce sortuj±ce, elewator).
Przedmiotem zadania jest kompleksowa konserwacja m³ocarni, która zahamuje postêpuj±c± korozjê metalu, destrukcjê drewna, a uzupe³nienia i rekonstrukcje przywróc± jej pierwotny wygl±d oraz funkcjê. M³ocarnia jest wyrobem fabrycznym, cechuje siê w³a¶ciwymi proporcjami, swoist± elegancj± wyra¿aj±c± siê zdobnictwem elementów metalu oraz subteln± kolorystyk±. Konserwacja ma na celu podkre¶lenie tych walorów, wydobywaj±c pozosta³o¶ci farb i przybli¿aj±c wygl±d do oryginalnego. Istotnym elementem zadania jest usprawnienie istniej±cych mechanizmów urz±dzenia i przywrócenie mu funkcji u¿ytkowych tak aby zabytek móg³ s³u¿yæ celom poznawczym i edukacyjnym.
PROGRAM PRAC KONSERWATORSKICH M£OCARNI
1. Konserwacja m³ocarni odbywaæ siê bêdzie pod nadzorem konserwatorskim mgr Barbary Adamczyk (dyplomowanego konserwatora dzie³ sztuki MZKiD). Wykonawca konserwacji maszyny jest zobowi±zany do konsultowania z wy¿ej wymienion± osob± wszystkich etapów prac, stosowanych ¶rodków, metod konserwacji oraz rekonstrukcji zgodnie z dostêpn± dokumentacj± archiwaln±.
2. U¿yte materia³y konserwatorskie powinny mieæ atest przydatno¶ci do konserwacji zabytków i powinny byæ zatwierdzone przez konserwatora pe³ni±cego nadzór nad konserwacj± m³ocarni.
3. Drewno zastosowane do rekonstrukcji maszyny musi byæ tego samego gatunku co u¿yte pierwotnie, wysezonowane oraz zabezpieczone bezbarwnym preparatem impregnuj±cym.
4. Podczas prac konserwatorskich nale¿y wykazaæ szczególn± troskê o zachowanie maksimum substancji zabytkowej m³ocarni.
5. Punkt wyj¶cia do ustalenia w³a¶ciwego i ostatecznego wygl±du kolorystycznego maszyny stanowi± odkrywki warstw malarskich wystêpuj±cych na ró¿nych elementach m³ocarni.
6. Elementy mechaniczne po konserwacji musz± byæ sprawne technicznie i przygotowane do u¿ytku.
7. M³ocarnia musi byæ poddana pe³nej konserwacji technicznej i estetyczno-plastycznej w nastêpuj±cym zakresie:
1) oczyszczenie z brudu i kurzu (mechanicznie i chemicznie);
2) demonta¿ obiektów na poszczególne czê¶ci konstrukcyjne;
3) usuniêcie wtórnych nawarstwieñ malarskich na drewnie nadwozia i podwozia oraz pow³ok lakierniczych na wszystkich elementach metalowych
a) mechanicznie – piaskowanie materia³em ¶ciernym o odpowiedniej granulacji nie niszcz±cej po-wierzchni metalu;
b) rêcznie – oczyszczenie wszystkich pozosta³ych trudno dostêpnych dla maszyny czyszcz±cej elementów m³ocarni;
c) chemicznie - zabezpieczenie oczyszczonych elementów antykorozyjne (po³o¿enie warstwy farby antykorozyjnej metod± natryskow± oraz laserunkowej pow³oki farby równie¿ antykorozyjnej w kolorze po wykonaniu odkrywek, które wska¿± oryginaln± barwê);
4) dezynsekcja i dezynfekcja drewna zabytkowego preparatem bezbarwnym;
5) zabezpieczenie drewna zabytkowego i nowego poprzez impregnacjê odpowiednimi preparatami;
6) konserwacja i rekonstrukcja wszystkich elementów metalowych (naprawa lub wymiana uszkodzonych czê¶ci mechanizmów oraz podwozia);
7) odtworzenie drewnianej konstrukcji no¶nej maszyny z maksymalnym u¿yciem dobrze zachowanych oryginalnych fragmentów;
8) rekonstrukcja drewnianej zabudowy maszyny (odeskowania) z wykorzystaniem dobrze zachowanych oryginalnych fragmentów;
9) zrekonstruowanie brakuj±cych elementów m³ocarni zgodnie z historycznymi wzorcami i zachowanymi elementami (m.in. klapy poszerzaj±ce stó³ m³ocarni, klapy przykrywaj±ce walec sortuj±cy, siatki os³onowe).
10) po³o¿enie warstw malarskich laserunkowych, zgodnych z oryginaln± kolorystyk±, na zaimpregnowanych uprzednio elementach drewnianych;
11) po³o¿enie farby antykorozyjnej na wypiaskowanych i wyczyszczonych elementach metalowych oraz ostatniej pow³oki w kolorze zgodnym z oryginaln± kolorystyk±;
12) monta¿ wielostopniowy, zaczynaj±c od wewnêtrznych urz±dzeñ i sprawdzaniu ich dzia³ania, koñcz±c na posadowieniu ca³o¶ci na podwoziu.
8. Transport m³ocarni
Transport bêdzie wymaga³ czê¶ciowego rozebrania maszyny na miejscu jej przechowywania. W dalszej kolejno¶ci przewiezienia m³ocarni (podwozia oraz poszczególnych czê¶ci maszyny) przez Wykonawcê do w³asnej pracowni konserwatorskiej. Po wykonaniu konserwacji nast±pi retransport m³ocarni do skansenu i umieszczenie jej w docelowym miejscu, czyli stodole w zagrodzie z okresu miêdzywojennego.
9. Wykonawca zobowi±zany jest przygotowaæ pe³n± dokumentacje konserwatorsk± opisow± i fotograficzn± przed, w trakcie i po konserwacji.
10. Wykonawca zobligowany jest udostêpniæ w³asn± pracowniê konserwatorsk± dla pracowników dzia³u digitalizacji i dokumentacji audiowizualnej MZKiD w celu prowadzenia prac zwi±zanych z dokumentacj± filmow± poszczególnych etapów prac konserwacji m³ocarni.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45453100-8 - Roboty renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
16600000-1 - Specjalne maszyny u¿ywane w rolnictwie lub le¶nictwie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cymi kryteriami i odpowiadaj±cymi im znaczeniami oraz w nastêpuj±cy sposób bêdzie ocenia³ spe³nienie kryteriów:
1) Cena (C) - waga kryterium 60 % (maksymalna liczba punktów – 60,00);
2) Okres gwarancji i rêkojmi dla przedmiotu zamówienia (GR) - waga kryterium 40% (maksymalna liczba punktów – 40,00).
2. Maksymalna liczba punktów, jak± otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wed³ug poni¿szego wzoru:
L = C + GR
gdzie:
L – ca³kowita liczba punktów;
C – punkty uzyskane w kryterium „Cena”;
GR – punkty uzyskane w kryterium „Okres gwarancji i rêkojmi dla przedmiotu zamówienia”;
3. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Cena (C) - waga 60% (maksymalnie mo¿na uzyskaæ 60,00 punktów)
cena najni¿sza brutto*
C = --------------------------------------------- x 60%
cena oferty ocenianej brutto
* spo¶ród wszystkich z³o¿onych ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
a) podstaw± przyznania punktów w kryterium "cena" bêdzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcê w Formularzu Ofertowym;
b) cena ofertowa brutto musi uwzglêdniaæ wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia;
2) Okres gwarancji i rêkojmi dla przedmiotu zamówienia (GR) - waga 40%- 40 pkt
Zamawiaj±cy przyzna punkty za „okres gwarancji i rêkojmi dla przedmiotu zamówienia”- na podstawie okresu gwarancji i rêkojmi dla przedmiotu zamówienia wskazanego przez Wykonawcê w formularzu ofertowym, w nastêpuj±cy sposób:
Minimalny punktowany okres rêkojmi i gwarancji 24 miesiêcy – 0 pkt.
Okres rêkojmi i gwarancji d³u¿szy ni¿ 24 miesi±ce (ale krótszy ni¿ 36 miesiêcy) – 20 pkt.
Okres rêkojmi i gwarancji 36 miesiêcy (lub d³u¿szy ale krótszy ni¿ 48 miesiêcy) – 30 pkt.
Maksymalny punktowany okres gwarancji i rêkojmi 60 miesiêcy (lub wiêcej) – 40 pkt.
Uwaga!
Wykonawca, który zaoferuje okres gwarancji i rêkojmi w liczbie 60 miesiêcy otrzyma 40 pkt. W przypadku zaoferowania okresu gwarancji i rêkojmi d³u¿szego ni¿ 60 miesiêcy wykonawca równie¿ otrzyma 40 punktów. Natomiast do tre¶ci zawartej umowy zamawiaj±cy wpisze zaoferowany d³u¿szy termin okresu gwarancji i rêkojmi.
Podanie przez wykonawcê krótszego okresu gwarancji i rêkojmi ni¿ 24 miesiêcy skutkowaæ bêdzie odrzuceniem oferty. W przypadku braku podania w ofercie jakiegokolwiek proponowanego okresu gwarancji i rêkojmi, zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca zapewnia minimaln± d³ugo¶æ okresu gwarancji i rêkojmi wymagan± przez zamawiaj±cego, tj. 24 miesiêcy i zamawiaj±cy przyzna wykonawcy 0 punktów. Taki okres gwarancji i rêkojmi zamawiaj±cy wpisze do tre¶ci zawartej umowy. Okres gwarancji i rêkojmi nale¿y podaæ w pe³nych miesi±cach.
4. Punktacja przyznawana ofertom w kryterium cena bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
5. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy, mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
6. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadaæ bêdzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Pzp oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
7. Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze.
8. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±. Zamawiaj±cy nie bêdzie prowadzi³ negocjacji i dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spo¶ród niepodlegaj±cych odrzuceniu ofert.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi da przedmiotu zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:zdolno¶ci technicznej lub zawodowej: Zamawiaj±cy stawia szczegó³owy warunek w tym zakresie w ten sposób, ¿e wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu je¿eli:
wyka¿e, ¿e wykona³ w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres pro-wadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, nale¿ycie wykona³ lub – w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych – nale¿ycie wykonuje, co najmniej 1 (jedn±) us³ugê, dotycz±c± remontu, rekonstrukcji lub konserwacji zabytkowych maszyn lub urz±dzeñ rolniczych, wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum (bêd±cego instytucj± kultury), o ³±cznej warto¶ci nie mniejszej ni¿ 120 000,00 z³ brutto (sto dwadzie¶cia tysiêcy z³otych 00/100)
* W przypadku, gdy ww. zakres us³ugi bêdzie stanowi³ czê¶æ us³ugi o szerszym zakresie, Wykonawca zobowi±zany jest wyodrêbniæ rodzajowo i kwotowo us³ugê, o której mowa powy¿ej. Dla potrzeby oceny spe³niania warunku okre¶lonego powy¿ej, je¶li warto¶æ lub warto¶ci zostan± podane w walutach innych ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, je¿eli w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych Narodowy Bank Polski nie publikuje ¶redniego kursu danej waluty, za podstawê przeliczenia przyjmuje siê ¶redni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, w którym zostanie on opublikowany);
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia wykonawcy
z udzia³u w postêpowaniu:
1) o¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy w zakresie braku podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego, o których mowa:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, dotycz±cych zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP,
e) art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U.2022 poz. 835) - wed³ug wzoru z za³±cznika nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
1) wykaz us³ug, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy – Za³±cznik nr 6
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy2) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê - je¶li dotyczy
3) pe³nomocnictwo - je¶li dotyczy
4) o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby - je¶li dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia (mo¿liwo¶æ sk³adania jednej oferty, przez dwa lub wiêcej podmiotów np. konsorcjum firm, spó³kê cywiln±), pod warunkiem, ¿e taka oferta bêdzie spe³niaæ nastêpuj±ce wymagania:2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie musz± ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê;
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie przed³o¿± wraz z ofert± pe³nomocnictwo – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/ pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
4. UWAGA: umocowanie do reprezentowania Wykonawców, o którym mowa w pkt 19, ppkt.1) i pkt.19, ppkt.2) mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pe³nomocnictwa, albo z umowy podmiotów wspólnie sk³adaj±cych ofertê.
5. Pe³nomocnictwo musi byæ za³±czone do oferty w oryginale, tj. powinno zostaæ z³o¿one w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Je¿eli pe³nomocnictwo zosta³o wystawione przez upowa¿nione podmioty jako dokument w postaci papierowej, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy, po¶wiadczaj±ce zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. W przypadku pe³nomocnictwa z³o¿onego w innym jêzyku ni¿ jêzyk polski winno byæ ono z³o¿one wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.
6.. W przypadku, gdy pe³nomocnictwo potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentowania odpowiednio wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zosta³o wystawione przez upowa¿nione podmioty inne ni¿ wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia lub podwykonawca, zwane dalej „upowa¿nionymi podmiotami”, jako dokument elektroniczny, przekazuje siê ten.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian Zmian zamawiaj±cy okre¶li³ w Projektowanych postanowieniach umowy, w tym w szczególno¶ci:1) Zmiany wynagrodzenia umownego Wykonawcy;
2) Zmiana tre¶ci umowy;
3) Zmiana terminu wykonania zamówienia;
4) Zmiana sposobu spe³niania ¶wiadczenia, zmiana parametrów realizowanego zamówienia;
5) Zmiana wykonawcy lub podwykonawcy.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-03-13 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-13 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Wizja lokalna1. Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy odbycia wizji lokalnej w miejscu przechowywania przedmiotu zamówienia. Brak odbycia wizji lokalnej skutkuje odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 w zw. z art. 266 ustawy Pzp.
2. Celem wizji lokalnej jest sprawdzenie warunków zwi±zanych z wykonaniem prac bêd±cych przedmiotem zamówienia oraz uzyskania dodatkowych informacji koniecznych, które mog± byæ przydatne do przygotowania oferty. Wizji lokalnej mo¿na dokonaæ od poniedzia³ku do pi±tku w godz. 10.00 – 14.00, najpó¼niej do 2 dnia przez up³ywem terminu sk³adania ofert, po uprzednim uzgodnieniu terminu z p. Piotrem Nowakowskim tel. (54) 232-36-25.
INNE PRZETARGI Z W£OC£AWKA
- Ochrona fizyczna mienia obiektów Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej we W³oc³awku w 2025 r.
- Opracowanie dokumentacji dla zadania pn.: Budowa trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z niezbêdn± infrastruktur± techniczn± i zagospodarowaniem terenu we W³oc³awku przy ulicy Cienistej
- Budowa alejek na Cmentarzu Komunalnym we W³oc³awku przy Al. Chopina 3/5 - etap IV
- "¦wiadczenie ca³odobowej us³ugi ochrony fizycznej osób, obiektu i mienia Centrum Kultury "Browar B" przy ul. £êgskiej 28 we W³oc³awku."
- DOSTAWA ARTYKU£ÓW ¯YWNO¦CIOWYCH NA POTRZEBY KUCHNI G£ÓWNEJ
- Sukcesywna detaliczna dostawa paliw p³ynnych dla samochodów s³u¿bowych i sprzêtu
wiêcej: przetargi w W³oc³awku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utrzymanie w gotowo¶ci technicznej budynków i lokali komunalnych na terenie miasta Szczytno, Lipowej Górze Zach. dz. 78/7 oraz w Nowym Gizewie 16/1 w okresie 12 m-cy licz±c od dnia 1 stycznia 2025 r.
- Wzmocnienie stropu nad pomieszczeniami czytelni i biblioteki w budynku Muzeum Archeologicznego w Poznaniu przy ul. Wodnej
- "Odrestaurowanie piwnic budynku Szpitala Jerozolimskiego w Malborku"
- Remont i adaptacja pomieszczeñ by³ego baru Daisy na potrzeby nowego centrum informacji turystycznej Zamku Ksi±¿
- ul. Sikorskiego - renowacja kana³u sanitarnego DN500 (dz. nr ewid. 2237, obrêb ¦ródmie¶cie, gmina M. £owicz
- "Remont budynku wielorodzinnego przy ul. Niepodleg³o¶ci 175 Wa³brzychu"
wiêcej: Specjalne maszyny u¿ywane w rolnictwie lub le¶nictwie »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.