Ogłoszenie z dnia 2023-05-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00189100/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-04-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 430802W W MIEJSCOWOŚCI PIASKI
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA STRACHÓWKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582724
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Cypriana Kamila Norwida 6
1.5.2.) Miejscowość: Strachówka
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-282
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.7.) Numer telefonu: 257562828
1.5.8.) Numer faksu: 257562829
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@strachowka.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.strachowka.4bip.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://strachowka.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 430802W W MIEJSCOWOŚCI PIASKI2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2c1d151d-e283-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00230322
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00057833/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa drogi gminnej Nr 430802W w miejscowości Piaski
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Program Rozowju Obszarów Wiejskich 2014 - 20202.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00189100
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.5.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 721615,57 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia stanowi: „PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 430802W W MIEJSCOWOŚCI PIASKI”
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
Inwestycja przewiduje wykonanie przebudowy drogi gminnej w miejscowości Piaski o szerokości 4,0 ÷ 5,0 m dług ości 998 m, wraz ze skrzyżowaniami, dla której zaplanowano:
1) Wykonanie jezdni z betonu asfaltowego o szerokości od 4,0 do 5,0 m o szacunkowej powierzchni – 4 130 m2.
Konstrukcja jezdni grogi gminnej:
warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 8 S 50/70 - gr. 3 cm,
warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 11 W 50/70 - gr. 4 cm,
podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego 0/32 stabilizowanego mechanicznie gr. 10 cm
warstwa podbudowy z kruszywa betonowego 4/63 mm stabilizowanego mechanicznie o grubości 20 cm (poszerzenie istniejącej podbudowy),
wyprofilowane i zagęszczone podłoże.
2) Wykonanie zjazdów indywidualnych o szacunkowej powierzchni: 347 m2
Konstrukcja zjazdów indywidualnych:
mieszanka kruszywa łamanego 0/32 i kruszywa naturalnego 1:1 stabilizowanego mechanicznie o gr. 15 cm,
wyprofilowane i zagęszczone podłoże.
3) Wykonanie poboczy o szerokości 0,75 m o szacunkowej powierzchni: 1 521 m2
Konstrukcja poboczy:
mieszanka kruszywa łamanego 0/32 mm i naturalnego w stosunku 1:1 stabilizowanego mechanicznie o gr. warstwy 20 cm,
wyprofilowane i zagęszczone podłoże.
4) Wykonanie elementów odwodnienia
wymiana przepustu DN600 rury HDPE klasy SN8 o długości 9 m;
Odtworzenie istniejących rowów – około 655 m3
5) Wykonanie stałej organizacji ruchu zgodnie z zatwierdzonym projektem
wykonanie oznakowania poziomego – około 8,8 m2;
wykonanie oznakowania pionowego – około 9 znaków (ostrzegawcze, zakazu, tabliczki)
6) Roboty brukarskie:
Ustawienie oporników betonowych 12×25×100 na ławie z oporem z betonu – 37 m;
7) Dodatkowe roboty:
• roboty rozbiórkowe,
• roboty ziemne (wykopu, nasypy),
• rozbiórka istniejącej nawierzchni jezdni,
• wykonanie rur osłonowych typu AROT – zabezpieczenie przewodów telekomunikacyjnych,
• uporządkowanie terenu budowy
Szczegółowy zakres zamówienia określa dokumentacja projektowa, przedmiar robót szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
Dodatkowe informacje, które należy uwzględnić przy wykonywaniu zamówienia (dotyczy wszystkich zadań):
• na czas prowadzenia robót zabezpieczyć i oznakować miejsce prowadzenia robót,
• ewentualne konieczności wejścia na działki będące własnością innych osób należy uzgodnić przed rozpoczęciem prac,
• zamówienie należy wykonać z materiałów własnych dopuszczonych do stosowania w budownictwie na podstawie ustawy Prawo budowlane i przy użyciu własnego sprzętu,
• obsługa geodezyjna (geodezyjne tyczenie oraz geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza) leży po stronie Wykonawcy,
• przed rozpoczęciem prac należy bezwzględnie opracować i uzgodnić projekt czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, co jest niezbędnym warunkiem rozpoczęcia robót,
• po wykonaniu robót należy przywrócić teren do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem prac.
KOD CPV:
Dział: 45000000-7 – Roboty budowlane
Grupa: 45200000-9 – Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej.
Klasa: 45230000-8 – Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei, wyrównanie terenu.
45111200-0 Roboty ziemne w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg
45314300-4 Instalowanie infrastruktury okablowania
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
4 miesiące od daty zawarcia umowy
Gwarancja i rękojmia:
Wymagany okres gwarancji na wykonany przedmiot umowy – 36 miesięcy.
Wymagany okres rękojmi na wykonany przedmiot umowy – 36 miesięcy.
Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Działając na podstawie art. 260 ust. 1 ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.)- dalej ustawa Pzp, zamawiający zawiadamia o unieważnieniu postępowania.Uzasadnienie prawne
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty zgodnie z art. 255 pkt 3.
Uzasadnienie faktyczne
W toku prowadzonego postępowania do zamawiającego wpłynęły dwie oferty.
1. Oferta firmy Balcerak Mariusz Usługi Transportowe Samochodowe Budowa Dróg, Aksamitna 18, 05-240 Postoliska NIP: PL 7621617864 z ceną brutto: 742 922,31 zł i okresem gwarancji jakości 36 miesięcy;
2. Oferta firmy PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWY DRÓG I MOSTÓW Sp. z o.o., ul. Kolejowa 28, 05-300 Mińsk Mazowiecki NIP: PL 8220010022 z ceną brutto: 986 510,12 zł i okresem gwarancji jakości 60 miesięcy.
Oferta firmy Balcerak Mariusz Usługi Transportowe Samochodowe Budowa Dróg, Aksamitna 18, 05-240 Postoliska została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 11.09.2019 r. - Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 ) „1. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli 5) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.” Na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy odrzucono ofertę wykonawcy - Balcerak Mariusz Usługi Transportowe Samochodowe Budowa Dróg, Aksamitna 18, 05-240 Postoliska, ponieważ oferta złożona przez wykonawcę nie odpowiadała wymogom określonym przez Zamawiającego w Specyfikacji Warunków Zamówienia. Zgodnie z zapisami SWZ w przedmiotowym postępowaniu obowiązywało wynagrodzenie kosztorysowe. Wykonawca zobowiązany był do złożenia Kosztorysu ofertowego - wypełnionego i podpisanego przez wykonawcę. Wykonawca nie załączył kosztorysu ofertowego.
Specyfikacja Warunków Zamówienia w Rozdziale II – Wymagania stawiane wykonawcy wskazywała dokumenty które mają zostać złożone wraz z ofertą. SWZ jednoznacznie wskazywał, że Do oferty wykonawca załącza również: Kosztorys ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę . Wykonawca nie załączył kosztorysu ofertowego.
Stanowi to, nie budzącą wątpliwości, niezgodności treści oferty z określonymi przez Zamawiającego warunkami zamówienia. Opis warunków określonych w SWZ był precyzyjny i jednoznaczny i nie pozwalał na różną interpretację.
Wskazać należy również, że kosztorys ofertowy nie miał znaczenia jedynie formalnego. Także zawarty w SWZ opis sposobu obliczenia ceny wskazywał, że „Cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia wyliczoną w "Kosztorysie ofertowym" sporządzonym na podstawie przedmiaru stanowiącego załącznik do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia, należy przenieść do "Formularza ofertowego". Dodatkowo zgodnie z zapisami SWZ w postępowaniu „Obowiązuje wynagrodzenie kosztorysowe.".
Zgodnie z informacją podaną przez zamawiającego na stronie prowadzonego postępowania tj. https://strachowka.ezamawiajacy.pl kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia wynosi 866 000,00 zł brutto.
Po odrzuceniu oferty firmy Balcerak Mariusz Usługi Transportowe Samochodowe Budowa Dróg z ceną brutto742 922,31 zł jedyna podlegająca ocenie ofertą pozostała oferta oferta firmy PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWY DRÓG I MOSTÓW Sp. z o.o. z ceną brutto: 986 510,12 zł.
W związku z powyższym zamawiający po przeanalizowaniu możliwości finansowych stwierdza, iż w chwili obecnej nie jest w stanie zwiększyć kwoty wstępnie przeznaczonej na realizację zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisem art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, dlatego unieważnia przedmiotowe postępowanie.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 986510,12 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 986510,12 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w Boszkowie, Boszkowie Letnisku, Dominicach i Ujazdowie - etap II
- Budowa sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Szerzawach oraz budowa boisk sportowych przy PSP w Pawłowie
- "Utworzenie żłobka w miejscowości Gnojno"
- Kapitalny Remont Bloku Żywieniowego
- NAPRAWA POSADZKI W HALI KOMPOSTOWNI ODPADÓW Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej ul. Krakowska 315 d, 43-300 Bielsko-Biała
- "Przebudowa zbiornika retencyjnego w msc. Tolkowiec oraz Demity"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.