Ogłoszenie z dnia 2021-10-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00183253/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-09-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO DLA WOJEWÓDZKIEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W SZCZECINIE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Szczecinie
1.3.) Oddział zamawiającego: WSSE Szczecin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000292669
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Spedytorska
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-632
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.7.) Numer telefonu: 914624060 wew.111
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@wsse.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wsse-szczecin
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/wsse_szczecin1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO DLA WOJEWÓDZKIEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W SZCZECINIE2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-098f9051-16e8-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00232122
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00010724/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Dostawa sprzętu komputerowego dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Szczecinie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00183253/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: A.272.5.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 484500,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
. Przedmiotem zamówienia jest dostawa dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Szczecinie fabrycznie nowego sprzętu komputerowego - 85 zestawów komputerowych, w skład których wchodzi:
• Przenośny komputer tj. laptop
• Przenośna drukarka
• Akcesoria tj. torba, myszka, oprogramowanie;
2. Kod CPV:
30213100-6 komputer przenośny
30237200-1 akcesoria komputerowe
42962000-7 urządzenia drukujące i graficzne
3. Zakres zamówienia obejmuje dostawę sprzętu komputerowego do Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Szczecinie.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w specyfikacji technicznej sprzętu, stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.
5. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia spełniał wszystkie wymagania mini-malne opisane w poszczególnych załącznikach do SWZ.
6. Wszystkie urządzenia muszą być fabrycznie nowe (nie eksploatowane), oryginalnie zapa-kowane przez producenta, nie wycofane z produkcji.
7. Przedmiot zamówienia należy dostarczyć do siedziby Zamawiającego (MAGAZYN ul. Spe-dytorska 6/7, 70-632 Szczecin), w terminie określonym w SWZ.
8. Ilekroć w dokumentach zamówienia znajduje się wskazanie znaków towarowych, paten-tów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę dodaje się po ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i produktów równoważ-nych pod warunkiem, że zaproponowane materiały i produkty będą spełniały kryteria za-stosowane przez zamawiającego w celu oceny równoważności. W przypadku zaoferowa-nia materiałów lub produktów równoważnych wykonawca, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą opis materiałów i produktów równoważnych oraz wykazać, że spełniają one kryte-ria zastosowane przez zamawiającego w celu oceny równoważności.
9. W przypadku wystąpienia w dokumentacji postępowania odniesień do norm, ocen tech-nicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy, dopuszcza się rozwiązania równoważne. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych wykonawca zobowią-zany jest złożyć wraz z ofertą opis rozwiązań równoważnych oraz wykazać, że spełniają one wymagania określone przez zamawiającego. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia występują odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dodaje się po ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30237200-1 - Akcesoria komputerowe
42962000-7 - Urządzenia drukujące i graficzne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 255 pkt 5) ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129, ze zm.) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. Wskazać przy tym należy, iż konstrukcja przywołanego przepisu powoduje, że wystąpienie powyższej okoliczności skutkuje obowiązkiem po stronie Zamawiającego do unieważnienia postępowania. W doktrynie prawa przyjmuje się, że obowiązek unieważnienia postępowania występuje, m.in. gdy wykonanie zamówienia będzie godzić w interes publiczny, a środki przeznaczone na określony cel nie powinny zostać w dany sposób wydane, a tym samym zamówienie nie powinno zostać udzielone. Dodatkowo wskazuje się, że powyższa obligatoryjna przesłanka unieważnienia postępowania może wystąpić na każdym jego etapie, aż do momentu podpisania umowy.W przedmiotowym postępowaniu wystąpiła istotna zmiana okoliczności polegająca na uzyskaniu przez Zamawiającego w dniu 11 października 2021 r. środków finansowych na zakup licencji Microsoft Office dla Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Powyższe środki mają w całości zostać wydatkowane na powyżej wskazany cel. Zgodnie z treścią załącznika nr 6 do SWZ przedmiotem zamówienia był m.in. zakup licencji Microsoft Office Home and Business 2019 PL (ilość 85 sztuk), przy czym Zamawiający nie dopuścił składania ofert częściowych. Mając na względzie powyższe w ramach niniejszego postępowania niezbędna stała się rezygnacja z zamówienia w zakresie wyżej wskazanego oprogramowania albowiem środki pierwotnie przeznaczone na zakup oprogramowania nie mogą zostać już wydatkowane na powyższy cel, gdyż zamówienie w tej części stało się dla Zamawiającego zbędne. Podkreślić przy tym należy, iż uzyskane środki finansowe i ich wysokość pozwolą Zamawiającemu zakupić jednolite oprogramowanie o wyższej funkcjonalności (Office 365 w miejsce Office Home and Business 2019 zawierający dodatkowo programy: OneNote, Publisher, Access, Teams oraz dodatkowe funkcjonalności) dla Zamawiającego i wszystkich Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych województwa zachodniopomorskiego, co spowoduje usprawnienie współpracy pomiędzy poszczególnymi Stacjami, a co jest niezbędne w związku z koniecznością szybkiego reagowania w zakresie przeciwdziałania COVID-19.
Wskazany w przepisie interes publiczny polega m.in. na gospodarnym wydatkowaniu środków publicznych, a o takim nie można byłoby mówić w sytuacji wydatkowania środków przez Zamawiającego na oprogramowanie, które z perspektywy następczego w stosunku do momentu wszczęcia przedmiotowego postępowania, pozyskania środków finansowych, stało się zbędne. Podkreślić przy tym należy, iż Zamawiający nie mógł wcześniej przewidzieć, iż uruchomione zostaną środki z rezerwy budżetowej na opisany powyżej cel.
Mając na względzie powyższe, Zamawiający jest zobligowany do unieważnienia przedmiotowego postępowania.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Dostawa wraz z montażem stanowiska badawczo-dydaktycznego układu chłodniczego dla Politechniki Morskiej w Szczecinie
- Opracowanie projektu budowlano- wykonawczego dla zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa ul. Wroniej w Szczecinie".
- Dostawa gazów medycznych wraz z napełnieniem i dzierżawą butli dla SP ZOZ MSWiA w Szczecinie
- Remont budynków nr 33 i 36 zlokalizowanych na terenie Składu Drawno
- Usługi w zakresie konserwacji pokryć dachowych oraz bieżącego usuwania awarii w obiektach Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie
- Zakup, dostawa głowic do fakoemulsyfikacji oraz resektoskopów operacyjnych dla SP ZOZ MSWiA w Szczecinie
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu komputerowego
- Dostawa pomocy dydaktycznych oraz wyposażenia do pracowni zawodowych w ramach projektu Kształcenie zawodowe kluczem do rozwoju młodzieży w powiecie opolskim
- Sprzedaż i dostawa komputerów oraz urządzenia mobilnego jako doposażenie bazy dydaktycznej w celu podniesienia jakości edukacji w I Liceum Ogólnokształcącym w Rzeszowie
- ,,Doposażenie bazy dydaktycznej szkół w ramach projektu: Edukacja dla przyszłości uczniów gminy Jarocin"
- Dostawa laptopów poleasingowych
- "Eliminacja zdiagnozowanych dostępnościowych barier technicznych w szkołach"
więcej: Komputery przenośne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.