Ogłoszenie z dnia 2024-03-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00241802/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-12
- 2024/BZP 00276775/01 - Wynik z dnia 2024-04-09
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKA STACJA SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNA W KIELCACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000291954
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jagiellońska 68
1.5.2.) Miejscowość: Kielce
1.5.3.) Kod pocztowy: 25-734
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub.wsse.kielce@sanpeid.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gov.pl/wsse-kielce
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-08c3d2ae-dade-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00236184
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/8969553.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu https://platformazakupowa.pl/pn/wsse_kielce albo poczty elektronicznej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych
danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Oferta oraz wymagane załączniki powinny być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub elektronicznym podpisem
zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.Podpisy kwalifikowane
wykorzystywane przez Wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać “Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego
i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym
(eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Działając na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej „RODO”), informujemy, że:
1) Administratorem Państwa danych osobowych jest Świętokrzyski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny/ Dyrektor Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach z siedzibą ul. Jagiellońska 68, 25-734 Kielce, zwany dalej Administratorem, dane kontaktowe: tel.: 41 345 09 44 (sekretariat), adres e-mail: sekretariat.wsse.kielce@sanepid.gov.pl
2) Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Administratora jest Pani Justyna Jabłońska, kontakt: iod.wsse.kielce@sanepid.gov.pl, tel. 41 365 54 00 wew. 245
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych, ZP.272.1.2024 prowadzonym w trybie podstawowym.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2023, poz. 1605 z późn.zm.), dalej „ustawa Pzp”
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO
8) posiada pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO
9)nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 17
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 1 Podłoża mikrobiologiczne
4.2.5.) Wartość części: 13888,89 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 2. Odczynniki mikrobiologiczne
4.2.5.) Wartość części: 277,78 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 3. Gotowe płytki / testy do oznaczania Legionelli w wodzie
4.2.5.) Wartość części: 2592,59 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 4. Płytki ALOA
4.2.5.) Wartość części: 2407,41 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 5. Podłoża mikrobiologiczne
4.2.5.) Wartość części: 740,74 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 6. Materiały (odczynniki / wzorce / części wymienne) do posiadanego analizatora TOC model M9, Sievers M5310C
4.2.5.) Wartość części: 13821,14 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 7. Testy / odczynniki chemiczne do posiadanych spektrofotometrów HACH DR 2800, DR 3900
4.2.5.) Wartość części: 7723,58 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 8
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 8. Wzorce chemiczne
4.2.5.) Wartość części: 17886,18 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 9
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 9. Odczynniki chemicznedo analizy śladowej metali (spektralnie czyste)
4.2.5.) Wartość części: 2845,53 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 10
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 10. Odczynniki chemiczne czystości HPLC, GC
4.2.5.) Wartość części: 6504,07 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 11
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 11. Test aglutynacji lateksowej (Legionella).
4.2.5.) Wartość części: 925,93 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 12
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 12. Speediski, kolumienki SPE.
4.2.5.) Wartość części: 13008,13 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 13
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 13. Odczynniki chemiczne min cz.d.a.
4.2.5.) Wartość części: 52845,53 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 14
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 14. Wzorce pH i konduktometryczne.
4.2.5.) Wartość części: 2845,53 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 15
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 15. Lateksy.
4.2.5.) Wartość części: 50925,93 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 16
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 16. Surowice do aglutynacji.
4.2.5.) Wartość części: 27777,78 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 17
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników laboratoryjnych i testów diagnostycznych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach. Pakiet 17. Testy / odczynniki diagnostyczne do aparatu VITEK 2 Compact 15 firmy Biomerieux.
4.2.5.) Wartość części: 17073,17 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja opcji polegać będzie na zmniejszeniu ilości zamówienia podstawowego, o nie więcej niż 20% tego zamówienia. Zamawiający gwarantuje wykup na poziomie 80% wartości umowy. Chęć skorzystania z prawa opcji nie będzie wymagać zawarcia aneksu do umowy. Odbywać się będzie w skierowanej do Wykonawcy w formie pisemnej informacji, przekazanej za pośrednictwem narzędzi do komunikacji elektronicznej (np. poprzez e-mail).Ostateczna ilość zamówionego towaru określona będzie faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz posiadanymi środkami finansowymi.
Zamawiający zastrzega, iż prawo opcji jest przywilejem a nie obowiązkiem Zamawiającego. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane dostawy do siedziby Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena brutto (C) – waga kryterium 60 %,
2) Termin dostawy (T) – waga kryterium 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale X ust. 2 SWZ- Załącznik nr 3 do SWZ;
2) Wypełniony oraz podpisany Opis Przedmiotu Zamówienia - Załącznik nr 2 do SWZ,
3) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ- Załącznik nr 4 do SWZ (jeżeli dotyczy Wykonawcy);
4) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy Wykonawcy)
5) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy Wykonawcy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 2 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający zamieścił projektu umowy jako załącznik do SWZ w którym podany jest rodzaj oraz zakres zmian jakie mogą zostać wprowadzone do umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/896955
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-15 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcę w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 uPzp oraz art. 7 ust 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z2022 r. poz. 835). Art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835):
1) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
INNE PRZETARGI Z KIELC
- "Sukcesywne świadczenie usług w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia doradztwa zawodowego, szkoleń i kursów dla uczniów i nauczycieli przedmiotów zawodowych"
- Interwencyjne usuwanie martwej zwierzyny z pasa drogowego dróg wojewódzkich administrowanych przez ŚZDW Kielce na terenie województwa świętokrzyskiego z podziałem na zadania częściowe
- Dostawa chemicznych środków czystości, artykułów gospodarczych i higienicznych do obiektów Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kielcach w roku 2025
- Ochrona fizyczna osób i mienia Kieleckiego Parku Technologicznego
- Dostawa i montaż oraz uruchomienie kabinowej myjni wysokociśnieniowej z obiegiem zamkniętym
- "Świadczenie usług w zakresie nocnej ochrony fizycznej osób i mienia w Wojewódzkim Domu Kultury im. Józefa Piłsudskiego w Kielcach, monitorowanie systemów oraz obsługa urządzeń ochrony technicznej"
więcej: przetargi w Kielcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa odczynników do diagnostyki chorób infekcyjnych i alergicznych wraz z dzierżawą aparatów na 24 miesiące
- "Sukcesywna dostawa materiałów do badań laboratoryjnych na potrzeby laboratorium Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Bielsku-Białej"
- Zakup i dostawa odczynników, kalibratorów i kontroli wraz z dzierżawą aparatów do oznaczenia stężenia glukozy oraz systemu informatycznego POCT podłączonego do (HIS) MEDIS firmy KAMSOFT WARMIA
- Dostawa odczynników laboratoryjnych II
- Dostawa odczynników do sekwencjonowania bibliotek DNA w technologii NGS- na sekwenatorze MiSeqDx firmy Illumina, odczynników i środków czyszczących do urządzenia (...) w podziale na 12 części
- Odczynniki do realizacji zadań immunohistochemicznych
więcej: Odczynniki laboratoryjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.