eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GóraBudowa podwójnej kancelarii w Załęczu



Ogłoszenie z dnia 2023-05-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa podwójnej kancelarii w Załęczu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: PGL LP Nadleśnictwo Góra Śląska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 410008100

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Podwale

1.5.2.) Miejscowość: Góra

1.5.3.) Kod pocztowy: 56-200

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.7.) Numer telefonu: 65 543 23 59

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: goraslaska@poznan.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://goraslaska.poznan.lasy.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Leśnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa podwójnej kancelarii w Załęczu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3b1bc9ac-fde8-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00236698

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00058210/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Budowa podwójnej kancelarii Załęcze

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3b1bc9ac-fde8-11ed-9355-06954b8c6cb9

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między zamawiającym, a wykonawcą odbywa się przy użyciu platformy e-zamówienia pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu platformy e-zamówienia.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wyk. zam. wziąć udział w nini. post. o udz. zam. publ., musi posiadać konto podm. „Wykonawca” na Platformie. Szcze. info. na temat zakł. kont podm. oraz zasady i warunki korzyst. z Platf., w tym min. wym. tech. dot. sprzętu używ. w celu korzys. z usług Platformy oraz info. dotyczące specyf. połączenia określa „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostępny pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone na stronie Platformy w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Przegl. i pob. publi. treści dokum. dotyczącej ninie. post. nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania.
3. Spo. sporz. doku. elekt. lub dokum. elektr. będących kopią elektr. treści zapisanej w postaci pap. (cyfrowe odwzorowanie) musi być zgody z wyma. określ. w rozp. PRM z dnia 30 .12.2020 r. w spraw. spos. sporządz. i przekaz. infor. oraz wym. tech. dla dokum. elektr. oraz środ. kom. elekt. w post. o udziel. zam. publ. lub konk. (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452 ze zm.).
4. Dok. elekt. wym. w SWZ, o których mowa w §2 ust. 1 rozp. wskazanego w pkt 9.6. SWZ sporządza się w form. danych określ. w rozp. RM z dnia 12 .04.2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w post. elekt. oraz minimalnych wymagań dla syst. teleinfor. (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 2247 ze zm.), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
5. Wym. w SWZ info., oświ. lub dok., inne niż wymienione w §2 ust. 1 rozp. wskazanego w pkt 9.6. SWZ, przekaz. w post. sporządza się w postaci elektr.:
a) w form. danych określ. w przepisach rozp. w sprawie Krajowych Ram Inter., mini. wymagań dla rejestrów publi. i wym. informacji w postaci elektr. oraz minim. wym. dla syst. telein. (i przekazuje się jako zał.), lub
b) jako tekst wpisany bezp. do wiad. przeka. przy użyciu środ. kom. elekt. (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
6. Spo. kom. się Zam. z Wykon. (nie dotyczy składania ofert):
a) kom. w postę. (z wyłączeniem składania ofert – sposób złożenia oferty opis. jest w pkt 9.10. SWZ), odbywa się drogą elektr. za pośredni. formu. do komu. dostę. w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) oraz za pośrednictwem poczty elekt..
b) za poś. „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szcz. przekazywanie wez., zawiad. i wnios. służących do zad. pytań o wyjaśnienie treści SWZ. „Formularze do komunikacji” umożliwiają, również dołączenie załącznika do przesłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
c) moż. korzys. w postę. z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakr. wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platf. oraz zalogow. się na Platformie. Do korzy. z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotycz. treści dokum. zamów. (w szczególności SWZ) wyst. jest posiadanie tzw. konta uproszcz. na Platformie.
d) wszystkie wysłane i odebrane w postęp. przez Wykon. wiad. widoczne są po zalogowaniu do Platf. w podgl. postęp. w zakładce „Komunikacja”.
e) maks. rozm. plików przesył. za pośre. „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załącznik do jednego formularza).
f) we wszelkiej korespo. zawiązanej z nini. postęp. Zama. i Wykon. posługują się numerem postępowania wskazanym w SWZ.
g) zam. dopuszcza również komu. z Wykon. za pomocą pocz. elektr., email goraslaska@poznan.lasy.gov.pl lub lukasz.paterek@poznan.lasy.gov.pl (nie dotyczy składania ofert).
h) W przypadku kom. za pośr. poczty elekt. za datę przek. wniosków, zaw., doku. elekt., oświ. lub cyfr. odwz. dokum. w postaci pap. (elekt. kopii dok. stworzonych w postaci pap.) oraz innych info. przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elekt. Zama. wskazany w pkt 9.8. lit h) SWZ.
i) informacje na temat kom. za pośre. Platformy dostępne są również w Inst. interaktywnej – Komunikacja w postępowaniu dostępnej pod adresem: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Komunikacja-w-postepowaniu-5.1.pdf

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/ 46 /WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych ) ( Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016r. str. 1 - dalej "RODO") zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Góra Śląska. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Krzysztofa Dziemiana, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod_goraslaska@rodo.pl lub telefonicznie pod numerem 605 236 601.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.21.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

I. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie budynku administracyjnego – podwójnej kancelarii leśniczego oraz infrastrukturą towarzyszącą wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie.
Budynek 1- kondygnacyjny, z poddaszem nieużytkowym, niepodpiwniczony. Zawiera dwa pomieszczenia biurowe, dwa podręczne magazynki, wspólną kuchnie, sanitariat i poczekalnie dla interesantów. Pomieszczenia biurowe są przeznaczone dla łącznie 4 pracowników. Dostęp do poddasza zapewni wyłaz strychowy zlokalizowany w jednym z pomieszczeń socjalnych. Konstrukcja budynku w technologii tradycyjnej murowanej, ze stropem drewnianym. Strop budynku oparty na ścianach podłużnych z pustaków ceramicznych typu POROTON. Budynek pokryty dachem dwuspadowym o kącie pochylenia 35°. Konstrukcja więźby dachowej drewniana z wiązarami kratowymi, więźba dachowa przymocowana do wieńca żelbetowego za pośrednictwem kotew stalowych systemowych. Budynek zostanie pokryty dachówką ceramiczną w kolorze grafitowym. Na całej powierzchni parteru sufit podwieszony z płyt gipsowo kartonowych (GKB, GKBI w łazience) na ruszcie stalowym systemowym, konstrukcja rusztu podwieszana i mocowana do konstrukcji więźby dachowej. Budynek wyposażony w następujące instalacje: elektryczną, wodno-kanalizacyjną, wentylacji, ogrzewania. Ogrzewanie instalacja fotowoltaiczna z klimatyzacją z funkcją grzania oraz grzejnikami elektrycznymi panelowymi powieszonymi na ścianach. Budynek oraz pomieszczenia przystosowane do wjazdu osób na wózkach inwalidzkich.
Zamawiający informuje, że udostępniony Przedmiar jest materiałem pomocniczym dla sporządzenia kalkulacji własnej. Bez względu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis każdej pozycji i/lub wyjaśnienia Wykonawca musi jasno zrozumieć, że kwoty wyliczone przez niego w Ofercie stanowią zapłatę za pracę wykonaną i zakończoną pod każdym względem. Uważa się, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania w dokumentacji projektowej oraz SWZ bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane w przedmiarze. Przedmiary robót należy odczytywać w powiązaniu z projektami wykonawczymi, w tym Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB).
II. Wykonanie robót budowlanych obejmuje następujące czynności:
1). Prace przygotowawcze,
2). Obsługę geodezyjną (geodezyjne wytyczenie obiektów budowalnych w terenie, a po wykonaniu robót budowlanych geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza oraz obsługa geodezyjna wynikająca z dokumentacji projektowej i technicznej zadania),
3). Organizacja terenu budowy, placów składowych, zaplecza budowy i czynności dozoru,
4). Budowę budynku w technologii tradycyjnej,
5). Wykonanie terenów utwardzonych z kostki betonowej w tym miejsc postojowych,
6). Budowę ogrodzenia terenu działki,
7). Budowę przyłącza wody i kanalizacji sanitarnej ze zbiornikiem bezodpływowym na nieczystości ciekłe,
8). Dostawę materiałów, sprzętu i narzędzi niezbędnych do wykonania robót budowlanych oraz urządzeń koniecznych do wybudowania,
9). Organizacja i koordynacja robót,
10). Wykonanie wszystkich pomiarów, prób, badań,
11). Usuwanie wad i usterek, w trakcie realizacji robót oraz w okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady,
12) Uzyskanie zgód, opinii, atestów i zaświadczeń oraz innych wymaganych dokumentów,
13). Prowadzenie dokumentacji budowy,
14). Oznakowanie i zabezpieczenie terenu budowy na czas prowadzenia robót w celu zapewnienia bezpieczeństwa; utrzymania terenu robót w należytym stanie i usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów i odpadów,
15). Zabezpieczenie instalacji i urządzeń na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót stanowiących przedmiot umowy,
16). Ochrona i utrzymanie terenu budowy,
17). Zabezpieczenie i uporządkowanie zajętego terenu działek sąsiadujących z terenem budowy,
18). Utrzymanie czystości i naprawa dróg stanowiących drogi dojazdowe do terenu budowy w przypadku ich uszkodzenia,
19) Usuwanie i utylizacja zanieczyszczeń w tym materiałów i odpadów wytworzonych w procesie budowy,
20). Likwidacja palcu budowy i uporządkowanie terenu budowy,
21) Sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej,
22). Inne wyżej nie wymienione, a wynikające z SWZ i jej załączników.
III. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiące załącznik do SWZ.
IV. Wykonawca przygotowuje ofertę na wykonanie robót na podstawie dokumentacji projektowej i STWiORB, które stanowią załącznik nr 2 do SWZ.
V. Przed protokolarnym przekazaniem placu budowy, w terminie 7 dni od podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca przekaże Zamawiającemu: Plan BiOZ i Harmonogram rzeczowo – finansowy robót będących przedmiotem zamówienia. Harmonogram rzeczowo – finansowy dla swej ważności wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego.
VI. Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do przestawienia dla organu nadzoru budowlanego w celu zgłoszenia zakończenia robót, w tym dokumentację powykonawczą.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 170 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SWZ) łączną cenę za wszystkie pozycje (prace) przewidziane w Kosztorysie Ofertowym, na które składa swoją ofertę. Cena oferty jest ceną ryczałtową w znaczeniu i zez skutkami określonymi w art. 632 Kodeksu Cywilnego. Cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, z uwzględnieniem wszelkich opłat i podatków (także podatku od towaru i usług) oraz powinna uwzględniać cały zakres przedmiotu zamówienia określony w SWZ, a w szczególności w załączonym do niej szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia oraz ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, które można było przewidzieć w terminie opracowania oferty do czasu jej złożenia. Cena ofertowa może być jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen.
2. Cenę łączną należy podać w złotych w kwocie brutto w odniesieniu do całego przedmiotu zamówienia, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrągleń) wraz z wyszczególnieniem zastosowanej stawki podatku VAT. Cenę należy podać cyfrowo i słownie w złotych. Jeżeli cena podana liczbą nie odpowiada cenie podanej słownie, przyjmuje się za prawidłową cenę podaną słownie.
3. Cenę należy ustalić na podstawie przedmiarów robót, mając na uwadze założenia zawarte w SWZ wpływające na cenę oraz wyjaśnienia Zamawiającego udzielone wykonawcom na piśmie w związku z ich zapytaniami i wątpliwościami, co do przedmiotu zamówienia.
4. Stawkę podatku od towaru i usług (VAT) należy uwzględnić w wysokości obowiązującej na dzień składania ofert.
5. Określony w dokumentacji projektowej, STWiORB oraz SWZ rzeczowy zakres przedmiotu zamówienia oraz postanowienia wynikające z wzoru umowy załączonego do SWZ stanowią podstawę do obliczenia łącznej ceny wynikającej z oferty. Przedstawiony w przetargu przedmiar robót jest tylko materiałem pomocniczym i może nie zawierać zestawienia wszystkich niezbędnych prac i przewidywanych kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Przedmiar robót nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia oraz podstawy wyceny oferty. Wykonawca nie będzie mógł żądać dodatkowej zapłaty, jeśli na etapie realizacji okaże się, iż nie uwzględnił on (nie skalkulował) elementów niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. Wobec faktu, że przedmiar ma charakter pomocniczy Zamawiający nie będzie zajmował stanowiska w sprawie pytań dotyczących przedmiarów.
6. Cena za poszczególne pozycje musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją danego obiektu. W szczególności w cenie należy uwzględnić następujące koszty: wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, projektu organizacji placu budowy wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy, obsługi geodezyjnej ze szczególnym uwzględnieniem robót geodezyjnych związanych z wyniesieniem budowli, opracowaniem powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej, dokumentowaniem zakresu i wykonawstwa poszczególnych robót i etapów odbiorowych, koszty utrzymania i zabezpieczenia obiektu do odbioru końcowego, koszty związane z odbiorami wykonanych robót, wykonania dokumentacji powykonawczej, koszty ochrony mienia, zapewnienia warunków bezpieczeństwa, ochrony p.poż, koszty związane z gospodarką odpadami oraz inne koszty wynikające z umowy. W kosztach należy skalkulować wszelkie koszt konieczne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia i uzyskania finalnego zamierzenia.
7. Cena oferty musi zawierać również ceny materiałów w I klasie jakości lub gatunku, oznaczone CE lub B, zgodnie z ustawą o wyrobach budowalnych.
8. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości.

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 20,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający wymaga wykazania przez wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 PZP dotyczących:
1). zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
• Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
2). sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
• Zamawiający uzna warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 300 000,00 zł.
• Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełnienia warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunków dot. Sytuacji finansowej.
3). zdolności technicznej lub zawodowej.
• Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże w okresie ostatnich 5 lat od dnia w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonywał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedno zadani polegające na budowie lub przebudowie budynku w technologii tradycyjnej, o wartości co najmniej 250 000,00 zł brutto i posiada referencje na potwierdzenie powyższych okoliczności.
• Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do kierowania robotami budowlanymi, które posiadają uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz są uprawnione do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i elektrycznej.
• Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą na stanowisku:
- kierownik budowy - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- kierownik robót - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej,
- kierownik robót - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej.

Uprawnienia wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2023r. poz. 682 ze zm., dalej – Prawo budowlane) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 220 ze zm.), które uprawniają do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przy realizacji przedmiotu zamówienia, biorąc pod uwagę jego zakres.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
- art. 108 ust.1 pkt 1 i 2 PZP,
- art. 108 ust 1 pkt 4 PZP, dotyczy orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
- art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a PZP,
- art.. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b PZP, dotyczącej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu,
- art. 109 ust. 1 pkt 3 PZP, dotyczącej skazania za przestępstwo lub ukaranie za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu.
Sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.
b) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. 2021, poz. 275 t.j. ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 5 do SWZ,
c) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
d) zaświadczenia albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
e) odpisu lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
f) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego.
Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania stanowi załącznik nr 9 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 7.1 SWZ, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz robót budowlanych wykonywanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotu, na rzecz których roboty te zostały wykonane (załącznik nr 7).
b) dowody określające, że wskazane przez Wykonawcę roboty budowlane na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
c) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 8 do SWZ).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w pkt 8.2.2. lit. a SWZ - składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w pkt 8.2.2. lit a SWZ,
b) zaświadczenia, o którym mowa w pkt 8.2.2. lit c SWZ, zaświadczenia albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, o których mowa w pkt 8.2.2. lit d SWZ, lub odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 8.2.2. lit e SWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
- nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 12 000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy i 00/100 złotych).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium należy utrzymać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 462 ze zm.).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego PKO BP 1 o/Góra nr rachunku 33 1020 3017 0000 2002 0425 3142 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Budowa podwójnej kancelarii w Załęczu”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym zamawiającego.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 10.2 lit b, c i d, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać nieodwoływalne i bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez zamawiającego zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP. Ponadto powinien być wskazany termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
a) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania,
c) dokumenty, o których mowa w pkt 8.2.2. obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
d) wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy,
e) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów,
f) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
2. W przypadku wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że do odpowiedzi na wezwanie zamawiającego do złożenia dokumentów, o którym mowa w pkt 8.2.2. należy załączyć (1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, iż wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem, zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności oraz (2) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności - odrębnie dla każdego ze wspólników oraz odrębnie dla spółki.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zam. dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej Um. polegających na wprowadzeniu zmian w zakresie terminu realizacji Przed. Um., w zakresie zmiany sposobu wykonania robót oraz w zakresie zmiany Wynagrodzenia.
2. Um. może zostać zmieniona w sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 3 niniejszego paragrafu lub jeżeli zmiana jest dopuszczalna na podstawie przepisów PZP.
3. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 PZP, Zam. przewiduje możliwość dokonania następujących zmian Um.:
1) dopuszczalna jest zmiana Przed. Um. poprzez zmianę zakresu robót bud. przewidzianych do wykonania w ramach niniejszej Um,
2) dopuszczalna jest zmiana Przed. Um., w szczególności zmiana sposobu wykonania Przed. Um., zakresu robót, lokalizacji robót,
3) dopuszczalna jest zmiana technologii wykonania robót lub materiałów przewidzianych w dok. proj.,
4) dopuszczalna jest zmiana Terminu Wykonania w przypadku:
a) wystąpienia niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmos., uniemożliwiających prowadzenie prac, w których niemożliwe jest prowadzenie robót bezpiecznie pod względem BHP, w sposób prawidłowy, zgodny z umówioną tech. lub zasadami sztuki budowlanej.
b) opóźnienia innych inwestycji lub robót bud. prowadzonych przez Zam. lub innych zamawiających, które to inwestycje lub roboty kolidują z wykonaniem robót objętych Um., co uniemożliwia Wyk. terminowe wykonanie Um.,
c) opóźnienia Zam. w wykonaniu jego zobowiązań wynikających z Um. lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa, co uniemożliwia terminowe wykonanie Um. przez Wyk.,
d) opóźnienia organów adm. pub. w wydaniu decyzji admi., uzgodnień lub innych aktów admini., których wydanie jest niezbędne dla dalszego wykonywania robót przez Wyk., a opóźnienie organów nie wynika z przyczyn leżących po stronie Wyk.,
e) opóźnienia w uzyskaniu wymaganych uzgodnień, opinii, aprobat od pod. trze., które to opóźnienie powstało z przyczyn nieleżących po stronie Wyk., a powoduje brak możliwości wykonywania robót, co ma wpływ na termin wykonania Um.,
f) wstrzymania wykonania Um. przez Zam. z przyczyn nieleżących po stronie Wyk. o ile takie działanie powoduje, że nie jest możliwe wykonanie Um. w dotychczas ustalonym terminie,
g) wystąpienia na terenie budowy niewybuchów, niewypałów lub znalezisk archeologicznych, które wymagały wstrzymania wykonania robót budowlanych przez Wyk.,
h) wystąpienia awarii na terenie budowy, za którą odpowiedzialności nie ponosi Wyk., skutkującej koniecznością wstrzymania wykonania robót budowlanych przez Wyk.,
i) wystąpienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów w stosunku do danych wynikających z dok. proj. przekazanej przez Zam., co spowodowało wstrzymanie wykonania robót bud., zmianę dok. proj. lub wyk. robót dod. lub zamiennych,
j) wystąpienia okoliczności uprawniających do zmiany Przed. Um., o których mowa w pkt 1) - 3) powyżej, jeżeli okoliczności te mają wpływ na termin wykonania Um.,
k) wystąpienia warunków siły wyższej, które uniemożliwiły wykonanie Um. w dotychczas ustalonym terminie.
l) dopuszcza się zmianę terminu realizacji Przed. Um. w przypadku przedłużającej się procedury udzielenia zam. pub. o czas niezbędny do wykonania robót stanowiących przed. Um..
5) Dopuszczalna jest zmiana wysokości Wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku:
a) konieczności wykonania robót dod., zamiennych lub innych nieprzewidzianych w dok. proj.,
b) zmiany tech. wyk. robót lub mat. zast. do ich realizacji,
c) spełnienia się innych okoliczności uprawniających do zmiany Um.. W takim wypadku zmiana wynagrodzenia jest dopuszczalna w zakresie, w jakim zmiany te mają wpływ na wysokość wynagrodzenia Wyk.
4. Strony dopuszczają również możliwość zmian oso. personelu kluczowego Wyk. wskazanego w Of. lub dok. złożonych w Post..
5. Strony dopuszczają również możliwość zmiany podwykonawcy, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej polegał Wykonawca.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-06-14 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zamówień publicznych e-zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-06-14 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.