eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi K³obuckBudowa boiska wielofunkcyjnego i innych elementów sportowych wraz z zagospodarowaniem terenu przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w £obodnie.



Og³oszenie z dnia 2021-10-20


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa boiska wielofunkcyjnego i innych elementów sportowych wraz z zagospodarowaniem terenu przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w £obodnie.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA K£OBUCK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398273

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. 11 Listopada 6

1.5.2.) Miejscowo¶æ: K³obuck

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-100

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Czêstochowski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 31 310 01 50

1.5.8.) Numer faksu: +48 34 317 26 61

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminaklobuck.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://bip.gminaklobuck.pl/main/index.html

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa boiska wielofunkcyjnego i innych elementów sportowych wraz z zagospodarowaniem terenu przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w £obodnie.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-b480e06e-3167-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00238965

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-10-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00003018/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.4 Budowa boiska wielofunkcyjnego i innych elementów sportowych wraz z zagospodarowaniem terenu przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w £obodnie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://www.gminaklobuck.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: http://bip.gminaklobuck.pl/zamowienia_publiczne/ogloszenia_o_zamowieniach.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy z³o¿yæ ofertê – zobowi±zany jest zapoznaæ siê z instrukcjami u¿ytkowników miniPortalu - dostêpnymi pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje oraz zaakceptowaæ regulamin korzystania z miniPortalu.
2. Z³o¿enie oferty poprzez Platformê przetargow± oznacza akceptacjê regulaminu, o którym mowa w ust. 1 rozdzia³u SWZ.
3. Wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z miniPortalu – wskazane s± na stronie internetowej miniPortalu - pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminu ePUAP.
5. Wsparcia technicznego w zakresie dzia³ania miniPortalu Wykonawca mo¿e otrzymaæ pod , nr tel. +48 22 458 77 06, +48 22 458 78 75, e-mail: miniPortal@uzp.gov.pl od poniedzia³ku do pi±tku (dni robocze) w godz. 800 - 1400.
6. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do formularzy:
z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
7. Sposób z³o¿enia oferty za po¶rednictwem miniPortalu oraz potwierdzenia z³o¿enia oferty zosta³y opisane w Instrukcjach u¿ytkowników miniPortalu.
8. Oferty, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe ¶rodki dowodowe, w tym o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy, zwane dalej „zobowi±zaniem podmiotu udostêpniaj±cego zasoby”, przedmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwo, sporz±dza siê w postaci
elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz.U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), z zastrze¿eniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych.
9. Zamawiaj±cy informuje, i¿ w przypadku przesy³ania przez Wykonawcê dokumentów elektronicznych skompresowanych (w tym oferty przetargowej) dopuszczone s± wy³±cznie formaty danych wskazane w Rozporz±dzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2247) w sprawie
Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych. Powy¿sze oznacza, i¿ Zamawiaj±cy nie dopuszcza przysy³ania dokumentów elektronicznych (w tym oferty) skompresowanych formatem .rar.
10. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ okre¶lone w ust. 1 rozdzia³u SWZ, przekazywane w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, wskazanych przez Zamawiaj±cego w SWZ.
11. W przypadku, gdy dokumenty elektroniczne w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), Wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
12. Podmiotowe ¶rodki dowodowe, przedmiotowe ¶rodki dowodowe oraz inne dokumenty lub o¶wiadczenia, sporz±dzone w jêzyku obcym przekazuje siê wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.
13. Pozosta³e informacje zosta³y opisane w rozdziale XIII SWZ.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym s± dostêpne narzêdzia, urz±dzenia lub formaty plików, które nie s± ogólnie dostêpne: http://bip.gminaklobuck.pl/zamowienia_publiczne/ogloszenia_o_zamowieniach.html

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), obowi±zuj±cego od 25 maja 2018 r., informujê, i¿:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz K³obucka z siedzib± w Urzêdzie Miejskim w K³obucku, ul. 11 Listopada 6, 42-100 K³obuck.
2. W podmiocie jest wyznaczona osoba nadzoruj±ca przestrzeganie zasad ochrony danych - Jacek Or³owski - kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – e-mail: iod@gminaklobuck.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, d, e ogólnego rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., w celu:
a) wype³nienia obowi±zków prawnych ci±¿±cych na Urzêdzie Miejskim w K³obucku na podstawie powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa,
b) realizacji zawartych przez Urz±d Miejski w K³obucku umów z kontrahentami,
c) w pozosta³ych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane s± wy³±cznie na podstawie udzielonej wcze¶niej zgody w zakresie i celu okre¶lonym w tre¶ci zgody.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd±:
a) organy w³adzy publicznej oraz podmioty wykonuj±ce zadania publiczne lub dzia³aj±cych na zlecenie organów w³adzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikaj± z przepisów powszechnie obowi±zuj±cego prawa,
b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Urzêdem Miejskim w K³obucku przetwarzaj± dane osobowe dla których Administratorem jest Burmistrz K³obucka,
c) podmioty realizuj±ce zadania Administratora Danych Osobowych, takie jak: operator pocztowy, bank, dostawca oprogramowania dziedzinowego.
5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane bêd± przez okres niezbêdny do realizacji celu/celów okre¶lonych w pkt 3, lecz nie krócej ni¿ przez okres wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych przepisach prawa.
6. Ma Pani/Pan prawo do ¿±dania od Administratora:
a) dostêpu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
b) do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
c) do usuniêcia danych, ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach, gdy:
- dane nie s± ju¿ niezbêdne do celów, dla których by³y zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
- dane osobowe przetwarzane s± niezgodnie z prawem;
- dane osobowe musz± byæ usuniête w celu wywi±zania siê z obowi±zku wynikaj±cego z przepisów prawa;
- osoba, której dane dotycz± kwestionuje prawid³owo¶æ danych osobowych.
d) do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – przestaniemy przetwarzaæ Pani/Pana dane w tym zakresie, chyba ¿e bêdziemy w stanie wykazaæ, ¿e s± one nam niezbêdne do realizacji zadania narzuconego przez powszechnie obowi±zuj±ce prawo,
e) do przenoszenia danych,
f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
g) w celu skorzystania z praw okre¶lonych powy¿ej (lit. a-f) nale¿y skontaktowaæ siê z Administratorem lub z Inspektorem Danych Osobowych.
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisu ustawy o ochronie danych osobowych, a od 25 maja 2018 r. Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
8. Podanie przez Pañstwa danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami, którymi kieruje siê Urz±d Miasta jest obligatoryjne a konsekwencj± niepodania danych osobowych bêdzie brak mo¿liwo¶æ rozpoczêcia wype³niania obowi±zku prawnego le¿±cego na Administratorze Danych Osobowych.
9. Pañstwa dane mog± byæ przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie bêd± profilowane.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IR.271.057.2021.SD

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest budowa boiska wielofunkcyjnego i innych elementów sportowych wraz z zagospodarowaniem terenu przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w £obodnie.

1.1 Ogólny opis przewidywanych robót:
1) prace ziemne i rozbiórkowe;
2) utwardzenie terenu, kostka betonowa – kolor szary, czerwony 8 cm, kolor jasnoszary 6 cm;
3) budowa boiska wielofunkcyjnego nawierzchnia poliuretanowa 22 x 44 m (pi³ka rêczna pole gry do pi³ki rêcznej 20 x 40m linie o szeroko¶ci 5 cm kolor bia³y, koszykówka 2 boiska linie o szeroko¶ci 5 cm kolor ¿ó³ty, siatkówka 2 boiska linie o szeroko¶ci 5 cm kolor niebieski);
4) budowa boiska do siatkówki pla¿owej 15 x 24 m;
5) budowa bie¿ni prostej 3 tory plus zeskocznia do skoku w dal;
6) budowa pi³kochwytów o wysoko¶ci 6.00m;
7) monta¿ furtek, bramy technicznej dwu skrzyd³owej;
8) nasadzenie zieleni;
9) monta¿ urz±dzeñ sprawno¶ciowych i ma³ej architektury;
10) monta¿ bramek do pi³ki rêcznej 2 x 3m, koszy do koszykówki, s³upków do siatkówki oraz do siatkówki pla¿owej.
11) budowa o¶wietlenia terenu.
12) odwodnienie powierzchniowe boiska na teren przyleg³y,

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45212220-4 - Roboty budowlane zwi±zane z wielofunkcyjnymi obiektami sportowymi

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni

45316100-6 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia zewnêtrznego

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami (dla ka¿dej z czê¶ci):

a) cena ofertowa – 60 %,
b) gwarancja jako¶ci – 40 %.

2. Ka¿dy z Wykonawców w poszczególnych kryteriach otrzyma odpowiedni± liczbê punktów, wyliczon± w nastêpuj±cy sposób:

a) cena ofertowa - wg nastêpuj±cego wzoru:
Cn
K(c) = ----- x 100
Cb

gdzie poszczególne litery oznaczaj±:
K(c) – liczba punktów,
Cn – cena ofertowa najni¿sza spo¶ród wszystkich rozpatrywanych i nieodrzuconych ofert,
Cb – cena ofertowa oferty badanej (przeliczanej),

b) gwarancja jako¶ci – K(g) :
Zamawiaj±cy w ramach „kryterium gwarancji jako¶ci” bêdzie przyznawa³ punkty za wyd³u¿enie okresu gwarancji na ca³y przedmiot zamówienia ponad minimalny, wymagany przez Zamawiaj±cego 60 miesiêczny okres gwarancji. W celu uzyskania dodatkowych punktów, Wykonawca w Formularzu ofertowym mo¿e zadeklarowaæ d³u¿szy ni¿ wymagany minimalny 5 letni okres gwarancji na przedmiot umowy, ale nie przekraczaj±cy 84 miesi±ce, liczony od dnia podpisania protoko³u koñcowego odbioru robót budowlanych. Za ka¿de zadeklarowane, dodatkowe 12 miesiêcy udzielonej gwarancji na przedmiot umowy (powy¿ej minimalnego 60 miesiêcznego okresu gwarancji Wykonawca otrzyma nastêpuj±c± liczbê punktów:

• za zaoferowanie 72 miesi±ce Wykonawca otrzyma 50 punktów;
• za zaoferowanie 84 miesi±ce Wykonawca otrzyma 100 punktów.
3. W ramach wszystkich wskazanych i opisanych kryteriów, Wykonawca otrzyma koñcow± (³±czn±) ilo¶æ punktów wyliczon± w nastêpuj±cy sposób:

KIP = K(c) x 60% + K(g) x 40%

gdzie symbol KIP oznacza koñcow± ilo¶æ punktów,

Za ofertê najkorzystniejsz± bêdzie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu i przy uwzglêdnieniu powy¿szych kryteriów otrzyma najwy¿sz± punktacjê.

4. Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze.

4.1. Je¿eli oferty otrzyma³y tak± sam± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze, Zamawiaj±cy wybiera ofertê z najni¿sz± cen±.

4.2. Je¿eli nie mo¿na dokonaæ wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 4.1. niniejszego rozdzia³u SWZ, Zamawiaj±cy wzywa Wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego ofert dodatkowych zawieraj±cych now± cenê.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jako¶ci

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
1) Za minimalny poziom zdolno¶ci w zakresie spe³nienia tego warunku Zamawiaj±cy bêdzie uznawa³, wykazanie przez Wykonawcê, ¿e jest on ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 500.000,00 z³, lub dla walut obcych na kwotê w wysoko¶ci równowa¿nej liczonej wed³ug ¶redniego kursu z³otego w stosunku do walut obcych og³oszonego przez NBP obowi±zuj±cego w dniu, w którym zamieszczone zosta³o og³oszenie o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.

Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
1) za minimalny poziom zdolno¶ci w zakresie spe³nienia warunku posiadania zdolno¶ci technicznej Zamawiaj±cy bêdzie uznawa³, wykazanie przez Wykonawcê, ¿e nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej jest krótszy – w tym okresie – - wykona³ zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³:
a) jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na wykonaniu boiska lub bie¿ni o nawierzchni poliuretanowej.

2) Za minimalny poziom zdolno¶ci zawodowej w zakresie spe³nienia warunku posiadania kwalifikacji zawodowych Zamawiaj±cy bêdzie uznawa³, wykazanie przez Wykonawcê, ¿e skieruje do realizacji zamówienia publicznego:
a) minimum 1 osobê posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci:
specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ, okre¶lone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020r., poz. 1333 t.j. z dnia 2020.08.03) i rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów upowa¿niaj±ce do kierowania robotami w zakresie wymaganym do realizacji niniejszego zamówienia lub ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (Dz.U.2019.1117 t.j. z dnia 2019.06.14) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2021.1646 t.j. z dnia 2021.09.08),

b) minimum 1 osobê posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z ustaw± Prawo Budowlane (Dz. U. z 2020r., poz. 1333 t.j. z dnia 2020.08.03.) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów upowa¿niaj±ce do projektowania w zakresie wymaganym do realizacji niniejszego zamówienia lub ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (Dz.U. z 2019r. poz. 1117 t.j. z dnia 2019.06.14) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2021.1646 t.j. z dnia 2021.09.08).
c) minimum 1 osobê posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych zgodnie z ustaw± Prawo Budowlane (Dz. U. z 2020r., poz. 1333 t.j. z dnia 2020.08.03.) i rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów upowa¿niaj±ce do kierowania robotami w zakresie wymaganym do realizacji niniejszego zamówienia lub ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (Dz.U.2019.1117 t.j. z dnia 2019.06.14) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2021.1646 t.j. z dnia 2021.09.08).

Wykonawca, w celu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, mo¿e polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych, albo sytuacji finansowej lub ekonomicznej, podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego stosunków prawnych ³±cz±cych Wykonawcê z tymi podmiotami. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
Do sytuacji maj± zastosowanie odpowiednie regulacje opisane w rozdzia³ach XVI i XVIII SWZ. Podmioty udostêpniaj±ce swoje zasoby s± zobowi±zane do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w ust. 4 Rozdzia³u XIX SWZ.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wraz z ofert± (dotyczy oferty sk³adanej w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu) nale¿y z³o¿yæ:
O¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale XIX SWZ – zgodnie z za³±cznikiem nr 2 do SWZ. O¶wiadczenie stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe, wskazane w SWZ. O¶wiadczenie sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku powo³ywania siê na zasoby podmiotu trzeciego Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach technicznych lub podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia wraz z o¶wiadczeniem, o którym wy¿ej mowa, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego
podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (za³±cznik nr 2a do SWZ).

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, w celu
wykazania spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego sytuacji finansowej i ekonomicznej, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy, zostanie wezwany do z³o¿enia podmiotowego ¶rodka dowodowego (aktualnego na dzieñ jego z³o¿enia) w postaci polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialno¶ci cywilnej, w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, w wysoko¶ci nie ni¿szej ni¿ 500.000,00 z³
2. Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu (okre¶lonych przez Zamawiaj±cego w ust. 3 w rozdziale XIX SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do z³o¿enia, w terminie nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ ich
z³o¿enia):
1) w celu wykazania spe³niania warunku z rozdzia³u XIX ust. 3.4. pkt. 1 SWZ
wykazu robót budowlanych wykonanych przez Wykonawcê w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej jest krótszy – w tym okresie – wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na
rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, ¿e te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie(za³. nr 7 do SWZ).
2) w celu wykazania spe³niania warunku z rozdzia³u XIX ust. 3.4. pkt. 2 SWZ
wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (za³. nr 6 do SWZ).

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Wykonawca, który zamierza zastosowaæ produkty równowa¿ne, ma obowi±zek za³±czenia w³a¶ciwych dokumentów, które potwierdz±, ¿e pod wzglêdem parametrów technicznych, u¿ytkowych oraz eksploatacyjnych zastosowane produkty, zapewni± uzyskanie w efekcie parametrów technicznych nie gorszych od za³o¿onych w SWZ. Zamawiaj±cy informuje, ¿e dokumenty o których mowa powy¿ej maj± na celu wykazanie równowa¿no¶ci i stanowi± element oferty opisuj±cy oferowany przedmiot, a zatem nie podlegaj± uzupe³nieniu.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Wraz z ofert± (dotyczy oferty sk³adanej w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu) nale¿y z³o¿yæ:
1.O¶wiadczenie, ¿e Wykonawca zapozna³ siê z warunkami zamówienia i z projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia, które zostan± wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia oraz, ¿e przyjmuje ich tre¶æ bez ¿adnych zastrze¿eñ – zgodnie z tre¶ci± zawart± w formularzu oferty, stanowi±cym za³±czniki nr 1 do SWZ. O¶wiadczenie sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Stosowne Pe³nomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upowa¿nienie do podpisania oferty nie wynika bezpo¶rednio ze z³o¿onego w ofercie odpisu z w³a¶ciwego rejestru albo za¶wiadczenia o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej. Pe³nomocnictwo przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym. W przypadku, gdy pe³nomocnictwo zosta³o wystawione w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z pe³nomocnictwem w
postaci papierowej, mo¿e dokonaæ mocodawca (osoba/osoby wystawiaj±ce pe³nomocnictwo) lub notariusz.
3. Pe³nomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegaj±cego/cych siê o udzielenie zamówienia publicznego.
Pe³nomocnictwo przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pe³nomocnictwo zosta³o wystawione w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym
zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z pe³nomocnictwem w postaci papierowej, mo¿e dokonaæ mocodawca (osoba/osoby wystawiaj±ce pe³nomocnictwo) lub notariusz.
4. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³
niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolno¶ci innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy).
Zobowi±zanie lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje siê w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy zobowi±zanie (inny podmiotowy ¶rodek dowodowy) zosta³o wystawione w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê
cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca przystêpuj±c do postêpowania jest zobowi±zany wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 10 000,00 z³ (s³ownie: osiem tysiêcy z³otych) przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w formach okre¶lonych w art. 97 ust. 7 pkt 1-4 ustawy.
3. Je¿eli wadium jest wnoszone w pieni±dzu, nale¿y je wp³aciæ przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
Bank Spó³dzielczy w K³obucku
nr konta 55 8248 0002 1000 0000 0361 0004
z dopiskiem:
„Wadium – Budowa boiska wielofunkcyjnego i innych elementów sportowych wraz z zagospodarowaniem terenu przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w £obodnie”.

4. Wniesienie wadium w pieni±dzu bêdzie skuteczne, gdy wp³yw ¶rodków na rachunek zamawiaj±cego nast±pi przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Oznacza to, ¿e je¿eli z wyci±gu z rachunku bankowego Zamawiaj±cego wynika, i¿ kwota wadium zosta³a zaksiêgowana po terminie sk³adania ofert, zamawiaj±cy ma podstawy do odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust 1 pkt. 14 ustawy.
5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie innej ni¿ pieni±dz, to powinno byæ ono do³±czone w formie orygina³u do oferty.
6. Wadium wnoszone w formie innej ni¿ w pieni±dzu musi spe³niaæ wymagania wynikaj±ce z ustawy, w szczególno¶ci okre¶laæ bezwarunkowy, nieodwo³alny obowi±zek zap³aty na pierwsze ¿±danie zamawiaj±cego, w przypadkach okre¶lonych w ustawie oraz byæ wa¿ne przez okres zwi±zania ofert±, okre¶lony w niniejszej specyfikacji.
7. Zwrot wadium - zgodnie z art. 98 ust. 2 - 5 ustawy.
8. Zatrzymanie wadium - zgodnie z art. 98 ust. 6 ustawy.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, zobowi±zani s± z³o¿yæ wraz z ofert± stosowne pe³nomocnictwo – zgodnie z ust. 3.3. rozdz. XVI SWZ – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
Uwaga nr 1: Pe³nomocnictwo, o którym mowa powy¿ej mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pod tak± sam± nazw±, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie
zamówienia.
4. Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie (przez ka¿dego z Wykonawców lub upowa¿nionego pe³nomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienie przez Wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (ust. 3.1. rozdzia³u XVI SWZ) sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu,
oraz brak podstaw wykluczenia - ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powy¿sze oznacza, i¿:
5.1. O¶wiadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi z³o¿yæ ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
5.2. O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u sk³ada podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udzia³u w postêpowaniu potwierdza jego spe³nianie; dopuszcza siê o¶wiadczenie z³o¿one ³±cznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie sk³adaj±ce ofertê lub przez pe³nomocnika wystêpuj±cego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci tej umowy, zosta³y zebrane w formie wzoru umowy stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SWZ.
1.1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w za³±czniku nr 4 do SWZ.
1.2. Zmiana umowy mo¿e tak¿e nast±piæ w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 3-4 oraz ust. 2 ustawy.
2. Przed zawarciem umowy nale¿y dope³niæ formalno¶ci, które zosta³y wskazane w Rozdziale XXVIII SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-11-05 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 1. Ofertê nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem miniPortalu (wybieraj±c tam platformê us³ug administracji publicznej ePUAP Urz±d Miejski w K³obucku /umklobuck/skrytka) nie pó¼niej ni¿ do dnia 05.11.2021 r. do godziny 10:00.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-05 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-12-04

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.