eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Purda › Modernizacja Szko³y Podstawowej w Butrynach i Klebarku Wielkim



Og³oszenie z dnia 2024-03-11


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja Szko³y Podstawowej w Butrynach i Klebarku Wielkim

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA PURDA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743189

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Purda 19

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Purda

1.5.3.) Kod pocztowy: 11-030

1.5.4.) Województwo: warmiñsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyñski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 89 512 22 23

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@purda.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://bip.purda.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja Szko³y Podstawowej w Butrynach i Klebarku Wielkim

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-0e07c047-dfa9-11ee-a01e-f641a8763d5f

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00239865

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-03-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00004597/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.8 Modernizacja Szko³y Podstawowej w Butrynach i Klebarku Wielkim

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0e07c047-dfa9-11ee-a01e-f641a8763d5f

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Zamawiaj±cy wyznacza nastêpuj±ce osoby do kontaktu z Wykonawcami:
Robert B±k – co do procedury zamówienia - tel. 89 544 42 37, e-mail: r.bak@purda.pl.
Monika Stolarczyk – co do opisu przedmiotu zamówienia - tel. 89 544 42 54, e-mail: m.stolarczyk@purda.pl.
Irena Derdoñ – co do opisu przedmiotu zamówienia - tel. 89 544 42 70, e-mail: i.derdon@purda.pl.

Ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków, pe³ny opis dot. ¶rodków komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy
bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami opisany jest w Rozdziale XIV SWZ.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne zosta³y szczegó³owo opisane w SWZ przedmiotowego postêpowania oraz Regulaminie Platformy e-Zamówienia.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
▪ administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Purda, Purda 19, 11-030 Purda;
▪ inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Purda jest Pan Micha³ Stok³os, e-mail: iod@purda.pl;
▪ Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego ZP.271.8.2024 prowadzonym w trybie podstawowym;
▪ odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605), dalej „ustawa Pzp”;
▪ Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza
4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
▪ obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj±
z ustawy Pzp;
▪ w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
▪ posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
▪ nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

** Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
*** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.8.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane polegaj±ce rozbudowie szko³y podstawowej w Butrynach w formule zaprojektuj i wybuduj:

CZÊ¦Æ I - Rozbudowa szko³y podstawowej w Butrynach w formule zaprojektuj i wybuduj.
Roboty budowlane projektowe i wykonawcze obejmuj± w szczególno¶ci:
• modernizacjê poprzez rozbudowê istniej±cego budynku o powierzchniê zabudowy ok. 342 m2., liczba kondygnacji: 2 nadziemne,
• utworzenie trzech sal lekcyjnych, zaplecze sanitarne (wc damski, mêski i dla osób niepe³nosprawnych) na ka¿dej kondygnacji, ¶wietlica, klatki schodowe, pomieszczenia pomocnicze, ci±gi komunikacyjne: korytarz, klatki schodowe,
• zaplanowaæ uk³ad komunikacyjny ³±cz±cy szko³ê z planowan± budow± sali gimnastycznej,
• widna dla osób niepe³nosprawnych,
• wymiana ¼ród³a ogrzewania do zwiêkszonej powierzchni (kot³ownia w istniej±cej czê¶ci),
• budynek wyposa¿ony w instalacje: przeciwpo¿arow± hydrantow±, wodn±, telekomunikacyjn±, elektryczn±, sanitarn± wraz instalacjê ogrzewania, wentylacj± mechaniczn± z przystosowanym przy³±czem energetycznym i wy³±cznikiem p.po¿,
• przy³±cze wodoci±gowe i kanalizacyjne oraz przebudowa kolizji sieci kanalizacji sanitarnej
• drogê po¿arow± zakoñczon± parkingiem z parkingiem o nawierzchni z t³ucznia ³amanego,
• zagospodarowanie terenu (ci±gi piesze z kostki betonowej, zieleñ)

Szczegó³owy opis pomieszczeñ oraz zastosowane materia³y zawiera koncepcja architektoniczno-budowlana oraz Programie Funkcjonalno-U¿ytkowy.
• opracowanie projektu koncepcyjnego do akceptacji Zamawiaj±cego – 2 kpl.,
• opracowanie inwentaryzacji istniej±cego budynku – 4 egz.,
• opracowanie kompletnego projektu budowlanego (projektu zagospodarowania dzia³ki lub terenu, projektu architektoniczno-budowlanego), projektu technicznego, projektu wykonawczego oraz opinii, uzgodnieñ, pozwoleñ i innych dokumentów o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2023, poz. 682) i wykonawczego wraz z niezbêdnymi bran¿ami z uwzglêdnieniem przebudowy istniej±cych urz±dzeñ odwadniaj±cych je¶li jest wymagana oraz z uwzglêdnieniem, w przypadku wyst±pienia kolizji, wykonania ewentualnych prze³o¿eñ/rur ochronnych/wykonania nowych odcinków istniej±cej infrastruktury, przepustów zgodnie z warunkami wydanymi przez W³a¶ciciela lub zarz±dcê sieci koliduj±cej – 5 egz.,
• opracowanie wszelkich niezbêdnych dokumentów wymaganych w celu uzyskania stosownych decyzji, uzgodnieñ i pozwoleñ umo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych i inne je¶li s± wymagane prawem,
• decyzja o ¶rodowiskowych uwarunkowaniach (D¦U) – w przypadku gdy wyst±pi potrzeba,
• przygotowanie mapy sytuacyjno-wysoko¶ciowej do celów projektowych. Mapa do celów projektowych w swojej tre¶ci musi zawieraæ ustalone granice dzia³ek ewidencyjnych z dok³adno¶ci± w³a¶ciw± dla szczegó³ów terenowych I grupy, usytuowanie drzew i krzewów, pozosta³ych urz±dzeñ i budowli oraz bezwzglêdnie ca³± podziemn± infrastrukturê techniczn±.
• opracowanie szczegó³owych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru wszystkich realizowanych robót budowlanych – 2 egz.,
• przygotowanie przedmiaru robót (dotyczy wszystkich bran¿) – spe³niaj±cych nastêpuj±ce wymagania: w kolumnie „podstawa wyceny” koniecznym jest wype³nienie kolumn z odpowiednim numerem szczegó³owej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Przedmiary robót winny zawieraæ szczegó³owe wyliczenia ilo¶ci robót – 2 egz.,
• wykonanie niezbêdnych badañ geotechnicznych,
• w razie konieczno¶ci równie¿ inne ekspertyzy, opracowania, raporty, operaty, geotechniczne i geologiczne, oraz inne dokumentacje i decyzje administracyjne niezbêdne dla zaprojektowania i wybudowania, w tym zg³oszenie/pozwolenia na budowê, decyzjê uruchomienia i przekazania do u¿ytkowania przedmiotu zamówienia.
• dokumentacja projektowa powinny spe³niaæ w szczególno¶ci wymogi okre¶lone w wymaganiach ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682), Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 20 grudnia 2001 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. 2021 r., poz. 2454) i w zakresie wynikaj±cym z Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2020 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2022 r., poz. 1679 ze zm.).
• inne opracowania wynikaj±ce z Ustawy z dnia 3 pa¼dziernika 2008 r. o udostêpnianiu informacji o ¶rodowisku i jego ochronie, udziale spo³eczeñstwa w ochronie ¶rodowiska oraz o ocenach oddzia³ywania na ¶rodowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z pó¼n. zm.) i Rozporz±dzenia Rady Ministrów z dnia 10 wrze¶nia 2019 r. w sprawie przedsiêwziêæ mog±cych znacz±co oddzia³ywaæ na ¶rodowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839 z pó¼n. zm.) niezbêdne do wykonania robót.

Wykonawca dostarczy dokumentacjê w formie papierowej i elektronicznej zapisanej: - czê¶æ tekstowa w pdf. i w formie edytowalnej oraz czê¶æ rysunkow± w pliku pdf i dwg. Dokumentacja w wersji elektronicznej powinna byæ spójna z dokumentacj± w wersji papierowej tj. zachowana kolejno¶æ stron oraz wszystkie za³±czniki, opnie, sprawdzenia, uzgodnienia, które wchodz± w jej sk³ad.

Zakres, sposób wykonania i szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia wynikaj±cy stanowi:
1) Program Funkcjonalno - U¿ytkowy opracowany przez MTBP Us³ugi Projektowe,
2) Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego Decyzja nr I - 25/2023 z dnia 13.11.2023 r.

Wykonawca zobowi±zany jest oddaæ Zamawiaj±cemu kompletny technicznie i technologicznie przedmiot zamówienia, który mo¿e samoistnie spe³niaæ funkcjê gospodarcz± lub techniczn± i jest wynikiem ca³o¶ci robót budowlanych w zakresie budownictwa.

Zamawiaj±cy zastrzega sobie zmianê ilo¶ci wykonywanych robót wraz ze zmian± terminu ich wykonania
w zale¿no¶ci od otrzymywanych ¶rodków z Programu POLSKI £AD lub innych wytycznych wynikaj±cych
z zawartej promesy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego i zmian w programie POLSKI £AD. Zadanie realizowane jest w ramach - Rz±dowy Fundusz Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45214210-5 - Roboty budowlane w zakresie szkó³ podstawowych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych

45262300-4 - Betonowanie

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45410000-4 - Tynkowanie

45442100-8 - Roboty malarskie

45430000-0 - Pokrywanie pod³óg i ¶cian

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 z pó¼n. zm.) w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego (m.in. roboty przygotowawcze, roboty ziemne, roboty murarskie i murowe, roboty elewacyjne, ¶ciany zewnêtrzne, ¶ciany wewnêtrzne, strop, wykonywanie pokryæ dachowych, roboty instalacyjne wentylacyjne, wodne i kanalizacyjne, instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznej, tynkowanie, malowanie, roboty wykoñczeniowe i inne) podobnych do robót budowlanych objêtych niniejszym zamówieniem przedmiotowym o warto¶ci max. 20% zamówienia podstawowego.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cym kryterium i jego znaczeniem:
1. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest najni¿sza cena brutto wyra¿ona w PLN.
Cena* – Wc (waga 60), proporcjonalnie wg wzoru:

Warto¶æ ca³kowita kryterium Cena

najni¿sza cena brutto z ofert
Wc = ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– x 60
cena brutto oferty badanej

* w przypadku podmiotów zagranicznych, które na podstawie odrêbnych przepisów, nie s± zobowi±zane do
uiszczenia podatku VAT w kraju i ich oferty zawieraj± cenê z 0% stawk± podatku VAT, Zamawiaj±cy dokonuj±c oceny ofert w kryterium ceny dla porównania tych ofert doliczy do ceny ofertowej podmiotów zagranicznych, kwotê nale¿nego, obci±¿aj±cego Zamawiaj±cego z tytu³u realizacji umowy, podatku VAT oraz c³a.

2. Okres gwarancji (Wg) – (waga 40)

60 miesiêcy – 71 miesiêcy – 0 punktów,
72 miesiêcy i wiêcej – 40 punktów,

Oferty w tym kryterium oceniane bêd± w odniesieniu do najd³u¿szego terminu gwarancji przedstawionego przez Wykonawców zastrzegaj±c, i¿ minimalny termin obowi±zywania gwarancji wynosi 60 miesiêcy.
W sytuacji, gdy Wykonawca nie wska¿e w ofercie terminu obowi±zywania gwarancji, oferta taka zostanie uznana za ofertê z minimalnym terminem obowi±zywania gwarancji wymaganym przez Zamawiaj±cego.
W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje termin obowi±zywania gwarancji 72 miesiêcy lub d³u¿szy, oferta otrzyma 40 pkt. Informacje dotycz±ce terminu obowi±zywania gwarancji Wykonawca poda w Formularzu Oferta – Za³±czniku nr 2 do SWZ w pe³nych miesi±cach. Maksymalna liczba punktów mo¿liwych do uzyskania w tym kryterium to 40 pkt. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy ni¿
60 miesiêcy, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.

3. Ca³kowita punktowa warto¶æ oferty liczona bêdzie wg wzoru: W = Wc + Wg.
1) W oparciu o powy¿sze kryteria opisane wzorem zostanie sporz±dzone zbiorcze zestawienie oceny ofert. Punkty bêd± liczone z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku. Najwy¿sza liczba punktów wyznaczy najkorzystniejsza ofertê.
2) Je¿eli nie mo¿na wybraæ oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybiera ofertê z ni¿sz± cen±.
3) Je¿eli zostanie z³o¿ona oferta, której wybór prowadziæ bêdzie do powstania obowi±zku podatkowego Zamawiaj±cego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i us³ug w zakresie dotycz±cym wewn±trz wspólnotowego nabycia towarów, Zamawiaj±cy w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i us³ug, który bêdzie mia³ obowi±zek wp³aciæ zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami.
4) W przypadku z³o¿enia oferty przez Wykonawcê maj±cego swoj± siedzibê w kraju spoza obszaru Unii Europejskiej, Zamawiaj±cy w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny ró¿nicê w kwocie nale¿nego podatku VAT oraz pozosta³ych nale¿no¶ci, których obowi±zek uiszczenia spoczywa na Zamawiaj±cym, wynikaj±cych z innych przepisów, w tym celnych.
5) Zamawiaj±cy zastosuje zaokr±glenie do dwóch miejsc po przecinku.
6) Komisja wybiera ofertê najkorzystniejsz±, przez co nale¿y rozumieæ ofertê, która otrzyma najwiêksz± liczbê punktów.
4. Sposób oceny ofert.
Przy ocenie ofert i wyborze oferty najkorzystniejszej komisja przetargowa bêdzie postêpowaæ zgodnie z wymaganiami ustawy oraz kierowaæ siê przes³ank± okre¶lon± w kryterium oceny ofert.

Ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków, pe³ny opis dot. sposobu oceny ofert zawarty jest w Rozdziale XXII SWZ.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane polegaj±ce na modernizacji szko³y podstawowej w Klebarku Wielkim.

CZÊ¦Æ II – Modernizacja szko³y podstawowej w Klebarku Wielkim.
Roboty budowlane obejmuj±:
• dostosowanie pomieszczeñ piwnicy budynku wraz z budow± instalacji kanalizacji sanitarnej, instalacji c.o., instalacji elektrycznej oraz wykonaniu instalacji wentylacji mechanicznej w budynku,
• wydzielenie nowych pomieszczeñ (szatnie, ³azienki w tym ³azienka dla niepe³nosprawnych, pomieszczenia dla obs³ugi, pokój nauczycielski, jadalniê, archiwum, pomieszczenia techniczno - pomocnicze) za pomoc± ¶cian dzia³owych, wyburzenie czê¶ci ¶cian dzia³owych oraz wprowadzenie nowych otworów okiennych i drzwiowych,
• budowa podjazdu i wykonanie platformy dla osób niepe³nosprawnych,
• poszerzenie drzwi wej¶ciowych i inne roboty ogólnobudowlane.

Zakres, sposób wykonania i szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia wynikaj±cy stanowi dokumentacja projektowa na wykonanie robót budowlanych, na któr± sk³ada siê:
1) Dokumentacja projektowa - stanowi±ca za³±cznik do Za¶wiadczenia BI-II.6743.15.164.2023.ET6 z dnia 28.11.2023r. wydanego z upowa¿nienia Starosty Olsztyñskiego przez Dyrektora Wydzia³u Budownictwa i Infrastruktury,
2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
3) Przedmiary robót - element pomocniczy do sporz±dzenia wyceny.

Zamawiaj±cy zastrzega sobie zmianê ilo¶ci wykonywanych robót wraz ze zmian± terminu ich wykonania w zale¿no¶ci od otrzymywanych ¶rodków z Programu POLSKI £AD lub innych wytycznych wynikaj±cych z zawartej promesy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego i zmian w programie POLSKI £AD, wówczas nast±pi± zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego.
Zadanie realizowane jest w ramach - Rz±dowy Fundusz Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45214210-5 - Roboty budowlane w zakresie szkó³ podstawowych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych

45262300-4 - Betonowanie

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45410000-4 - Tynkowanie

45442100-8 - Roboty malarskie

45430000-0 - Pokrywanie pod³óg i ¶cian

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej

45420000-7 - Roboty w zakresie zak³adania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 z pó¼n. zm.) w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego (m.in. roboty przygotowawcze, roboty murarskie i murowe, roboty elewacyjne, ¶ciany wewnêtrzne, roboty instalacyjne wentylacyjne, wodne i kanalizacyjne, instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznej, tynkowanie, malowanie, roboty wykoñczeniowe i inne) podobnych do robót budowlanych objêtych niniejszym zamówieniem przedmiotowym o warto¶ci max. 20% zamówienia podstawowego.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cym kryterium i jego znaczeniem:
1. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest najni¿sza cena brutto wyra¿ona w PLN.
Cena* – Wc (waga 60), proporcjonalnie wg wzoru:

Warto¶æ ca³kowita kryterium Cena

najni¿sza cena brutto z ofert
Wc = ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– x 60
cena brutto oferty badanej

* w przypadku podmiotów zagranicznych, które na podstawie odrêbnych przepisów, nie s± zobowi±zane do
uiszczenia podatku VAT w kraju i ich oferty zawieraj± cenê z 0% stawk± podatku VAT, Zamawiaj±cy dokonuj±c oceny ofert w kryterium ceny dla porównania tych ofert doliczy do ceny ofertowej podmiotów zagranicznych, kwotê nale¿nego, obci±¿aj±cego Zamawiaj±cego z tytu³u realizacji umowy, podatku VAT oraz c³a.

2. Okres gwarancji (Wg) – (waga 40)

60 miesiêcy – 71 miesiêcy – 0 punktów,
72 miesiêcy i wiêcej – 40 punktów,

Oferty w tym kryterium oceniane bêd± w odniesieniu do najd³u¿szego terminu gwarancji przedstawionego przez Wykonawców zastrzegaj±c, i¿ minimalny termin obowi±zywania gwarancji wynosi 60 miesiêcy.
W sytuacji, gdy Wykonawca nie wska¿e w ofercie terminu obowi±zywania gwarancji, oferta taka zostanie uznana za ofertê z minimalnym terminem obowi±zywania gwarancji wymaganym przez Zamawiaj±cego.
W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje termin obowi±zywania gwarancji 72 miesiêcy lub d³u¿szy, oferta otrzyma 40 pkt. Informacje dotycz±ce terminu obowi±zywania gwarancji Wykonawca poda w Formularzu Oferta – Za³±czniku nr 2 do SWZ w pe³nych miesi±cach. Maksymalna liczba punktów mo¿liwych do uzyskania w tym kryterium to 40 pkt. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy ni¿
60 miesiêcy, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.

3. Ca³kowita punktowa warto¶æ oferty liczona bêdzie wg wzoru: W = Wc + Wg.
1) W oparciu o powy¿sze kryteria opisane wzorem zostanie sporz±dzone zbiorcze zestawienie oceny ofert. Punkty bêd± liczone z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku. Najwy¿sza liczba punktów wyznaczy najkorzystniejsza ofertê.
2) Je¿eli nie mo¿na wybraæ oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybiera ofertê z ni¿sz± cen±.
3) Je¿eli zostanie z³o¿ona oferta, której wybór prowadziæ bêdzie do powstania obowi±zku podatkowego Zamawiaj±cego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i us³ug w zakresie dotycz±cym wewn±trz wspólnotowego nabycia towarów, Zamawiaj±cy w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i us³ug, który bêdzie mia³ obowi±zek wp³aciæ zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami.
4) W przypadku z³o¿enia oferty przez Wykonawcê maj±cego swoj± siedzibê w kraju spoza obszaru Unii Europejskiej, Zamawiaj±cy w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny ró¿nicê w kwocie nale¿nego podatku VAT oraz pozosta³ych nale¿no¶ci, których obowi±zek uiszczenia spoczywa na Zamawiaj±cym, wynikaj±cych z innych przepisów, w tym celnych.
5) Zamawiaj±cy zastosuje zaokr±glenie do dwóch miejsc po przecinku.
6) Komisja wybiera ofertê najkorzystniejsz±, przez co nale¿y rozumieæ ofertê, która otrzyma najwiêksz± liczbê punktów.
4. Sposób oceny ofert.
Przy ocenie ofert i wyborze oferty najkorzystniejszej komisja przetargowa bêdzie postêpowaæ zgodnie z wymaganiami ustawy oraz kierowaæ siê przes³ank± okre¶lon± w kryterium oceny ofert.

Ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków, pe³ny opis dot. sposobu oceny ofert zawarty jest w Rozdziale XXII SWZ.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1. Nie podlegaj± wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego. Zamawiaj±cy nie przewiduje wykluczenia Wykonawcy na podstawie art. 109 ust. 1 ustawy Pzp.
2. Spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym (art. 112 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp):
Zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owych wymagañ w zakresie spe³nienia tego warunku.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów (art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp):
Zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owych wymagañ w zakresie spe³nienia tego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej (art. 112 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp):
Wykonawca wyka¿e informacjê z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych (min. 2.000.000,00 z³) lub zdolno¶æ kredytow± (min. 2.000.000,00 z³) wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem (dotyczy czê¶ci I);
Wykonawca wyka¿e informacjê z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych (min. 500.000,00 z³) lub zdolno¶æ kredytow± (min. 500.000,00 z³) wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem (dotyczy czê¶ci II);
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej (art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp):
W celu potwierdzenia minimalnych zdolno¶ci technicznych i zawodowych, Wykonawcy winni udokumentowaæ:

2.4.1.
Czê¶æ I:
Zamawiaj±cy uzna w/w warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich
5 latach przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ w sposób nale¿yty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczy³: co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie lub rozbudowie budynku u¿yteczno¶ci publicznej konstrukcji murowanej.

Czê¶æ II:
Zamawiaj±cy uzna w/w warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich
5 latach przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ w sposób nale¿yty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczy³: co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub remoncie budynku u¿yteczno¶ci publicznej w tym pomieszczeñ ³azienek.

2.4.2.
Czê¶æ I:
Zamawiaj±cy uzna w/w warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca dysponuje osob± do wykonania zamówienia tj. dysponuje osob± posiadaj±c± uprawnienia do pe³nienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na stanowisku:
Kierownik Budowy - minimalne wymagania: Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ o specjalno¶ci: konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie obowi±zuj±cych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2023 r., poz. 682) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia otrzymane wed³ug wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów Prawa budowlanego.

Kierownik robót sanitarnych - minimalne wymagania: Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych wydane na podstawie obowi±zuj±cych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2023 r., poz. 682) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia otrzymane wed³ug wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów Prawa budowlanego.

Projektant - minimalne wymagania: Uprawnienia bez ograniczeñ do projektowania w bran¿y konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie obowi±zuj±cych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2023 r., poz. 682) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia otrzymane wed³ug wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów Prawa budowlanego.

Czê¶æ II:
Zamawiaj±cy uzna w/w warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca dysponuje osob± do wykonania zamówienia tj. dysponuje osob± posiadaj±c± uprawnienia do pe³nienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na stanowisku:
Kierownik Budowy - minimalne wymagania: Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ o specjalno¶ci: konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie obowi±zuj±cych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2023 r., poz. 682) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia otrzymane wed³ug wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów Prawa budowlanego.

Ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków, pe³ny opis dot. warunków udzia³u w postêpowaniu zawarty jest w Rozdziale XII SWZ.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu wstêpnego potwierdzenia, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu, Wykonawca sk³ada wraz z ofert±:
- o¶wiadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (Za³±cznik nr 3/3a do SWZ).
-) o¶wiadczenie sk³adane na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Za³±cznik nr 11/11a do SWZ).

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. W celu wstêpnego potwierdzenia, ¿e Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca sk³ada wraz z ofert±:
- o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, okre¶lonych w art. art. 112 ust. 2 ustawy (Za³±cznik nr 3/3a do SWZ).
2. W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków, o których mowa w art. 57 ustawy, Wykonawca sk³ada na wezwanie Zamawiaj±cego nastêpuj±ce dokumenty:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty
wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest
w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (Za³±cznik nr 6/6a do SWZ).
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (Za³±cznik nr 7/7a do SWZ) .
3) o¶wiadczenie, ¿e osoby przewidziane do realizacji zamówienia posiadaj± wymagane uprawnienia (Za³±cznik nr 8/8a do SWZ).
4) Wykonawca wyka¿e informacjê z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych (min. 2.000.000,00 z³) lub zdolno¶æ kredytow± (min. 2.000.000,00 z³) wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem (dotyczy czê¶ci I);
Wykonawca wyka¿e informacjê z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych (min. 500.000,00 z³) lub zdolno¶æ kredytow± (min. 500.000,00 z³) wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem (dotyczy czê¶ci II);
Podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w ust. 2 Wykonawca przed³o¿y w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, lecz nie krótszym ni¿ 5 dni. Podmiotowe ¶rodki dowodowe musz± byæ aktualne na dzieñ ich z³o¿enia.
3. Wszystkie wymagane o¶wiadczenia Wykonawca sk³ada w oryginale. Dokumenty Wykonawca sk³ada
w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. Po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które ka¿dego z nich dotycz±.
4. W przypadku, gdy z³o¿ona przez Wykonawcê kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi w±tpliwo¶ci, co do jej prawdziwo¶ci, Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do za¿±dania przedstawienia orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii dokumentu.
5. Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – Za³±cznik nr 2 do SWZ;
2) Pe³nomocnictwa osób podpisuj±cych ofertê do podejmowania zobowi±zañ w imieniu firmy sk³adaj±cej ofertê, o ile nie wynikaj± z przepisów prawa lub innych dokumentów;
3) O¶wiadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, okre¶lonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp (Za³±cznik nr 3/3a do SWZ), o¶wiadczenie sk³adane na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Za³±cznik nr 11/11a do SWZ);
4) Zobowi±zanie do oddania do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby wykonana zamówienia – Za³±cznik nr 9/9a do SWZ (sk³adane je¿eli Wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby);
5) Harmonogram rzeczowo-finansowy – Za³±cznik nr 10/10a do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Ustala siê wadium w wysoko¶ci:
CZÊ¦Æ I – Rozbudowa Szko³y Podstawowej w Butrynach w formule zaprojektuj i wybuduj – 20 000,00 z³ (s³ownie: dwadzie¶cia tysiêcy z³otych 00/100).
CZÊ¦Æ II – Modernizacja Szko³y Podstawowej w Klebarku Wielkim – 10 000,00 z³ (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych 00/100).
Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) w pieni±dzu, sposób przekazania przelew na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiaj±cego:
23 8838 0005 2016 0800 2002 0003;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 462).
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w pkt 2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieni±dza uwa¿a siê za skutecznie wniesione, je¿eli przed up³ywem terminu sk³adania ofert znajdzie siê ono na koncie Zamawiaj±cego. Wadium musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania ofert±.
2. Dokument w formie porêczenia gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej winien zawieraæ nieodwo³alne i bezwarunkowe zobowi±zanie zap³acenia kwoty wadium na pierwsze pisemne ¿±danie zap³aty, byæ w³a¶ciwie podpisany, w którym podane s± okoliczno¶ci (art. 98 ust. 6 ustawy Pzp), w jakich Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiaj±cego.

Ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków, pe³ny opis dot. wadium, zawarty jest w Rozdziale XVII SWZ.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie:
4.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
4.2. W przypadku, o którym mowa w pkt. 4.1, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika
do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4.3. Przepisy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców, o których mowa
w pkt. 4.1.
4.4. Je¿eli oferta Wykonawców, o których mowa w pkt. 4.1, zosta³a wybrana, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
4.5. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt. 2.2, jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
4.6. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4.7. W przypadku, o którym mowa w pkt. 4.5 i 4.6, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonywania nastêpuj±cych zmian w umowie w wypadkach opisywanych w art. 455 Prawa zamówieñ publicznych, a nadto w nastêpuj±cych przypadkach:
1. Zmiana umownego terminu zakoñczenia przedmiotu niniejszej Umowy jest mo¿liwa w nastêpuj±cych przypadkach:
1) w przypadku nowopowsta³ej infrastruktury na nieruchomo¶ciach objêtych zamówieniem lub nie zinwentaryzowanej infrastruktury, o której Zamawiaj±cy nie posiada³ wiedzy, która spowoduje kolizjê nieprzewidzian± w opracowanej dokumentacji,
2) zmiany formy prawnej prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej przez Wykonawcê, w szczególno¶ci po³±czenie, przejêcie, lub innego przekszta³cenia Wykonawcy, jak równie¿ w razie og³oszenia upad³o¶ci lub likwidacji Wykonawcy,
3) ¶mierci Wykonawcy bêd±cego osob± fizyczn±, prowadz±cego samodzielnie dzia³alno¶æ gospodarcz±,
4) wyst±pienia wykopalisk archeologicznych uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie robót,
5) w przypadku zmian na terenach nieruchomo¶ci objêtego zamówieniem, które mog± spowodowaæ kolizjê z wykonywaniem robót,
6) w przypadku na³o¿enia podczas realizacji robót przebudowy istniej±cej infrastruktury przez dysponentów sieci (Zak³ad Energetyczny, TP SA, Zak³adu Gazowego lub innych dysponentów sieci) innych warunków ni¿ te wynikaj±ce z zawartej miêdzy stronami umowy,
7) okresowego zawieszenia robót, gdy: roboty zostan± rozpoczête, a warunki atmosferyczne nie bêd± pozwala³y na ich kontynuacjê zgodnie ze specyfikacjami,
8) wyst±pienia awarii technicznych, których Wykonawca nie móg³ przewidzieæ. Tym samym Wykonawca jest zobowi±zany do wykonywania wykopów kontrolnych,
9) w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci niezale¿nych od Wykonawcy i Zamawiaj±cego, skutkuj±cych czasowym zawieszeniem realizacji umowy w wyniku dzia³añ osób trzecich, wyst±pienia sytuacji nieprzewidzianych, których, mimo dochowania nale¿ytej staranno¶ci, nie mo¿na by³o przewidzieæ,
10) w przypadku wyst±pienia warunków atmosferycznych i warunków gruntowych, które ze wzglêdów obiektywnych bêd± uniemo¿liwia³y wykonanie robót budowlano–monta¿owych, zgodnie z normami techniczno–budowlanymi,
11) wyd³u¿aj±cego siê okresu przebudowania infrastruktury przez dysponenta Zak³ad Energetyczny lub inny podmiot,
12) w przypadku wyst±pienia warunków atmosferycznych, podniesienia poziomu lustra wody lub warunków gruntowych, które ze wzglêdów obiektywnych bêd± uniemo¿liwia³y wykonanie robót budowlano–monta¿owych, zgodnie z normami techniczno–budowlanymi,
13) czasowego wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
14) wstrzymania robót budowlanych w wyniku dzia³ania si³y wy¿szej, potwierdzonego przez osobê wyznaczon± przez Zamawiaj±cego, o ile czas wstrzymania robót i ich zakres bêdzie skutkowaæ wyd³u¿eniem terminu wykonania zamówienia – o czas tego wstrzymania robót. Pod pojêciem si³y wy¿szej rozumie siê wyst±pienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnêtrznego, niemo¿liwego do przewidzenia i zapobie¿enia, którego nie da³o siê unikn±æ nawet przy zachowaniu najwy¿szej staranno¶ci, a które uniemo¿liwia Wykonawcy wykonanie jego zobowi±zania w ca³o¶ci lub czê¶ci. W szczególno¶ci s± to zdarzenia i okoliczno¶ci takie jak: klêska ¿ywio³owa, dzia³ania wojenne, rebelie, terroryzm, epidemia, pandemia (m.in. COVID-19), rewolucja, powstanie, inwazja, bunt, zamieszki, strajk spowodowany przez inne osoby nie zwi±zane z realizacj± inwestycji,
15) w przypadku braku dostêpno¶ci na rynku materia³ów budowlanych niezbêdnych do zrealizowania robót budowlanych,
16) w przypadku przed³u¿aj±cego siê terminu uzyskania pozwoleñ, opinii, uzgodnieñ ze strony stosownego organu.
O powy¿szych okoliczno¶ciach Wykonawca powiadomi Zamawiaj±cego pisemnie w sposób opisany w niniejszej umowie, a nadto z³o¿y dokumenty wymienione w umowie.

Ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków, pe³ny opis dot. rodzaju i zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zawarty jest w Rozdziale XXXII SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-03-26 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za pomoc± Platformy e-Zamówienia dostêpnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-26 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-04-24

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Zadanie realizowane jest w ramach - Rz±dowy Fundusz Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.