Ogłoszenie z dnia 2024-03-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00084776/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-01-31
- 2024/BZP 00087202/01 - Modyfikacja z dnia 2024-02-01
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zarządzanie projektem pn. ,, Placówki Wsparcia Dziennego na terenie Gminy Raków"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RAKÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010642
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: OGRODOWA 1
1.5.2.) Miejscowość: Raków
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-035
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@rakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rakow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-785a43c2-c042-11ee-9897-f6855eb846c01.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zarządzanie projektem pn. ,, Placówki Wsparcia Dziennego na terenie Gminy Raków"2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-785a43c2-c042-11ee-9897-f6855eb846c0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00240280
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Program Regionalny Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027 Priorytet 9. Usługi społeczne i zdrowotne, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00084776
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RFB.271.1.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi zarządzania projektem, obejmujące w szczególności:
1) Nadzór realizacji projektu;
2) Przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia do postępowań o udzielenie zamówień publicznych na dostawy i usług w ramach realizowanego projektu;
3) Prowadzenie strony internetowej projektu w sposób, który zapewni dostęp dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności przez zastosowanie standardu WCAG 2.0 (np. możliwość powiększenia wielkości czcionki, odpowiedni dobór kolorów i ich kontrastu, łatwa do zrozumienia treść itp.);
4) Prowadzenie rekrutacji uczestników projektu w sposób, zapewniający równy dostęp do uzyskania wsparcia – ogłoszenia o naborze do projektu oraz wszelkie informacje związane z projektem, zamieszczone na stronie internetowej Wnioskodawcy, powinny być dostępne dla wszystkich potencjalnych kandydatów, w tym osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, np. dla osób głuchoniemych (treści przetłumaczone na język migowy i zamieszczone w postaci filmu), słabowidzących (odpowiedni dobór koloru i kontrast, audiodeskrypcja), dla osób z niepełnosprawnością intelektualną (łatwa do zrozumienia treść informacji) itp. ;
5) Zapewnienie realizacji zasad: równości szans kobiet i mężczyzn i niedyskryminacji (w tym osób z niepełnosprawnościami) zgodnie z aktualnie obowiązującymi wytycznymi w tym zakresie mającymi zastosowanie do realizowanego projektu;
6) Prowadzenie codziennej komunikacji roboczej dotyczącej wdrażanych przedsięwzięć z wykorzystaniem kanałów elektronicznych/telefonicznych;
7) zatrudnienie Kierownika projektu, do którego należy:
a) planowanie, koordynowanie działań w Placówkach Wsparcia Dziennego w Rakowie wraz z Filiami;
b) sprawowanie nadzoru i kontroli nad:
- właściwą realizacją zadań przez poszczególnych pracowników Placówek Wsparcia Dziennego w Rakowie, Chańczy, Ociesękach, Szumsku, Nowej Hucie;
- warunkami sanitarnymi, przeciwpożarowymi, BHP oraz nad bezpieczeństwem zarówno pracowników jak i uczestników zajęć;
- obiegiem dokumentacji wewnętrznej i zewnętrznej w zakresie dotyczącym działalności Placówek Wsparcia Dziennego w Rakowie wraz z Filiami;
- przestrzeganiem przez podległych pracowników porządku i dyscypliny pracy;
- przestrzeganiem tajemnicy służbowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
c) przygotowywanie i sporządzanie umów, porozumień, raportów, sprawozdań;
d) załatwianie formalności oraz rozwiązywanie wszelkich problemów związanych z funkcjonowaniem Placówek wsparcia dziennego w Rakowie wraz z Filiami;
e) pilnowanie terminów i zobowiązań;
f) doskonalenie wewnętrznej organizacji oraz metod i form pracy podległych pracowników;
g) w razie nieobecności pracownika w pracy wyznaczyć zastępcę oraz określić zakres jego zadań;
h) prowadzenie listy obecności uczestników projektu oraz jej bieżące aktualizowanie;
8) zatrudnienie specjalisty ds. zamówień publicznych;
9) zatrudnienie specjalisty ds. rozliczeń.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79421000-1 - Usługi zarządzania projektem inne niż w zakresie robot budowlanych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający informuje, iż w związku z rozbieżnościami dotyczącymi Opisu Przedmiotu Zamówienia z zapisami i założeniami Projektu Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027 Priorytet 9. Usługi społeczne i zdrowotne, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+)”, z obawy na zaistnienie okoliczności, których wystąpienie uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, podjął decyzje o unieważnieniu niniejszego postępowania.W toku badania i oceny ofert Zamawiający stwierdził, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, której nie da się usunąć, ponieważ nie da się usunąć błędów dotyczących treści zawartych w Opisie Przedmiotu Zamówienia. Odnosząc się do stanu faktycznego będącego podstawą unieważnienia postępowania Zamawiający wskazuje, że wada sprowadza się do rozbieżności w Opisie Przedmiotu Zamówienia z wymogami i założeniami realizacji Projektu Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027 Priorytet 9. Popełniony został błąd, w konsekwencji którego Zamawiający otrzymałby (zgodnie z zakresem wskazanym w Opisie Przedmiotu Zamówienia) tylko niektóre usługi w ramach zarzadzania projektem a przewidziane założeniami Projektu Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027 Priorytet 9. Usługi społeczne i zdrowotne, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).
Sam Opis Przedmiotu Zamówienia jest najważniejszym elementem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, który warunkuje złożenie prawidłowej i niepodlegającej odrzuceniu oferty potencjalnych Wykonawców. Niepełny jak i niewłaściwy Opis Przedmiotu Zamówienia może powodować, iż oferty złożone przez potencjalnych Wykonawców nie będą spełniały oczekiwań Zamawiającego, a nadto wymagań dotyczących realizacji przez Zamawiającego i potencjalnych Wykonawców założeń Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027, co bezspornie może doprowadzić do sporów pomiędzy stronami już na etapie realizacji umowy.
Ustawa Prawo Zamówień Publicznych nakłada na Zmawiającego obowiązek opisania przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględnienia wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty. W przypadku, gdy Zamawiający nie opisał przedmiotu zamówienia w ten sposób, to dokonanie wyboru oferty wiązałoby się z rażącym naruszeniem przepisów ustawy Pzp, a Zamawiający stwierdzając wystąpienie takiej okoliczności ma obowiązek unieważnienia postępowania.
Toteż Zamawiający unieważnienia przedmiotowe postępowanie, na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Pzp, ze względu na błędnie i niepełnie wyartykułowane wymagań Zamawiającego podczas formułowania postanowień Opisu Przedmiotu Zamówienia. Tym samym Zamawiający wskazuje, iż Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 2 marca 2017 r. (sygn. akt KIO 281/17) stanowi, że Zamawiający zobowiązany jest podjąć wszelkie dopuszczone przez przepisy ustawy czynności, zmierzające do realizacji celu (zawarcie umowy), w ramach rozpoczętego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Postępowanie winno podlegać unieważnieniu, jeśli obarczone jest wadą niemożliwą do usunięcia, która uniemożliwia zawarcie ważnej umowy. Za wadę niemożliwą do usunięcia należy uznać tylko wadę, której Zamawiający nie jest w stanie usunąć z własnej inicjatywy poprzez dokonanie czynności określonych w ustawie. Musi to być wada powodująca zdarzenie nieodwracalne, którego konsekwencji zamawiający nie jest w stanie naprawić poprzez własne działania. Analogiczne stanowisko zostało zaprezentowane w wyroku z dnia 27 kwietnia 2017 r. (sygn. akt. KIO 751/17), iż wada uzasadniająca unieważnienie postępowania winna tkwić w samym postępowaniu i jednocześnie winna być istotna i nieusuwalna.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 184800,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 345000,00 PLN
INNE PRZETARGI RAKÓW
- Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Raków w 2025 roku
- Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu "Wzmocnienie systemu cyberbezpieczeństwa Gminy Raków - Cyberbezpieczny Samorząd" - Zadanie 3 - Obszar techniczny
więcej: przetargi RAKÓW »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.