eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SuwałkiDostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Suwałki



Ogłoszenie z dnia 2024-03-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Suwałki

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA SUWAŁKI

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790670970

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Świerkowa 45

1.4.2.) Miejscowość: Suwałki

1.4.3.) Kod pocztowy: 16-400

1.4.4.) Województwo: podlaskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.4.7.) Numer telefonu: 875659300

1.4.8.) Numer faksu: 875659300

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.suwalki.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00242937

2.2.) Data ogłoszenia: 2024-03-13

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00235712

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
3.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Suwałki w okresie 01.04.2023 r.– 30.03.2025 r. Warunkiem rozpoczęcia dostaw energii we wskazanym terminie jest skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy.
3.2. Planowane zużycie energii elektrycznej (MWh) w okresie 01.04.2024 r. – 31.03.2025 r. wynosi: 308 248,36 kWh obliczone na podstawie rocznego zużycia energii elektrycznej w okresie 01 stycznia 2023 – 31 grudzień 2023 roku (12 miesięcy) oraz na podstawie powykonawczego audytu energetycznego dotyczącego oświetlenia ulicznego. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zamówienia w zależności od faktycznego zużycia energii elektrycznej. Zakres zamówienia może zostać pomniejszony maksymalnie o 50 % planowanej ilości zużycia energii elektrycznej.
3.3. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy.
3.4. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych punktów poboru, przedstawione zostały w Wykazie punktów poborowych, stanowiącym Załącznik Nr 5 do SWZ.
3.5. W odniesieniu do wszystkich punktów poborowych Zamawiający (Odbiorca) posiada status odbiory, wobec czego przysługuje im uprawnienie do zakupu energii elektrycznej od wybranego przez siebie Sprzedawcy (art. 4j ust. 1 ustawy Prawo energetyczne).
3.6. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy.
3.7. Zamawiający informuje, że jest odbiorcą uprawnionym, zgodnie z art. 2 pkt 2 lit. d ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku oraz w 2024 roku (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 190).
3.8. Standardy jakościowe.
3.8.1. Przedmiotem zamówienia są dostawy energii elektrycznej o określonych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardach jakościowych.
3.8.2. Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane zostały w ustawie z dnia
10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne oraz w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. poz. 819 z późn. zm.). Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 2505 z późn. zm.).
3.9. Wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia:
3.9.1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do dostawy energii elektrycznej dla punktów poboru określonych w załączniku Nr 5 do SWZ.
3.9.2. Podane w załączniku Nr 5 do SWZ punkty poboru oraz przyjęte do umowy zużycie energii elektrycznej ma jedynie charakter orientacyjny, służący do obliczenia szacunkowej wartości zamówienia i porównania ofert. Nie stanowi ono zobowiązania dla Zamawiającego do zakupu energii elektrycznej w podanej ilości. Rozliczanie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży energii elektrycznej odbywać się będzie wg wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych;
3.9.3. Zamawiający posiada podpisaną umowę na sprzedaży energii elektrycznej nr 10/ZP/2023 z dnia 09.05.2023 r. z firmą ENTRADE Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, ul. Poznańska 86/88, 05-850 Jawczyce zawarta jest na czas określony do dnia 31.03.2024 r. na punkty poboru według załącznika na numeru od 1- 95,155,156,157. Umowa kompleksowa sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usługi dystrybucji Nr SW/UK/42/2023 zawarta w dniu 22.11.2023 roku z PGE Obrót S.A. zawarta jest na czas określony do dnia 31.03.2024 r.; według załącznika na punkty poboru od 96-154.
3.9.4. Usługi dystrybucyjne są świadczone na podstawie odrębnych umów zawieranych pomiędzy Zamawiającym (odbiorcami energii elektrycznej – zwanymi dalej Odbiorcami), a operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD). Sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będzie za pośrednictwem sieci
i dystrybucji należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego na warunkach określonych przepisami ustawy Prawo energetyczne - PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok;
3.9.5. Warunkiem rozpoczęcia dostaw we wskazanym terminie jest skuteczne przeprowadzenie zmiany sprzedawcy;
3.9.6. Wykonawca w oparciu o zawarte Pełnomocnictwo zobowiązany będzie do zgłoszenia w imieniu własnym i odbiorców umów sprzedaży energii elektrycznej właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3.9.7. Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp zostały określone w ustawie Prawo energetyczne oraz aktach wykonawczych i polskich normach;
3.9.8. W przypadku zmiany dotychczasowego podmiotu zaopatrującego Zamawiającego w energię elektryczną, Wykonawca zobowiązuje się do dopełnienia w imieniu Zamawiającego wszystkich formalności, jakie nakładają na Zamawiającego w tym zakresie przepisy oraz poniesienia w tym zakresie wszelkich ewentualnych kosztów z tym związanych. Wykonanie tego obowiązku nastąpi przed rozpoczęciem sprzedaży energii elektrycznej;
3.9.9. Fakturowanie za dostarczoną energię elektryczna odbywać się będzie na podstawie odczytów układów pomiarowo-rozliczeniowych. Okresy rozliczeniowe są tożsame z okresami rozliczeniowymi OSD. Okres rozliczeniowy dla taryfy C11, G11, B11 wynosi 1 miesiąc;
3.9.10. W załączniku Nr 5 do SWZ w kolumnie „Nabywca i „Odbiorca/Dane korespondencyjne do wysyłki faktur” wskazano nabywców faktur oraz adresy do przesyłania faktur. Ostateczne dane dotyczące wystawiania i dostarczania faktur zawarte zostaną w Istotnych postanowieniach umów stanowiących załącznik Nr 4 do SWZ;
3.9.11. W odniesieniu do wszystkich punktów poboru Zamawiający (odbiorcy) posiadają status odbiorcy, wobec czego przysługuje im uprawnienie do zakupu energii od wybranego przez siebie sprzedawcy art. 4j ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266);
3.9.12. Rozliczenia za pobraną energię elektryczną będą dokonywane dla poszczególnych odbiorców (wg danych korespondencyjnych);
3.9.13. Umowa sprzedaży energii elektrycznej wchodzi w życie z dniem wygaśnięcia umów sprzedaży z dotychczasowymi sprzedawcami, tak aby zagwarantowana była ciągłość dostaw energii elektrycznej;
3.9.14. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o którym mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym;
3.10. Wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze wszystkimi wymaganiami Zamawianego wskazanymi w niniejszej SWZ i jej załącznikach. Energia elektryczna (jej sprzedaż) powinna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne – ustawa z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.
3.11. Zestawienie obiektów Zamawiającego, moc umowna i grupy taryfowe dla tych obiektów zawarto w załącznik Nr 5 do SWZ – Wykazie punktów poboru. Prognozowane zapotrzebowanie ogółem w poszczególnych grupach taryfowych zawarto w załącznikach i Formularzu Ofertowym stanowiącym załącznik do SWZ.
3.12. Ilość zamówienia jest wielkością szacunkową i nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń co do zakupionej faktycznie energii. Stąd Wykonawcy nie będzie przysługiwało odszkodowanie z tytułu ewentualnej różnicy w ilościach między przewidywaną z faktycznie zakupioną przez Zamawiającego energią.
3.13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, tj. dane niezbędne do dokonywania kalkulacji cen opisane zostały w załącznikach do wniosku.
3.14. Wymagania stawiane Wykonawcy:
1) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia;
2) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionymi przedstawicielami Wykonawcy;
4) Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia;
5) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.

Po zmianie:
3.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Suwałki w okresie 01.04.2023 r.– 31.03.2025 r. Warunkiem rozpoczęcia dostaw energii we wskazanym terminie jest skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy.
3.2. Planowane zużycie energii elektrycznej (MWh) w okresie 01.04.2024 r. – 31.03.2025 r. wynosi: 308 248,36 kWh obliczone na podstawie rocznego zużycia energii elektrycznej w okresie 01 stycznia 2023 – 31 grudzień 2023 roku (12 miesięcy) oraz na podstawie powykonawczego audytu energetycznego dotyczącego oświetlenia ulicznego. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zamówienia w zależności od faktycznego zużycia energii elektrycznej. Zakres zamówienia może zostać pomniejszony maksymalnie o 50 % planowanej ilości zużycia energii elektrycznej.
3.3. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy.
3.4. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych punktów poboru, przedstawione zostały w Wykazie punktów poborowych, stanowiącym Załącznik Nr 5 do SWZ.
3.5. W odniesieniu do wszystkich punktów poborowych Zamawiający (Odbiorca) posiada status odbiory, wobec czego przysługuje im uprawnienie do zakupu energii elektrycznej od wybranego przez siebie Sprzedawcy (art. 4j ust. 1 ustawy Prawo energetyczne).
3.6. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy.
3.7. Zamawiający informuje, że jest odbiorcą uprawnionym, zgodnie z art. 2 pkt 2 lit. d ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku oraz w 2024 roku (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 190).
3.8. Standardy jakościowe.
3.8.1. Przedmiotem zamówienia są dostawy energii elektrycznej o określonych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardach jakościowych.
3.8.2. Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane zostały w ustawie z dnia
10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne oraz w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. poz. 819 z późn. zm.). Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 2505 z późn. zm.).
3.9. Wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia:
3.9.1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do dostawy energii elektrycznej dla punktów poboru określonych w załączniku Nr 5 do SWZ.
3.9.2. Podane w załączniku Nr 5 do SWZ punkty poboru oraz przyjęte do umowy zużycie energii elektrycznej ma jedynie charakter orientacyjny, służący do obliczenia szacunkowej wartości zamówienia i porównania ofert. Nie stanowi ono zobowiązania dla Zamawiającego do zakupu energii elektrycznej w podanej ilości. Rozliczanie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży energii elektrycznej odbywać się będzie wg wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych;
3.9.3. Zamawiający posiada podpisaną umowę na sprzedaży energii elektrycznej nr 10/ZP/2023 z dnia 09.05.2023 r. z firmą ENTRADE Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, ul. Poznańska 86/88, 05-850 Jawczyce zawarta jest na czas określony do dnia 31.03.2024 r. na punkty poboru według załącznika na numeru od 1- 95,155,156,157. Umowa kompleksowa sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usługi dystrybucji Nr SW/UK/42/2023 zawarta w dniu 22.11.2023 roku z PGE Obrót S.A. zawarta jest na czas określony do dnia 31.03.2024 r.; według załącznika na punkty poboru od 96-154.
3.9.4. Usługi dystrybucyjne są świadczone na podstawie odrębnych umów zawieranych pomiędzy Zamawiającym (odbiorcami energii elektrycznej – zwanymi dalej Odbiorcami), a operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD). Sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będzie za pośrednictwem sieci
i dystrybucji należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego na warunkach określonych przepisami ustawy Prawo energetyczne - PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok;
3.9.5. Warunkiem rozpoczęcia dostaw we wskazanym terminie jest skuteczne przeprowadzenie zmiany sprzedawcy;
3.9.6. Wykonawca w oparciu o zawarte Pełnomocnictwo zobowiązany będzie do zgłoszenia w imieniu własnym i odbiorców umów sprzedaży energii elektrycznej właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3.9.7. Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp zostały określone w ustawie Prawo energetyczne oraz aktach wykonawczych i polskich normach;
3.9.8. W przypadku zmiany dotychczasowego podmiotu zaopatrującego Zamawiającego w energię elektryczną, Wykonawca zobowiązuje się do dopełnienia w imieniu Zamawiającego wszystkich formalności, jakie nakładają na Zamawiającego w tym zakresie przepisy oraz poniesienia w tym zakresie wszelkich ewentualnych kosztów z tym związanych. Wykonanie tego obowiązku nastąpi przed rozpoczęciem sprzedaży energii elektrycznej;
3.9.9. Fakturowanie za dostarczoną energię elektryczna odbywać się będzie na podstawie odczytów układów pomiarowo-rozliczeniowych. Okresy rozliczeniowe są tożsame z okresami rozliczeniowymi OSD. Okres rozliczeniowy dla taryfy C11, G11, B11 wynosi 1 miesiąc;
3.9.10. W załączniku Nr 5 do SWZ w kolumnie „Nabywca i „Odbiorca/Dane korespondencyjne do wysyłki faktur” wskazano nabywców faktur oraz adresy do przesyłania faktur. Ostateczne dane dotyczące wystawiania i dostarczania faktur zawarte zostaną w Istotnych postanowieniach umów stanowiących załącznik Nr 4 do SWZ;
3.9.11. W odniesieniu do wszystkich punktów poboru Zamawiający (odbiorcy) posiadają status odbiorcy, wobec czego przysługuje im uprawnienie do zakupu energii od wybranego przez siebie sprzedawcy art. 4j ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266);
3.9.12. Rozliczenia za pobraną energię elektryczną będą dokonywane dla poszczególnych odbiorców (wg danych korespondencyjnych);
3.9.13. Umowa sprzedaży energii elektrycznej wchodzi w życie z dniem wygaśnięcia umów sprzedaży z dotychczasowymi sprzedawcami, tak aby zagwarantowana była ciągłość dostaw energii elektrycznej;
3.9.14. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o którym mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym;
3.10. Wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze wszystkimi wymaganiami Zamawianego wskazanymi w niniejszej SWZ i jej załącznikach. Energia elektryczna (jej sprzedaż) powinna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne – ustawa z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.
3.11. Zestawienie obiektów Zamawiającego, moc umowna i grupy taryfowe dla tych obiektów zawarto w załącznik Nr 5 do SWZ – Wykazie punktów poboru. Prognozowane zapotrzebowanie ogółem w poszczególnych grupach taryfowych zawarto w załącznikach i Formularzu Ofertowym stanowiącym załącznik do SWZ.
3.12. Ilość zamówienia jest wielkością szacunkową i nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń co do zakupionej faktycznie energii. Stąd Wykonawcy nie będzie przysługiwało odszkodowanie z tytułu ewentualnej różnicy w ilościach między przewidywaną z faktycznie zakupioną przez Zamawiającego energią.
3.13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, tj. dane niezbędne do dokonywania kalkulacji cen opisane zostały w załącznikach do wniosku.
3.14. Wymagania stawiane Wykonawcy:
1) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia;
2) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionymi przedstawicielami Wykonawcy;
4) Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia;
5) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.