Ogłoszenie z dnia 2024-03-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00267937/01 - Wynik z dnia 2024-04-02
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa budynku świetlicy wiejskiej w Dębianach wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WODZISŁAW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010850
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Krakowska 6
1.5.2.) Miejscowość: Wodzisław
1.5.3.) Kod pocztowy: 28-330
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ugwodzislaw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodzislaw.biuletyn.net
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku świetlicy wiejskiej w Dębianach wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4b7e8c6a-e03f-11ee-a01e-f641a8763d5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00243506
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00071681/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa budynku świetlicy wiejskiej w Dębianach wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
2. Zamawiający informuje, że inwestycja jest współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, operacja typu „Inwestycje w obiekty pełniące funkcje kulturalne” w ramach poddziałania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4b7e8c6a-e03f-11ee-a01e-f641a8763d5f3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4b7e8c6a-e03f-11ee-a01e-f641a8763d5f
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia.
8. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia
za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za
pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i
udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk
„dodaj załącznik”).
9. W przypadku załączników, które są, zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu
udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
12. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
13. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa § 12 Regulamin Platformy e-Zamówienia, a mianowicie:
13.1. W celu prawidłowego korzystania z usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest:
1) Komputer PC:
a) parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HD,
b) zainstalowany jeden z poniższych systemów operacyjnych: MS Windows 7 lub nowszy, OSX/Mac OS 10.10, Ubuntu 14.04,
c) zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek: Chrome 66.0 lub nowsza, Firefox 59.0 lub nowszy, Safari 11.1 lub nowsza, Edge
14.0 i nowsze,
albo
2) Tablet/Telefon:
a) parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3,
b) przeglądarka Chrome 61 lub nowsza.
13.2. Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej
transmisji danych SSL, obsługi Java Script, oraz cookies;
13.3. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
1) specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
2) format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
3) oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do
sekundy.
8. Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w typie zewnętrznym
również jest możliwy, ale w tym przypadku, należy pamiętać, żeby powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza załączyć jako
załącznik w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
Dodatkowe informacje dla wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej, z uwagi na ograniczoną liczbę
znaków, znajdują się w rozdziale IX i XII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa budynku świetlicy wiejskiej w Dębianach wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego” na działce nr 90/1 obręb Strzeszkowice realizowana w ramach operacji pn. „Budowa świetlic wiejskich na terenie gminy Wodzisław”.
2. Zamawiający informuje, że inwestycja jest współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, operacja typu „Inwestycje w obiekty pełniące funkcje kulturalne” w ramach poddziałania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich”.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe zrealizowanie inwestycji, tj. budowę budynku świetlicy wraz z wewnętrznymi instalacjami: wod.-kan., c.o. z pompą ciepła, elektryczną z fotowoltaiką oraz z instalacjami zewnętrznymi: przyłączem wodociągowym, zewnętrznym odcinkiem kanalizacji sanitarnej z oczyszczalnią ścieków oraz zewnętrznym odcinkiem instalacji elektrycznej (WLZ).
4. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z:
1) dokumentacją projektową, stanowiącą załącznik nr 10 do SWZ:
a. Projekt budowlany pt. „Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z urządzeniami technicznymi zapewniającymi użytkowanie budynku na terenie części działki nr ewid. 90/1 w tym zewnętrznym odcinkiem instalacji elektrycznej (WLZ)” na którą Gmina Wodzisław posiada pozwolenie na budowę – nr 66/2023 z dnia 01.03.2023r.
b. Projekt budowlany na „Budowę oczyszczalni ścieków” na działce ewid. Nr 90/1 obręb ewid. Strzeszkowice. Na powyższe zamierzenie budowlane Gmina Wodzisław posiada skuteczne zgłoszenie.
c. Projekt budowlany na „Budowę przyłącza wodociągowego” na działce ewid. Nr 90/1 obręb ewid. Strzeszkowice.
d. Projekt techniczny pt. „Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z urządzeniami technicznymi zapewniającymi użytkowanie budynku na terenie części działki nr ewid. 90/1 w tym zewnętrznym odcinkiem instalacji elektrycznej (WLZ)”.
e. Projekt techniczny pt. „Budowa instalacji fotowoltaicznej”.
f. „Projektowana charakterystyka energetyczna budynku” wraz z „Oświadczeniem zapotrzebowania na energię cieplną budynku”.
2) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zwane STWiORB lub SST stanowiące załącznik nr 11 do SWZ.
3) Przedmiar robót pełniący funkcję pomocniczą, stanowiący załącznik nr 12 do SWZ:
a) przedmiar – Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z urządzeniami technicznymi zapewniającymi użytkowanie budynku na terenie części działki, w tym zewnętrzny odcinek instalacji elektrycznej (WLZ) - branża budowlana,
b) przedmiar – Instalacja wz, wc, wcyr. Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z urządzeniami technicznymi zapewniającymi użytkowanie budynku na terenie części działki, w tym zewnętrzny odcinek instalacji elektrycznej (WLZ) - branża budowlana,
c) przedmiar – Instalacja ks. Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z urządzeniami technicznymi zapewniającymi użytkowanie budynku na terenie części działki, w tym zewnętrzny odcinek instalacji elektrycznej (WLZ) - branża budowlana,
d) przedmiar – Instalacja wz - przyłącze. Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z urządzeniami technicznymi zapewniającymi użytkowanie budynku na terenie części działki, w tym zewnętrzny odcinek instalacji elektrycznej (WLZ) - branża budowlana,
e) przedmiar – Instalacja co. Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z urządzeniami technicznymi zapewniającymi użytkowanie budynku na terenie części działki, w tym zewnętrzny odcinek instalacji elektrycznej (WLZ) - branża budowlana,
f) przedmiar – Instalacja ks zewnętrzna. Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z urządzeniami technicznymi zapewniającymi użytkowanie budynku na terenie części działki, w tym zewnętrzny odcinek instalacji elektrycznej (WLZ) - branża budowlana,
g) przedmiar – Instalacja elektryczna i odgromowa,
h) przedmiar – Elektryczna instalacja fotowoltaiki o mocy 4 kWp,
i) przedmiar – PZT. Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z urządzeniami technicznymi zapewniającymi użytkowanie budynku na terenie części działki, w tym zewnętrzny odcinek instalacji elektrycznej (WLZ) - branża budowlana.
5. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z:
1) Opisem przedmiotu zamówienia,
2) Harmonogramem rzeczowo-finansowym,
3) Zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej,
4) Pozwoleniami, decyzjami, opiniami, uzgodnieniami niezbędnymi do zrealizowania umowy,
5) Zawartymi przez Zamawiającego, w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, umowami przyłączeniowymi z zarządcami sieci, niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia.
6) Obowiązującymi przepisami prawa budowlanego i przepisami prawa dotyczącymi wymagań technicznych.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres obowiązków Wykonawcy zostały określone w załącznikach do SWZ, w tym m.in. Projektowanych postanowieniach umowy (PPU), Dokumentacji projektowej oraz Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR). Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową wskazaną w ust. 4 pkt 1). Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji lub specyfikacji technicznej.
7. Przedmiot zamówienia obejmuje również:
1) przygotowanie placu budowy wraz z wytyczeniem geodezyjnym obiektów,
2) przygotowanie zaplecza technicznego budowy, wykonanie przyłączy oraz poniesienie kosztów opłat z tego tytułu,
3) zabezpieczenie budynków i terenów sąsiadujących z placem budowy w trakcie prowadzenia robót,
4) odtworzenie wszystkich naruszonych elementów zagospodarowania, np. chodniki, place, drogi, elementy budynków sąsiednich,
5) oznakowanie budowy,
6) obsługę geotechniczną, wykonanie odkrywek, ocena parametrów geotechnicznych i kontrola nośności gruntu przed właściwymi robotami ziemnymi,
7) opłaty za wymagane kontrole, przeglądy i pomiary (m.in. odbiór kominiarski, badanie wody, UDT),
8) zagospodarowanie terenu inwestycji,
9) wykonanie montażu wszystkich urządzeń oraz wyposażenia, o których mowa w dokumentacji projektowej; jako montaż należy rozumieć złożenie i podłączenie wszystkich mediów niezbędnych do ich działania zgodnie z przeznaczeniem,
10) opracowanie scenariusza pożarowego (jeżeli będzie wymagany),
11) sporządzenie i przedłożenie dokumentacji odbiorowej, w tym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej,
12) dokonanie zgłoszenia do PGE Dystrybucja S.A. odbioru końcowego robót oraz doprowadzenie do założenia licznika energii elektrycznej na złączu licznikowym (licznik dostosowany do instalacji fotowoltaicznej). Uwaga: Aktualnie Zamawiający ma podpisaną umowę o przyłączenie do sieci. Wykonawca zawiadomi pisemnie PGE Dystrybucja o terminie realizacji przyłącza,
13) uzyskanie, w imieniu Zamawiającego, pozwolenia na użytkowanie lub dokonanie skutecznego zawiadomienia o zakończeniu budowy oraz wszelkich niezbędnych opinii, właściwych instytucji, nie wnoszących sprzeciwu do użytkowania wybudowanego obiektu.
8. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z miejscem realizacji przedmiotu zamówienia tak by sporządzić ofertę i wykonać go zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, sztuką budowlaną, wiedzą techniczną oraz zawartą z Zamawiającym umową i uzgodnieniami z Zamawiającym dokonanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
9. Zamawiający wymaga od Wykonawcy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności obejmującej przedmiot zamówienia zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego w § 9 Projektowanych postanowień umowy (zał. Nr 1 do SWZ).
10. W ramach niniejszego zamówienia Zamawiający wymaga udzielenia następujących rodzajów gwarancji:
1) Gwarancja jakości i rękojmia za wady na wykonane roboty budowlane (materiały i robociznę). Wymagany minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi za wady wynosi 60 miesięcy. Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Wykonawca zobowiązany jest określić w ofercie ile miesięcy gwarancji i rękojmi udzieli na wykonane roboty budowlane (materiały i robociznę).
2) Gwarancja jakości i rękojmia za wady na zainstalowane urządzenia i dostarczone wyposażenie. Okres gwarancji na zainstalowane urządzenia i dostarczone wyposażenie wynosi 24 miesiące. Jeżeli gwarancja producenta jest dłuższa niż 24 miesiące to Zamawiającemu przysługuje prawo do skorzystania z uprawnień gwarancyjnych udzielonych przez producenta urządzeń lub wyposażenia.
11. Okres gwarancji i rękojmi za wady liczy się od dnia odbioru końcowego. W okresie gwarancji Wykonawca zapewni bezpłatny przegląd gwarancyjny obiektu obejmujący m.in. konserwację oraz serwis dostarczonych, zamontowanych lub zainstalowanych urządzeń, materiałów, produktów, wyrobów, systemów, instalacji i wyposażenia z częstotliwością wymaganą przez ich producentów dla zachowania gwarancji i bezusterkowej eksploatacji obiektu, jednak nie rzadziej niż jeden raz na rok. Koszty przeglądów gwarancyjnych, serwisu, konserwacji oraz koszty materiałów eksploatacyjnych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania zamontowanych urządzeń ponosi Wykonawca.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45500000-2 - Wynajem maszyn i urządzeń wraz z obsługą operatorską do prowadzenia robót z zakresu budownictwa oraz inżynierii wodnej i lądowej
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 17. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp – zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w wysokości nieprzekraczającej 20% wartości zamówienia podstawowego. Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie będą odpowiadały warunkom niniejszego postępowania określonym w projektowanych postanowieniach umowy oraz w SWZ. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych robót zostaną udzielone w przypadku konieczności zwiększenia zakresu inwestycji. Zamawiający może przeprowadzić postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki i gdy zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Zamawiający uwzględnił wartość zamówienia dodatkowego przy obliczaniu wartości niniejszego zamówienia publicznego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W ramach niniejszego zamówienia wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający dokona zgodnie z następującymi kryteriami oceny ofert:
kryterium oceny ofert będzie - najniższa cena i okres gwarancji i rękojmi za wady.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. Zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia niniejszy warunek jeżeli wykaże, że:
1.1) wykonał należycie, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane z których każda obejmowała budowę lub nadbudowę lub przebudowę lub rozbudowę lub odbudowę obiektu budowlanego (z wyłączeniem budowli i obiektów małej architektury) w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023r. poz. 682) o wartości robót co najmniej 400 000,00 zł brutto każda.
W przypadku składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże się doświadczeniem, o którym mowa powyżej.
Jeżeli w dokumentach Wykonawcy wartości będą podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy tę wartość na PLN wg średniego kursu NBP, na dzień którego określona wartość się odnosi (np. dzień zakończenia realizacji robót). Jeżeli na ten dzień nie był publikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed tym dniem.
1.2) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a) Kierownik budowy – osoba posiadająca:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych oraz
- doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji min. jednej inwestycji polegającej na budowie lub nadbudowie lub przebudowie lub rozbudowie lub odbudowie obiektu budowlanego (z wyłączeniem budowli i obiektów małej architektury) w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023r. poz. 682) – wartość inwestycji minimum 400 000,00 zł brutto.
b) Kierownik robót branży sanitarnej – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych,
c) Kierownik robót branży elektrycznej – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.
Zamawiający dopuszcza możliwość aby jedna osoba łączyła dowolnie funkcje w powyższych zakresach, jeżeli posiada stosowne uprawnienia.
W przypadku składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek jest spełniony, jeżeli wszyscy wykonawcy łącznie wykażą dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
• Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2023r, poz. 682 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu.
• Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 1.2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1117), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2021r., poz. 1646) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019r. poz. 1117).
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1) Oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych we wstępnym oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w Rozdz. XV SWZ (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie to składa każdy z Wykonawców;
2) Oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby o aktualności informacji zawartych we wstępnym oświadczeniu tego podmiotu, potwierdzającym brak podstaw wykluczenia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców, którzy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegają na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
3) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 8 do SWZ;
4) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 9 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
16. Do oferty należy dołączyć:1) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania - odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
2) Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 1) - pełnomocnictwo lub inny dokument (np. akt powołania na stanowisko prezesa zarządu, członka zarządu spółki lub, w przypadku spółek działających w systemie common law, członka rady dyrektorów spółki, a także umowa spółki cywilnej lub uchwała jej wspólników, wskazująca jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki) potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy;
3) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
4) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, jaki zakres świadczenia wynikający z umowy o zamówienie publiczne wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ) - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców;
6) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców; oświadczenia te winny potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
7) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ) - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców, którzy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegają na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby;
8) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców, którzy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegają na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
9) Wadium w postaci elektronicznej, jeżeli będzie złożone w formie gwarancji lub poręczenia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i obejmować musi okres związania ofertą.
3. Składając ofertę, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10 000,00 zł, słownie: dziesięć tysięcy złotych, groszy 00/100.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 94 8526 0001 0000 0130 2000 0006 z dopiskiem „Wadium – Znak sprawy: ZP.271.1.2.2024”.
6. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić na tyle wcześniej, żeby w momencie upływu terminu składania ofert wadium było zaksięgowane na rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego ww. rachunek.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o którym mowa w ust. 4 pkt b-d, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
8. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę: dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę wadium,
c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.
9. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postepowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w rozdz. XII. ust. 16 pkt. 5 SWZ oraz oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu o udzielenie zamówienia, o którym mowa w rozdz. XII. ust. 16 pkt. 6 SWZ składa wraz z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wraz z ofertą oświadczenie, z którego wynika, jaki zakres świadczenia wynikający z umowy o zamówienie publiczne wykonają poszczególni Wykonawcy.
3) Jeżeli oferta wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie najwyżej oceniona zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdz. XVII ust. 1 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa:
− w rozdz. XVII ust.1 pkt 1) SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
− w rozdz. XVII ust.1 pkt 3. i pkt 4. SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi/roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie opisanym w art. 455 ustawy Pzp oraz następujących istotnych warunków niniejszej umowy:1) termin wykonania umowy, gdy w trakcie realizacji inwestycji:
a) wystąpią nadzwyczajne i nietypowe warunki atmosferyczne uniemożliwiające Wykonawcy wykonanie robót, zgodnie z przyjętą technologią oraz sztuką budowlaną, powodujące przerwanie robót budowlanych na okres nie krótszy niż 5 dni roboczych, np. opady deszczu lub śniegu przez więcej niż 4 godziny dziennie w godz. 8.00-16.00, temperatura niższa niż minus 5 stopni Celsjusza mierzona o godzinie 07.00, z zastrzeżeniem, że opady śniegu i mróz w okresie zimowym (tj. od 22 XII do 21 III) nie będą traktowane jako nadzwyczajne i nietypowe warunki atmosferyczne. Fakt wystąpienia niesprzyjających warunków, dla możliwości zastosowania niniejszej przesłanki zmiany umowy, winien zostać udokumentowany wpisem do dziennika budowy potwierdzonym przez inspektora nadzoru,
b) roboty zostaną wstrzymane przez uprawniony organ z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
c) Zamawiający udzieli Wykonawcy zamówienia dodatkowego, istotnie wpływającego na termin realizacji niniejszej umowy,
d) wystąpi siła wyższa lub protesty społeczne uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy w terminie,
e) opóźni się przekazanie przez Zamawiającego terenu budowy, dokumentacji budowy lub projektów zamiennych w stosunku do zapisów umownych,
f) opóźni się dokonywanie uzgodnień przez organy administracyjne w stosunku do powszechnie obowiązujących przepisów prawa, zawinionych tylko przez ten organ,
g) nastąpi, niezawinione przez Wykonawcę, opóźnienie odbioru instalacji elektrycznej przez PGE Dystrybucja lub montażu licznika energii elektrycznej na złączu licznikowym,
h) wystąpią nieprzewidywalne warunki geologiczne, archeologiczne lub nowe (w szczególności niewypały lub niewybuchy),
i) powstanie potrzeba przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz warunkujących wykonanie niniejszej umowy a skutkujących skróceniem okresu robót o więcej niż 7 dni, których nie można było przewidzieć w momencie zawierania niniejszej umowy.
Zmiany te będą dopuszczalne wyłącznie w takim zakresie, w jakim ukończenie zamówienia jest lub przewiduje się że będzie opóźnione na skutek tych działań. Załącznikiem do aneksu podpisanego w związku z zaistnieniem którejkolwiek z powyższych sytuacji jest zaktualizowany harmonogram rzeczowo-finansowy (zał. nr 4).
2) wysokość wynagrodzenia, gdy w trakcie realizacji zamówienia:
a) nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku od towarów i usług,
W przypadku, gdy w trakcie obowiązywania umowy wystąpi powyższa zmiana, Wykonawcy przysługuje uprawnienie do złożenia wniosku o zmianę wynagrodzenia w zakresie bezpośrednio związanym ze zmianą na zasadach określonych w ust. 4-6 niniejszego paragrafu. Uprawnienie to uzależnione jest od wykazania, że zmiany te mają wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
b) nastąpi zmiana ceny materiałów lub kosztów związanych bezpośrednio z realizacją zamówienia – warunki waloryzacji zostały opisane w § 16 Klauzula waloryzacyjna.
Załącznikiem do aneksu podpisanego w związku z zaistnieniem którejkolwiek z powyższych sytuacji jest zaktualizowany harmonogram rzeczowo-finansowy (zał. nr 4).
3) inne warunki umowy, gdy w trakcie realizacji inwestycji:
a)Wykonawca wystąpi o zmianę Kierownika budowy lub kierownika robót ,
b)Wykonawca wprowadzi na budowę podwykonawców w zakresie nie zgłoszonym w złożonej ofercie,
c)nastąpi zmiana lub rezygnacja z podwykonawców, na których zasoby wykonawca powoływał się w złożonej ofercie,
d)wystąpi konieczność wprowadzenia innych zmian, które są konieczne do wprowadzenia, a nie dało się ich przewidzieć w chwili zawarcia umowy oraz są korzystne dla Zamawiającego.
Uwaga!
Ze względu na ograniczoną liczbę znaków Zamawiający informuje, że szczegółowe warunki wprowadzenia zmian znajdują się w załączniku nr 1 do SWZ - Projektowane Postanowienia Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-28 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4b7e8c6a-e03f-11ee-a01e-f641a8763d5f
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-28 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-04-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
6. Z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023r. poz. 129) wyklucza się Wykonawcę:1) wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593, 655, 835, 2180 i 2185) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106 oraz z 2022 r. poz. 1488) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy.
7. 1) Wykluczenie, o którym mowa w ust. 6 następuje na okres trwania ww. okoliczności.
2) W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w ust. 6, Zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy.
3) Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu, na podstawie ust. 6, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- Remont łazienek w Domu Zdrojowym w Szczawnie Zdrój, ul. Kolejowa 14.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.