Ogłoszenie z dnia 2024-03-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00017295/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-01-08
- 2024/BZP 00055883/01 - Modyfikacja z dnia 2024-01-22
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa drogi nr 100019Z w m. Strzeżenice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BĘDZINO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920529
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 19
1.5.2.) Miejscowość: Będzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-037
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.7.) Numer telefonu: 943162530
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@bedzino.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.bedzino.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/bedzino1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi nr 100019Z w m. Strzeżenice2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-18908fa0-ae14-11ee-a06e-7a3efa199397
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00244378
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00017295
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 100019Z w m. Strzeżenice o długości ok. 2610 mb.
Zakres opracowania obejmuje, w szczególności, następujące prace:
• rozbiórka istn. nawierzchni (zabezpieczenie bruku kamiennego do ponownego wbudowania);
• wycinka drzew wzdłuż drogi;
• zabezpieczenie istn. drzew na okres prowadzonych robót;
• korekta geometrii drogi;
• wykonanie frezowania profilującego na części istn. jezdni;
• wykonanie wykopów pod projektowane konstrukcje
• remont przepustów pod zjazdami;
• udrożnienie, czyszczenie rowów;
• wykonanie nasypów;
• wykonanie warstw konstrukcyjnych i wierzchnich drogi, zjazdów, chodnika, przejść wyniesionych;
• wykonanie poboczy, oraz terenów zielonych w obrębie przedmiotowej drogi;
• wymiana, oraz regulacja wysokościowa elementów sieci;
• wykonanie oświetlenia ulicznego;
• wykonanie elementów zawartych w proj. SOR.
Szczegółowy zakres robót oraz szczegółowe warunki realizacji robót składających się na przedmiot zamówienia opisuje Dokumentacja Projektowa, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót stanowiące załącznik do SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.W trakcie procedowania postępowania, przed dokonaniem wyboru najkorzystniejszej oferty, do Urzędu Gminy Będzino wpłynęło pismo z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego Wydział Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Biuro Projektów, informujące o trwających w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi pracach nad włączeniem samorządów województwa w proces wdrażania inwestycji B3.1.1. KPO (zwiększenie dostępności do infrastruktury wodnokanalizacyjnej) oraz B3.3.1. KPO ( zwiększenie potencjału zrównoważonej gospodarki wodnej na obszarach wiejskich). W treści przedmiotowego pisma wezwano Gminę Będzino do przeanalizowania potrzeb Gminy w zakresie w/w inwestycji i pilne wstępne zadeklarowanie się .W odpowiedzi na wezwanie Urzędu Marszałkowskiego, w dniu 27.02.2024 r. Gmina Będzino złożyła deklarację w zakresie wsparcia na trzy zadania, z czego pierwsze objęłoby budowę sieci kanalizacji sanitarnej w m. Strzeżenice. W związku z prowadzonym postępowaniem na budowę drogi gminnej w Strzeżenicach, Zamawiający ustalił, że wybudowanie sieci kanalizacji sanitarnej w Strzeżenicach wiązać się będzie z koniecznością rozkopania jezdni drogi gminnej nr 100019Z. Z uwagi na powyższe okoliczności, Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania na Przebudowę drogi nr 100019Z w m. Strzeżenice, argumentując to tym, że bez unieważnienia przedmiotowego postępowania niemożliwe będzie skorzystanie z możliwości wybudowania sieci kanalizacji sanitarnej w Strzeżenicach na warunkach określonych przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Wybudowanie sieci kanalizacji sanitarnej nie mogłoby zostać przeprowadzone poza terenem obejmującym drogę gminną, w związku z czym przystąpienie do realizacji zamówienie dot. budowy drogi w Strzeżenicach przed rozpoczęciem inwestycji w zakresie wybudowania na tym terenie kanalizacji sanitarnej byłoby niecelowe, a przede wszystkim niegospodarne, bowiem wiązałoby się z koniecznością rozebrania nowo wybudowanej drogi w celu podciągnięcia pod jej nawierzchnią systemu kanalizacyjnego. Inwestycja związana z budową sieci kanalizacji musiałaby zostać przeprowadzona najpóźniej do miesiąca października 2025r., podczas gdy przewidywany w w/w postępowaniu na przebudowę drogi czas wykonania zadania obejmowałby 450 dni od daty podpisania umowy. Biorąc pod uwagę powyższe, prawidłowa z technicznego punktu widzenia jak i też ze względu na interes społeczny kolejność przeprowadzenia w/w inwestycji uniemożliwiałaby rozpoczęcie budowy drogi przed rozpoczęciem budowy sieci kanalizacyjnej. W interesie publicznym Gminy Będzino leży to, aby jaka najbardziej racjonalnie i efektywnie móc pogodzić planowaną rozbudowę drogi gminnej w Strzeżenicach z możliwością budowy w tożsamym miejscu sieci kanalizacji sanitarnej. W wyżej opisanej sytuacji nastąpiły przesłanki do unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 5 ustawy Pzp, tj. a) zmiana okoliczności o istotnym charakterze, b) brak możliwości wcześniejszego przewidzenia wystąpienia okoliczności oraz c) zmiana powodująca, że prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym. W oparciu o w/w nową istotną okoliczność, decyzja Zamawiającego o dalszym kontynuowaniu postępowania w zakresie przebudowy drogi gminnej byłoby niecelowa, sprzeczna z interesem społecznym, a przede wszystkim wiązałaby się z niezasadnym wydatkowaniem środków publicznych, przy czym planowany efekt służący realizacji celu publicznego danej inwestycji i tak nie zostałby osiągnięty.SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa składnicy drewna nr 1 w leśnictwie Gaj
- Wykonanie remontu cząstkowego dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej i tłuczniowej na terenie gminy Zielonki w latach 2025, 2026, 2027
- Przebudowa otwartego zbiornika retencyjnego, zlokalizowanego na działce ewid. nr 173/4 w Złotym Stoku, w tym zwiększenie pojemności zbiornika wodnego" - w formule ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ
- Przygotowanie trenu leśnego pod inwestycję drogową - Rozbudowa i przebudowa drogi wojewódzkiej nr 221 na odcinku Gdańsk - m. Nowa Karczma
- Budowa drogi łączącej ul. Na Lotnisko z planowanym Centrum Szkolenia załóg Ryanair
- Budowa parkingu przy ul. Zdrowej 13
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.