Ogłoszenie z dnia 2021-10-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00190142/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-09-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i gminy Rawicz
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RAWICZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050729
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 21
1.5.2.) Miejscowość: Rawicz
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-900
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 65-616 49 80
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@rawicz.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.rawicz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/5119941.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i gminy Rawicz2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9df74fb3-1481-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00245049
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001375/17/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Zimowe utrzymanie dróg – sezon 2021 – 2022
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZPiF.2710.20.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych, ulic, placów, parkingów oraz przystanków autobusowych polegających m. in. na odśnieżaniu, zwalczaniu gołoledzi
i śliskości zimowej, usuwaniu błota pośniegowego w sezonie zimowym 2021/2022, w okresie
od 01 listopada 2021 roku do 31 marca 2022 roku.
2. Do rozpoczęcia pierwszego świadczenia usług Wykonawca przystąpi po wyraźnym wcześniejszym poleceniu Zamawiającego.
3. Usługi odśnieżania oraz usuwania gołoledzi i śliskości zimowej na drogach gminnych i wewnętrznych (stanowiących własność gminy), będą świadczone według przyjętych na terenie gminy standardów zimowego utrzymania. Na terenie Gminy Rawicz będzie obowiązywał I, II i III standard utrzymania dróg gminnych
i wewnętrznych na sezon zimowy 2021/2022. Szczegółowy opis standardów określa załącznik nr 10 do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.
4. Zimowym utrzymaniem objęte będą drogi gminne i wewnętrzne na terenie Gminy Rawicz o łącznej długości
ok. 144 km oraz w razie konieczności inne drogi i tereny wskazane przez Zamawiającego. Wykaz ulic
z podziałem na standardy zawarto w załączniku nr 9a – 9d do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.
5. Zakres prac przewidzianych do wykonania w ramach zimowego utrzymania dróg obejmuje:
a) przygotowanie materiału uszorstniającego – zakup odpowiednich ilości soli i piasku oraz wykonanie wszelkich prac związanych z ich przygotowaniem oraz przechowywaniem,
b) mechaniczne odśnieżanie drogi (śr. szer.~6m),
c) zwalczanie gołoledzi i śliskości zimowej drogi (śr. szer.~6m),
d) mechaniczne odśnieżanie z posypywaniem drogi (śr. szer.~6m) pługopiaskarką,
e) ręczne odśnieżanie, usuwanie śliskości zimowej,
f) usuwanie błota pośniegowego,
g) wywóz śniegu (w razie potrzeby po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym).
6. Wykonawca będzie świadczył usługę w przypadkach występowania niekorzystnych zjawisk atmosferycznych – opadów śniegu, występowania śliskości, czyli występowania zjawisk pogodowych kwalifikujących użycie sprzętu do odśnieżania, zwalczania śliskości bez wezwania Zamawiającego (ale z powiadomieniem Zamawiającego) dla standardu I lub po uzgodnieniu takiej potrzeby Wykonawcy z Zamawiającym dla standardu II i III.
7. Do zwalczania śliskości oraz mechanicznego odśnieżania Wykonawca jest zobowiązany do zastosowania mieszanki uszorstniającej:
a) w stosunku 1:1 (sól:piasek) dla dróg objętych zimowym utrzymaniem w standardzie I,
b) w stosunku 1:2 (sól:piasek) dla dróg objętych zimowym utrzymaniem w standardzie II i III.
8. W uzasadnionych przypadkach, po uzgodnieniu z Zamawiającym, Wykonawca na wybranych odcinkach dróg
i ulic, może użyć innej mieszanki, o której mowa w pkt 7.
9. Wykonawca jest zobowiązany w dniu w którym ze względu na warunki pogodowe przystąpi do prac związanych z Akcją Zima do telefonicznego zgłaszania zakresu wykonanych i planowanych prac w tym dniu, pracownikowi Urzędu wskazanemu w umowie.
10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji ze świadczenia usług w ramach zimowego utrzymania dróg na niektórych ulicach – drogach w przypadku wystąpienia okoliczności uzasadniających podjęcie takiej decyzji. O takiej decyzji Wykonawca zostanie poinformowany przez Zamawiającego.
11. Wywóz śniegu następował będzie na polecenie Zamawiającego w miejsca uzgodnione.
12. Wykonawca świadczy usługę przy pomocy prawidłowo oznakowanego własnego sprzętu i przy użyciu własnych materiałów do likwidacji śliskości na drogach.
13. Podczas prowadzenia prac zwalczania śliskości lub odśnieżania, Zamawiający ma prawo zażądać od Wykonawcy użycia jednocześnie całego sprzętu wskazanego w ofercie przez Wykonawcę, którym dysponuje Wykonawca.
14. Zaleca się, aby Wykonawca zapoznał się z terenem objętym zamówieniem oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny prac.
15. Wykonawca w ramach prowadzonej Akcji Zima doprowadzi drogi do stanu przejezdności i zabezpieczy je przed śliskością – zgodnie ze standardami zimowego utrzymania dróg gminnych i wewnętrznych na sezon zimowy 2021/2022. Prace związane z zimowym utrzymaniem dróg wykonywane będą w dniach, w których wymagają tego warunki atmosferyczne (opady śniegu, mróz). Na dzień przed prognozowanym atakiem zimy, Wykonawca powinien pozostawać w pełnej gotowości do działania.
16. W przypadku bezśnieżnej zimy, Wykonawca zobowiązuje się do pozostania w stanie pełnej gotowości. Zamawiający w każdej chwili, jeżeli uzna dalszą akcję odśnieżania za zbędną, może zatrzymać pracę sprzętu
i wezwać Wykonawcę do zaprzestania akcji.
17. Wynagrodzenie płatne będzie przez Zamawiającego po zakończeniu każdego miesiąca, na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego protokołu odbioru. Protokół odbioru ma być sporządzony w formie ZESTAWIENIA MIESIĘCZNEGO opracowanego w oparciu o karty drogowe pracy sprzętu oraz wykaz osób biorących udział w zimowym utrzymaniu ulic.
Wyjątkiem jest płatność za miesiąc grudzień 2021 roku – co Zamawiający szczegółowo opisał w §2 ust. 14 projektu umowy (załącznik nr 8).
18. Przekazywane Zamawiającemu do 10 dnia następnego dnia miesiąca (za wyjątkiem miesiąca drudnia – do 23 grudnia) ZESTAWIENIE MIESIĘCZNE powinno zawierać: zestawienie warunków atmosferycznych, szczegółowe zestawienie ulic, zakres wykonanych prac w danym dniu oraz rzeczywiste godziny pracy.
19. Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy jest zobowiązany do zapewnienia w pełnej gotowości sprzętu oraz ludzi potrzebnych do realizacji zamówienia, jak również do zapewnienia odpowiednich ilości soli
i piasku, który wystarczy na prowadzenia Akcji Zima w ciągu całego sezonu zimowego.
20. Wykonawca ma obowiązek utrzymania kontaktu z Zamawiającym (np. telefonicznego czy mailowego) 24 godziny na dobę, jak również jest zobowiązany do prowadzenia na bieżąco dziennika stanu pogody, kart drogowych pracy sprzętu oraz wykazu osób biorących udział w zimowym utrzymaniu ulic, celem ich udostępniania w razie kontroli przedstawicielowi ze strony Zamawiającego.
21. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do podjęcia stosownych działań na wybranych odcinkach w każdym momencie trwania umowy.
22. W przypadku wystąpienia bardzo trudnych warunków atmosferycznych oraz zagrożenia niemożliwości dotrzymania przez Wykonawcę odstępstw czasowych, o których mowa w załączniku nr 10, Zamawiający ma prawo włączyć inne podmioty do zwalczania zimowych warunków atmosferycznych na wybranych drogach.
W powyższym przypadku Wykonawca nie otrzyma wynagrodzenia za zimowe utrzymanie dróg, na odcinkach, na których bezpośrednio nie prowadził działań.
23. Wykonawca przy realizacji usług zobowiązany będzie do:
1) ponoszenia kosztów szkód wynikłych w czasie wykonywania usług jak również odpowiedzialność za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny,
2) uporządkowania terenu po wykonaniu usługi,
3) stosowania obowiązujących w tym zakresie przepisów w szczególności:
a) ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1376),
b) ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 888),
c) Uchwały nr XXVI/266/16 Rady Miejskiej Gminy Rawicz z dnia 11 lipca 2016 r. w sprawie uchwalenia regulaminu o utrzymaniu czystości i porządku na terenie Gminy Rawicz (ze zmianami).
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 350000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 350000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SKM DRÓG SP. Z O. O ,
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6991965315
7.3.3) Ulica: Słupia Kapitulna 147A
7.3.4) Miejscowość: Słupia Kapitulna 147A, Rawicz
7.3.5) Kod pocztowy: 63-900
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-22
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 350000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2022-03-31INNE PRZETARGI Z RAWICZA
- Produkcja i dostawa tablic rejestracyjnych do Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Rawiczu w latach 2025 - 2026.
- Zakup i dostawa sprzętu jednorazowego użytku
- "Roboty stanowiące bieżącą konserwację i naprawę pięciu łazienek w budynku "Nowy Blok" w Domu Pomocy Społecznej w Osieku"
- Wykonanie przyłącza kanalizacji sanitarnej z przewodem tłocznym i pompownią oraz doprowadzenie istniejącej kanalizacji do pompowni ścieków.
- Budowa zespołu dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu w Dąbiu woj. wielkopolskie
więcej: przetargi w Rawiczu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- F-261.6.2024 Kompleksowe sprzątanie pomieszczeń biurowych w Sądzie Rejonowym w Grójcu oraz sprzątanie terenu zewnętrznego wokół budynku wraz z pielęgnacją zieleni
- Usługa utrzymania czystości w budynkach oraz sprzątanie posesji w obiektach Sądu Rejonowego w Wieluniu, zlokalizowanych w Wieluniu i w Pajęcznie.
- ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG W SEZONIE 2024/2025 NA TERENIE GMINY DOBRA - REJON SKRZYDLNA
- Świadczenie usługi odśnieżania obiektów MOSiR "Bystrzyca" w Lublinie Sp. z o.o.,
- Sprzątanie pomieszczeń w budynku oraz terenu zewnętrznego przynależnego do budynku Sądu Rejonowego w Iławie
- Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Polska Cerekiew w sezonie zimowym 2024/2025
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.