eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SerockModernizacja placu zabaw na osiedlu Nowy ¦wiat w Serocku



Og³oszenie z dnia 2024-03-14


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja placu zabaw na osiedlu Nowy ¦wiat w Serocku

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Miasto i Gmina Serock

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015570119

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Rynek 21

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Serock

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-140

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: r.piekarzewski@serock.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.serock.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja placu zabaw na osiedlu Nowy ¦wiat w Serocku

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-88b33bce-e207-11ee-a01e-f641a8763d5f

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00245614

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-03-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00012756/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.12 Modernizacja infrastruktury sportowo-rekreacyjnej na terenie Miasta i Gminy Serock

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://serock.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://serock.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zgodnie z tre¶ci± Rozdzia³u III pkt 1 SWZ

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1) Administratorem danych osobowych (dalej: „Administrator”) jest Burmistrz Miasta i Gminy Serock z siedzib± w Serocku, ul. Rynek 21, 05-140 Serock;
2) W sprawach zwi±zanych z Pani/Pana danymi proszê kontaktowaæ siê z Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pisemny za pomoc± poczty tradycyjnej na adres wskazany powy¿ej b±d¼ e-mail: piotr.glen@wiknet.net.pl.
3) Dane osobowe zawarte w ofertach s± przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze oraz nastêpuj±ce przepisy prawa: ustawa z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych (Dz.U. z 2023r. poz. 1605 ze zm.), rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz.U. 2020 poz. 2415), ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U. 2020 poz. 164 ze zm.).
4) Celem przetwarzania danych osobowych jest prowadzenie w imieniu w³asnym postêpowañ o udzielenie zamówieñ publicznych.
Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby ww. postêpowañ mie¶ci siê w zakresie obowi±zków ustawowych Zamawiaj±cego w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy PZP. Przetwarzanie tych danych jest niezbêdne, aby Zamawiaj±cy móg³ prawid³owo wype³niaæ na³o¿one na niego obowi±zki.
Pozosta³e informacje dotycz±ce RODO zawarte s± w rozdziale I pkt 17 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PRI.271.2.8.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest modernizacja placu zabaw na terenie dzia³ki nr ew. 19/13 obr. 12 Serock-Miasto, gmina Serock, powiat legionowski, woj. mazowieckie. Realizacja polegaæ bêdzie na wykonaniu nowej nawierzchni wylewanej z granulatów SBR i EPDM oraz wymianie trzech urz±dzeñ zabawowych i piaskownicy.
2) Szczegó³owo przedmiot zamówienia obejmuje:
a) demonta¿e wraz z rozbiórkami i utylizacj±:
- rozebranie nawierzchni bezpiecznej placu zabaw z p³yt gumowych SBR gr. 5cm;
- demonta¿ urz±dzeñ zabawowych – hu¶tawka wahad³owa podwójna – 1 szt., hu¶tawka wagowa – 1 szt., bujak sprê¿ynowy – 1 szt. wraz z betonowymi stopami;
- rozbiórka betonowej konstrukcji piaskownicy wraz z elementami drewnianymi oraz usuniêcie piasku;
b) dostawa i monta¿ urz±dzeñ placu zabaw dla dzieci:
- hu¶tawka wahad³owa metalowa podwójna – elementy konstrukcyjne wykonane ze stali wêglowej ocynkowanej i malowanej proszkowo; zawieszenie hu¶tawek ze stali nierdzewnej; siedziska 2 typy – p³askie gumowe i siedzisko koszyk dla najm³odszych dzieci; kolorystyka do potwierdzenia z Zamawiaj±cym; wymiary (d³. x szer. x h) 385x185x244cm - 1 komplet (1szt.);
- hu¶tawka wagowa metalowa ¿abka – elementy konstrukcyjne wykonane ze stali wêglowej ocynkowanej i malowanej proszkowo; kolorystyka do potwierdzenia z Zamawiaj±cym; wym. (d³. x szer. x h) 160x50x85cm - 1 komplet (1szt.);
- jednoosobowy sprê¿ynowiec Dino 2 – elementy konstrukcyjne wykonane ze stali wêglowej ocynkowanej i malowanej proszkowo; siedziska wykonane z p³yt HDPE odpornych na dzia³anie czynników atmosferycznych; kolorystyka do potwierdzenia z Zamawiaj±cym; wym. (d³. x szer. x h)300x38x80cm - 1szt.;
- piaskownica - konstrukcja wykonana ze stali nierdzewnej ¶cianki
z materia³u HDPE; kolorystyka do potwierdzenia z Zamawiaj±cym; wym. 300x400cm wraz z wype³nieniem piaskiem - 1szt.;
c) wykonanie nawierzchni bezpiecznej poliuretanowej mrozoodpornej, wodoprzepuszczalnej, antypo¶lizgowej - u³o¿enie nawierzchni EPDM gr. 1cm na podk³adzie z SBR gr. 4cm (warstwa) na ca³ej powierzchni placu zabaw. Uwaga: Przed u³o¿eniem nawierzchni nale¿y sprawdziæ stan podbudowy tak by by³a zgodna z zaleceniami producenta. Materia³ pod³o¿a powinien byæ dobrze zagêszczony i zapewniaæ mo¿liwo¶æ odprowadzania wody (zaleca siê wyrównanie pod³o¿a przy u¿yciu materia³u dostarczonego przez wykonawcê). Warstwa EPDM w kolorze czerwonym. Nawierzchnia bezpieczna musi spe³niaæ normê PN-EN 1177:2009.
d) dodatkowe prace w obszarze placu zabaw: mycie ci¶nieniowe chodnika wraz z impregnacj±.
e) ogrodzenie i doj¶cie do placu zabaw: w celu umo¿liwienia wjazdu na teren placu zabaw nale¿y wykonaæ demonta¿ kostki na fragmencie przy wje¼dzie oraz zdemontowaæ przês³o ogrodzenia, które to elementy po zakoñczeniu prac nale¿y odtworzyæ do stanu pierwotnego.
f) uporz±dkowanie terenu w rejonie prowadzonych robót.
3) Stan istniej±cy: Teren placu zabaw znajduje siê pomiêdzy budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi z wej¶ciem od strony pó³nocnej, wydzielony od czê¶ci jezdnej i parkingów ogrodzeniem stalowym i furtk± wys. 120cm. Od strony zachodniej plac zabaw oddzielony od s±siednich dzia³ek niskim murkiem z ceg³y klinkierowej i zieleni± urz±dzon±. Przedmiotowa dzia³ka to teren zagospodarowany urz±dzeniami zabawowymi dla dzieci. Teren placu zabaw wy³o¿ony nawierzchni± bezpieczn± z gumowych p³yt po³±czonych ze sob± za pomoc± ko³ków systemowych, wokó³ placu chodnik z kostki betonowej. Na placu znajduj± siê te¿ elementy ma³ej architektury (³awki, kosze na ¶mieci). Dostêp na dzia³kê od drogi powiatowej ul. Nasielskiej poprzez drogê wewnêtrzn± (osiedlow±) i parking dla mieszkañców. Przedmiotowa dzia³ka stanowi w³asno¶æ Gminy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45112723-9 - Roboty w zakresie kszta³towania placów zabaw

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni

37535200-9 - Wyposa¿enie placów zabaw

37535000-7 - Karuzele, hu¶tawki, wyposa¿enie strzelnic i parków zabaw

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyj±tkiem dróg

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45112710-5 - Roboty w zakresie kszta³towania terenów zielonych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami rozdzia³ III pkt 5 SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jako¶ci na ca³y zakres zamówienia

4.3.6.) Waga: 30,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1) ZDOLNO¦CI DO WYSTÊPOWANIA W OBROCIE GOSPODARCZYM:
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nianie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny.
2) UPRAWNIEÑ DO PROWADZENIA OKRE¦LONEJ DZIA£ALNO¦CI GOSPODARCZEJ LUB ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z ODRÊBNYCH PRZEPISÓW:
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nianie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny.
3) SYTUACJI EKONOMICZNEJ LUB FINANSOWEJ:
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nianie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny.
4) ZDOLNO¦CI TECHNICZNEJ LUB ZAWODOWEJ:
a) do¶wiadczenie wykonawcy:
Warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ co najmniej:
- 2 roboty budowlane polegaj±ce na wykonaniu nawierzchni bezpiecznej poliuretanowej o powierzchni min. 200m2 w ramach ka¿dej z robót.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) o¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021r. poz. 275 ze zm.), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej;
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:
- Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
- Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem.
- Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, spo¶ród których tylko jeden spe³nia warunek dotycz±cy uprawnieñ, s± zobowi±zani do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy s± zobowi±zani do³±czyæ do oferty.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z projektem umowy stanowi±cym za³±cznik nr 6 do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-03-29 11:30

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma zakupowa: https://serock.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-29 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-04-27

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1) Wykonawca udzieli Zamawiaj±cemu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia i wbudowane materia³y oraz zamontowane urz±dzenia przez wskazany przez siebie okres, stanowi±cy kryterium oceny ofert. Okres gwarancji liczony bêdzie od dnia dokonania odbioru koñcowego.
2) Zamawiaj±cy przewidzia³ wynagrodzenie rycza³towe w rozumieniu art. 632 Kodeks cywilny. Zaleca siê, aby Wykonawca dokona³ wizji lokalnej terenu objêtego przedmiotem zamówienia oraz zapozna³ siê z udostêpnion± dokumentacj± projektow±, a tak¿e zdoby³ na swoj± odpowiedzialno¶æ i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mog± byæ konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia.
3) Zamawiaj±cy nie przewiduje p³atno¶ci czê¶ciowych.
4) Zamawiaj±cy okre¶la wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych czynno¶ci zwi±zane robotami przygotowawczymi, rozbiórkowymi, ziemnymi, wykonaniem nawierzchni bezpiecznej oraz pracami porz±dkowymi.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.