Ogłoszenie z dnia 2023-06-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa Asysty technicznej dla systemów teleinformatycznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Ministerstwo Rozwoju i Technologii
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 369267361
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Trzech Krzyży 3/5
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-507
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mrit.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa Asysty technicznej dla systemów teleinformatycznych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f114502a-005e-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00246162
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
W związku z przedłużającym się rozstrzygnięciem postępowania nr BDG-V.2610.43.2022.PC wybrano wykonawcę na okres przejściowy w trybie zamówienia z wolnej ręki.
W dniu 31 maja 2023 r. upływa okres realizacji umowy, której przedmiotem jest usługa Asysty Technicznej dla systemów teleinformatycznych obejmująca usługi modyfikacji i rozwoju oraz usługi utrzymania i serwisu. W związku z powyższym Zamawiający podjął niezwłoczne działania w celu zapewnienia dalszego funkcjonowania systemu CEIDG, przeprowadzając postępowanie i zawierając umowę nr II/23/P/15095/4300/23/DGC. Z uwagi na zadania będące we właściwości Departamentu Gospodarki Cyfrowej niewskazane jest doprowadzenie do sytuacji, w której system teleinformatyczny CEIDG oraz jego poszczególne komponenty pozostaną bez możliwości utrzymania i rozwoju. Dotychczasowy wykonawca dysponuje odpowiednią wiedzą oraz doświadczeniem, ponieważ zajmuje się utrzymaniem i rozwojem przedmiotowych usług od kwietnia 2021 roku.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BDG-V.2610.9.2023.PC
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa Asysty technicznej dla systemów teleinformatycznych
4.5.3.) Główny kod CPV: 72260000-5 - Usługi w zakresie oprogramowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 159777,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 159777,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 159777,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Trimtab Arteria Management sp. z o.o. s.k
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5222693182
7.3.3) Ulica: ul. Stawki 2a
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 00-193
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Usługi Utrzymania i Serwisu, Polcom S.A.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-31
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 159777,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
W związku z przedłużającym się rozstrzygnięciem postępowania nr BDG-V.2610.43.2022.PC wybrano wykonawcę na okres przejściowy w trybie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 214 ust 1 pkt 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
W dniu 31 maja 2023 r. upływa okres realizacji umowy nr II/23/P/15095/4300/23/DGC której przedmiotem jest usługa Asysty Technicznej dla systemów teleinformatycznych obejmująca usługi modyfikacji i rozwoju oraz usługi utrzymania i serwisu. Umowa ta zapewnia możliwość utrzymania sprawnego funkcjonowania systemu teleinformatycznego CEIDG, którego utrzymanie i rozwój do końca marca br. było realizowane poprzez umowę nr II/143/P/15095/430/21/DGC, która była realizowana w okresie od 1 kwietnia 2021 r. do 31 marca 2023 r. W związku z koniecznością kontynuacji prac utrzymaniowych i rozwojowych związanych z ww. systemem, Zamawiający przygotował i przeprowadził postępowanie nr BDG-V.2610.43.2022.PC. W dniu 31.03.2023 r. nastąpiło ogłoszenie wyniku postępowania, zgodnie z którym wybrany został wykonawca na kolejne 24 miesiące. Niemniej jednak umowa z wybranym podmiotem nie mogła zostać zawarta, z uwagi na fakt, iż jeden z wykonawców odwołał się od dokonanego wyboru wykonawcy do Krajowej Izby Odwoławczej. W związku z powyższym Zamawiający podjął niezwłoczne działania w celu zapewnienia dalszego funkcjonowania systemu CEIDG, przeprowadzając postępowanie i zawierając umowę nr II/23/P/15095/4300/23/DGC, która zapewnia utrzymanie systemu CEIDG od 1 kwietnia do 31 maja br. Zawierając ww. umowę Zamawiający miał przekonanie, że czas 2 miesięcy będzie wystarczający do rozstrzygnięcia postępowania nr BDG-V.2610.43.2022.PC przed KIO, i zawarcia długotrwałej umowy na usługi asysty technicznej dla systemów teleinformatycznych. Z uwagi na zadania będące we właściwości Departamentu Gospodarki Cyfrowej niewskazane jest doprowadzenie do sytuacji, w której system teleinformatyczny CEIDG oraz jego poszczególne komponenty pozostaną bez możliwości utrzymania i rozwoju. Może to doprowadzić do wielu niepożądanych zdarzeń, takich jak wystąpienie podatności na ataki hakerskie, luki w systemach w zakresie bezpieczeństwa lub niewłaściwe działanie systemu spowodowane brakiem zainstalowania odpowiednich aktualizacji elementów jego oprogramowania lub dostosowania do aktualnych wymogów zewnętrznych systemów lub dostawców rozwiązań z branży IT. Konsekwencją braku utrzymania są zatem ryzyka reputacyjne, wizerunkowe ale również prawne i finansowe, związane z potencjalnymi wyciekami danych podlegających ochronie prawnej. Z drugiej strony, należy mieć na uwadze fakt, iż usługa asysty technicznej, wybrana w zamówieniu z wolnej ręki miałaby być świadczona przez dotychczasowego wykonawcę umów nr II/23/P/15095/4300/23/DGC oraz II/143/P/15095/430/21/DGC. Wybór taki należy uznać w tym przypadku za uzasadniony, ponieważ dotychczasowy wykonawca dysponuje odpowiednią wiedzą i – co z perspektywy Zamawiającego istotniejsze – właściwym doświadczeniem, ponieważ zajmuje się utrzymaniem i rozwojem przedmiotowych usług od kwietnia 2021 roku. Inny wykonawca nie będzie miał czasu niezbędnego na zapoznanie się z systemem oraz jego specyfikacją, a nabycie pełnej sprawności w obsłudze systemu, jego utrzymaniu i rozwój, bazując na dotychczasowych doświadczeniach Zamawiającego może potrwać przez cały okres realizacji umowy tj. przez kolejne 2 miesiące. Zatem najbardziej racjonalnym wyborem, z punktu widzenia Zamawiającego jest udzielenie zamówienia w trybie z wolej ręki z obecnym wykonawcą usługi tj. firmą Trimtab Arteria Management Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością̨ Spółka komandytowa
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Ochrona mienia w siedzibie Zamawiającego przy ul. Trakt Lubelski 353 i 355 wraz z terenem przyległym; monitorowanie 8 sygnałów alarmowych w obiektach ZGN,
- Dostawa kontrastu dla Rezonansu Magnetycznego.
- Przygotowywanie i dowożenie we wskazane miejsce obiadów klientom Ośrodka Wsparcia dla Seniorów przy ul. Lazurowej 14 w Warszawie
- Zakup i dostawę urządzeń medycznych: defibrylatory i tonometr aplanacyjny na potrzeby Szpitala im. prof. W. Orłowskiego CMKP.
- Opracowanie dokumentacji projektowej do złożenia oferty w konkursie PKP PLK S.A. dla budowy tunelu w ciągu DW 632 na terenie m. Michałów-Reginów pod torami LK 10 - nr postępowania 274/24
- Najem wraz z niezbędnymi licencjami oraz wdrożeniem dwóch urządzeń sieciowych zabezpieczających działanie infrastruktury teleinformatycznej Straży Miejskiej
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa elementów infrastruktury serwerowej dla Urzędu Gminy Szczawa wraz z instalacją i wdrożeniem - WYPOSAŻENIE SERWEROWNI
- Usługa serwisowa i nadzór autorski nad systemami informatycznymi - MEDICOM SYSTEM i SIMPLE
- Asysta techniczna i konserwacja systemu OTAGO
- Dzierżawa systemu do nadzoru analizatorów POCT na 36 miesięcy
- Asysta techniczna i konserwacja systemu SIDAS
- Świadczenie usług nadzoru autorskiego dla oprogramowania aplikacyjnego AMMS i InfoMEdica na okres 12 miesięcy na potrzeby Systemu informatycznego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Bytomiu.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.