Ogłoszenie z dnia 2023-06-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00180188/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-04-18
- 2023/BZP 00196445/01 - Modyfikacja z dnia 2023-04-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Zaprojektowanie i wybudowanie zielono-niebieskiej infrastruktury w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221654880
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długi Targ 39/40
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-830
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@metropoliagdansk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.metropoliagdansk.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8a6d6163-ddb0-11ed-9355-06954b8c6cb91.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Stowarzyszenie samorządowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zaprojektowanie i wybudowanie zielono-niebieskiej infrastruktury w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8a6d6163-ddb0-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00246229
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00071409/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Zaprojektowanie i wybudowanie w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii” zielonych ścian; skrzyniowych ogrodów deszczowych; gruntowych ogrodów deszczowych i niecek retencyjnych; kompostowników
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt jest realizowany w ramach programu Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu. Dofinansowanie pochodzi ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 oraz budżetu państwa.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00180188
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OMGGS/TP2/02/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Zaprojektowanie i wybudowanie zielono-niebieskiej infrastruktury w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”, (dalej zwana również „Inwestycją” lub „Przedsięwzięciem”) tj.:
a) łącznie 8 szt. gruntowych ogrodów deszczowych (zakres realizowany w formule „projektuj i wybuduj”) w następujących szkołach:
1. Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza z siedzibą w Chwaszczynie przy ul. A. Mickiewicza 16;
2. Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 3 z siedzibą w Gdyni przy ul. Nagietkowej 73;
3. Szkoła Podstawowa im. Więźniów Obozu Stutthof z siedzibą w Niestępowie przy ul. Raduńskiej 62;
4. Szkoła Podstawowa im. I. J. Paderewskiego z siedzibą w Pruszczu Gdańskim przy ul. Kasprowicza 16;
5. Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego z siedzibą w Pucku przy ul. Kolejowej 7c;
6. Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Józefa Wybickiego z siedzibą w Rumi przy ul. Kościelnej 6;
7. Szkoła Podstawowa im. Obrońców Westerplatte z siedzibą w Suchym Dębie przy ul. Sportowej 11;
8. Zespół Szkół Budowalnych i Odzieżowych im. H. Sienkiewicza z siedzibą w Tczewie przy ul. Bałdowskiej 19;
b) łącznie 3 szt. niecek retencyjnych (zakres realizowany w formule „projektuj i wybuduj”) w następujących szkołach:
1. Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu z siedzibą w Borczu przy ul. Kościerskiej 34 A;
2. Zespół Szkolno-Przedszkolny z siedzibą w Dębogórzu przy ul. Pomorskiej 30;
3. Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 2 z siedzibą w Gdańsku przy ul. Smoleńskiej 5/7;
2. Zamówienie obejmuje:
a) zaprojektowanie przez Wykonawcę oraz uzgodnienie z Zamawiającym finalnej wersji projektu, będącej podstawą do zgłoszenia przez Wykonawcę realizacji robót oraz uzyskania przez Wykonawcę niezbędnych decyzji, zgód i opinii umożliwiających wykonanie robót na terenie każdej ze szkół objętych danym Przedsięwzięciem;
b) kompleksowe wykonanie przez Wykonawcę całości prac zgodnie z PROGRAMEM FUNKCJONALNO-UŻYTKOWYM (dalej również jako „PFU”) stanowiącym załącznik do niniejszej SWZ i wszelkich czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym oddania obiektów do użytkowania.
Zakres Przedsięwzięcia oraz realizacji zamówienia w odniesieniu do poszczególnych lokalizacji (szkół) szczegółowo został opisany w PFU stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
Zamawiający przewiduje, iż realizacja Przedsięwzięcia będzie miała charakter realizacji celów cząstkowych, którymi są gruntowe ogrody deszczowe i niecki retencyjne wykonane w szkołach, wymienionych w ust. 1, odrębnie.
3. Realizacja składa się z 2 Etapów:
a) Etap 1;
b) Etap 2;
A. Etap 1 (pierwszy) Inwestycji będącej przedmiotem zamówienia obejmuje:
Indywidualne zaprojektowanie i uzgodnienie z Zamawiającym projektu realizacji przedmiotu zamówienia dla szkół objętych danych Przedsięwzięciem, wyszczególnionych w ust. 1, w oparciu o PFU przepisy prawa budowlanego, normy, dobre praktyki, standardy, itp.
B. Etap 2 (drugi) Inwestycji będącej przedmiotem zamówienia obejmuje:
Uzyskanie (stosownie do obowiązujących przepisów prawa) wymaganych zgód, pozwoleń, zezwoleń itp. lub dokonanie wymaganych zgłoszeń w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, wykonanie i oddanie do użytkowania prac i robót objętych zamówieniem - odpowiednio dla szkół objętych danych Przedsięwzięciem, wyszczególnionych w ust. 1, na podstawie zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, dokumentacji wykonawczej oraz zgodnie ze sztuką budowlaną i ogrodniczą i w terminach zgodnych z przyjętym przez Zamawiającego harmonogramem. Wszystkie prace/roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, załączonym PFU (załącznik nr 8 do SWZ) oraz pod nadzorem osób uprawnionych. Wszystkie zastosowane materiały muszą być fabrycznie nowe i posiadać wymagane atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności itp., oraz muszą być zastosowane zgodnie z ich kartami technicznymi podanymi przez producentów.
4. Zamówienie obejmuje nadto w szczególności następujące obowiązki Wykonawcy:
a) Wykonanie i przekazanie w 3 egzemplarzach wersji papierowej dokumentacji powykonawczej, w tym z geodezyjnymi pomiarami oraz dokumentów stanowiących dowód należytego wykonania przedmiotu umowy (atesty, karty gwarancyjne, instrukcje konserwacji, itp.);
b) Prowadzenie dokumentacji fotograficznej realizowanej Inwestycji i przekazywanie Zamawiającemu na potrzeby weryfikacji założeń projektu wynikających z PFU, sprawozdania z postępu prac oraz komunikowania realizacji projektu w zakresie udokumentowania co najmniej:
1. prac przygotowawczych i zabezpieczenia terenu;
2. prac ziemnych, w tym rozszczelnienia podłoża;
3. prowadzenia nasadzeń;
4. gotowej inwestycji i otoczenia po zakończeniu inwestycji.
Zdjęcia przekazywane będą w formie cyfrowej, min. 10 zdjęć dla każdego etapu prac, w rozdzielczości min. 300 dpi., drogą mailowa na adres uzgodniony z Zamawiającym.
c) Opracowanie instrukcji użytkowania: gruntowych ogrodów deszczowych, niecek retencyjnych, odpowiadających i dostosowanych treścią merytoryczną do każdej lokalizacji niezależnie oraz przekazanie ich Zamawiającemu do dnia odbioru częściowego zamówienia w zakresie dotyczącym danej lokalizacji. Instrukcję użytkowania należy przygotować dla każdej lokalizacji uwzględniając specyficzne warunki siedliskowe oraz wymagania nasadzeń. Instrukcja powinna obejmować opis oraz obrazy przedstawiające działania pielęgnacyjne i nie przekraczać 2 stron A4. Do instrukcji należy dołączyć tabelę z zestawieniem ilości posadzonych roślin z podziałem na gatunki i odmiany. Wykonawca przygotuje instrukcję użytkowania w wersji edytowalnej tj. wersja .doc/.docx oraz .pdf i przekaże Zamawiającemu drogą on-line (np. via mail). Instrukcje wymagają akceptacji Zamawiającego na etapie ich opracowywania.
d) Wykonanie i montaż w gruncie tablic informacyjnych (1 tablica złożona z dwóch plansz). Dla każdej lokalizacji odrębna tablica zawierająca planszę edukacyjną i pamiątkową. Plansza edukacyjna będzie dotyczyła: gruntowych ogrodów deszczowych, niecek retencyjnych, a plansza pamiątkowa organizatora projektu edukacyjnego oraz formy finansowania. Wytyczne w pkt. 2.8.5 PFU. Grafikę do plansz dostarczy Zamawiający. Dokładne miejsce montażu, ostateczny wybór materiału z jakiego będą składać się tablice, rozlokowanie plansz powinno być uzgodnione z Zamawiającym.
e) Wykonawca dostarczy do szkół narzędzia ogrodnicze i rośliny zgodnie z opisem w PFU, na potrzeby działań edukacyjnych Zamawiającego.
f) Inwestycja powinna zostać wykonana przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów, standardów i dobrych praktyk, w szczególności takich jak:
a. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2021 poz. 2351 ze zm.);
b. Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1710 ze zm.);
c. Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego;
d. Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym;
e. Obwieszczenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 8 kwietnia 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie;
f. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz. 401);
g. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719);
h. Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dn. 11.09.2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, (Dz.U. 2020 poz. 1609);
i. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych oraz wymaganiami określonymi w obowiązujących normach i aprobatach technicznych, (tekst jednolity: Dz.U. 2021 poz. 1213 ze zm.);
j. Ustawa o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r, (tekst jednolity: Dz.U. 2022 poz. 699 ze zm.).
k. Standard ochrony drzew i innych form zieleni w procesie inwestycyjnym. Standard opracowany przez Fundację Ekorozwoju oraz Stowarzyszenie Architektury Krajobrazu, 2021;
l. Aktualna lista inwazyjnych gatunków obcych określona przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska oraz Lista gatunków obcych roślin analizowanych w ramach projektu Obce Gatunki Inwazyjne zamieszczonej na stronie internetowej: http://projekty.gdos.gov.pl/igo-lista-inwazyjnych-gatunkow-obcych-roslin
m. Aktualne zalecenia jakościowe Związku Szkółkarzy Polskich
g) Wykonawca zobowiązuje się do współpracy z zespołem projektowym „Klimat w szkołach metropolii”, którego reprezentant zostanie określony w umowie.
5. Zamawiający przekaże Wykonawcy - po podpisaniu umowy - mapy zasadnicze w wersji edytowalnej dla każdej z lokalizacji. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt uzyska mapy d/c projektowych dla każdej lokalizacji.
6. Zamawiający dopuszcza etapowanie inwestycji polegające na rozdzieleniu prac przy montażu elementów konstrukcyjnych gruntowych ogrodów deszczowych, niecek retencyjnych, a sadzeniem materiału roślinnego. Prace techniczne mogą być wykonane niezależnie i poza okresem wegetacji roślin. Dostarczenie do szkół roślin i narzędzi ogrodniczych na potrzeby działań edukacyjnych organizowanych przez placówki szkolne może nastąpić przed zakończeniem prac projektowych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
45112712-9 - Roboty w zakresie kształtowania ogrodów
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane
71540000-5 - Usługi zarządzania budową
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 446897,44 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 446897,44 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 446897,44 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Deer Garden. Ogrody Naturalnie. Mariusz Urbaniak
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 101849036
7.3.3) Ulica: Smolice 59b
7.3.4) Miejscowość: Smolice
7.3.5) Kod pocztowy: 95-010
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Deer Garden. Naturalnie. Mariusz Urbaniak
jakie przetargi wygrała firma
Deer Garden. Naturalnie. Mariusz Urbaniak
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 446897,44 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Monitoring włochatki Aegolius funereus w obszarach Natura 2000: Lasy Lęborskie PLB220006, Puszcza Darżlubska PLB220007 i Lasy Mirachowskie PLB220008 w 2025 r.
- Usługa wsparcia eksploatacji systemu TETA na potrzeby CUI dla Politechniki Gdańskiej
- Świadczenie usług doradczych, consultingowych w zakresie projektu "Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków mieszkalnych i użyteczności publicznej objętych ochroną konserwatorską".
- Sukcesywne świadczenie usług w zakresie rezerwacji, sprzedaży i dostarczania biletów lotniczych na potrzeby IMP PAN
- Wykonanie w roku 2025 usług konserwacyjnych, drobnych napraw oraz usuwanie awarii w zakresie prac ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych w budynkach stanowiących własność Skarbu Państwa
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby Wojewódzkiego Ośrodka Terapii Uzależnień w Gdańsku z podziałem na osiem części
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej nr 160497K i 160528K Wronin -Łyszkowice-Koniusza, gm. Koniusza
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych dotyczących przebudowy dróg na terenie Powiatu Monieckiego
- Rozbudowa drogi gminnej Nr 180423W ul. Lipowej w miejscowości Borowa Góra, gm. Serock
- Budowa Publicznego Żłobka w miejscowości Kościelna Wieś
- Remont cząstkowy dróg o nawierzchni gruntowej i brukowej oraz profilowanie na terenie Miasta i Gminy Murowana Goślina w 2025 roku.
- Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej nr 460616W Będzymin - Rzężawy
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.