Ogłoszenie z dnia 2024-03-15
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00017532/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-01-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Remont drogi powiatowej nr 2134C Działyń – Klonowo”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT GOLUBSKO-DOBRZYŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118550
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac 1000-lecia 25
1.5.2.) Miejscowość: Golub-Dobrzyń
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-400
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: l.mazurkiewicz@golub-dobrzyn.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.golub-dobrzyn.com.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/sp_golub_dobrzyn1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Remont drogi powiatowej nr 2134C Działyń – Klonowo”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed059890-ae1f-11ee-a06e-7a3efa199397
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00246381
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00017118/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Remont drogi powiatowej nr 2134 C Działyń - Klonowo
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00017532
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: SZP.272.1.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Zadanie realizowane będzie na odcinku o długości ok. 4 km. W ramach niniejszego zadania przewiduje się m.in. następujące prace: wykonanie remontu nawierzchni jezdni na długości całego odcinka, wykonanie remontu istniejących poboczy o szerokości 0,75 m na całym odcinku drogi, wykonanie zjazdów i skrzyżowań, remont rowów przydrożnych na całym odcinku, wykonanie zatok autobusowych wraz z peronami, wykonanie odcinka chodnika oraz innych prac koniecznych. Remont drogi wpłynie na poprawę parametrów technicznych drogi co w sposób bezpośredni przyczyni się do zwiększenia zadowolenia i poprawy warunków życia mieszkańców i osób na co dzień korzystających z tej drogi. Panujący ogólnie zastój, a nawet regres wsi popegeerowskich w efekcie doprowadził do alienacji i wykluczenia zamieszkujących je lokalnych społeczności. Wykluczenie to, oprócz wymiaru społecznego, przejawia się w aspekcie ekonomicznym (bariera finansowa w dostępie do dóbr i usług), a także przestrzennym (fizyczne oddalenie od dużych ośrodków miejskich oraz brak bądź bardzo ograniczona komunikacja środkami transportu publicznego). Realizacja przedmiotowego projektu przyczyni się niewątpliwie do wyrównania nierówności społecznych, gdyż wykonanie remontu drogi spowoduje nie tylko poprawę warunków życia mieszkańców gmin popegeerowskich, ale również i przede wszystkim zapewni równiejszy dostęp do większych ośrodków miejskich do których dzięki przeprowadzonemu remontowi droga ta będzie prowadzić. Przyczyni się to do zmniejszenia nierówności społecznych występujących na terenach popegeerowskich i wpłynie na atrakcyjność terenów. Wyremontowanie drogi w tym terenie wpłynie pozytywnie na sytuację mieszkańców poprzez umożliwienie rozwoju infrastruktury technicznej i mieszkaniowej dzięki której teren ten będzie mógł się bardziej rozwijać.
Odcinek próbny:
Zamawiający wymaga wykonania przez Wykonawcę odcinka próbnego dla zadania będącego przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z zapisami zawartymi w SWZ.
Odcinek próbny powinien być zlokalizowany w miejscu uzgodnionym przez Inspektora Nadzoru, po zaakceptowaniu przez Zamawiającego zaproponowanej lokalizacji. Powierzchni odcinka próbnego powinna wynieść 2.000,00 m2. Na odcinku próbnym Wykonawca winien użyć takiej technologii, materiałów oraz sprzętu jakie zamierza stosować podczas realizacji zadania wynikającego z wykonanej dokumentacji projektowej oraz podpisanej umowy. Odcinek próbny należy wykonać w pełnej technologii wynikającej z dokumentacji projektowej sporządzonej dla remontowanego odcinka drogi powiatowej (m.in. podbudowa, warstwa wyrównawcza, warstwa ścieralna, pobocza). Wykonawca może przystąpić do realizacji robót po zaakceptowaniu przez Inspektora Nadzoru prawidłowości wykonania odcinka próbnego pod względem technologii wbudowania i zagęszczenia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz planowany zakres robót do wykonania ujęty jest w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarach robót, stanowiących załącznik nr 4 do SWZ.
Ponadto Zamawiający informuje, że załączone przedmiary robót, z uwagi na fakt, że rozliczenie między Zamawiającym, a Wykonawcą odbywać się będzie w oparciu o cenę ryczałtową, mają jedynie charakter pomocniczy do opisu przedmiotu zamówienia.
4.2. Czasowa i stała organizacja ruchu:
Wykonawca zobowiązany jest przed rozpoczęciem robót budowlanych wykonać, zatwierdzić i wdrożyć projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, a po wykonaniu robót (jeżeli projekt zmiany stałej organizacji ruchu nie stanowi załącznika do dokumentacji przetargowej), zatwierdzić i wdrożyć projekt zmiany stałej organizacji ruchu, zgodnie z wymogami określonymi w obowiązujących przepisach prawa.
4.3. Rozwiązania równoważne:
Dopuszczenie złożenia oferty zawierającej materiały lub urządzenia równoważne.
1) W przypadku wystąpienia w dokumentacji projektowej/specyfikacji odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dopuszcza się rozwiązania równoważne i należy je czytać wraz z określeniem „lub równoważne”. Jeżeli Wykonawca proponuje rozwiązania wykonania przedmiotu zamówienia równoważne w stosunku do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych wymaganych w opisie przedmiotu zamówienia obowiązany jest udowodnić, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
W przypadku wystąpienia w dokumentacji projektowej/specyfikacji odniesień do znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu charakteryzującego produkty należy je czytać wraz z określeniem „lub równoważne”. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis, dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Wykonawca który zastosował produkt równoważny, ma obowiązek udowodnić w ofercie, że proponowane przez niego rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
2) Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej i STWiORB pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z uzyskanym pozwoleniem na budowę, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej i STWiORB.
3) Obowiązek wykazania równoważności oferty spoczywa na Wykonawcy pod rygorem jej odrzucenia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 Pzp.
4.4. Wspólny słownik zamówień CPV:
45233123-7 Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych
4.5. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części i tym samym nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone.
4.6. Powody niedokonania podziału zamówienia na części – brak możliwości podziału zamówienia na części, ponieważ pod względem technicznym, organizacyjnym i ekonomicznym tworzy nierozerwalną całość.
4.7. Informacje dotyczące oferty wariantowej, o której mowa w art. 92 ustawy Pzp – Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
4.8. Zgodnie z art. 95 Pzp Zamawiający określa następujące wymagania dotyczące zatrudniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495) :
Wszystkie osoby uczestniczące w realizacji przedmiotu zamówienia świadczące roboty budowlane lub usługi, muszą być zatrudnione na podstawie stosunku pracy. W przypadku osób fizycznych prowadzącym działalność gospodarczą, które są Wykonawcą lub podwykonawcą zamówienia i osobiście będą wykonywały określone czynności wchodzące w zakres zamówienia, obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę nie obowiązuje.
Na podstawie stosunku pracy muszą być zatrudnione osoby:
- osoby wykonujące roboty budowlane;
Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95: Wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby uczestniczące w realizacji przedmiotu zamówienia, będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę jak i podwykonawcę.
Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:
Uprawnienia i sankcje, o których mowa powyżej określone zostały we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 7 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3688775,85 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4831276,30 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3688775,85 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Spółka z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 910861150
7.3.3) Ulica: ul. Wojska Polskiego 8
7.3.4) Miejscowość: Lipno
7.3.5) Kod pocztowy: 87-600
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT DROGOWYCH SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT DROGOWYCH SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-02-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3688775,85 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-06-308.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont dróg wiejskich w ramach funduszu sołeckiego w roku 2024
- Rozbudowa drogi gminnej Nr 108182B tj. ul. Witosa w Brańsku
- Przebudowa drogi gminnej Nr 110822L w miejscowości Żurawnica.
- Budowa ulicy Lawendowej w Mikorzynie
- Budowa drogi p.poż nr 10 w leśnictwie Racibórz na docinku 0+000 do 2+345,00
- Remont drogi gminnej nr 490260S ("Pszczelarska") w sołectwie Landek, Gmina Jasienica
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.