eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Somonino"Rozbudowa budynku Szko³y Podstawowej w Borczu"



Og³oszenie z dnia 2024-03-15


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
"Rozbudowa budynku Szko³y Podstawowej w Borczu"

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA SOMONINO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675008

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Ceynowy 21

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Somonino

1.5.3.) Kod pocztowy: 83-314

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdañski

1.5.7.) Numer telefonu: 58 684-11-21

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@somonino.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.somonino.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"Rozbudowa budynku Szko³y Podstawowej w Borczu"

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-a4850796-e2ba-11ee-a01e-f641a8763d5f

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00247367

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-03-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00009899/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.7 "Rozbudowa budynku Szko³y Podstawowej w Borczu"

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/somonino

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/somonino

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/strona/45- instrukcje

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1)
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Somonino, z siedzib± w Somoninie przy ul. Ceynowy 21, 83-314 Somonino, z któr± mo¿na kontaktowaæ siê pisemnie na adres siedziby lub poprzez adres e-mail: ug@somonino.pl lub telefonicznie pod nr 58 684-11-21.
2)
administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@somonino.pl .
3)
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4)
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
5)
Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6)
obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy P.Z.P., zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7)
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8)
posiada Pani/Pan:
a)
na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b)
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z
ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c)
na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d)
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9)
nie przys³uguje Pani/Panu:
a)
w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b)
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c)
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10)
przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: W3.271.1.05.2024.JB

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegaj±cych miêdzy innymi na:
- termomodernizacji obiektu, w tym: wymianie pokrycia dachowego z eternitu na blachodachówkê, docieplenie dachu, wymiana orynnowania i obróbek blacharskich, monta¿ okien po³aciowych, ocieplenie stropu, remont poddasza nieu¿ytkowego, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie instalacji c.o. na poddaszu z monta¿em grzejników, wykonanie instalacji elektrycznej poddasza, dodatkowe docieplanie ¶cian zewnêtrznych budynku wraz z remontem ¶cian fundamentowych, wykonanie opaski wokó³ budynku, wykonanie i monta¿ schodów stalowych zewnêtrznych, uporz±dkowanie terenu. Opracowanie i przed³o¿enie ¶wiadectwa charakterystyki energetycznej budynku.
Szczegó³owy zakres prac uwzglêdniaj± przedmiary robót oraz dokumentacja projektowa stanowi±ca za³±cznik nr 7 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny ofert:
1) cena oferty brutto (C) -60% max. 60 pkt. 2) czas wyd³u¿enia okresu udzielenia gwarancji (G) - 40% max. 40 pkt.
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach: 1) Cena (C) – waga 60%
Oferta z najni¿sz± cen± ze wszystkich ofert nie odrzuconych otrzyma 60 punktów procentowych. Oferty proponuj±ce ceny wy¿sze otrzymaj±̨ proporcjonalnie mniej punktów, wyliczonych wg wzoru:
cena najni¿sza brutto* C = ------------------------------------------------ x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
* spo¶ród wszystkich z³o¿onych ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
3.
Podstaw± przyznania punktów w kryterium „cena” bêdzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę̂ w Formularzu Ofertowym.
4.
Cena ofertowa brutto musi uwzglêdniać́ wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia.
5.
Przyznane punkty zostan±̨ zaokr±glone do dwóch miejsc po przecinku.
2) czas wyd³u¿enia okresu udzielenia gwarancji (G) – waga 40%
Oferta Wykonawca, który zaoferuje najd³u¿szy (tj. 60 miesiêcy i wiêcej) okres gwarancji, licz±c od daty ostatecznego (końcowego) odbioru wszystkich robót objêtych umow±, otrzyma 40 punktów procentowych. Oferty proponuj±ce terminy krótsze (ale nie krótsze niż 36 miesiêcy) otrzymaj± proporcjonalnie mniej punktów, wyliczonych wg wzoru:
okres gwarancji na roboty budowlane wskazany w ocenianej ofercie min. 36 m-cy
X2 = ---------------------------------------------------------------------- x 100 x znaczenie (40%)
najd³u¿szy oceniany okres gwarancji
(max 60 m-cy)
− W przypadku zaoferowania okresu gwarancji d³u¿szego niż 60 miesiêcy oferta otrzyma liczbę̂ punktów za maksymalnie 60 miesiêcy, tj. 40 pkt., natomiast zaoferowany przez Wykonawcę̂ okres gwarancji zostanie przyjêty do umowy w sprawie zamówienia - jako obowi±zuj±cy Wykonawcę̂, zgodnie ze z³o¿on± ofert±,
−Brak deklaracji okresu gwarancji w formularzu ofertowym, b±dź́ jego okre¶lenie poni¿ej wymaganego minimum, tj. 36 miesiêcy skutkować́ bêdzie odrzuceniem oferty.
6.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert bêdzie liczona z dok³adno¶ci±̨ do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
7.
W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ż±dać od Wykonawcy wyjaśnień dotycz±cych treści z³o¿onej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
8.
Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas wyd³u¿enia okresu udzielenia gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.
2.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1)
zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2)
uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3)
sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
4)
zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e:
a)
w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej jedn± robotê budowlan± o warto¶ci co najmniej 400 000,00 z³ brutto, polegaj±c± na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub remoncie lub termomodernizacji budynku.
b)
skieruje do realizacji zamówienia osoby posiadaj±ce uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (Dz. U. 2023, poz. 682 z późn. zm.) w zakresie:
- kierowania robotami budowlanymi bran¿y konstrukcyjno-budowlanej tzn. osobę̂ posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej lub inne wa¿ne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w tej specjalno¶ci, wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów*, co najmniej 2 letnie do¶wiadczenie zawodowe (liczone od dnia uzyskania uprawnieñ budowlanych) na stanowisku kierownika budowy lub robót.
Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie funkcji pod warunkiem spe³nienia przez osobê ³±cz±c± funkcjê wszystkich warunków wymaganych dla tych funkcji.
* Wszystkie osoby bêd±ce obywatelami krajów cz³onkowskich Unii Europejskiej, które Wykonawca skieruje do realizacji niniejszego zamówienia i od których wymagane s± uprawnienia budowlane, winny posiadaæ decyzjê w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia zgodnie z Ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220 ze zm.).
Posiadane przez w/w Kluczowych Specjalistów uprawnienia w wymaganym zakresie, powinny byæ zgodne z ustaw± z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020r. poz. 1333 ze zm.) oraz aktualnym obowi±zuj±cym Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. (Dz.U. z 2019r., poz. 831).
Zamawiaj±cy uzna Osoby, które posiadaj± uzyskane przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowa³y uprawnienia do pe³nienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie, jako spe³niaj±ce przedmiotowy warunek.
UWAGA:
Je¿eli zakres robót przedstawionych w dokumencie z³o¿onym na potwierdzenie, że roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone jest szerszy od powy¿ej okre¶lonego przez Zamawiaj±cego nale¿y w wykazie robót budowlanych podać́ warto¶æ robót odpowiadaj±cych zakresowi warunku.
W przypadku robót, których warto¶ć́ zosta³a wyra¿ona w umowie w innej walucie niż PLN nale¿y dokonać́ przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu ¶redniego kursu NBP na dzień́ opublikowania og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień́ Publicznych (w przypadku robót rozliczanych wy³±cznie w walutach innych niż PLN).
3.
Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.
4.
Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 3 do SWZ;
2) aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SWZ;
3) o¶wiadczenie z art. 125 ust 5 ustawy podmiotu udostêpniaj±cego zasoby potwierdzaj±ce niepodleganie wykluczeniu z postêpowania i spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu o tre¶ci zgodnej z za³±cznikiem nr 2 do SWZ;

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SWZ;
2) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów zgodnie z za³±cznikiem nr 6 do SWZ;
3) o¶wiadczenie z art. 125 ust 5 ustawy podmiotu udostêpniaj±cego zasoby potwierdzaj±ce niepodleganie wykluczeniu z postêpowania i spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu o tre¶ci zgodnej z za³±cznikiem nr 2 do SWZ;
4) Wykaz robót budowlanych wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty by³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane w okresie ostatnich 3 miesiêcy - za³±cznik nr 5 do SWZ;
5) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - za³±cznik nr 5A do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie z art. 117 ust 4 ustawy, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy o tre¶ci zgodnej z za³±cznikiem nr 9 do SWZ;
2) stosowne pe³nomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentowania Wykonawcy w przypadku, gdy nie wynika ono bezpo¶rednio z dokumentów do³±czonych do oferty;
3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o realizacjê zamówienia dokument ustanawiaj±cy Pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu lub do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego lub inne dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie osoby reprezentuj±cej Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia do ich reprezentowania

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegaj± siê o udzielenie zamówienie, zgodnie z art. 58 w zwi±zku z art. 445 ust 1 ustawy PZP Zamawiaj±cy ¿±da aby:
1.
W przypadku oferty sk³adanej wspólnie przez Wykonawców o¶wiadczenie z art. 125 ust 1 sk³ada ka¿dy z Wykonawców odrêbnie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstawy wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu.
2.
W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji
których te zdolno¶ci s± wymagane.
3.
W przypadku, o którym mowa w ust 2 powy¿ej, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane (dostawy, us³ugi) wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
4.
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Za³±czone Pe³nomocnictwo powinno zawieraæ: jednoznaczne okre¶lenie postêpowania, do którego siê odnosi i precyzowaæ zakres umocowania; wymieniaæ wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia i zawieraæ podpisy ka¿dego z nich;
5.
Je¿eli w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia dzia³a osoba, której umocowanie do ich reprezentowania nie wynika z dokumentów takich jak KRS lub odpis z w³a¶ciwego rejestru, Zamawiaj±cy bêdzie wymaga³ od Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia przedstawienia pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie tej osoby do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z Pe³nomocnikiem lub osob± dzia³aj±c± w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
6.
W przypadku wyboru przez Zamawiaj±cego oferty z³o¿onej przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, Wykonawcy zobowi±zani bêd± do przed³o¿enia umowy reguluj±cej wspó³pracê Wykonawców w terminie nie krótszym ni¿ 7 dni przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego;
7.
Umowa , o której mowa w ust 7 niniejszego rozdzia³u winna zawieraæ w szczególno¶ci: oznaczenie stron, cel dzia³ania, czas trwania umowy, zasady wspó³dzia³ania , w tym zakres prac powierzonych ka¿dej ze stron oraz zasady dokonywania rozliczeñ, w tym nazwê banku i numer rachunku, na który dokonywane bêd± p³atno¶ci z tytu³u realizacji zamówienia.
8.
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

1. W terminie 30 dni od podpisania umowy Wykonawca, który jest zainteresowany otrzymaniem jednorazowej zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy przedstawi Zamawiaj±cemu pisemny wniosek o udzielenie zaliczki, w którym bêdzie podany numer rachunku bankowego na który zaliczka ma byæ przekazana oraz w którym wska¿e formê w jakiej zostanie wniesione zabezpieczenie zaliczki.
2. Warunkiem zastosowania przepisów niniejszego paragrafu i otrzymania zaliczki jest wniesienie przez Wykonawcê zabezpieczenia zaliczki w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej. Przez wniesienie zabezpieczenia zaliczki nale¿y rozumieæ dostarczenie Zamawiaj±cemu orygina³u dokumentu gwarancji.
3. Zamawiaj±cy przeka¿e Wykonawcy zaliczkê w maksymalnej wysoko¶ci 2,05 % warto¶ci wynagrodzenia Wykonawcy brutto, okre¶lonego w § 8 ust. 1, z zaznaczeniem i¿ kwota zaliczki nie mo¿e przekroczyæ warto¶ci wk³adu w³asnego Zamawiaj±cego ¶wiadczonego na rzecz realizacji inwestycji.
4. Dofinansowanie zostanie wyp³acone Wykonawcy po zakoñczeniu realizacji Inwestycji.
5. Zaliczka przekazana bêdzie jednorazowo w ca³o¶ci na rachunek bankowy Wykonawcy podany we wniosku, o którym mowa w ust. 1. Zaliczka przekazana bêdzie w ci±gu 30 dni od wniesienia zabezpieczenia zaliczki.
6. Wysoko¶æ zabezpieczenia wynosi 100% warto¶ci udzielonej zaliczki. Przewiduje siê mo¿liwo¶æ zmiany formy zabezpieczenia zaliczki w trakcie realizacji umowy, lecz nie mo¿e to byæ inna forma ni¿ wskazana w ust. 2.
7. Wykonawca ma obowi±zek uzgodniæ tre¶æ gwarancji z Zamawiaj±cym. Zamawiaj±cy ma prawo nie przyj±æ gwarancji, która nie by³a z nim uzgodniona.
8. Zabezpieczenie zaliczki bêdzie zwrócone Wykonawcy w terminie 30 dni po jej ca³kowitym rozliczeniu lub zwróceniu.
9. Zamawiaj±cy mo¿e ż±dać zwrotu zaliczki w przypadku: 1)braku realizacji b±dź́ niew³a¶ciwej realizacji umowy w stosunku do okre¶lonego we wniosku o udzielenie zaliczki: rodzaju, zakresu, terminu wykonania umowy, 2)nieprzedstawieniu przez Wykonawcę̂ o¶wiadczeń́ Podwykonawców o zap³acie na ich rzecz pe³nego wynagrodzenia za wykonane przez nich i finansowane w ramach zaliczki roboty.
10. Zamawiaj±cy ma prawo zatrzymaæ lub zrealizowaæ zabezpieczenie zaliczki w przypadku, gdy: 1)Wykonawca nie wykona³ lub wykona³ nienale¿ycie czê¶ci zamówienia na poczet, którego zosta³a wyp³acona zaliczka, 2)Zamawiaj±cy odst±pi³ od umowy z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialno¶ć́ Wykonawca,
3)Umowa uleg³a rozwi±zaniu, a Wykonawca nie zwróci³ kwoty zaliczki w terminie 7 dni od dnia jej rozwi±zania,
11. O ile nie bêd±̨ zachodziæ okoliczno¶ci uprawniaj±ce do zatrzymania lub zrealizowania zabezpieczenia zaliczki przez Zamawiaj±cego, jego zwrot nast±pi na pisemny wniosek Wykonawcy, w terminie 14 dni od daty potwierdzenia przez Zamawiaj±cego (w formie protoko³u odbioru czê¶ciowego) wykonania zakresu przedmiotu umowy odpowiadaj±cemu, co do warto¶ci sumie dotychczas zap³aconych faktur i udzielonej zaliczki oraz rozliczeniu jej na poczet wynagrodzenia okre¶lonego w § 8 ust. 1.
12. Wyp³ata zaliczki nast±pi na podstawie faktury zaliczkowej.
13. Udzielona zaliczka zostanie rozliczona jednorazowo poprzez pomniejszenie kwoty nale¿nego Wykonawcy wynagrodzenia.

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1.) Strony, poza mo¿liwo¶ci±̨ zmiany zawartej Umowy na podstawie art. 455 Pzp, przewiduj± również̇ mo¿liwo¶ć́ dokonywania zmian postanowień́ zawartej Umowy, które mog±̨ dotyczyć́:
1)terminu wykonania przedmiotu umowy, który mo¿e ulec zmianie w uzasadnionych przypadkach, takich jak:
a)wyst±pienie niekorzystnych warunków atmosferycznych które uniemo¿liwiaj±̨ prawid³owe wykonanie realizowanych robót budowlanych,
b)w wyniku potrzeby dokonania zmian lub uzupe³nień́ w projekcie, je¿eli uniemo¿liwia to lub wstrzymuje realizacjê okre¶lonego rodzaju robót, maj±cych wp³yw na termin wykonania umowy,
c)w wyniku udzielenia robót dodatkowych lub zamiennych, wstrzymuj±cych lub opóźniaj±cych realizacjê robót bêd±cych przedmiotem niniejszej umowy,
d)w wyniku wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
e)wyst±pienie okoliczno¶ci, których Strony umowy nie by³y w stanie przewidzieć́, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci, w tym takich jak: upad³o¶ć́ (lub niemo¿no¶ć́ realizowania z innego wa¿nego powodu) kluczowego podwykonawcy lub dostawcy, czego nie mo¿na by³o przewidzieć́ na etapie ofertowania przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci, a prace lub dostawy danego podmiotu s± istotne dla zrealizowania przedmiotu umowy i jest obiektywnie niemo¿liwe w krótkim czasie zast±pienie tego Wykonawcy lub dostawcy,
f)je¿eli wyst±pi± brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
g)z powodu okoliczno¶ci bêd±cych dzia³aniem „si³y wy¿szej” maj±cej wp³yw na terminowo¶ć́ realizacji przedmiotu umowy, za któr±̨ Strony rozumiej±̨ dzia³anie niezależne od Stron, których nie mog³y przewidzieć́ ani im zapobiec pomimo zachowanej staranno¶ci nale¿ytej w obrocie profesjonalnym,
h)zmian w wyniku wyst±pienia okoliczności określonych w art. 455 Pzp.
2)zmiany zakresu przedmiotu umowy oraz zwi±zan± z tym zmianê wynagrodzenia określonego w § 6 ust. 2 w wyniku wyst±pienia nastêpuj±cych okoliczności:
a)usuniecie niewypa³ów, niewybuchów i amunicji odkrytych w trakcie robót,
b)w wyniku stwierdzenia wad dokumentacji projektowej, konieczno¶ci dokonania zmian lub uzupe³nienia dokumentacji projektowej lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który j± przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zań́ grozi³o niewykonaniem lub wykonaniem nienale¿ytym przedmiotu umowy.
3)zmiany zasad lub terminów rozliczeń i p³atności za realizacjê przedmiotu umowy, wynikaj±cych z wszelkich zmian wprowadzanych do umowy, a tak¿e zmiany samoistne, o ile nie spowoduj±̨ konieczno¶ci zap³aty odsetek lub wynagrodzenia w wiêkszej kwocie na rzecz Wykonawcy,
4)powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy,
5)zmiany podwykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 1 z uwzglêdnieniem postanowień́ § 3 ust. 8.
2.) Warunkiem dokonania zmian jest uzasadnienie konieczno¶ci i wskazanie wp³ywu zmian na realizacjê przedmiotu umowy oraz zg³oszenie wniosku o zmianê w terminie 30 dni od dnia wyst±pienia jednej z okoliczności, o których mowa w ust. 1.
3.) Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust. 1 jest niewa¿na.
4.) Wszelkie zmiany i uzupe³nienia niniejszej umowy wymagaj±̨ formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-04-02 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma zakupowa

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-02 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-05-01

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.