Ogłoszenie z dnia 2021-10-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00176052/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-09-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie 0004
Lwówka Śląskiego na działce nr 97
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina i Miasto Lwówek Śląski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000530643
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Wojska Polskiego 25A
1.5.2.) Miejscowość: Lwówek Śląski
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-600
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 756477888
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@lwowekslaski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lwowekslaski.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/lwowekslaski1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie 0004Lwówka Śląskiego na działce nr 97
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-407bf645-1159-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00247511
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004084/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Przebudowa ulic Widnica i Torowa w Lwówku Śląskim - opracowanie dokumentacji projektowej
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00176052/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IN.271.64.2021.KL
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 161224,21 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie 0004 Lwówka Śląskiego na działce nr 97.
2. Opis ogólny przedmiotu zamówienia
Kody CPV:
45233123-7 – Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych
3. Podstawowy zakres przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem robót budowlanych jest przebudowa istniejącej konstrukcji drogi gruntowej, wzmocnionej kruszywem na nawierzchnię ulepszoną z mieszanki mineralno – asfaltowej,
z utwardzeniem poboczy kruszywem łamanym. Nową nawierzchnię otrzymają także zjazdy
z drogi na posesje. W ramach wykonanych robót budowlanych zostanie zapewnione właściwe odwodnienie powierzchniowe nowej nawierzchni poprzez zaprojektowane spadki poprzeczne
i podłużne oraz roboty renowacyjne na istniejących rowach trawiastych.
Realizacja robót będzie przebiegać jednoetapowo.
Roboty budowlane będą prowadzone na terenie działki ewidencyjnej nr 97dr, AM-6, obręb 0004.
Istniejący stan zagospodarowania terenu
Droga gruntowa położona jest na nieruchomości oznaczonej nr ewidencyjnym 97, AM-6, Obr. 0004 Lwówek Śląski w jego północno-wschodniej części. Działka pasa drogowego ma zmienną budynków mieszkalno-gospodarczych, pola uprawne i pastwiska. Jest drogą dwukierunkową
o przekroju szlakowym, nawierzchni gruntowej, miejscowo wzmocnionej kruszywem łamanym frakcji 0-63mm i częściowo o nawierzchni betonowej na odcinku od km 0+236,19 do km 0+265,15. Szerokość jezdni jest różna i wynosi od 2,5m (gruntowa) do 5,0m (betonowa).
Nawierzchnia betonowa posiada liczne ubytki i nierównościach w przekroju poprzecznym
i podłużnym. Po obu stronach jezdni występuje zawyżone pobocze utrudniające poprzeczne odprowadzenie wód opadowych i roztopowych. Wzdłużne odprowadzenia wód powoduje korozję nawierzchni. Taki stan przyczynia się do szybkiej i ciągłej degradacji technicznej wszystkich elementów drogi. Zabudowa obiektami kubaturowymi jest rozproszona i stanowią ją budynki mieszkalno-gospodarcze. Ogrodzenia stałe wykonane z elementów betonowych znajdują się przy budynku nr 4, z elementów stalowych przy budynku 6, budynki nr 2 i 5 nie osiadają ogrodzenia. Wzdłuż ogrodzenia betonowego wykonano opaskę betonową o szerokości ok.80 cm.
W rejonie zabudowy występują sieci:
- kanalizacji sanitarnej (studnie do regulacji pionowej),
- napowietrzna elektroenergetyczna
- wodociągowa.
Projektowane zagospodarowanie terenu
Przebudowa drogi do gruntów rolnych ma na celu zapewnienie dojazdu do pól uprawnych
i zabudowań mieszkalno-gospodarczych. Wykonanie nowej nawierzchni jezdni na wzmocnionej podbudowie oraz wykonanie poboczy z jednoczesnym nadaniem im odpowiednich szerokości, spadków poprzecznych i podłużnych zwiększy płynność ruchu i poprawi skuteczność odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z korpusu drogowego. Projektuje się jezdnię
o szerokości 3,50m, jednostronnym spadku poprzecznym równym 2% i nawierzchni asfaltowej dwuwarstwowej; warstwa wiążąca gr. 5 cm z betonu asfaltowego AC-16S-50/70, warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC-11S-50/70 gr. 4 cm, na podbudowie z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabilizowanego mechanicznie gr. 20cm. Obustronne pobocza o szer. 0,75m wykonane zostaną
z kruszywa łamanego frakcji 0-31,5mm.
Na wysokości budynku nr 4 ze względu na bezpośredni zjazd do garażu zaprojektowano obustronnie utwardzone pobocza, które oddzielono od jezdni opornikiem betonowym ustawionym na ławie z betonu C12/15. Powierzchnia poboczy na tym odcinku będzie utwardzona kostką betonową brukową. Przebudowę zaprojektowano na odcinku o długości 294,30 m od istniejącego zjazdu/włączenia do DW364 do końca działki 110/2. W ramach przebudowy zostaną wykonane roboty towarzyszące polegające na formowaniu skarp i remoncie istniejącego rowu.
PARAMETRY TECHNICZNE
- kategoria drogi: gminna 108829D, działka 97dr,
- klasa drogi: D – dojazdowa,
- kategoria ruchu na drodze: KR1,
- prędkość projektowa: 30 km/h,
- szerokość jezdni: 3,50 m z lokalnym poszerzeniem ( do max 6,50 m,)
- szerokość poboczy utwardzonych: 0,75 m, obustronne,
- nawierzchnia bitumiczna z betonu asfaltowego – dwuwarstwowa,
- podbudowa z kruszywa łamanego,
- pochylenie poprzeczne nawierzchni jezdni: jednostronne 2,00%,
- przekrój normalny jezdni: drogowy.
Zestawienie ilościowe poszczególnych elementów zagospodarowania terenu
Powierzchnia poszczególnych elementów zagospodarowania:
- jezdnia - nawierzchnia bitumiczna = 1030,0 m2,
- zjazdy - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej = 73,09 m2,
- pobocza gruntowe utwardzone kruszywem łamanym = 349,80 m2,
- rów trawiasty do remontu (renowacji) = 165,00 mb.
PRZEKRÓJ PODŁUŻNY
Niweleta projektowanej drogi po przebudowie ulega nieznacznym zmianom. Zaprojektowano ją, częściowo po niwelecie istniejącej a częściowo jako wyniesienie wynikające z technologii przebudowy polegającej na uprzednim profilowaniu, wzmocnieniu konstrukcji poprzez wykonanie warstwy
z kruszywa łamanego i wykonaniu nowej nawierzchni. Spadki podłużne zapewniają dostateczne warunki odwodnieniowe.
PRZEKRÓJ POPRZECZNY (RYS. NR 3)
Konstrukcję nawierzchni jezdni zaprojektowano na podstawie określonych w terenie uwarunkowań geotechnicznych w tym warunków gruntowo – wodnych podłoża nawierzchni oraz zasad projektowania konstrukcji nawierzchni.
Zaprojektowano następujące konstrukcje:
a) nawierzchnia jezdni:
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego, grub. 4 cm, AC–11S–50/70,
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, grub. 5 cm; AC–16W–50/70,
- warstwa z kruszywa łamanego 0–31,5 mm, grub. 20 cm, stabilizowana mechanicznie,
- istniejące podłoże – stara konstrukcja drogi gruntowej wzmocnionej kruszywem, spulchniona,
sprofilowana i zagęszczona,
b) nawierzchnia poszerzenia przy posesjach:
- warstwa ścieralna z kostki brukowej betonowej, grub. 8 cm,
- warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0–31,5 mm, grub. 20 cm, stabilizowana mechanicznie,
- istniejące podłoże z gruntu rodzimego, sprofilowane i zagęszczone po korytowaniu.
Pomiędzy wykonaniem poszczególnych warstw bitumicznych należy przeprowadzić skropienie
emulsją asfaltową.
PRACE REMONTOWO-RENOWACYJNE ROWU TRAWIASTEGO
Wzdłuż przebudowywanej drogi, przy jej południowej krawędzi, zlokalizowany jest na długości
ok. 165,0mb rów trawiasty, zbierający wody opadowe z przylegających pól i drogi. Prace renowacyjne rowu do wykonania polegają na odmuleniu dna, ścięciu i profilowaniu skarp i dna oraz umocnienie w postaci obsiewu trawą. Wcześniej należy usunąć, wyciąć porosty, trawy i chwasty. Należy zadbać także o nadanie jednostajnego spadku dna rowu umożliwiającego odpływ wód. Skarpy rowu należy wyprofilować z pochyleniem istniejącym, natomiast szerokość dna to min. 0,40 m.
ROBOTY ZIEMNE
W ramach robót ziemnych należy wykonać: korytowanie pod nową konstrukcję nawierzchni jezdni
w lokalizacjach tego wymagających i pod zjazdy, splantowanie i zagęszczenie istniejącego podłoża, wyrównanie terenu z grubsza poprzez ścięcie nierówności w sąsiedztwie poboczy utwardzonych oraz oczyszczenie i odmulenie istniejącego rowu. Po wykonaniu robót nawierzchniowych w jezdni i umocnieniu poboczy pozostały teren, w sąsiedztwie robót, należy uporządkować, splantować, uzupełnić ziemią urodzajną i posiać trawę. W lokalizacjach tego wymagających należy wyprofilować skarpy gruntowe w ramach pasa drogowego. Pochylenie skarp nie większe niż 1 : 1.
UZBROJENIE TERENU
W granicach pasa drogowego (działki nr 97) występują następujące sieci uzbrojenia podziemnego:
-kanalizacja sanitarna
-sieć telekomunikacyjna
-sieć elektroenergetyczna napowietrzna
Elementy infrastruktury technicznej takie jak studnie będą poddane regulacji pionowej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 2
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 198305,78 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 224413,82 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 198305,78 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Firma Drogowo Budowlana „BRUKBUD” Jerzy Żoga, Grzegorz Jewtuch, Zbigniew Franczyk Spółka Cywilna
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Firma Drogowo Budowlana „BRUK-BUD” Zbigniew Franczyk Spółka Cywilna, Firma Drogowo Budowlana BRUK-BUD Grzegorz Jewtuch Spółka Cywilna, Firma Drogowo Budowlana BRUK-BUD Jerzy Żoga Spółka Cywilna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 020697971
7.3.3) Ulica: Krawczyńskiego 8/1
7.3.4) Miejscowość: Lwówek Śląski
7.3.5) Kod pocztowy: 59-600
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 198305,78 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni
INNE PRZETARGI LWÓWEK ŚLĄSKI
- Remont drogi leśnej w leśnictwie Lubomierz, nr inw. 242/129
- Budowa wiejskiego domu sportu, kultury i rekreacji w miejscowości Żerkowice - II postępowanie
- Opracowanie dokumentacji projektowych przebudowy dróg na terenie Gminy i Miasta Lwówek Śląski wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego, z podziałem na 3 części - V postępowanie
- "Naprawa bieżąca - remont cząstkowy wielkopowierzchniowy jezdni drogi wojewódzkiej nr 364 w km 10+365-11+230 o dł. 0,865 km".
- Budowa kancelarii leśnictw Gradówek i Ubocze
- Modernizacja drogi powiatowej 2510D w m. Pilchowice o dł. 2,130 oraz drogi powiatowej nr 2520D na odc. Wleń-Łupki-Klecza o długości 1,150 km
więcej: przetargi LWÓWEK ŚLĄSKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Poprawa Infrastruktury drogowej na terenie gminy Zatory
- Budowa Cmentarza Komunalnego w Niemczy
- Przebudowa drogi wewnętrznej (gminnej) w miejscowości Turza Mała
- Modernizacja skweru przy ul. Łubieńskiego
- Budowa drogi rowerowej wraz z odcinkami drogi gminnej w Rościęcinie
- Modernizacja drogi powiatowej nr 1891B w powiecie łomżyńskim w systemie "zaprojektuj i wybuduj"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.