eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BrzozówPrzebudowa gminnej infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku Powiatowo-Gminnego "Partnerstwa Gmin Powiatu Brzozowskiego".



Og³oszenie z dnia 2024-03-15


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa gminnej infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku Powiatowo-Gminnego "Partnerstwa Gmin Powiatu Brzozowskiego".

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadz± zamawiaj±cy dzia³aj±cy wspólnie

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Zwi±zek Powiatowo-Gminny "Partnerstwo Gmin Powiatu Brzozowskiego"

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 525933751

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Armii Krajowej 1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Brzozów

1.5.3.) Kod pocztowy: 36-200

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Kro¶nieñski

1.5.7.) Numer telefonu: 133061061

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zpzwazek@brzozow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://zwiazek.brzozow.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - zwi±zek jednostek samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

1.8.) Informacje o pozosta³ych zamawiaj±cych dzia³aj±cych wspólnie

Zamawiaj±cy 2

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Brzozów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6861556400

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Armii Krajowej 1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Brzozów

1.5.3.) Kod pocztowy: 36-200

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Kro¶nieñski

1.5.7.) Numer telefonu: 133061061

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@brzozow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://brzozow.pl/

1.9.) Podzia³ obowi±zków – zamówienie wspólne

Zwi±zek Powiatowo-Gminny "Partnerstwo Gmin Powiatu Brzozowskiego" przygotowuje i przeprowadza postêpowanie w zakresie czê¶ci 7 przedmiotu zamówienia, z zastrze¿eniem, ¿e umowê w zakresie czê¶ci 7 przedmiotu zamówienia podpisuje samodzielnie Gmina Brzozów.

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa gminnej infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku Powiatowo-Gminnego "Partnerstwa Gmin Powiatu Brzozowskiego".

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c523f283-d981-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00247754

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-03-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00225758/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 Przebudowa gminnej infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku Powiatowo – Gminnego ,,Partnerstwa Gmin Powiatu Brzozowskiego’’

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c523f283-d981-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc± odbywa siê przy u¿yciu:
a) portalu e-Zamowienia, adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
b) poczty elektronicznej, adres poczty elektronicznej do komunikacji: zpzwiazek@brzozow.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, w postepowaniu o udzielenie zamówienia odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej.
Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w niniejszym postêpowaniu musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e- Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) lub poczty elektronicznej. Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” lub poczty elektronicznej odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”). Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu 224587799 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
Ka¿dorazowo kieruj±c do zamawiaj±cego o¶wiadczenie, pismo, zawiadomienie lub wniosek wykonawca powinien powo³ywaæ siê na numer referencyjny postêpowania tj. ZP.272.5.2024.
Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie , rozporz±dzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy. Zamawiaj±cy w ramach postêpowania dopuszcza do kompresji (zmniejszenia objêto¶ci) dokumentów elektronicznych zastosowanie formatu .rar.
W przypadku przekazywania w postêpowaniu dokumentu elektronicznego w formacie poddaj±cym dane kompresji, opatrzenie pliku zawieraj±cego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Klauzula informacyjna z art. 13 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) zawarta zosta³a w punkcie 19 specyfikacji warunków zamówienia dostêpnej na stronie postepowania.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje o ograniczeniu stosowania RODO zawarte zosta³y w punkcie 19 specyfikacji warunków zamówienia dostêpnej na stronie postepowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.5.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 7

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Czê¶æ 1 przedmiotu zamówienia - Przebudowa gminnej infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku Powiatowo-Gminnego „Partnerstwo Gmin Powiatu Brzozowskiego” – Gmina Domaradz
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia w zakresie czê¶ci 1 przedmiotu zamówienia, w postaci dokumentacji projektowych z przedmiarami robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, zawiera za³±cznik nr 8 do specyfikacji warunków zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji drogowych na terenie tworz±cych zwi±zek powiatowo-gminny tj. gmin: Brzozów, Domaradz, Dydnia, Haczów, Jasienica Rosielna, Nozdrzec. W ramach zadañ inwestycyjnych zg³aszanych do realizacji w gminach wchodz±cych w sk³ad Zwi±zku zaplanowana jest przebudowa oko³o 6 km dróg gminnych. Z uwagi na postêpuj±c±, znaczn± degradacjê infrastruktury drogowej, która wynika przede wszystkim ze stopnia amortyzacji nawierzchni i podbudów dróg oraz systematycznego wzrostu ilo¶ci transportu, niezbêdna jest ich przebudowa. Realizacja inwestycji wp³ynie na poprawê bezpieczeñstwa i komfortu u¿ytkowania ci±gów komunikacyjnych, u³atwi prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej lokalnym firmom oraz podniesie atrakcyjno¶æ osiedleñcz± w miejscowo¶ciach, w których zaplanowano inwestycje, co jest istotne z punktu widzenia wska¼nika demograficznego i rozwoju obszarów tych gmin zakwalifikowanych do obszarów strategicznej interwencji (SOR, z perspektyw± do 2030 i FEP 2021-2027). U³atwi komunikacjê miejscowo¶ci gminnych zarówno z pozosta³ym obszarem gminy, jak równie¿ z regionami na poziomie powiatów, województwa oraz kraju. Zostanie up³ynniony ruch drogowy co pozytywnie wp³ynie na zmniejszenie jego negatywnego oddzia³ywania na ¶rodowisko poprzez spadek emisji spalin i py³ów do powietrza. Realizacja inwestycji poprawi jako¶æ ¿ycia mieszkañców poprzez ³atwiejszy dostêp do rynków pracy i us³ug. Wp³ynie korzystnie na poprawê warunków podró¿y u¿ytkowników dróg oraz zwiêkszy ich mobilno¶æ. Realizacja zadañ zaplanowanych w zakresie przedmiotu zamówienia wynika ze strategii terytorialnej Partnerstwa Gmin Powiatu Brzozowskiego opracowanej w ramach Centrum Wsparcia Doradczego, w której problem infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku jest ujêty w wykazie zadañ przyjêtych do realizacji jako priorytetowy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Liczbê punktów, jak± uzyska badana oferta, zamawiaj±cy obliczy w nastêpuj±cy sposób:
1) Cena
Przez cenê za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia zamawiaj±cy rozumie ³±czny koszt za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia, stanowi±cy ca³kowite, maksymalne, rycza³towe wynagrodzenie wykonawcy.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium cena – 60 punktów.
Oferta z najni¿sz± oferowan± cen± brutto „C min” otrzymuje punktów 60.
Ka¿da inna oferta „C” otrzymuje ilo¶æ punktów w kryterium cena wynikaj±c± z wyliczenia wg wzoru:
(Cmin/C) x 60 = cp
Cmin – najni¿sza oferowana cena spo¶ród ofert nieodrzuconych
C – cena badanej oferty
cp – liczba punktów uzyskanych przez badan± ofertê z kryterium cena
Przy przeliczaniu liczbê punktów zamawiaj±cy zaokr±gla w dó³ do dwóch liczb po przecinku
np. liczba punktów 4,543 zostanie zaokr±glona do 4,54.
2) Okres gwarancji i rêkojmi za wady
Przez okres gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy rozumie wyd³u¿enie minimalnego okresu gwarancji i rêkojmi za wady wymaganego od wykonawców. Minimalny okres gwarancji i rêkojmi za wady wynosi 3 lata od dnia odbioru ca³o¶ci przedmiotu zamówienia.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium okres gwarancji i rêkojmi za wady – 40 punktów.
Wykonawca, który w ofercie zobowi±¿e siê do udzielenia gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady fizyczne wykonanych robót na okres:
• 3 lat otrzyma 0 punktów
• 4 lat otrzyma 10 punktów
• 5 lat otrzyma 25 punktów
• 6 lat otrzyma 40 punktów
Wykonawca zobowi±zany jest zaoferowaæ termin gwarancji i rêkojmi za wady z dok³adno¶ci± do pe³nych lat (np. 3 lata, 5 lat itp.).
W przypadku zaoferowania terminu gwarancji i rêkojmi za wady okre¶lonego w innych jednostkach miary czasu zamawiaj±cy przyjmie, ¿e termin gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku, gdy wykonawca nie okre¶li w ofercie terminu okresu gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy przyjmie, ¿e okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku gdy wykonawca okre¶li w ofercie okres gwarancji i rêkojmi za wady d³u¿szy ni¿ 6 lat:
• zamawiaj±cy przyjmie termin jako dopuszczalny,
• zamawiaj±cy przyjmie okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty, na potrzeby oceny ofert równy 6 lat,
• wykonawca, który z³o¿y³ tak± ofertê, w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej, zobowi±zany bêdzie do wykonania umowy z zaoferowanym okresem gwarancji i rêkojmi za wady.
W postêpowaniu zwyciê¿y oferta, która w wyniku oceny otrzyma najwy¿sz± sumê punktów, uzyskan± we wszystkich kryteriach i spe³ni wszystkie wymogi zawarte w ustawie Prawo zamówieñ publicznych i specyfikacji warunków zamówienia.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi za wady

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Cze¶æ 2 przedmiotu zamówienia - Przebudowa gminnej infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku Powiatowo-Gminnego „Partnerstwo Gmin Powiatu Brzozowskiego” – Gmina Jasienica Rosielna
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia w zakresie czê¶ci 2 przedmiotu zamówienia, w postaci dokumentacji projektowej z przedmiarem robót oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zawiera za³±cznik nr 9 do specyfikacji warunków zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji drogowych na terenie tworz±cych zwi±zek powiatowo-gminny tj. gmin: Brzozów, Domaradz, Dydnia, Haczów, Jasienica Rosielna, Nozdrzec. W ramach zadañ inwestycyjnych zg³aszanych do realizacji w gminach wchodz±cych w sk³ad Zwi±zku zaplanowana jest przebudowa oko³o 6 km dróg gminnych. Z uwagi na postêpuj±c±, znaczn± degradacjê infrastruktury drogowej, która wynika przede wszystkim ze stopnia amortyzacji nawierzchni i podbudów dróg oraz systematycznego wzrostu ilo¶ci transportu, niezbêdna jest ich przebudowa. Realizacja inwestycji wp³ynie na poprawê bezpieczeñstwa i komfortu u¿ytkowania ci±gów komunikacyjnych, u³atwi prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej lokalnym firmom oraz podniesie atrakcyjno¶æ osiedleñcz± w miejscowo¶ciach, w których zaplanowano inwestycje, co jest istotne z punktu widzenia wska¼nika demograficznego i rozwoju obszarów tych gmin zakwalifikowanych do obszarów strategicznej interwencji (SOR, z perspektyw± do 2030 i FEP 2021-2027). U³atwi komunikacjê miejscowo¶ci gminnych zarówno z pozosta³ym obszarem gminy, jak równie¿ z regionami na poziomie powiatów, województwa oraz kraju. Zostanie up³ynniony ruch drogowy co pozytywnie wp³ynie na zmniejszenie jego negatywnego oddzia³ywania na ¶rodowisko poprzez spadek emisji spalin i py³ów do powietrza. Realizacja inwestycji poprawi jako¶æ ¿ycia mieszkañców poprzez ³atwiejszy dostêp do rynków pracy i us³ug. Wp³ynie korzystnie na poprawê warunków podró¿y u¿ytkowników dróg oraz zwiêkszy ich mobilno¶æ. Realizacja zadañ zaplanowanych w zakresie przedmiotu zamówienia wynika ze strategii terytorialnej Partnerstwa Gmin Powiatu Brzozowskiego opracowanej w ramach Centrum Wsparcia Doradczego, w której problem infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku jest ujêty w wykazie zadañ przyjêtych do realizacji jako priorytetowy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Liczbê punktów, jak± uzyska badana oferta, zamawiaj±cy obliczy w nastêpuj±cy sposób:
1) Cena
Przez cenê za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia zamawiaj±cy rozumie ³±czny koszt za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia, stanowi±cy ca³kowite, maksymalne, rycza³towe wynagrodzenie wykonawcy.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium cena – 60 punktów.
Oferta z najni¿sz± oferowan± cen± brutto „C min” otrzymuje punktów 60.
Ka¿da inna oferta „C” otrzymuje ilo¶æ punktów w kryterium cena wynikaj±c± z wyliczenia wg wzoru:
(Cmin/C) x 60 = cp
Cmin – najni¿sza oferowana cena spo¶ród ofert nieodrzuconych
C – cena badanej oferty
cp – liczba punktów uzyskanych przez badan± ofertê z kryterium cena
Przy przeliczaniu liczbê punktów zamawiaj±cy zaokr±gla w dó³ do dwóch liczb po przecinku
np. liczba punktów 4,543 zostanie zaokr±glona do 4,54.
2) Okres gwarancji i rêkojmi za wady
Przez okres gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy rozumie wyd³u¿enie minimalnego okresu gwarancji i rêkojmi za wady wymaganego od wykonawców. Minimalny okres gwarancji i rêkojmi za wady wynosi 3 lata od dnia odbioru ca³o¶ci przedmiotu zamówienia.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium okres gwarancji i rêkojmi za wady – 40 punktów.
Wykonawca, który w ofercie zobowi±¿e siê do udzielenia gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady fizyczne wykonanych robót na okres:
• 3 lat otrzyma 0 punktów
• 4 lat otrzyma 10 punktów
• 5 lat otrzyma 25 punktów
• 6 lat otrzyma 40 punktów
Wykonawca zobowi±zany jest zaoferowaæ termin gwarancji i rêkojmi za wady z dok³adno¶ci± do pe³nych lat (np. 3 lata, 5 lat itp.).
W przypadku zaoferowania terminu gwarancji i rêkojmi za wady okre¶lonego w innych jednostkach miary czasu zamawiaj±cy przyjmie, ¿e termin gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku, gdy wykonawca nie okre¶li w ofercie terminu okresu gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy przyjmie, ¿e okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku gdy wykonawca okre¶li w ofercie okres gwarancji i rêkojmi za wady d³u¿szy ni¿ 6 lat:
• zamawiaj±cy przyjmie termin jako dopuszczalny,
• zamawiaj±cy przyjmie okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty, na potrzeby oceny ofert równy 6 lat,
• wykonawca, który z³o¿y³ tak± ofertê, w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej, zobowi±zany bêdzie do wykonania umowy z zaoferowanym okresem gwarancji i rêkojmi za wady.
W postêpowaniu zwyciê¿y oferta, która w wyniku oceny otrzyma najwy¿sz± sumê punktów, uzyskan± we wszystkich kryteriach i spe³ni wszystkie wymogi zawarte w ustawie Prawo zamówieñ publicznych i specyfikacji warunków zamówienia.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi za wady

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Cze¶æ 3 przedmiotu zamówienia - Przebudowa gminnej infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku Powiatowo-Gminnego „Partnerstwo Gmin Powiatu Brzozowskiego” – Gmina Dydnia
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia w zakresie czê¶ci 3 przedmiotu zamówienia, w postaci dokumentacji projektowych z przedmiarami robót oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zawiera za³±cznik nr 10 do specyfikacji warunków zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji drogowych na terenie tworz±cych zwi±zek powiatowo-gminny tj. gmin: Brzozów, Domaradz, Dydnia, Haczów, Jasienica Rosielna, Nozdrzec. W ramach zadañ inwestycyjnych zg³aszanych do realizacji w gminach wchodz±cych w sk³ad Zwi±zku zaplanowana jest przebudowa oko³o 6 km dróg gminnych. Z uwagi na postêpuj±c±, znaczn± degradacjê infrastruktury drogowej, która wynika przede wszystkim ze stopnia amortyzacji nawierzchni i podbudów dróg oraz systematycznego wzrostu ilo¶ci transportu, niezbêdna jest ich przebudowa. Realizacja inwestycji wp³ynie na poprawê bezpieczeñstwa i komfortu u¿ytkowania ci±gów komunikacyjnych, u³atwi prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej lokalnym firmom oraz podniesie atrakcyjno¶æ osiedleñcz± w miejscowo¶ciach, w których zaplanowano inwestycje, co jest istotne z punktu widzenia wska¼nika demograficznego i rozwoju obszarów tych gmin zakwalifikowanych do obszarów strategicznej interwencji (SOR, z perspektyw± do 2030 i FEP 2021-2027). U³atwi komunikacjê miejscowo¶ci gminnych zarówno z pozosta³ym obszarem gminy, jak równie¿ z regionami na poziomie powiatów, województwa oraz kraju. Zostanie up³ynniony ruch drogowy co pozytywnie wp³ynie na zmniejszenie jego negatywnego oddzia³ywania na ¶rodowisko poprzez spadek emisji spalin i py³ów do powietrza. Realizacja inwestycji poprawi jako¶æ ¿ycia mieszkañców poprzez ³atwiejszy dostêp do rynków pracy i us³ug. Wp³ynie korzystnie na poprawê warunków podró¿y u¿ytkowników dróg oraz zwiêkszy ich mobilno¶æ. Realizacja zadañ zaplanowanych w zakresie przedmiotu zamówienia wynika ze strategii terytorialnej Partnerstwa Gmin Powiatu Brzozowskiego opracowanej w ramach Centrum Wsparcia Doradczego, w której problem infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku jest ujêty w wykazie zadañ przyjêtych do realizacji jako priorytetowy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

Zgodnie z art. 441 ustawy P.z.p. zamawiaj±cy przewiduje zastosowanie prawa opcji w odniesieniu do przedmiotu zamówienia w zakresie czê¶ci 3. Poprzez prawo opcji zamawiaj±cy rozumie:
• okre¶lenie przez zamawiaj±cego minimalnego zakresu przedmiotu zamówienia, którego wykonanie zamawiaj±cy gwarantuje, tzw. zamówienie podstawowe,
• okre¶lenie zakresu oraz ceny przedmiotu zamówienia tzw. zamówienie w ramach prawa opcji, którego realizacjê zamawiaj±cy bêdzie uprawniony (ale nie zobligowany) zamówiæ do wykonania, a wykonawca zobowi±zany bêdzie roboty zrealizowaæ, przy czym realizacja zamówienia nast±pi wy³±cznie w przypadku przekazania wykonawcy, zgodnej z tre¶ci± umowy informacji o skorzystaniu z prawa opcji.
Zakres zamówienia podstawowego okre¶laj±: przedmiar na wykonanie robót pod nazw± PRZEBUDOWA DROGI W MIEJSCOWOSCI NIEBOCKO - NA DZIA£KACH NR 341 W KM 0+000 DO KM 0+250 I NA DZIA£CE 339 KM 0+250 DO KM 0+650 ORAZ NA DZIA£KACH 307/2, 324/2, 327/2 KM 0+650 DO KM 0+995 (plik Przebudowa drogi Niebocko potoki przedmiar zamówienie w zakresie podstawowym.pdf w zakresie za³±cznika nr 10 do specyfikacji warunków zamówienia) oraz przedmiar na wykonanie robót pod nazw± PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ WEWNETRZNEJ W MIEJSCOWOSCI JAB£ONKA - NA DZIA£KACH NR 146 w KM 0+000 DO KM 0+700 (plik Przebudowa drogi Jab³onka np. szko³y przedmiar zamówienie w zakresie podstawowym.pdf w zakresie za³±cznika nr 10 do specyfikacji warunków zamówienia).
Zakres zamówienia w zakresie prawa opcji okre¶la przedmiar na wykonanie robót pod nazw± PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ WEWNETRZNEJ W MIEJSCOWOSCI JAB£ONKA - NA DZIA£KACH NR 194 w KM 0+390 DO KM 0+690 (plik Jab³onka np. szko³y przedmiar zamówienie w zakresie prawa opcji.pdf w zakresie za³±cznika nr 10 do specyfikacji warunków zamówienia).
Warto¶æ prawa opcji na podstawie kosztorysu inwestorskiego 164.473,93 PLN netto.
Ostateczn± warto¶ci± opcji jest warto¶æ oferty wybranego wykonawcy w zakresie prawa opcji.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Liczbê punktów, jak± uzyska badana oferta, zamawiaj±cy obliczy w nastêpuj±cy sposób:
1) Cena
Przez cenê za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia zamawiaj±cy rozumie ³±czny koszt za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia, stanowi±cy ca³kowite, maksymalne, rycza³towe wynagrodzenie wykonawcy.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium cena – 60 punktów.
Oferta z najni¿sz± oferowan± cen± brutto „C min” otrzymuje punktów 60.
Ka¿da inna oferta „C” otrzymuje ilo¶æ punktów w kryterium cena wynikaj±c± z wyliczenia wg wzoru:
(Cmin/C) x 60 = cp
Cmin – najni¿sza oferowana cena spo¶ród ofert nieodrzuconych
C – cena badanej oferty
cp – liczba punktów uzyskanych przez badan± ofertê z kryterium cena
Przy przeliczaniu liczbê punktów zamawiaj±cy zaokr±gla w dó³ do dwóch liczb po przecinku
np. liczba punktów 4,543 zostanie zaokr±glona do 4,54.
2) Okres gwarancji i rêkojmi za wady
Przez okres gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy rozumie wyd³u¿enie minimalnego okresu gwarancji i rêkojmi za wady wymaganego od wykonawców. Minimalny okres gwarancji i rêkojmi za wady wynosi 3 lata od dnia odbioru ca³o¶ci przedmiotu zamówienia.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium okres gwarancji i rêkojmi za wady – 40 punktów.
Wykonawca, który w ofercie zobowi±¿e siê do udzielenia gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady fizyczne wykonanych robót na okres:
• 3 lat otrzyma 0 punktów
• 4 lat otrzyma 10 punktów
• 5 lat otrzyma 25 punktów
• 6 lat otrzyma 40 punktów
Wykonawca zobowi±zany jest zaoferowaæ termin gwarancji i rêkojmi za wady z dok³adno¶ci± do pe³nych lat (np. 3 lata, 5 lat itp.).
W przypadku zaoferowania terminu gwarancji i rêkojmi za wady okre¶lonego w innych jednostkach miary czasu zamawiaj±cy przyjmie, ¿e termin gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku, gdy wykonawca nie okre¶li w ofercie terminu okresu gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy przyjmie, ¿e okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku gdy wykonawca okre¶li w ofercie okres gwarancji i rêkojmi za wady d³u¿szy ni¿ 6 lat:
• zamawiaj±cy przyjmie termin jako dopuszczalny,
• zamawiaj±cy przyjmie okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty, na potrzeby oceny ofert równy 6 lat,
• wykonawca, który z³o¿y³ tak± ofertê, w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej, zobowi±zany bêdzie do wykonania umowy z zaoferowanym okresem gwarancji i rêkojmi za wady.
W postêpowaniu zwyciê¿y oferta, która w wyniku oceny otrzyma najwy¿sz± sumê punktów, uzyskan± we wszystkich kryteriach i spe³ni wszystkie wymogi zawarte w ustawie Prawo zamówieñ publicznych i specyfikacji warunków zamówienia.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi za wady

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Cze¶æ 4 przedmiotu zamówienia - Przebudowa gminnej infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku Powiatowo-Gminnego „Partnerstwo Gmin Powiatu Brzozowskiego” – Gmina Nozdrzec
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia w zakresie czê¶ci 4 przedmiotu zamówienia, w postaci dokumentacji projektowej z przedmiarem robót oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zawiera za³±cznik nr 11 do specyfikacji warunków zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji drogowych na terenie tworz±cych zwi±zek powiatowo-gminny tj. gmin: Brzozów, Domaradz, Dydnia, Haczów, Jasienica Rosielna, Nozdrzec. W ramach zadañ inwestycyjnych zg³aszanych do realizacji w gminach wchodz±cych w sk³ad Zwi±zku zaplanowana jest przebudowa oko³o 6 km dróg gminnych. Z uwagi na postêpuj±c±, znaczn± degradacjê infrastruktury drogowej, która wynika przede wszystkim ze stopnia amortyzacji nawierzchni i podbudów dróg oraz systematycznego wzrostu ilo¶ci transportu, niezbêdna jest ich przebudowa. Realizacja inwestycji wp³ynie na poprawê bezpieczeñstwa i komfortu u¿ytkowania ci±gów komunikacyjnych, u³atwi prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej lokalnym firmom oraz podniesie atrakcyjno¶æ osiedleñcz± w miejscowo¶ciach, w których zaplanowano inwestycje, co jest istotne z punktu widzenia wska¼nika demograficznego i rozwoju obszarów tych gmin zakwalifikowanych do obszarów strategicznej interwencji (SOR, z perspektyw± do 2030 i FEP 2021-2027). U³atwi komunikacjê miejscowo¶ci gminnych zarówno z pozosta³ym obszarem gminy, jak równie¿ z regionami na poziomie powiatów, województwa oraz kraju. Zostanie up³ynniony ruch drogowy co pozytywnie wp³ynie na zmniejszenie jego negatywnego oddzia³ywania na ¶rodowisko poprzez spadek emisji spalin i py³ów do powietrza. Realizacja inwestycji poprawi jako¶æ ¿ycia mieszkañców poprzez ³atwiejszy dostêp do rynków pracy i us³ug. Wp³ynie korzystnie na poprawê warunków podró¿y u¿ytkowników dróg oraz zwiêkszy ich mobilno¶æ. Realizacja zadañ zaplanowanych w zakresie przedmiotu zamówienia wynika ze strategii terytorialnej Partnerstwa Gmin Powiatu Brzozowskiego opracowanej w ramach Centrum Wsparcia Doradczego, w której problem infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku jest ujêty w wykazie zadañ przyjêtych do realizacji jako priorytetowy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Liczbê punktów, jak± uzyska badana oferta, zamawiaj±cy obliczy w nastêpuj±cy sposób:
1) Cena
Przez cenê za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia zamawiaj±cy rozumie ³±czny koszt za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia, stanowi±cy ca³kowite, maksymalne, rycza³towe wynagrodzenie wykonawcy.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium cena – 60 punktów.
Oferta z najni¿sz± oferowan± cen± brutto „C min” otrzymuje punktów 60.
Ka¿da inna oferta „C” otrzymuje ilo¶æ punktów w kryterium cena wynikaj±c± z wyliczenia wg wzoru:
(Cmin/C) x 60 = cp
Cmin – najni¿sza oferowana cena spo¶ród ofert nieodrzuconych
C – cena badanej oferty
cp – liczba punktów uzyskanych przez badan± ofertê z kryterium cena
Przy przeliczaniu liczbê punktów zamawiaj±cy zaokr±gla w dó³ do dwóch liczb po przecinku
np. liczba punktów 4,543 zostanie zaokr±glona do 4,54.
2) Okres gwarancji i rêkojmi za wady
Przez okres gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy rozumie wyd³u¿enie minimalnego okresu gwarancji i rêkojmi za wady wymaganego od wykonawców. Minimalny okres gwarancji i rêkojmi za wady wynosi 3 lata od dnia odbioru ca³o¶ci przedmiotu zamówienia.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium okres gwarancji i rêkojmi za wady – 40 punktów.
Wykonawca, który w ofercie zobowi±¿e siê do udzielenia gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady fizyczne wykonanych robót na okres:
• 3 lat otrzyma 0 punktów
• 4 lat otrzyma 10 punktów
• 5 lat otrzyma 25 punktów
• 6 lat otrzyma 40 punktów
Wykonawca zobowi±zany jest zaoferowaæ termin gwarancji i rêkojmi za wady z dok³adno¶ci± do pe³nych lat (np. 3 lata, 5 lat itp.).
W przypadku zaoferowania terminu gwarancji i rêkojmi za wady okre¶lonego w innych jednostkach miary czasu zamawiaj±cy przyjmie, ¿e termin gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku, gdy wykonawca nie okre¶li w ofercie terminu okresu gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy przyjmie, ¿e okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku gdy wykonawca okre¶li w ofercie okres gwarancji i rêkojmi za wady d³u¿szy ni¿ 6 lat:
• zamawiaj±cy przyjmie termin jako dopuszczalny,
• zamawiaj±cy przyjmie okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty, na potrzeby oceny ofert równy 6 lat,
• wykonawca, który z³o¿y³ tak± ofertê, w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej, zobowi±zany bêdzie do wykonania umowy z zaoferowanym okresem gwarancji i rêkojmi za wady.
W postêpowaniu zwyciê¿y oferta, która w wyniku oceny otrzyma najwy¿sz± sumê punktów, uzyskan± we wszystkich kryteriach i spe³ni wszystkie wymogi zawarte w ustawie Prawo zamówieñ publicznych i specyfikacji warunków zamówienia.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi za wady

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Cze¶æ 5 przedmiotu zamówienia - Przebudowa gminnej infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku Powiatowo-Gminnego „Partnerstwo Gmin Powiatu Brzozowskiego” – Gmina Haczów
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia w zakresie czê¶ci 5 przedmiotu zamówienia, w postaci dokumentacji projektowej z przedmiarem robót oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zawiera za³±cznik nr 12 do specyfikacji warunków zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji drogowych na terenie tworz±cych zwi±zek powiatowo-gminny tj. gmin: Brzozów, Domaradz, Dydnia, Haczów, Jasienica Rosielna, Nozdrzec. W ramach zadañ inwestycyjnych zg³aszanych do realizacji w gminach wchodz±cych w sk³ad Zwi±zku zaplanowana jest przebudowa oko³o 6 km dróg gminnych. Z uwagi na postêpuj±c±, znaczn± degradacjê infrastruktury drogowej, która wynika przede wszystkim ze stopnia amortyzacji nawierzchni i podbudów dróg oraz systematycznego wzrostu ilo¶ci transportu, niezbêdna jest ich przebudowa. Realizacja inwestycji wp³ynie na poprawê bezpieczeñstwa i komfortu u¿ytkowania ci±gów komunikacyjnych, u³atwi prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej lokalnym firmom oraz podniesie atrakcyjno¶æ osiedleñcz± w miejscowo¶ciach, w których zaplanowano inwestycje, co jest istotne z punktu widzenia wska¼nika demograficznego i rozwoju obszarów tych gmin zakwalifikowanych do obszarów strategicznej interwencji (SOR, z perspektyw± do 2030 i FEP 2021-2027). U³atwi komunikacjê miejscowo¶ci gminnych zarówno z pozosta³ym obszarem gminy, jak równie¿ z regionami na poziomie powiatów, województwa oraz kraju. Zostanie up³ynniony ruch drogowy co pozytywnie wp³ynie na zmniejszenie jego negatywnego oddzia³ywania na ¶rodowisko poprzez spadek emisji spalin i py³ów do powietrza. Realizacja inwestycji poprawi jako¶æ ¿ycia mieszkañców poprzez ³atwiejszy dostêp do rynków pracy i us³ug. Wp³ynie korzystnie na poprawê warunków podró¿y u¿ytkowników dróg oraz zwiêkszy ich mobilno¶æ. Realizacja zadañ zaplanowanych w zakresie przedmiotu zamówienia wynika ze strategii terytorialnej Partnerstwa Gmin Powiatu Brzozowskiego opracowanej w ramach Centrum Wsparcia Doradczego, w której problem infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku jest ujêty w wykazie zadañ przyjêtych do realizacji jako priorytetowy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

Zgodnie z art. 441 ustawy P.z.p. zamawiaj±cy przewiduje zastosowanie prawa opcji w odniesieniu do przedmiotu zamówienia w zakresie czê¶ci 3. Poprzez prawo opcji zamawiaj±cy rozumie:
• okre¶lenie przez zamawiaj±cego minimalnego zakresu przedmiotu zamówienia, którego wykonanie zamawiaj±cy gwarantuje, tzw. zamówienie podstawowe,
• okre¶lenie zakresu oraz ceny przedmiotu zamówienia tzw. zamówienie w ramach prawa opcji, którego realizacjê zamawiaj±cy bêdzie uprawniony (ale nie zobligowany) zamówiæ do wykonania, a wykonawca zobowi±zany bêdzie roboty zrealizowaæ, przy czym realizacja zamówienia nast±pi wy³±cznie w przypadku przekazania wykonawcy, zgodnej z tre¶ci± umowy informacji o skorzystaniu z prawa opcji.
Zakres zamówienia podstawowego okre¶laj±: przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Droga Jasionów nr 76 (plik Przedmiar robót droga Jasionów nr 76.pdf w zakresie za³±cznika nr 12 do specyfikacji warunków zamówienia), przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Droga Jasionów 237 (plik Przedmiar robót droga Jasionów nr 237.pdf w zakresie za³±cznika nr 12 do specyfikacji warunków zamówienia), przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Droga Malinówka k Szko³y 67 75 (plik Przedmiar robót droga Malinówka ko³o szko³y.pdf w zakresie za³±cznika nr 12 do specyfikacji warunków zamówienia), przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Droga Malinówka 393 397 (plik Przedmiar robót droga Malinówka nr 393 ….pdf w zakresie za³±cznika nr 12 do specyfikacji warunków zamówienia), przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Droga Trze¶niów Sikorka (plik Przedmiar robót droga Trze¶niów.pdf w zakresie za³±cznika nr 12 do specyfikacji warunków zamówienia), przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Droga Buków Powy¿ej DL dgr 26 II (plik Przedmiar robót droga w Bukowie.pdf w zakresie za³±cznika nr 12 do specyfikacji warunków zamówienia), przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Droga Haczów nr ewid 720 (plik Przedmiar robót droga w Haczowie.pdf w zakresie za³±cznika nr 12 do specyfikacji warunków zamówienia), przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Droga Wzdów Wygon (plik Przedmiar robót droga Wzdów.pdf w zakresie za³±cznika nr 12 do specyfikacji warunków zamówienia), przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Droga Jab³onica P Budzyñ 2 (plik Przedmiar robót Jab³onica Polska Budzyñ.pdf w zakresie za³±cznika nr 12 do specyfikacji warunków zamówienia).
Zakres zamówienia w zakresie prawa opcji okre¶la przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Droga Haczów nr ewid 720 II (Plik Przedmiar robót Droga nr ewid. 720 w m. Haczów - Prawo opcji.pdf w zakresie za³±cznika nr 12 do specyfikacji warunków zamówienia).
Warto¶æ prawa opcji na podstawie kosztorysu inwestorskiego 79.384,00 PLN netto.
Ostateczn± warto¶ci± opcji jest warto¶æ oferty wybranego wykonawcy w zakresie prawa opcji.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Liczbê punktów, jak± uzyska badana oferta, zamawiaj±cy obliczy w nastêpuj±cy sposób:
1) Cena
Przez cenê za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia zamawiaj±cy rozumie ³±czny koszt za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia, stanowi±cy ca³kowite, maksymalne, rycza³towe wynagrodzenie wykonawcy.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium cena – 60 punktów.
Oferta z najni¿sz± oferowan± cen± brutto „C min” otrzymuje punktów 60.
Ka¿da inna oferta „C” otrzymuje ilo¶æ punktów w kryterium cena wynikaj±c± z wyliczenia wg wzoru:
(Cmin/C) x 60 = cp
Cmin – najni¿sza oferowana cena spo¶ród ofert nieodrzuconych
C – cena badanej oferty
cp – liczba punktów uzyskanych przez badan± ofertê z kryterium cena
Przy przeliczaniu liczbê punktów zamawiaj±cy zaokr±gla w dó³ do dwóch liczb po przecinku
np. liczba punktów 4,543 zostanie zaokr±glona do 4,54.
2) Okres gwarancji i rêkojmi za wady
Przez okres gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy rozumie wyd³u¿enie minimalnego okresu gwarancji i rêkojmi za wady wymaganego od wykonawców. Minimalny okres gwarancji i rêkojmi za wady wynosi 3 lata od dnia odbioru ca³o¶ci przedmiotu zamówienia.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium okres gwarancji i rêkojmi za wady – 40 punktów.
Wykonawca, który w ofercie zobowi±¿e siê do udzielenia gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady fizyczne wykonanych robót na okres:
• 3 lat otrzyma 0 punktów
• 4 lat otrzyma 10 punktów
• 5 lat otrzyma 25 punktów
• 6 lat otrzyma 40 punktów
Wykonawca zobowi±zany jest zaoferowaæ termin gwarancji i rêkojmi za wady z dok³adno¶ci± do pe³nych lat (np. 3 lata, 5 lat itp.).
W przypadku zaoferowania terminu gwarancji i rêkojmi za wady okre¶lonego w innych jednostkach miary czasu zamawiaj±cy przyjmie, ¿e termin gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku, gdy wykonawca nie okre¶li w ofercie terminu okresu gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy przyjmie, ¿e okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku gdy wykonawca okre¶li w ofercie okres gwarancji i rêkojmi za wady d³u¿szy ni¿ 6 lat:
• zamawiaj±cy przyjmie termin jako dopuszczalny,
• zamawiaj±cy przyjmie okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty, na potrzeby oceny ofert równy 6 lat,
• wykonawca, który z³o¿y³ tak± ofertê, w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej, zobowi±zany bêdzie do wykonania umowy z zaoferowanym okresem gwarancji i rêkojmi za wady.
W postêpowaniu zwyciê¿y oferta, która w wyniku oceny otrzyma najwy¿sz± sumê punktów, uzyskan± we wszystkich kryteriach i spe³ni wszystkie wymogi zawarte w ustawie Prawo zamówieñ publicznych i specyfikacji warunków zamówienia.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi za wady

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Cze¶æ 6 przedmiotu zamówienia - Przebudowa gminnej infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku Powiatowo-Gminnego „Partnerstwo Gmin Powiatu Brzozowskiego” – Gmina Brzozów
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia w zakresie czê¶ci 6 przedmiotu zamówienia, w postaci dokumentacji projektowej z przedmiarem robót oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zawiera za³±cznik nr 13 do specyfikacji warunków zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji drogowych na terenie tworz±cych zwi±zek powiatowo-gminny tj. gmin: Brzozów, Domaradz, Dydnia, Haczów, Jasienica Rosielna, Nozdrzec. W ramach zadañ inwestycyjnych zg³aszanych do realizacji w gminach wchodz±cych w sk³ad Zwi±zku zaplanowana jest przebudowa oko³o 6 km dróg gminnych. Z uwagi na postêpuj±c±, znaczn± degradacjê infrastruktury drogowej, która wynika przede wszystkim ze stopnia amortyzacji nawierzchni i podbudów dróg oraz systematycznego wzrostu ilo¶ci transportu, niezbêdna jest ich przebudowa. Realizacja inwestycji wp³ynie na poprawê bezpieczeñstwa i komfortu u¿ytkowania ci±gów komunikacyjnych, u³atwi prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej lokalnym firmom oraz podniesie atrakcyjno¶æ osiedleñcz± w miejscowo¶ciach, w których zaplanowano inwestycje, co jest istotne z punktu widzenia wska¼nika demograficznego i rozwoju obszarów tych gmin zakwalifikowanych do obszarów strategicznej interwencji (SOR, z perspektyw± do 2030 i FEP 2021-2027). U³atwi komunikacjê miejscowo¶ci gminnych zarówno z pozosta³ym obszarem gminy, jak równie¿ z regionami na poziomie powiatów, województwa oraz kraju. Zostanie up³ynniony ruch drogowy co pozytywnie wp³ynie na zmniejszenie jego negatywnego oddzia³ywania na ¶rodowisko poprzez spadek emisji spalin i py³ów do powietrza. Realizacja inwestycji poprawi jako¶æ ¿ycia mieszkañców poprzez ³atwiejszy dostêp do rynków pracy i us³ug. Wp³ynie korzystnie na poprawê warunków podró¿y u¿ytkowników dróg oraz zwiêkszy ich mobilno¶æ. Realizacja zadañ zaplanowanych w zakresie przedmiotu zamówienia wynika ze strategii terytorialnej Partnerstwa Gmin Powiatu Brzozowskiego opracowanej w ramach Centrum Wsparcia Doradczego, w której problem infrastruktury drogowej na terenie dzia³ania Zwi±zku jest ujêty w wykazie zadañ przyjêtych do realizacji jako priorytetowy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

Zgodnie z art. 441 ustawy P.z.p. zamawiaj±cy przewiduje zastosowanie prawa opcji w odniesieniu do przedmiotu zamówienia w zakresie czê¶ci 3. Poprzez prawo opcji zamawiaj±cy rozumie:
• okre¶lenie przez zamawiaj±cego minimalnego zakresu przedmiotu zamówienia, którego wykonanie zamawiaj±cy gwarantuje, tzw. zamówienie podstawowe,
• okre¶lenie zakresu oraz ceny przedmiotu zamówienia tzw. zamówienie w ramach prawa opcji, którego realizacjê zamawiaj±cy bêdzie uprawniony (ale nie zobligowany) zamówiæ do wykonania, a wykonawca zobowi±zany bêdzie roboty zrealizowaæ, przy czym realizacja zamówienia nast±pi wy³±cznie w przypadku przekazania wykonawcy, zgodnej z tre¶ci± umowy informacji o skorzystaniu z prawa opcji.
Zakres zamówienia podstawowego okre¶laj±: przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Przebudowa drogi na dzia³ce gruntowej nr 700 w miejscowo¶ci Stara Wie¶, przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Przebudowa drogi na dzia³ce gruntowej 3372,3460 w miejscowo¶ci Humniska, przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Przebudowa drogi na dzia³ce gruntowej nr 163 w miejscowo¶ci Humniska, przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Przebudowa drogi na dzia³ce gruntowej 3495 w miejscowo¶ci Górki, przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Przebudowa drogi na dzia³ce gruntowej 602, 924 w miejscowo¶ci Przysietnica, przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Przebudowa drogi na dzia³ce gruntowej 7239, 7244/3, 7244/5 w miejscowo¶ci Przysietnica.
Zakres zamówienia w zakresie prawa opcji okre¶laj± przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Przebudowa drogi na dzia³ce gruntowej 3336 w miejscowo¶ci Humniska, przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Przebudowa drogi na dzia³ce gruntowej 3518 w miejscowo¶ci Humniska, przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Przebudowa drogi gminnej na dzia³ce gruntowej 3791/1 w miejscowo¶ci Górki, przedmiar na wykonanie robót pod nazw± Przebudowa drogi na dzia³ce gruntowej 1498, 1555, 1882 w miejscowo¶ci Przysietnica.
Warto¶æ prawa opcji na podstawie kosztorysów inwestorskich 472.331,44 PLN netto.
Ostateczn± warto¶ci± opcji jest warto¶æ oferty wybranego wykonawcy w zakresie prawa opcji.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Liczbê punktów, jak± uzyska badana oferta, zamawiaj±cy obliczy w nastêpuj±cy sposób:
1) Cena
Przez cenê za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia zamawiaj±cy rozumie ³±czny koszt za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia, stanowi±cy ca³kowite, maksymalne, rycza³towe wynagrodzenie wykonawcy.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium cena – 60 punktów.
Oferta z najni¿sz± oferowan± cen± brutto „C min” otrzymuje punktów 60.
Ka¿da inna oferta „C” otrzymuje ilo¶æ punktów w kryterium cena wynikaj±c± z wyliczenia wg wzoru:
(Cmin/C) x 60 = cp
Cmin – najni¿sza oferowana cena spo¶ród ofert nieodrzuconych
C – cena badanej oferty
cp – liczba punktów uzyskanych przez badan± ofertê z kryterium cena
Przy przeliczaniu liczbê punktów zamawiaj±cy zaokr±gla w dó³ do dwóch liczb po przecinku
np. liczba punktów 4,543 zostanie zaokr±glona do 4,54.
2) Okres gwarancji i rêkojmi za wady
Przez okres gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy rozumie wyd³u¿enie minimalnego okresu gwarancji i rêkojmi za wady wymaganego od wykonawców. Minimalny okres gwarancji i rêkojmi za wady wynosi 3 lata od dnia odbioru ca³o¶ci przedmiotu zamówienia.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium okres gwarancji i rêkojmi za wady – 40 punktów.
Wykonawca, który w ofercie zobowi±¿e siê do udzielenia gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady fizyczne wykonanych robót na okres:
• 3 lat otrzyma 0 punktów
• 4 lat otrzyma 10 punktów
• 5 lat otrzyma 25 punktów
• 6 lat otrzyma 40 punktów
Wykonawca zobowi±zany jest zaoferowaæ termin gwarancji i rêkojmi za wady z dok³adno¶ci± do pe³nych lat (np. 3 lata, 5 lat itp.).
W przypadku zaoferowania terminu gwarancji i rêkojmi za wady okre¶lonego w innych jednostkach miary czasu zamawiaj±cy przyjmie, ¿e termin gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku, gdy wykonawca nie okre¶li w ofercie terminu okresu gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy przyjmie, ¿e okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku gdy wykonawca okre¶li w ofercie okres gwarancji i rêkojmi za wady d³u¿szy ni¿ 6 lat:
• zamawiaj±cy przyjmie termin jako dopuszczalny,
• zamawiaj±cy przyjmie okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty, na potrzeby oceny ofert równy 6 lat,
• wykonawca, który z³o¿y³ tak± ofertê, w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej, zobowi±zany bêdzie do wykonania umowy z zaoferowanym okresem gwarancji i rêkojmi za wady.
W postêpowaniu zwyciê¿y oferta, która w wyniku oceny otrzyma najwy¿sz± sumê punktów, uzyskan± we wszystkich kryteriach i spe³ni wszystkie wymogi zawarte w ustawie Prawo zamówieñ publicznych i specyfikacji warunków zamówienia.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi za wady

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 7

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Czê¶æ 7 przedmiotu zamówienia – Przebudowa infrastruktury drogowej na terenie Gminy Brzozów w ramach funduszu so³eckiego.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia w zakresie czê¶ci 7 przedmiotu zamówienia, w postaci dokumentacji projektowej z przedmiarem robót oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zawiera za³±cznik nr 14 do specyfikacji warunków zamówienia. Zamówienie w zakresie czê¶ci nr 7 jest zamówieniem Gminy Brzozów przygotowanym i przeprowadzanym przez Zwi±zek Powiatowo-Gminny „Partnerstwo Gmin Powiatu Brzozowskiego”. Umowa w zakresie czê¶ci 7 przedmiotu zamówienia zostanie zawarta z Gmin± Brzozów jako zamawiaj±cym.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Liczbê punktów, jak± uzyska badana oferta, zamawiaj±cy obliczy w nastêpuj±cy sposób:
1) Cena
Przez cenê za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia zamawiaj±cy rozumie ³±czny koszt za ca³o¶æ przedmiotu zamówienia, stanowi±cy ca³kowite, maksymalne, rycza³towe wynagrodzenie wykonawcy.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium cena – 60 punktów.
Oferta z najni¿sz± oferowan± cen± brutto „C min” otrzymuje punktów 60.
Ka¿da inna oferta „C” otrzymuje ilo¶æ punktów w kryterium cena wynikaj±c± z wyliczenia wg wzoru:
(Cmin/C) x 60 = cp
Cmin – najni¿sza oferowana cena spo¶ród ofert nieodrzuconych
C – cena badanej oferty
cp – liczba punktów uzyskanych przez badan± ofertê z kryterium cena
Przy przeliczaniu liczbê punktów zamawiaj±cy zaokr±gla w dó³ do dwóch liczb po przecinku
np. liczba punktów 4,543 zostanie zaokr±glona do 4,54.
2) Okres gwarancji i rêkojmi za wady
Przez okres gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy rozumie wyd³u¿enie minimalnego okresu gwarancji i rêkojmi za wady wymaganego od wykonawców. Minimalny okres gwarancji i rêkojmi za wady wynosi 3 lata od dnia odbioru ca³o¶ci przedmiotu zamówienia.
Maksymalna ilo¶æ mo¿liwych do uzyskania punktów wg kryterium okres gwarancji i rêkojmi za wady – 40 punktów.
Wykonawca, który w ofercie zobowi±¿e siê do udzielenia gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady fizyczne wykonanych robót na okres:
• 3 lat otrzyma 0 punktów
• 4 lat otrzyma 10 punktów
• 5 lat otrzyma 25 punktów
• 6 lat otrzyma 40 punktów
Wykonawca zobowi±zany jest zaoferowaæ termin gwarancji i rêkojmi za wady z dok³adno¶ci± do pe³nych lat (np. 3 lata, 5 lat itp.).
W przypadku zaoferowania terminu gwarancji i rêkojmi za wady okre¶lonego w innych jednostkach miary czasu zamawiaj±cy przyjmie, ¿e termin gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku, gdy wykonawca nie okre¶li w ofercie terminu okresu gwarancji i rêkojmi za wady zamawiaj±cy przyjmie, ¿e okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty jest równy minimalnemu okresowi gwarancji i rêkojmi za wady.
W przypadku gdy wykonawca okre¶li w ofercie okres gwarancji i rêkojmi za wady d³u¿szy ni¿ 6 lat:
• zamawiaj±cy przyjmie termin jako dopuszczalny,
• zamawiaj±cy przyjmie okres gwarancji i rêkojmi za wady dla tej oferty, na potrzeby oceny ofert równy 6 lat,
• wykonawca, który z³o¿y³ tak± ofertê, w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej, zobowi±zany bêdzie do wykonania umowy z zaoferowanym okresem gwarancji i rêkojmi za wady.
W postêpowaniu zwyciê¿y oferta, która w wyniku oceny otrzyma najwy¿sz± sumê punktów, uzyskan± we wszystkich kryteriach i spe³ni wszystkie wymogi zawarte w ustawie Prawo zamówieñ publicznych i specyfikacji warunków zamówienia.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi za wady

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Zamawiaj±cy stawia warunki udzia³u w postêpowaniu, w zakresie zdolno¶ci technicznej i zawodowej jak poni¿ej, w odniesieniu do czê¶ci od 1 do 6 przedmiotu zamówienia:
• zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawca wykaza³ siê do¶wiadczeniem w wykonaniu (zakoñczeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¶li okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwóch zadañ, obejmuj±cych swym zakresem roboty budowlane polegaj±ce na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie drogi klasy nie ni¿szej ni¿ klasa „L” (droga lokalna), w ramach, których wykonano nawierzchniê z betonów asfaltowych w ilo¶ci nie mniejszej ni¿ 500 m², w odniesieniu do ka¿dego z zadañ. Za roboty zakoñczone uznaje siê takie, dla których wystawiono ¶wiadectwo przejêcia, protokó³ koñcowego odbioru lub inny równowa¿ny dokument potwierdzaj±cy odbiór robót przez inwestora. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wykazania siê do¶wiadczeniem uzyskanym podczas realizacji kontraktów w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Sformu³owania „budowa”, „rozbudowa”, „przebudowa” lub „remont” nale¿y rozumieæ zgodnie z definicjami okre¶lonymi lub wynikaj±cymi z ustawy Prawo budowlane,
• zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawca dysponowa³ osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnymi za ¶wiadczenie us³ug, tzn., ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³: osob± pe³ni±c± obowi±zki kierownika robót, posiadaj±c± - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów albo odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 220), do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w specjalno¶ci drogowej.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy, zgodnie z tre¶ci± art. 274 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, w celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, w zakresie czê¶ci od 1 do 6 przedmiotu zamówienia, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, poni¿szych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych:
a) wykaz wykonanych robót budowlanych, w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¶li okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, potwierdzaj±cy ¿e wykonawca zrealizowa³ roboty okre¶lone w wymaganiach zamawiaj±cego, wraz z podaniem rodzaju wykonywanych robót, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (wzór stanowi za³±cznik nr 4 do specyfikacji) oraz z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty by³y wykonywane, a je¶li z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
b) wykaz osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za pe³nienie funkcji kierownika robót wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie dysponowania tymi osobami (wzór stanowi za³±cznik nr 5 do specyfikacji).

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby sk³ada wraz z ofert± zobowi±zanie podmiotu udostepniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (o¶wiadczenie, którego wzór stanowi za³±cznik nr 6 do specyfikacji) lub inny ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienia, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy i us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy (o¶wiadczenie, którego wzór stanowi za³±cznik nr 7 do specyfikacji).
Dokumenty sk³adaj±ce siê na ofertê musz± byæ podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub umocowane przez te osoby do reprezentowania wykonawcy. Zamawiaj±cy wymaga, w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania:
a. przedstawienia odpisu z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, albo
b. wskazania danych umo¿liwiaj±cych dostêp do wy¿ej wymienionych dokumentów za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, albo
c. przedstawienia pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania wykonawcy, je¿eli w imieniu wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt. 11 ppkt. 16 lit. a specyfikacji
Zapisy powy¿sze stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego, w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Prawo zamówieñ publicznych lub podwykonawcy nie bêd±cego podmiotem udostepniaj±cym zasoby na takich zasadach.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

Od wykonawców sk³adaj±cych ofertê w postêpowaniu zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci:
a) czê¶æ 1 przedmiotu zamówienia 5500 PLN
b) czê¶æ 2 przedmiotu zamówienia 5500 PLN
c) czê¶æ 3 przedmiotu zamówienia 5500 PLN
d) czê¶æ 4 przedmiotu zamówienia 5500 PLN
e) czê¶æ 5 przedmiotu zamówienia 5500 PLN
f) czê¶æ 6 przedmiotu zamówienia 5500 PLN
g) czê¶æ 7 przedmiotu zamówienia wadium nie jest wymagane
Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) w pieni±dzu,
b) w gwarancjach bankowych,
c) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) w porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci,
Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³acaæ przelewem na rachunek bankowy nr 10 1240 1792 1111 0011 3590 1099
Za termin wniesienia wadium w pieni±dzu uwa¿a siê datê i godzinê uznania ¶rodków na rachunku do wp³aty wadium.
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia nale¿y przekazaæ zamawiaj±cemu, w oryginale, w formie elektronicznej (opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym ze upowa¿nionych osób ze strony wystawcy) razem z ofert±.
Jako beneficjenta gwarancji lub porêczenia nale¿y wskazaæ Zwi±zek Powiatowo-Gminny „Partnerstwo Gmin Powiatu Brzozowskiego”, ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów.
Wymaga siê, aby gwarancja lub porêczenie obejmowa³y odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez wykonawcê, okre¶lone w ustawie Prawo zamówieñ publicznych. Gwarancja lub porêczenie musi zawieraæ w swojej tre¶ci nieodwo³alne i bezwarunkowe zobowi±zanie wystawcy dokumentu do zap³aty na rzecz zamawiaj±cego kwoty wadium p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie zamawiaj±cego. Wadium wniesione w formie gwarancji lub porêczenia musi mieæ tak± sam± p³ynno¶æ jak wadium wniesione w pieni±dzu – dochodzenie roszczenia z tytu³u wadium wniesionego w tej formie, nie mo¿e byæ utrudnione.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia
a) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia, wtedy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo musi byæ do³±czone do oferty.
b) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia o¶wiadczenie, o którym mowa w punkcie 11 ppkt. 10 specyfikacji (o¶wiadczenie, którego wzór stanowi za³±cznik nr 3 do specyfikacji), sk³ada ka¿dy z wykonawców (osobno ka¿dy z konsorcjantów lub wspólników spó³ki cywilnej).
c) Je¿eli w postepowaniu wybrana zostanie oferta wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy za¿±da, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy reguluj±cej wspó³pracê tych podmiotów.
d) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy i us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy (o¶wiadczenie, którego wzór stanowi za³±cznik nr 7 do specyfikacji).
e) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
f) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu wykonawcy wykazuj± ³±cznie, zamawiaj±cy nie precyzuje szczególnego sposobu spe³niania warunku przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiaj±cy, niezw³ocznie po dokonaniu protokolarnego przekazania terenu realizacji przedmiotu umowy wyp³aci Wykonawcy zaliczkê w wysoko¶ci 5 % wynagrodzenia brutto.

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzania precyzuj± dokumenty zamówienia, w szczególno¶ci za³±cznik nr 1 i 15 do specyfikacji warunków zamówienia - wzory umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-04-02 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem portalu e-Zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-02 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-05-01

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji:

Czê¶æ 1 : Tak

Czê¶æ 2 : Tak

Czê¶æ 3 : Tak

Czê¶æ 4 : Tak

Czê¶æ 5 : Tak

Czê¶æ 6 : Tak

Czê¶æ 7 : Tak

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Zgodnie z tre¶ci± art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (tekst jednolity Dz.U. z 2023 r., poz. 1497 z pó¼niejszymi zmianami) z postêpowania o udzielenie zamówienia wyklucza siê równie¿:
a) wykonawcê wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 tej¿e ustawy,
b) wykonawcê, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2022 r., poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka o którym mowa w art. 1 pkt. 3 tej¿e ustawy,
c) wykonawcê, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz.U. z 2021 r., poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka o którym mowa w art. 1 pkt. 3 tej¿e ustawy.
Wykluczenie nastêpuje na okres trwania wy¿ej wymienionych okoliczno¶ci.

Zamawiaj±cy, od wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, w zakresie czê¶ci od 1 do 6 przedmiotu zamówienia wymaga³ bêdzie, przed podpisaniem umowy wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 3 % ceny ca³kowitej podanej w ofercie.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.