eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GdańskŚwiadczenie usług ochrony osób i mienia w obiektach Muzeum Gdańska



Ogłoszenie z dnia 2024-03-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług ochrony osób i mienia w obiektach Muzeum Gdańska

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Gdańska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000283392

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Długa 46/47

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-831

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.7.) Numer telefonu: 58 573 31 28

1.5.8.) Numer faksu: 58 573 31 28 w. 0

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@muzeumgdansk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumgdansk.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/muzeum_gdansk

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług ochrony osób i mienia w obiektach Muzeum Gdańska

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-890591ac-dc97-11ee-8305-7e4937eb936d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00249570

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00104354/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Świadczenie usług ochrony osób i mienia w obiektach Muzeum Gdańska

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00236424

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NZP.26.3.2024(ZP-TP/02)

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 3110916,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ochrony osób i mienia w obiektach Muzeum Gdańska w Gdańsku przez wykonawcę posiadającego koncesję wydaną zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 r. , poz. 1995), zwana dalej ustawą o ochronie osób i mienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z wymaganiami zawarty został w załączniku nr 1 do SWZ „Opis i wymagania dotyczące realizacji zamówienia”.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone na podstawie przepisów właściwych dla zamówień na usługi społeczne o wartości szacunkowej zamówienia poniżej 750 000 euro

4.5.3.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Zmawiający pod wpływem błędu technicznego wykonując obowiązki ustawowe związane z dokonaną istotna zmianą SWZ dotyczącą zmiany terminu składania (nowy termin składania ofert 22.03.2024r. godz. 11.00) , a także zmiany terminu otwarcia ofert, zmiany terminu związania ofertą oraz terminu realizacji umowy o zamówienie publiczne nie dokonał jednakże stosownej modyfikacji, na stanowiącej stronę internetową prowadzonego postępowania platformie zakupowej, polegającej na zmianie terminu składania ofert. Wskutek powyższego zegar, odmierzający na platformie zakupowej czas do składania ofert, podawał pierwotnie ustalony przez zamawiającego termin składania ofert, a następnie od terminu 15.03.2024r. godz. 11.00 informował o skończeniu czasu do składania ofert, uniemożliwiając potencjalne złożenie nowej oferty, lub wycofanie dotychczas złożonych ofert, wbrew dokonanej przez Zamawiającego zmianie. Na platformie zakupowej pod adres prowadzonego postępowania automatycznie przez system została upubliczniona informacja o statusie postępowania o treści „Zakończono przyjmowanie ofert/wniosków”. Tym samym Zamawiający z powodu zaistniałego błędu podczas procedury wprowadzania istotnej zmiany do SWZ nie zapewnił wykonawcom właściwej informacji oraz właściwego terminu na składanie ofert, tym samym naruszając dyspozycję przepisu art. 286 ust. 1 pzp.
Powyższa sytuacja może skutkować uznaniem, iż dokonano naruszenia nie tylko art. 286 ust.1 pzp oraz art. 219 ust. 1 i 2 pzp, lecz także generalnych zasad udzielania zamówień publicznych tj. zasady przygotowania i prowadzenia postępowania w sposób:
a) zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców (art. 16 pkt 1 pzp),
b) przejrzysty (art. 16 ust. 2 pzp),
c) a także udzielenia zamówienia w sposób zapewniający najlepszą jakość dostaw, usług, oraz robót budowlanych, uzasadnioną charakterem zamówienia, w ramach środków, które zamawiający może przeznaczyć na jego realizację (art. 17 ust. 1 pkt 1 pzp).

Szczegółowe uzasadnienie prawne i faktyczne unieważnionego postępowania zamawiający opublikował na stronie internetowej prowadzonego postępowania tj. pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/muzeum_gdansk, w Zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.