eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzerskBudowa i przebudowa ulic w Czersku oraz w Łęgu



Ogłoszenie z dnia 2023-06-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa i przebudowa ulic w Czersku oraz w Łęgu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZERSK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351274

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 27

1.5.2.) Miejscowość: Czersk

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-650

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 523954810

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad_miejski@czersk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/czersk

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/czersk

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa i przebudowa ulic w Czersku oraz w Łęgu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-72e18b75-da86-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00250364

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00010872/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.16 Budowa ulic Bocznej i Czerwonych Maków w Czersku (RFRD)

1.1.17 Przebudowa ulic Polnej i Ks. Worzałły w Łęgu (RFRD)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00176264

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZ.271.18.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1. Budowa ul. Czerwonych Maków w Czersku wraz z kanalizacją deszczową w ul. Bocznej i wykonaniem nowej nawierzchni drogi. Zadanie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

I. Zakres zadania.

Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest budowa ul. Czerwonych Maków w Czersku wraz
z kanalizacją deszczową w ul. Bocznej wzdłuż drogi gminnej oraz wykonaniem nowej nawierzchni drogi w ul. Bocznej. Kategoria ruchu – KR1. Klasa techniczna drogi – D (dojazdowa).

1. Branża drogowa.
Roboty budowlane branży drogowej należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową
w zakresie:
1.1. Ulica Czerwonych Maków w Czersku (zakres wg projektu budowlanego).
1.2. Ulica Boczna w Czersku (zakres wg projektu budowlanego oraz rysunku projektu zagospodarowania terenu - Załącznik nr 4 do OPZ).
1.2.1. Nawierzchnię jezdni ul. Bocznej wykonać z nowej kostki brukowej betonowej gr. 8 cm.
1.2.2. Nawierzchnię chodników ul. Bocznej wykonać z nowej kostki brukowej betonowej gr. 6 cm.
1.2.3. Nawierzchnię zjazdów w ul. Bocznej wykonać z nowej kostki brukowej betonowej gr. 8 cm.

Zakres robót branży drogowej obejmuje:
1) wykonanie robót ziemnych,
2) ustawienie krawężników betonowych, oporników betonowych na ławie betonowej z oporem,
3) wykonanie warstw podbudowy,
4) budowę jezdni dróg gminnych o nawierzchni z kostki betonowej,
5) budowę wyniesionego przejścia dla pieszych o nawierzchni z kostki betonowej,
6) budowę chodników (Uwaga. Wykonawca w wycenie uwzględni wykonanie dojść od chodnika do furtek ogrodzeń nieruchomości z kostki brukowej betonowej - 18 szt. - łączna powierzchnia do 50 m2.),
7) budowę zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej (Uwaga. Wykonawca w wycenie uwzględni wykonanie dwóch dodatkowych zjazdów z kostki brukowej betonowej. Dokładną lokalizację Zamawiający wskaże na etapie realizacji robót budowlanych.),
8) regulację wysokościową urządzeń infrastruktury podziemnej,
9) ustawienie znaków stałej organizacji ruchu oraz elementów BRD.

Uwaga.
W ramach zadania należy uwzględnić wykonanie regulacji, tj. korekty sytuacyjno – wysokościowej, nawierzchni z kostki betonowej istniejących zjazdów indywidualnych i dojść do furtek, w przypadku takiej potrzeby.
W ramach projektu stałej organizacji ruchu należy ustawić 1 kpl. aktywnych znaków
D6 zgodnie z parametrami określonymi w Załączniku nr 2 do OPZ.
W ramach projektu stałej organizacji ruchu należy ustawić 1 szt. wyświetlacza radarowego zgodnie
z parametrami określonymi w Załączniku nr 3 do OPZ (przed przejściem dla pieszych od strony ul. Starego Urzędu.
Jezdnię ulic Czerwonych Maków i Bocznej wykonać z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm "starobruk" koloru grafitowego.
Nawierzchnię chodników wykonać z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm "starobruk" koloru żółtego.
Nawierzchnię zjazdów wykonać z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm "starobruk" koloru grafitowego.
Nawierzchnię przejścia dla pieszych wykonać z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm "starobruk" koloru czerwonego, pasy koloru szarego.

2. Branża sanitarna
Zakres robót branży sanitarnej obejmuje budowę sieci kanalizacji deszczowej zgodnie z załączoną dokumentacją projektową.
2.1. Ulica Czerwonych Maków w Czersku (sieć kanalizacji deszczowej wraz ze studniami
i wpustami ulicznymi).
2.2. Ulica Boczna w Czersku (sieć kanalizacji deszczowej wraz ze studniami i wpustami ulicznymi i włączeniem do istniejącego kanału w ul. Podleśnej wraz z odtworzeniem nawierzchni drogi z kostki brukowej betonowej). Od studni D-5, D-4, D-3, D-2 należy wykonać przykanalik wraz z wpustem deszczowym. Od studni D-6 należy wykonać 2 szt. przykanalików z wpustami deszczowymi.
2.3. Ulica Czerwonych Maków w Czersku w rejonie skrzyżowania z ul. Starego Urzędu (sieć kanalizacji deszczowej wraz ze studniami i wpustami ulicznymi) - według zakresu określonego w Załączniku nr 5 do OPZ (tj. odcinek od projektowanej sieci kanalizacji deszczowej w ul. Czerwonych Maków, poprzez studnię D-1, D2 do studni D-15 oraz od studni D-2 do studni D-3, łącznie z tymi studniami, przykanalikami oraz wpustami deszczowymi + odtworzenie nawierzchni bitumicznej w ul. Starego Urzędu w miejscu prowadzonych wykopów. Studnie D-3 i D-15 muszą być przygotowane pod wykonanie kolejnych odcinków sieci kanalizacji deszczowej, zgodnie z dokumentacją projektową.)
Elementy do wybudowania wchodzące w skład kanalizacji deszczowej:
1) kolektor główny,
2) przykanaliki kanalizacji deszczowej,
3) studnie rewizyjne,
4) studzienki ściekowe - wpusty ściekowe.
Uwaga. W ramach zadania należy wyregulować armaturę żeliwną istniejących zaworów wodociągowych, studni sanitarnych itp.
Uwaga. Wykonawca uwzględni w wycenie roboty towarzyszące niezbędne do budowy kanalizacji deszczowej takie jak pompowanie wody z wykopu, ewentualne zastosowanie igłofiltrów, zastosowanie deskowań (szalunków) do wykopów.
Uwaga. Przy budowie kanalizacji deszczowej należy wymienić grunt z wykopu pod kanały deszczowe, przykanaliki, studnie i wpusty uliczne na piasek średni. Wykorzystanie gruntu z wykopu do jego późniejszego zasypania może nastąpić po stwierdzeniu jego przydatności i zgodzie Inspektora Nadzoru.
3. Branża elektryczna
W ramach robót budowlanych branży elektrycznej należy wybudować oświetlenie uliczne zgodnie z załączoną dokumentacją projektową.

1. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz pomocniczo w przedmiarach robót stanowiących załączniki do SWZ.
2. O ile w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarach robót, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów materiałów, urządzeń, wyrobów itp., oznacza to, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wykonawca musi jednak wykazać, że zastosowane materiały, urządzenia itp. są równoważne. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
3. Wszystkie określenia i nazwy materiałów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych użytych materiałów. Brak określenia szczególnych wymogów przez Zamawiającego w przedmiocie standardu wykonania (jakości materiałów, sprzętu, urządzeń, itp.) oznacza, że Wykonawca wywiąże się ze swoich obowiązków, kiedy zachowa średni standard wykonania, po jego akceptacji przez Zamawiającego.
4. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy
z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry.
5. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy:
5.1. Wykonanie robót przygotowawczych.
5.2. Wykonanie robót ziemnych.
5.3. Wykonanie podbudów.
5.4. Wykonanie elementów ulic.
5.5. Wykonanie robót nawierzchniowych.
5.6. Wykonanie robót wykończeniowych.
5.7. Wykonywanie prac związanych z obsługą koparki i innych maszyn, pojazdów wykorzystywanych podczas budowy.
5.8. Czynności związane z montażem elementów BRD.
5.9. Wykonanie kanalizacji deszczowej.
5.10. Wykonanie oświetlenia ulicznego.
Obowiązki Wykonawcy z tytułu spełnienia niniejszego wymogu określają Projektowane Postanowienia Umowy (PPU).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233140-2 - Roboty drogowe

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

4.5.5.) Wartość części: 942512,07 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2. Przebudowa ulicy Polnej w Łęgu wraz z budową kanalizacji deszczowej. Zadanie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
I. Zakres zadania.
Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest przebudowa ul. Polnej w miejscowości Łąg, gmina Czersk wraz z budową kanalizacji deszczowej. Kategoria ruchu – KR1. Klasa techniczna drogi – D (dojazdowa).
1. Branża drogowa.
Zakres robót branży drogowej obejmuje:
1) wykonanie robót ziemnych,
2) ustawienie krawężników betonowych, oporników betonowych na ławie betonowej z oporem,
3) wykonanie warstw podbudowy,
4) budowę jezdni drogi gminnej o nawierzchni z kostki betonowej,
5) budowę progów zwalniających wyspowych o nawierzchni z kostki betonowej,
6) budowę zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej,
7) regulację wysokościową urządzeń infrastruktury podziemnej,
8) ustawienie znaków stałej organizacji ruchu.
Jezdnię wykonać z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm "starobruk" koloru grafitowego.
Nawierzchnię opasek wykonać z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm "starobruk" koloru żółtego.
Nawierzchnię zjazdów wykonać z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm "starobruk" koloru grafitowego.
Nawierzchnię progów zwalniających wykonać z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm "starobruk" koloru czerwonego.
2. Branża sanitarna.
Zakres robót branży sanitarnej obejmuje budowę sieci kanalizacji deszczowej wraz z włączeniem się w kanał istniejący w ul. Polnej w Łęgu.
Elementy do wybudowania wchodzące w skład kanalizacji deszczowej:
1) kolektor główny,
2) przykanaliki kanalizacji deszczowej,
3) studnie rewizyjne,
4) studzienki ściekowe - wpusty ściekowe,
UWAGA. W ramach robót należy dokonać rozbiórki niezbędnego zakresu nawierzchni z kostki betonowej oraz podbudowy ul. Polnej w Łęgu, natomiast po wykonaniu robót związanych z budową kanalizacji deszczowej należy przywrócić ww. nawierzchnię do stanu pierwotnego.
UWAGA. W ramach zadania należy wyregulować armaturę żeliwną istniejących zaworów wodociągowych, studni sanitarnych itp.
UWAGA. Wykonawca uwzględni w wycenie roboty towarzyszące niezbędne do budowy kanalizacji deszczowej takie jak pompowanie wody z wykopu, ewentualne zastosowanie igłofiltrów, zastosowanie deskowań (szalunków) do wykopów.
3. Branża Telekomunikacyjna.
UWAGA. Budowa kanału teletechnicznego nie wchodzi w zakres zadania.
4. Branża Elektryczna.
W ramach robót budowlanych branży elektrycznej należy przesunąć skrzynkę elektryczną nn-0,4kV zgodnie z załączoną dokumentacja projektową.
II. Opis pozostałych czynności Wykonawcy.
1. Wykonawca przed rozpoczęciem prac opracuje projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, który zostanie zatwierdzony przez odpowiednie organy i zarządców dróg.
2. Wykonawca przed rozpoczęciem robót budowlanych na własny koszt dokona zakupu i ustawi tablicę informacyjną (1 szt.) dot. dofinansowania z środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (wzór tablicy został określony w załączniku nr 1 do OPZ). Tablica ta powinna być z blachy ocynkowanej zamontowana na dwóch słupkach stalowych.
3. Wykonawca będzie prowadził w taki sposób roboty, aby umożliwić mieszkańcom dojazd do posesji lub w odpowiednim terminie poinformuje właściciela nieruchomości o możliwych utrudnieniach. Wykonawca poniesie koszty związane z przygotowaniem tymczasowych zjazdów do posesji na potrzeby mieszkańców oraz pokryje koszty związane z zapewnieniem przejezdności po placu budowy mieszkańcom, służbom ratowniczym i służbom komunalnym.
4. Po przekazaniu placu budowy Wykonawca w ciągu 14 dni przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram robót, w którym uwzględni etapowanie robót budowlanych i taką organizację ruchu, aby spełnić warunki określone w pkt. II 3.
5. Materiał pozyskany z rozbiórek (płyty YOMB) należy przetransportować i rozładować w lokalizacji wskazanej przez Zamawiającego w odległości do 3 km od placu budowy (płyty YOMB układane na paletach EURO i ostreczowane). Zamawiający na bieżąco poprzez inspektora nadzoru będzie oceniać przydatność materiałów rozbiórkowych do odzyskania. Wykonawca na własny koszt zapewni niezbędne palety, folię stretch, transport i rozładunek materiałów rozbiórkowych. Przed przystąpieniem do prac rozbiórkowych określona zostanie szacunkowa ilość materiałów rozbiórkowych - spisany zostanie protokół podpisany przez Wykonawcę, Inspektora Nadzoru
i Zamawiającego. Po przewiezieniu całości materiału rozbiórkowego na docelowe miejsce składowania zostanie sporządzony protokół podpisany przez Wykonawcę, Inspektora Nadzoru i Zamawiającego.
6. Nieprzydatny materiał z rozbiórek należy zutylizować zgodnie z obowiązującymi przepisami.
7. Nadmiar gruntu pozyskanego w wyniku robót ziemnych należy zutylizować zgodnie z obowiązującymi przepisami.
8. Wykonawca na własny koszt będzie utrzymywał drogi dojazdowe do placu budowy oraz przywróci je do stanu pierwotnego po zakończeniu robót.
9. Wykonawca w ramach realizacji zadania zabezpieczy istniejące drzewa poprzez obłożenie deskami i obwiązanie dookoła pni.
10. Wykonawca wykona niezbędne wycinki drzew i krzewów.
11. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca uzgodni z ZUK Sp. z o.o. w Czersku lokalizację istniejących studni i zaworów sieci wod.- kan. w celu ich regulacji, a na dzień odbioru końcowego przedstawi protokół potwierdzający poprawność wykonania regulacji tych studni i zaworów wystawiony przez ZUK Sp. z o.o. w Czersku. Odbiorowi przez ZUK Sp. z o.o. w Czersku podlegać będzie również sieć kanalizacji deszczowej.
12. Po zakończeniu prac związanych z budową kanalizacji deszczowej należy wykonać hydrodynamiczne czyszczenie wykonanych odcinków kanalizacji deszczowej oraz wykonać inspekcję TV wykonanych odcinków kanalizacji deszczowej pokazującą spadki podłużne poszczególnych odcinków. Wyniki inspekcji TV będą stanowić załącznik do dokumentacji odbiorowej.
13. Wynikający z dokumentacji stan uzbrojenia może być z nią niezgodny, albo może nie obejmować wszystkich instalacji podziemnych. W związku z tym wszelkie roboty ziemne muszą zostać poprzedzone ręcznymi przekopami kontrolnymi. W trakcie prowadzenia robót związanych z budową kanalizacji deszczowej, sanitarnej, linii kablowej Wykonawca poprzez ręczne wykopy kontrolne zlokalizuje istniejące uzbrojenie podziemne. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z naprawą i odtworzeniem uszkodzonego w trakcie prac uzbrojenia podziemnego.
14. Na dzień odbioru końcowego Wykonawca przedstawi dokumenty z przeprowadzonych badań, sprawdzeń podłoża, warstw podbudowy i jezdni oraz innych elementów robót zgodnie z SST.
15. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz pomocniczo w przedmiarze robót stanowiących załączniki do SWZ.
16. O ile w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów materiałów, urządzeń, wyrobów itp., oznacza to, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wykonawca musi jednak wykazać, że zastosowane materiały, urządzenia itp. są równoważne. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
17. Wszystkie określenia i nazwy materiałów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych użytych materiałów. Brak określenia szczególnych wymogów przez Zamawiającego w przedmiocie standardu wykonania (jakości materiałów, sprzętu, urządzeń, itp.) oznacza, że Wykonawca wywiąże się ze swoich obowiązków, kiedy zachowa średni standard wykonania, po jego akceptacji przez Zamawiającego.
18. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry.
19. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy:
19.1. Wykonanie robót przygotowawczych.
19.2. Wykonanie robót ziemnych.
19.3. Wykonanie podbudów.
19.4. Wykonanie elementów ulic.
19.5. Wykonanie robót nawierzchniowych.
19.6. Wykonanie robót wykończeniowych.
19.7. Wykonywanie prac związanych z obsługą koparki i innych maszyn, pojazdów wykorzystywanych podczas budowy.
19.8. Czynności związane z montażem elementów BRD.
19.9. Wykonanie kanalizacji deszczowej.
Obowiązki Wykonawcy z tytułu spełnienia niniejszego wymogu określają Projektowane Postanowienia Umowy (PPU).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233140-2 - Roboty drogowe

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych

4.5.5.) Wartość części: 563588,56 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3. Przebudowa ulicy Ks. Worzałły w Łęgu wraz z budową kanalizacji deszczowej. Zadanie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
I. Zakres zadania.
Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest przebudowa ul. Ks. Worzałły w miejscowości Łąg, gmina Czersk wraz z budową kanalizacji deszczowej. Kategoria ruchu – KR1. Klasa techniczna drogi – D (dojazdowa).
1. Branża drogowa.
Zakres robót branży drogowej obejmuje:
1) wykonanie robót ziemnych,
2) ustawienie krawężników betonowych, oporników betonowych na ławie betonowej z oporem,
3) wykonanie warstw podbudowy,
4) budowę jezdni drogi gminnej o nawierzchni z kostki betonowej,
5) budowę progów zwalniających wyspowych o nawierzchni z kostki betonowej,
6) budowę zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej,
7) regulację wysokościową urządzeń infrastruktury podziemnej,
8) ustawienie znaków stałej organizacji ruchu.
Jezdnię wykonać z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm "starobruk" koloru grafitowego.
Nawierzchnię opasek wykonać z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm "starobruk" koloru żółtego.
Nawierzchnię zjazdów wykonać z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm "starobruk" koloru grafitowego.
Nawierzchnię progów zwalniających wykonać z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm "starobruk" koloru czerwonego.
2. Branża sanitarna.
Zakres robót branży sanitarnej obejmuje budowę sieci kanalizacji deszczowej wraz z włączeniem się w kanał istniejący w ul. Polnej w Łęgu.
Elementy do wybudowania wchodzące w skład kanalizacji deszczowej:
1) kolektor główny,
2) przykanaliki kanalizacji deszczowej,
3) studnie rewizyjne,
4) studzienki ściekowe - wpusty ściekowe,
UWAGA. W ramach robót należy dokonać rozbiórki niezbędnego zakresu nawierzchni z kostki betonowej oraz podbudowy ul. Polnej w Łęgu, natomiast po wykonaniu robót związanych z budową kanalizacji deszczowej należy przywrócić ww. nawierzchnię do stanu pierwotnego.
UWAGA. W ramach zadania należy wyregulować armaturę żeliwną istniejących zaworów wodociągowych, studni sanitarnych itp.
UWAGA. Wykonawca uwzględni w wycenie roboty towarzyszące niezbędne do budowy kanalizacji deszczowej takie jak pompowanie wody z wykopu, ewentualne zastosowanie igłofiltrów, zastosowanie deskowań (szalunków) do wykopów.
UWAGA. Przy budowie kanalizacji deszczowej należy wymienić grunt z wykopu pod kanały deszczowe, przykanaliki, studnie i wpusty uliczne na piasek średni. Wykorzystanie gruntu z wykopu do jego późniejszego zasypania może nastąpić po stwierdzeniu jego przydatności i zgodzie Inspektora Nadzoru.
3. Branża Telekomunikacyjna.
UWAGA. Budowa kanału teletechnicznego nie wchodzi w zakres zadania.
II. Opis pozostałych czynności Wykonawcy.
1. Wykonawca przed rozpoczęciem prac opracuje projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, który zostanie zatwierdzony przez odpowiednie organy i zarządców dróg.
2. Wykonawca przed rozpoczęciem robót budowlanych na własny koszt dokona zakupu i ustawi tablicę informacyjną (1 szt.) dot. dofinansowania z środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (wzór tablicy został określony w załączniku nr 1 do OPZ). Tablica ta powinna być
z blachy ocynkowanej zamontowana na dwóch słupkach stalowych.
3. Wykonawca będzie prowadził w taki sposób roboty, aby umożliwić mieszkańcom dojazd do posesji lub w odpowiednim terminie poinformuje właściciela nieruchomości o możliwych utrudnieniach. Wykonawca poniesie koszty związane z przygotowaniem tymczasowych zjazdów do posesji na potrzeby mieszkańców oraz pokryje koszty związane z zapewnieniem przejezdności po placu budowy mieszkańcom, służbom ratowniczym i służbom komunalnym.
4. Po przekazaniu placu budowy Wykonawca w ciągu 14 dni przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram robót, w którym uwzględni etapowanie robót budowlanych i taką organizację ruchu, aby spełnić warunki określone w pkt. II 3.
5. Materiał pozyskany z rozbiórek (płyty YOMB) należy przetransportować i rozładować w lokalizacji wskazanej przez Zamawiającego w odległości do 3 km od placu budowy (płyty YOMB układane na paletach EURO i ostreczowane). Zamawiający na bieżąco poprzez inspektora nadzoru będzie oceniać przydatność materiałów rozbiórkowych do odzyskania. Wykonawca na własny koszt zapewni niezbędne palety, folię stretch, transport i rozładunek materiałów rozbiórkowych. Przed przystąpieniem do prac rozbiórkowych określona zostanie szacunkowa ilość materiałów rozbiórkowych - spisany zostanie protokół podpisany przez Wykonawcę, Inspektora Nadzoru
i Zamawiającego. Po przewiezieniu całości materiału rozbiórkowego na docelowe miejsce składowania zostanie sporządzony protokół podpisany przez Wykonawcę, Inspektora Nadzoru i Zamawiającego.
6. Nieprzydatny materiał z rozbiórek należy zutylizować zgodnie z obowiązującymi przepisami.
7. Nadmiar gruntu pozyskanego w wyniku robót ziemnych należy zutylizować zgodnie z obowiązującymi przepisami.
8. Wykonawca na własny koszt będzie utrzymywał drogi dojazdowe do placu budowy oraz przywróci je do stanu pierwotnego po zakończeniu robót.
9. Wykonawca w ramach realizacji zadania zabezpieczy istniejące drzewa poprzez obłożenie deskami i obwiązanie dookoła pni.
10. Wykonawca wykona niezbędne wycinki drzew i krzewów.
11. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca uzgodni z ZUK Sp. z o.o. w Czersku lokalizację istniejących studni i zaworów sieci wod.- kan. w celu ich regulacji, a na dzień odbioru końcowego przedstawi protokół potwierdzający poprawność wykonania regulacji tych studni i zaworów wystawiony przez ZUK Sp. z o.o. w Czersku. Odbiorowi przez ZUK Sp. z o.o. w Czersku podlegać będzie również sieć kanalizacji deszczowej.
12. Po zakończeniu prac związanych z budową kanalizacji deszczowej należy wykonać hydrodynamiczne czyszczenie wykonanych odcinków kanalizacji deszczowej oraz wykonać inspekcję TV wykonanych odcinków kanalizacji deszczowej pokazującą spadki podłużne poszczególnych odcinków. Wyniki inspekcji TV będą stanowić załącznik do dokumentacji odbiorowej.
13. Wynikający z dokumentacji stan uzbrojenia może być z nią niezgodny, albo może nie obejmować wszystkich instalacji podziemnych. W związku z tym wszelkie roboty ziemne muszą zostać poprzedzone ręcznymi przekopami kontrolnymi. W trakcie prowadzenia robót związanych z budową kanalizacji deszczowej, sanitarnej, linii kablowej Wykonawca poprzez ręczne wykopy kontrolne zlokalizuje istniejące uzbrojenie podziemne. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z naprawą i odtworzeniem uszkodzonego w trakcie prac uzbrojenia podziemnego.
14. Na dzień odbioru końcowego Wykonawca przedstawi dokumenty z przeprowadzonych badań, sprawdzeń podłoża, warstw podbudowy i jezdni oraz innych elementów robót zgodnie z SST.
15. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz pomocniczo w przedmiarach robót stanowiących załączniki do SWZ.
16. O ile w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów materiałów, urządzeń, wyrobów itp., oznacza to, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wykonawca musi jednak wykazać, że zastosowane materiały, urządzenia itp. są równoważne. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
17. Wszystkie określenia i nazwy materiałów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych użytych materiałów. Brak określenia szczególnych wymogów przez Zamawiającego w przedmiocie standardu wykonania (jakości materiałów, sprzętu, urządzeń, itp.) oznacza, że Wykonawca wywiąże się ze swoich obowiązków, kiedy zachowa średni standard wykonania, po jego akceptacji przez Zamawiającego.
18. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy
z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry.
19. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy:
19.1. Wykonanie robót przygotowawczych.
19.2. Wykonanie robót ziemnych.
19.3. Wykonanie podbudów.
19.4. Wykonanie elementów ulic.
19.5. Wykonanie robót nawierzchniowych.
19.6. Wykonanie robót wykończeniowych.
19.7. Wykonywanie prac związanych z obsługą koparki i innych maszyn, pojazdów wykorzystywanych podczas budowy.
19.8. Czynności związane z montażem elementów BRD.
19.9. Wykonanie kanalizacji deszczowej.
Obowiązki Wykonawcy z tytułu spełnienia niniejszego wymogu określają Projektowane Postanowienia Umowy (PPU).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233140-2 - Roboty drogowe

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych

4.5.5.) Wartość części: 407776,40 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione na podstawie przepisów art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (t. j. - Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.)
Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia jw., ponieważ cena najkorzystniejszej oferty złożonej na wykonanie części 1: Budowa ul. Czerwonych Maków w Czersku wraz z kanalizacją deszczową w ul. Bocznej i wykonaniem nowej nawierzchni drogi, przez Wykonawcę: AMAR Sp. z o.o.
z Człuchowa – 1.654.166,68 zł, przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotu zamówienia – 1.492.000 zł brutto.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 562641,77 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 762529,56 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 562641,77 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o.

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: BRANDBUD Wiesław Hildebrandt

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 5551818271

7.3.3) Ulica: ul. Kilińskiego 15

7.3.4) Miejscowość: Czersk

7.3.5) Kod pocztowy: 89-650

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-02

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 562641,77 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 304787,35 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 435945,90 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 304787,35 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o.

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: BRANDBUD Wiesław Hildebrand

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 5551818271

7.3.3) Ulica: ul. Kilińskiego 15

7.3.4) Miejscowość: Czersk

7.3.5) Kod pocztowy: 89-650

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-02

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 304787,35 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.