Ogłoszenie z dnia 2023-06-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00199132/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-04-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w Gminie Miasta Brodnicy w roku 2023”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W BRODNICY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 382558849
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ustronie 2B
1.5.2.) Miejscowość: Brodnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-300
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 564982742
1.5.8.) Numer faksu: 564984933 wew. 223
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mops.brodnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.brodnica.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-321fdc66-e5ba-11ed-9355-06954b8c6cb91.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w Gminie Miasta Brodnicy w roku 2023”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-321fdc66-e5ba-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00250489
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00028839/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie usług opieki wytchnieniowej
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00199132
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: MOPS-PZP-1/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 600800,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie usług opieki wytchnieniowej w Gminie Miasta Brodnicy w roku 2023, zgodnie z Programem „Opieka wytchnieniowa” - edycja 2023 (zwanego dalej „Programem”) finansowanym z Funduszu Solidarnościowego oraz zawartą z Zamawiającym umową.2. Program „Opieka wytchnieniowa” - edycja 2023, kierowany jest do członków rodzin lub opiekunów, którzy wymagają wsparcia w postaci doraźnej, czasowej przerwy w sprawowaniu bezpośredniej opieki nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności, a także nad osobami posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności.
3. Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążenie członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa.
4. Usługi opieki wytchnieniowej muszą być prowadzone z zachowaniem podmiotowości osób niepełnosprawnych oraz ich niezależności.
5. Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
1) dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności;
2) osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:
a) orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a powyżej, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100 ze zm.)
- poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej.
6. Pełna treść i zasady Programu są dostępne dla Wykonawców pod adresem: https://www.gov.pl/web/rodzina/ogloszenia2 .
7. Zamawiający przewiduje podzielenie zamówienia na części i tym samym dopuszcza składanie ofert częściowych, zgodnie z poniższym:
1) część I pn. „Całodobowa opieka wytchnieniowa świadczona w ośrodku wsparcia” oraz
2) część II pn. „Całodobowa opieka wytchnieniowa świadczona w innym miejscu wskazanym przez uczestnika lub realizatora Programu”.
8. Przedmiotem zamówienia części I pn. „Całodobowa opieka wytchnieniowa świadczona w ośrodku wsparcia” jest świadczenie usług opieki wytchnieniowej dla szacunkowej liczby 10 osób posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z ww. orzeczeniem zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w wymiarze nieprzekraczającym 14 dni dla każdej osoby.
Szczegółowy przykładowy opis zadań wykonywanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zawarto w dalszej części niniejszego rozdziału SWZ, przy czym zakres świadczonych usług każdorazowo będzie indywidualnie określany i będzie wynikał z bieżących potrzeb osób niepełnosprawnych korzystających z opieki.
Na chwilę obecną Zamawiający nie planuje realizacji usług opieki wytchnieniowej na rzecz dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności. Z dotychczasowych doświadczeń Zamawiającego wynika, że preferowaną formą korzystania z ww. usługi są pobyty weekendowe nie krótsze niż dwie doby (48 h) zwielokrotniane do czasu wyczerpania limitu dni przyznanych Programem na jedną osobę.
Szacunkowy czas realizacji tej części zamówienia będzie wynosił ok. 140 dób, tj. ok. 3360 godzin.
Szacunkowa liczba osób jednocześnie skierowanych do Wykonawcy w tym samym czasie, wynosi ok. 10 osób.
Realizacja tej części zamówienia musi się odbywać w ośrodku wsparcia, o którym mowa w części V ust. 5 pkt 2 lit. a Programu, tj. ośrodku o którym stanowi art. 51 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 ze zm.), tj. zgodnie ze złożonym wnioskiem o dofinansowanie z Programu.
Zamawiający informuje, że wartości wskazane powyżej dotyczące liczby: osób niepełnosprawnych oraz liczby dni świadczonych usług są wyłącznie szacunkowe i mogą ulec zmianom. Tym samym, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia liczby dni/lub osób skierowanych do Wykonawcy, w trakcie realizacji zawartej umowy, stosownie do aktualnych potrzeb Zamawiającego oraz limitu przyznanych środków finansowych, co Wykonawca akceptuje składając ofertę w niniejszym postępowaniu.
Wykonawca będzie zobowiązany do wypełniania „Karty rozliczenia usług opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa" – edycja 2023, tj. (karta miesięcznego wykonania opieki wytchnieniowej), której wzór stanowi załącznik nr 8 do Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2023. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu uzupełnionych kart rozliczenia, o których mowa powyżej, wraz z miesięcznym rozliczeniem wykonanych usług opieki wytchnieniowej.
Szczegółowy opis zawarto w Rozdziale III SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.5.5.) Wartość części: 112000,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie usług opieki wytchnieniowej w Gminie Miasta Brodnicy w roku 2023, zgodnie z Programem „Opieka wytchnieniowa” - edycja 2023 (zwanego dalej „Programem”) finansowanym z Funduszu Solidarnościowego oraz zawartą z Zamawiającym umową.2. Program „Opieka wytchnieniowa” - edycja 2023, kierowany jest do członków rodzin lub opiekunów, którzy wymagają wsparcia w postaci doraźnej, czasowej przerwy w sprawowaniu bezpośredniej opieki nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności, a także nad osobami posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności.
3. Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążenie członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa.
4. Usługi opieki wytchnieniowej muszą być prowadzone z zachowaniem podmiotowości osób niepełnosprawnych oraz ich niezależności.
5. Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
1) dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności;
2) osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:
a) orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a powyżej, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100 ze zm.)
- poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej.
6. Pełna treść i zasady Programu są dostępne dla Wykonawców pod adresem: https://www.gov.pl/web/rodzina/ogloszenia2 .
7. Zamawiający przewiduje podzielenie zamówienia na części i tym samym dopuszcza składanie ofert częściowych, zgodnie z poniższym:
1) część I pn. „Całodobowa opieka wytchnieniowa świadczona w ośrodku wsparcia” oraz
2) część II pn. „Całodobowa opieka wytchnieniowa świadczona w innym miejscu wskazanym przez uczestnika lub realizatora Programu”.
8. Przedmiotem zamówienia części II pn. „Całodobowa opieka wytchnieniowa świadczona w innym miejscu wskazanym przez uczestnika lub realizatora Programu” jest świadczenie usług opieki wytchnieniowej dla szacunkowej liczby 44 osób posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z ww. orzeczeniem zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w wymiarze do 14 dni dla każdej osoby.
Szczegółowy przykładowy opis zadań wykonywanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zawarto w dalszej części niniejszego rozdziału SWZ, przy czym zakres świadczonych usług każdorazowo będzie indywidualnie określany i będzie wynikał z bieżących potrzeb osób niepełnosprawnych korzystających z opieki.
Na chwilę obecną Zamawiający nie planuje realizacji usług opieki wytchnieniowej na rzecz dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności. Z dotychczasowych doświadczeń Zamawiającego wynika, że preferowaną formą korzystania z ww. usługi są pobyty kilkudniowe nie krótsze niż 7 dni (168 h) jednorazowo, zwielokrotniane do czasu wyczerpania limitu dni przyznanych Programem na jedną osobę.
Szacunkowy czas realizacji tej części zamówienia będzie wynosił ok. 611 dób, tj. ok. 14664 godzin.
Szacunkowa liczba osób jednocześnie skierowanych do Wykonawcy w tym samym czasie, wynosi ok. 6 osób.
Zamawiający informuje, że wartości wskazane powyżej dotyczące liczby: osób niepełnosprawnych oraz liczby dni świadczonych usług są wyłącznie szacunkowe i mogą ulec zmianom. Tym samym, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia liczby dni/lub osób skierowanych do Wykonawcy, w trakcie realizacji zawartej umowy, stosownie do aktualnych potrzeb Zamawiającego oraz limitu przyznanych środków finansowych, co Wykonawca akceptuje składając ofertę w niniejszym postępowaniu.
Realizacja tej części zamówienia musi się odbywać w miejscu spełniającym kryteria dostępności, które posiada pozytywną opinię gminy, o czym stanowi część V ust. 5 pkt 2 lit. c Programu, tj. zgodnie ze złożonym wnioskiem o dofinansowanie z Programu.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca skierował do realizacji ww. zamówienia osoby spełniające minimalne wymagania w zakresie posiadanych kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia, o których mowa w części V ust. 7 pkt 1 i pkt 2 Programu. Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w części V ust. 7 pkt 2 Programu, musi zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym.
Wykonawca będzie zobowiązany do wypełniania „Karty rozliczenia usług opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa" – edycja 2023, tj. (karta miesięcznego wykonania opieki wytchnieniowej), której wzór stanowi załącznik nr 8 do Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2023. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu uzupełnionych kart rozliczenia, o których mowa powyżej, wraz z miesięcznym rozliczeniem wykonanych usług opieki wytchnieniowej.
Szczegółowy opis zawarto w Rozdziale III SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.5.5.) Wartość części: 488800 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 84000 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 84000 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 84000 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: CARITAS DIECEZJI TORUŃSKIEJ
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8791764783
7.3.3) Ulica: Szosa Bydgoska
7.3.4) Miejscowość: Toruń
7.3.5) Kod pocztowy: 87-100
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-06
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 84000 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 488800 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 488800 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 488800 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: NOVAMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8741533946
7.3.3) Ulica: Wyspiańskiego
7.3.4) Miejscowość: Brodnica
7.3.5) Kod pocztowy: 87-300
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-06
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 488800 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
INNE PRZETARGI Z BRODNICY
- Koncepcja rozwoju społeczności energetycznej w Brodnicy
- Bieżące utrzymanie ulic i chodników oraz oznakowania pionowego na terenie Gminy Miasta Brodnicy
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko-Orlik 2012" i rozbudowa o bież. (...). 400 m wraz z bież. o dł. 100 m, skocznią do skoku w dal i rzutnią do pchnięcia kulą przy ul. Nowej w Brodnicy
- Roboty budowlane w zakresie sieci wodno-kanalizacyjnych
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 1808C na odcinku Brzozie - Janówko - opracowanie dokumentacji technicznej (ZRID)
więcej: przetargi w Brodnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Świadczenie usług zdrowotnych dla pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Morawicy - Część 2: konsultacje kardiologiczne dla pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Morawicy "
- Asystentura i pomoc sąsiedzka w Gminie Węgierska Górka
- "Prowadzenie Rodzinnych Domów Pomocy w Wińsku"
- Zatrudnienie kadry merytorycznej w tym nauczycieli prowadzących zajęcia w formie opiekuńczej i specjalistycznej w Placówce Wsparcia Dziennego (PWD)
- Świadczenie usług opiekuńczych w ramach projektu pn.: "Program teleopieki domowej - program wsparcia polityki senioralnej oraz osób z niepełnosprawnościami".
- Świadczenie usług opiekuńczych dla osób zamieszkałych na terenie Gminy Szprotawa w ramach projektu pn. "Nowe horyzonty usług społecznych w Szprotawie"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.