Og³oszenie z dnia 2024-03-20
Powi±zane og³oszenia:
- 2025/BZP 00005499/01 - Modyfikacja z dnia 2025-01-03
- 2024/BZP 00313518/01 - Wynik z dnia 2024-05-07
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa 7 odcinków dróg powiatowych nr 1145 O, 1132 O, 1128 O, 1102 O, 1196 O, 1195 O, 1199 O na obszarze powiatu namys³owskiego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiat Namys³owski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531421963
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Plac Wolno¶ci 12A
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Namys³ów
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-100
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 77 410 36 95
1.5.8.) Numer faksu: +48 77 410 39 22
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@namyslow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.namyslow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa 7 odcinków dróg powiatowych nr 1145 O, 1132 O, 1128 O, 1102 O, 1196 O, 1195 O, 1199 O na obszarze powiatu namys³owskiego.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c2704829-e6a3-11ee-9c02-ce2b643d361d
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00253284
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-03-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00059833/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.8 Przebudowa 7 odcinków dróg powiatowych nr 1145 O, 1132 O, 1128O, 1102 O, 1196 O, 1195 O, 1199 O na obszarze powiatu namys³owskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c2704829-e6a3-11ee-9c02-ce2b643d361d3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê w jêzyku polskim, przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Zamawiaj±cy nie przewiduje komunikowania siê z wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków
komunikacji elektronicznej. Dokumentacja niniejszego postêpowania zosta³a opublikowana na Platformie. Szczegó³owe informacje o sposobie porozumiewania siê zamawiaj±cego z wykonawcami oraz sposobie przekazywania o¶wiadczeñ i dokumentów zwarte s± w pkt 8 SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zamawiaj±cy, zgodnie z art.13 ust.1 i ust.2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Dziennik Urzêdowy UE, L 119/1 z 4 maja 2016 r. (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych), informuje, ¿e:
1) Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Zamawiaj±cy oraz Starostwo Powiatowe w Namys³owie z siedzib± w Plac Wolno¶ci 12a, 46-100 Namys³ów. Wyznaczony zosta³ kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@namyslow.pl, lub tradycyjn± poczta na adres Zamawiaj±cego lub Starostwa.
2) Cele przetwarzania danych osobowych: realizacja niniejszej umowy.
3) Kategorie danych osobowych: imiê, nazwisko, dane adresowe, dane identyfikuj±ce osobê, ¶wiadectwa i uprawnieninia niezbêdne do wykonywania pracy, inne dane niezbêdne do realizacji umowy.
4) ¬ród³em danych jest Wykonawca.
5) Odbiorcy danych – odbiorcami danych s± podmioty wskazane w przepisach prawa. Odbiorcami mog± byæ: organy kontroli (RIO, NIK, CBA i inne), Instytucje finansuj±ce, S±dy, Policja.
6) Dane osobowe bêd± przechowywane przez 5 lat po zakoñczeniu umowy. Wykonawca posiada nastêpuj±ce prawa w odniesieniu do danych osobowych:
a) prawo do ¿±dania dostêpu do danych osobowych,
b) prawo do sprostowania danych osobowych,
c) prawo ¿±dania ograniczenia przetwarzania danych.
7) Wykonawca posiada prawo do z³o¿enia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzêdu Ochrony Danych Osobowych.
8) Podanie danych osobowych w zakresie realizacji niniejszej umowy jest obligatoryjne.
9) Przekazanie danych do pañstwa trzeciego – nie dotyczy.
10) Zautomatyzowane podejmowanie decyzji – nie jest stosowane.
11) Dodatkowe informacje na temat wykorzystania i zabezpieczania danych osobowych Wykonawcy, przys³uguj±cych uprawnieñ i warunków skorzystania z nich znajduj± siê na stronie: https://namyslow.pl/1/strona-glowna.html (zak³adka Ochrona Danych Osobowych RODO).
Wiêcej informacji w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZM.272.8.2024.AK-G.
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.5.) £±czna warto¶æ poszczególnych czê¶ci zamówienia: 9622312,87 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na jedn± czê¶æ
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Tak
4.1.12.) Maksymalna liczba czê¶ci, jaka mo¿e zostaæ udzielona jednemu wykonawcy: 1
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZÊ¦Æ 1: ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych:
2.1.Wykonanie czynno¶ci i opracowañ przygotowawczych do sporz±dzenia dokumentacji projektowej:
1) aktualna mapa do celów projektowych – je¶li bêdzie wymagana,
2) koncepcja techniczna.
2.2. Wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie:
1) dokumentacja hydrogeologiczna dla niniejszej inwestycji w niezbêdnym zakresie,
2) projekt budowlany/projekty budowlane opracowany/opracowane w zakresie/zakresach zgodnym/zgodnych z wymaganiami obowi±zuj±cej w Polsce ustawy Prawo budowlane wraz z przygotowaniem wniosku o uzyskanie pozwolenia na budowê lub zg³oszenia robót budowlanych, a tak¿e uzyskanie wszystkich niezbêdnych zgód, uzgodnieñ, wytycznych, opinii,
3) operaty wodnoprawne w niezbêdnym zakresie,
4) dokumentacja wykonawcza dla celów realizacji inwestycji (Projekty techniczne wykonawcze stanowiæ bêd± uszczegó³owienie dla potrzeb wykonawstwa projektu budowlanego. Dokumentacja powinna byæ opracowana z uwzglêdnieniem warunków zatwierdzenia Projektu Budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak równie¿ szczegó³owych wytycznych Zamawiaj±cego.) Dokumentacja projektowa bêdzie przygotowana z podzia³em co najmniej na bran¿e:
• projekt/projekty zagospodarowania terenu,
• projekt/projekty bran¿y drogowej,
• inne projekty, które podczas ustaleñ z Zamawiaj±cym uznane zostan± za niezbêdne do prawid³owego wykonania zadania w tym projekty uwzglêdniaj±ce przebudowê pozosta³ych obiektów i sieci koliduj±cych.
5) specyfikacja/specyfikacje techniczna/techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
6) przedmiary robót,
7) plan Bezpieczeñstwa i Ochrony Zdrowia,
8) projekt czasowej organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem,
9) projekt docelowej organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem,
oraz dokumenty porealizacyjne obejmuj±ce:
10) dokumentacjê powykonawcz± z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy,
11) geodezyjny operat powykonawczy przyjêty do zasobu przez PODGiK,
12) protoko³y sprawdzeñ i badañ,
13) kompletny wniosek o uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie/zg³oszenie zakoñczenia robót przez Zamawiaj±cego – je¶li bêdzie wymagane.
2.3. Wykonanie robót drogowych w zakresie:
1) roboty przygotowawcze, ziemne i rozbiórkowe,
2) roboty konstrukcyjne i nawierzchniowe,
3) usuniecie kolizji – je¶li bêdzie wymagane.
2.4. Wykonanie kanalizacji deszczowej.
2.5. Regulacja urz±dzeñ obcych – je¶li bêdzie wymagane.
2.6. Wycinka zakrzaczeñ znajduj±cych siê w pasie drogowym. Uporz±dkowanie terenu budowy wraz z odtworzeniem stanu pierwotnego obiektów naruszonych (odtworzenie dróg, chodników, skarp, rowów, plantowanie i humusowanie poboczy i pasa zieleni, wysiew traw).
2.7. Sprawowanie nadzoru autorskiego.
3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w za³±cznikach: nr 3 do SWZ o nazwie „Program funkcjonalno-u¿ytkowy”; nr 4 do SWZ o nazwie „Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego”; nr 5 do SWZ o nazwie „Opinia geotechniczna”; nr 6 do SWZ o nazwie „Mapy zasadnicze, profile drogi obrêb Siemys³ów”; nr 7 do SWZ o nazwie „Mapy zasadnicze, profile drogi obrêb Smarchowice Wielkie”; nr 8 do SWZ o nazwie „Mapy zasadnicze, profile drogi obrêb Nowe Smarchowice”; nr 9 do SWZ o nazwie „Mapy zasadnicze, profile drogi obrêb Strzelce”; nr 10 do SWZ o nazwie „Mapy zasadnicze, profile drogi obrêb Brzozowiec”; nr 11 do SWZ o nazwie „Mapy zasadnicze, profile drogi obrêb Objazda”; nr 12 do SWZ o nazwie „Mapy zasadnicze, profile drogi obrêb Staro¶cin”; nr 13 do SWZ o nazwie „Warunki wykonania i odbioru robót budowlanych (WWIORB)”.
4. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajd± siê odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym.
5. W przypadku wyst±pienia w dokumentacji opisuj±cej przedmiot zamówienia (tj. w projektach, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach, zestawieniach, formularzach) nazw producentów, patentów, marek, znaków towarowych, b±d¼ aprobat technicznych, norm, specyfikacji technicznych czy systemów odniesienia, Zamawiaj±cy dopuszcza zaoferowanie rozwi±zañ równowa¿nych opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jako¶ciowych i u¿ytkowych na takim samym poziomie lub lepszych ni¿ wskazane w dokumentacji oraz nieprowadz±cych do zmiany technologii. Wykonawca, który zastosuje podczas wykonywania zamówienia rozwi±zania równowa¿ne opisanym przez Zamawiaj±cego w SWZ, bêdzie obowi±zany uprzednio uzgodniæ zmiany na pi¶mie z Zamawiaj±cym i wykazaæ, ¿e zastosowane przez niego w ramach realizacji umowy materia³y, urz±dzenia, sprzêt lub wyposa¿enie spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego w SWZ. Ewentualna równowa¿no¶æ musi byæ wykazywana g³ównie tam, gdzie Zamawiaj±cy ustali³ opis przedmiotu umowy przy pomocy znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty. Natomiast je¿eli Zamawiaj±cy dopu¶ci³ rozwi±zania równowa¿ne opisywane w dokumentacji, ale nie poda³ minimalnych parametrów, które by tê równowa¿no¶æ potwierdza³y, Wykonawca obowi±zany bêdzie zaoferowaæ produkt o w³a¶ciwo¶ciach takich samych, nadaj±cy siê funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania (potwierdzaj±cych zgodno¶æ cech technicznych, jako¶ciowych i funkcjonalnych z cechami technicznymi, jako¶ciowymi i funkcjonalnymi wskazanymi w SWZ).
6. Wykonawca mo¿e realizowaæ przedmiot umowy o cechach odpowiadaj±cych cechom wskazanym w opisie przedmiotu umowy lub lepszych od nich, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym.
7. Zastosowanie rozwi±zañ równowa¿nych, o których mowa wy¿ej, bez uprzedniej pisemnej akceptacji Zamawiaj±cego, zostanie uznane przez Zamawiaj±cego, ¿e przedmiot umowy nie zosta³ wykonany w sposób prawid³owy i odmówi jego odbioru.
8. Wszystkie materia³y zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia musz± byæ w gatunku pierwszym i musz± posiadaæ atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne dopuszczaj±ce do stosowania w budownictwie (atesty, certyfikaty i aprobaty nale¿y dostarczyæ Zamawiaj±cemu do koñcowego protoko³u odbioru robót).
9. Kody i nazwy wed³ug Wspólnego S³ownika Zamówieñ (CPV):
G³ówny kod CPV:
45233140-2 Roboty drogowe.
Przedmioty dodatkowe:
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowê.
45110000-1 Roboty z zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych, roboty ziemne.
45112000-5 Roboty w zakresie usuwania gleby.
45112100-6 Roboty w zakresie kopania rowów.
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne.
45111213-4 Roboty w zakresie oczyszczania terenu.
45111250-5 Badanie gruntu.
45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu.
45113000-2 Roboty na placu budowy.
45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej.
45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu.
45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych.
45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie ruroci±gów i kabli.
45232130-2 Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej.
45233100-0 Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg.
45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg.
45233150-5 Roboty w zakresie regulacji ruchu.
45233200-1 Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni.
45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg.
45233221-4 Malowanie nawierzchni.
45233222-1 Roboty budowlane w zakresie uk³adania chodników i asfaltowania.
45233223-8 Wymiana nawierzchni drogowej.
45233290-8 Instalowanie znaków drogowych.
45233292-2 Instalowanie urz±dzeñ ochronnych.
45315300-1 Instalacje zasilania elektrycznego.
45317000-2 Inne instalacje elektryczne.
45432112-2 K³adzenie nawierzchni.
71000000-8 Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne.
71200000-0 Us³ugi architektoniczne i podobne.
71240000-2 Us³ugi architektoniczne, in¿ynieryjne i planowania.
71245000-7 Plany zatwierdzaj±ce, rysunki robocze i specyfikacje.
71248000-8 Nadzór nad projektem i dokumentacj±.
71250000-5 Us³ugi architektoniczne, in¿ynieryjne i pomiarowe.
71300000-1 Us³ugi in¿ynieryjne.
71310000-4 Doradcze us³ugi in¿ynieryjne i budowlane.
71313000-5 Us³ugi doradcze w zakresie ¶rodowiska naturalnego.
71320000-7 Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania.
71322000-1 Us³ugi in¿ynierii projektowej w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej.
71355000-1 Us³ugi pomiarowe.
10. Wykonawca zobowi±zany jest we w³asnym zakresie i na w³asny koszt zabezpieczyæ odpowiedni sprzêt i materia³y do wykonania przedmiotu zamówienia.
11. Sk³adaj±cy oferty wykonawcy zobowi±zani s± do zapoznania z istotnymi przepisami prawa, aktami i regulacjami obowi±zuj±cymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mog± wp³ywaæ lub odnosiæ siê do dzia³añ podejmowanych w zwi±zku z zamówieniem i w nastêpstwie podpisania umowy.
12. Wymagany przez Zamawiaj±cego minimalny okres gwarancji – 48 miesiêcy. maksymalnie 84 miesi±ce, licz±c od daty koñcowego protoko³u odbioru robót. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy ni¿ 48 miesiêcy, zostanie odrzucona jako niezgodna ze SWZ.
13. Wszystkie materia³y, w tym odpady powsta³e w wyniku realizacji robót budowlanych w ramach projektu musz± byæ zagospodarowane (ponownie u¿yte, przetworzone, unieszkodliwione lub magazynowane) zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, w tym przepisami ochrony ¶rodowiska (w sposób przyjazny ¶rodowisku). Wykonawca zobowi±zany jest do posiadania zezwolenia na wytwarzanie odpadów. Koszty wytworzenia, transportu i utylizacji odpadów nale¿y uwzglêdniæ w cenie oferty.
14. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.
Wiêcej w SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45111213-4 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu
45111250-5 - Badanie gruntu
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie ruroci±gów i kabli
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej
45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233150-5 - Roboty w zakresie regulacji ruchu
45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie uk³adania chodników i asfaltowania
45233223-8 - Wymiana nawierzchni drogowej
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233292-2 - Instalowanie urz±dzeñ ochronnych
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
45432112-2 - K³adzenie nawierzchni
71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne
71200000-0 - Us³ugi architektoniczne i podobne
71240000-2 - Us³ugi architektoniczne, in¿ynieryjne i planowania
71245000-7 - Plany zatwierdzaj±ce, rysunki robocze i specyfikacje
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacj±
71250000-5 - Us³ugi architektoniczne, in¿ynieryjne i pomiarowe
71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne
71310000-4 - Doradcze us³ugi in¿ynieryjne i budowlane
71313000-5 - Us³ugi doradcze w zakresie ¶rodowiska naturalnego
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
71322000-1 - Us³ugi in¿ynierii projektowej w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
71355000-1 - Us³ugi pomiarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wszyscy wykonawcy maj± obowi±zek z³o¿enia wraz z ofertami dokumentów i o¶wiadczeñ, wymienionych w pkt. 5.2 niniejszej SWZ, które podlegaj± analizie i ocenie.
2. W pierwszej kolejno¶ci badane bêd± o¶wiadczenia wstêpne (o¶wiadczenia wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego). Do o¶wiadczeñ wstêpnych wszystkich wykonawców ma zastosowanie art. 128 ustawy.
3. Zgodnie z art. 128 ust. 1 ustawy, je¿eli wykonawca nie z³o¿y o¶wiadczenia wstêpnego, jest ono niekompletne lub zawiera b³êdy, obowi±zkiem zamawiaj±cego bêdzie wezwanie wykonawcy do jego z³o¿enia, poprawienia lub uzupe³nienia w wyznaczonym terminie, chyba ¿e oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez wzglêdu na ich z³o¿enie, uzupe³nienie lub poprawienie lub zachodz± przes³anki uniewa¿nienia postêpowania. Zamawiaj±cy ma tak¿e prawo do ¿±dania wyja¶nieñ tre¶ci o¶wiadczeñ wstêpnych (art. 128 ust. 4 ustawy). Zamawiaj±cy zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 2) lit c) odrzuci ofertê wykonawcy, który nie z³o¿y o¶wiadczenia wstêpnego w przewidzianym terminie (wyznaczonym w trybie art. 128 ust. 1 ustawy).
4. W drugiej kolejno¶ci dokonywana bêdzie ocena ofert wszystkich wykonawców.
5. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onych ofert oraz przedmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych sk³adanych dokumentów lub o¶wiadczeñ. Niedopuszczalne jest prowadzenie miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± negocjacji dotycz±cych z³o¿onej oferty oraz, z uwzglêdnieniem art. 223 ust. 2 i art. 187 ustawy, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej tre¶ci.
6. Zamawiaj±cy poprawi w ofercie:
1) oczywiste omy³ki pisarskie,
2) oczywiste omy³ki rachunkowe, z uwzglêdnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omy³ki polegaj±ce na niezgodno¶ci oferty z dokumentami zamówienia, niepowoduj±ce istotnych zmian w tre¶ci oferty
- niezw³ocznie zawiadamiaj±c o tym Wykonawcê, którego oferta zosta³a poprawiona.
7. Po dokonaniu ww. czynno¶ci Komisja dokona oceny ofert wed³ug kryteriów opisanych w niniejszej SWZ.
8. Za najwy¿ej ocenion± zostanie uznana oferta, która uzyska³a najwy¿sz± liczbê punktów - sumê punktów przyznanych na podstawie obliczeñ na podstawie kryteriów oceny ofert.
9. Je¿eli dwie lub wiêcej ofert uzyska taka sam± liczbê punktów, Zamawiaj±cy za najwy¿ej ocenion± uzna ofertê, która zawiera najni¿sz± cenê.
10. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawców, którzy z³o¿yli oferty, je¿eli zawieraj± one takie same ceny, do z³o¿enia w okre¶lonym terminie ofert dodatkowych.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dodatkowy okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. CZÊ¦Æ 2: Nadzór inwestorski. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje pe³nienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla przedmiotowego zadania.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje us³ugê inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalno¶ci drogowej oraz w innych bran¿ach, które wyst±pi± w dokumentacji projektowo-wykonawczej, realizowanego w imieniu i na rzecz zamawiaj±cego, obejmuj±cego obowi±zki zwi±zane z profesjonalnym i kompleksowym nadzorem oraz kontrol± i rozliczeniem zadania inwestycyjnego „Przebudowa 7 odcinków dróg powiatowych nr 1145 O, 1132 O, 1128 O, 1102 O, 1196 O, 1195 O, 1199 O”, na terenie powiatu namys³owskiego, w województwie opolskim.
3. Obowi±zki podmiotu ¶wiadcz±cego us³ugi nadzoru inwestorskiego:
1) Przejêcie od Zamawiaj±cego obowi±zków nadzoru.
2) Przygotowanie i sprawdzenie dokumentów zwi±zanych z przekazaniem placu budowy.
3) Kontrolê procesu budowy.
4) Reprezentowanie Zamawiaj±cego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodno¶ci realizacji robót budowlanych z dokumentacj± zamówienia, obowi±zuj±cymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.
5) Sprawdzanie jako¶ci wykonywanych robót, a w szczególno¶ci zapobieganie zastosowaniu materia³ów niezaakceptowanych na pi¶mie przez Zamawiaj±cego (w przypadku stosowania rozwi±zañ równowa¿nych), wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania.
6) Sprawdzanie, odbiory (czê¶ciowe / koñcowy) robót budowlanych ulegaj±cych zakryciu lub zanikaj±cych, nadzór nad pracami ziemnymi, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urz±dzeñ technicznych oraz udzia³ w czynno¶ciach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazaniu ich do u¿ytkowania.
7) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usuniêcia wad, a tak¿e kontrolowanie rozliczeñ budowy i prawid³owo¶ci zafakturowania wykonanych robót.
8) Kontrolê zgodno¶ci przebiegu robót z obowi±zuj±c± dokumentacj± zamówienia oraz terminowo¶ci ich wykonania.
9) Sporz±dzanie sprawozdania z wykonanych prac do akceptacji Zamawiaj±cego.
10) Koordynacjê dzia³añ, w zakresie wspó³pracy z projektantem oraz rozwi±zywanie problemów w przypadku wyst±pienia jakichkolwiek trudno¶ci w realizacji robót wg dokumentacji projektowej i konieczno¶ci zatwierdzenia rozwi±zañ dodatkowych lub zamiennych.
11) Kontrolê zgodno¶ci realizacji z dokumentacj± projektow±, warunkami technicznymi wykonania robót, obowi±zuj±cymi przepisami, aktualn± wiedz± techniczn±, prawem budowlanym i innymi przepisami w tym zakresie.
12) Kontrolowanie zgodno¶ci realizacji robót z zapisami umów o realizacji przedsiêwziêcia inwestycyjnego.
13) Kontrolê jako¶ci i ilo¶ci wykonanych robót i czê¶ciowe ich odbiory oraz kontrola jako¶ci zastosowanych materia³ów i ich zgodno¶ci z dokumentacj± projektow± oraz obowi±zuj±cymi przepisami o dopuszczeniu do obrotu.
14) Nadzorowanie i egzekwowanie wykonywania robót przez Wykonawcê robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zapisami umów o realizacjê przedsiêwziêcia inwestycyjnego, ustaw± Prawo Budowlane i przepisami z nim zwi±zanymi, dokumentacj± projektow±, warunkami technicznymi wykonania robót, ustalonymi terminami realizacji, obowi±zuj±cymi normami, zasadami oraz przepisami prawa polskiego, a tak¿e udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególno¶ci dotycz±cymi procedur i standardów realizacji inwestycji.
15) Sprawdzanie jako¶ci wykonywanych robót i wbudowywanych materia³ów.
16) Kontrolê, czy stosowane przez Wykonawców robót wyroby s± dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym oraz archiwizacja dokumentów potwierdzaj±cych dopuszczenie tych materia³ów do obrotu i stosowania w budownictwie.
17) Sprawdzanie prawid³owo¶ci protoko³u odbioru robót oraz faktury pod wzglêdem merytorycznym, formalno-rachunkowym oraz zgodno¶ci z zawart± umow± z Wykonawc± robót.
18) Powiadamianie Zamawiaj±cego o wszelkich odbiorach robót prowadzonych przez podmiot pe³ni±cy nadzór inwestorski.
19) Zg³aszanie projektantowi zastrze¿eñ do dokumentacji zg³oszonych przez Wykonawcê robót i wyegzekwowanie od projektanta stosownych poprawek, uszczegó³owieñ, rozwi±zañ projektowych i innych czynno¶ci niezbêdnych do prawid³owej realizacji robót, oraz przebiegu procesu inwestycyjnego.
20) Informowanie Zamawiaj±cego o problemach, jakie wyst±pi³y, jak równie¿ o problemach przewidywanych, sposobach ich unikniêcia lub niezbêdnych dzia³aniach koryguj±cych.
21) Wstrzymywanie dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mog³a wywo³aæ zagro¿enie lub spowodowa³aby niedopuszczaln± niezgodno¶æ z obowi±zuj±cymi przepisami.
22) U³atwienie polubownego rozstrzygania sporów.
23) Organizowanie i prowadzenie okresowych narad koordynacyjnych na budowie, w terminach uzgodnionych z Zamawiaj±cym i Wykonawcami robót (w³±cznie z przygotowaniem i archiwizacj± protoko³ów ze wszystkich formalnych narad) dotycz±cych bie¿±cych i przysz³ych robót (w razie konieczno¶ci), w których udzia³ braæ bêdzie Wykonawca robót, Projektant oraz Zamawiaj±cy, jak równie¿ zapewnienie wdra¿ania podjêtych decyzji wp³ywaj±cych na postêp i terminowo¶æ wykonywanych robót. W przypadkach koniecznych Zamawiaj±cy ma prawo ¿±daæ zwo³ania narady w okre¶lonym przez siebie terminie.
24) Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceñ dotycz±cych usuniêcia nieprawid³owo¶ci lub zagro¿eñ, wykonania prób lub badañ, tak¿e tych wymagaj±cych odkrycia robót lub elementów.
25) ¯±danie od kierownika budowy lub kierowników robót, dokonania poprawek b±d¼ ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót.
26) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urz±dzeñ technicznych oraz archiwizacja wszystkich protoko³ów prób i badañ przeprowadzonych w trakcie budowy.
27) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz przygotowanie dokumentów do odbiorów czê¶ciowych i odbioru koñcowego.
28) Przyjêcie od Wykonawcy robót inwentaryzacji powykonawczej uzbrojenia terenu i usytuowania obiektów kubaturowych oraz skompletowanej ca³o¶ciowej dokumentacji powykonawczej i sprawdzenie jej kompletno¶ci poprzez dokonanie stosownej adnotacji.
29) Przygotowanie i uczestniczenie w odbiorze koñcowym, w³±cznie z przekazaniem zakoñczonego zadania Zamawiaj±cemu i jego ostatecznym rozliczeniem.
30) Wyegzekwowanie usuniêcia przez projektanta i Wykonawcê robót usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbioru koñcowego.
31) Nadzór nad uzyskaniem pozwolenia na u¿ytkowanie – je¶li bêdzie wymagane.
4. Kody i nazwy wed³ug Wspólnego S³ownika Zamówieñ (CPV):
G³ówny kod CPV:
71520000-9 Us³ugi nadzoru budowlanego.
Dodatkowe kody CPV:
71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi.
71248000-8 Nadzór nad projektem i dokumentacj±.
71521000-6 Us³ugi nadzorowania placu budowy.
5. Dodatkowo opis przedmiotu zamówienia zawarto w projektowanych postanowieniach umowy, stanowi±cych za³±cznik do SWZ.
6. Miejsce realizacji zamówienia: dzia³ka nr 200 obrêb Objazda, gm. Namys³ów:
10) dzia³ka nr 702 obrêb Brzozowiec, gm. Namys³ów,
11) dzia³ka nr 403/1 obrêb Staro¶cin gm. ¦wierczów,
12) dzia³ka nr 155/2 obrêb Nowe Smarchowice, gm. Namys³ów,
13) dzia³ka nr 348 obrêb Smarchowice Wielkie, gm. Namys³ów,
14) dzia³ka nr 86/1 obrêb Siemys³ów, gm. Domaszowice
15) dzia³ka nr 292/1 obrêb Domaszowice, gm. Domaszowice;
16) dzia³ka nr 829/1 obrêb Strzelce, gm. Domaszowice
17) teren dzia³ania Wykonawcy.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71520000-9 - Us³ugi nadzoru budowlanego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacj±
71521000-6 - Us³ugi nadzorowania placu budowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wszyscy wykonawcy maj± obowi±zek z³o¿enia wraz z ofertami dokumentów i o¶wiadczeñ, wymienionych w pkt. 5.2 niniejszej SWZ, które podlegaj± analizie i ocenie.
2. W pierwszej kolejno¶ci badane bêd± o¶wiadczenia wstêpne (o¶wiadczenia wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego). Do o¶wiadczeñ wstêpnych wszystkich wykonawców ma zastosowanie art. 128 ustawy.
3. Zgodnie z art. 128 ust. 1 ustawy, je¿eli wykonawca nie z³o¿y o¶wiadczenia wstêpnego, jest ono niekompletne lub zawiera b³êdy, obowi±zkiem zamawiaj±cego bêdzie wezwanie wykonawcy do jego z³o¿enia, poprawienia lub uzupe³nienia w wyznaczonym terminie, chyba ¿e oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez wzglêdu na ich z³o¿enie, uzupe³nienie lub poprawienie lub zachodz± przes³anki uniewa¿nienia postêpowania. Zamawiaj±cy ma tak¿e prawo do ¿±dania wyja¶nieñ tre¶ci o¶wiadczeñ wstêpnych (art. 128 ust. 4 ustawy). Zamawiaj±cy zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 2) lit c) odrzuci ofertê wykonawcy, który nie z³o¿y o¶wiadczenia wstêpnego w przewidzianym terminie (wyznaczonym w trybie art. 128 ust. 1 ustawy).
4. W drugiej kolejno¶ci dokonywana bêdzie ocena ofert wszystkich wykonawców.
5. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onych ofert oraz przedmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych sk³adanych dokumentów lub o¶wiadczeñ. Niedopuszczalne jest prowadzenie miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± negocjacji dotycz±cych z³o¿onej oferty oraz, z uwzglêdnieniem art. 223 ust. 2 i art. 187 ustawy, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej tre¶ci.
6. Zamawiaj±cy poprawi w ofercie:
1) oczywiste omy³ki pisarskie,
2) oczywiste omy³ki rachunkowe, z uwzglêdnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omy³ki polegaj±ce na niezgodno¶ci oferty z dokumentami zamówienia, niepowoduj±ce istotnych zmian w tre¶ci oferty
- niezw³ocznie zawiadamiaj±c o tym Wykonawcê, którego oferta zosta³a poprawiona.
7. Po dokonaniu ww. czynno¶ci Komisja dokona oceny ofert wed³ug kryteriów opisanych w niniejszej SWZ.
8. Za najwy¿ej ocenion± zostanie uznana oferta, która uzyska³a najwy¿sz± liczbê punktów - sumê punktów przyznanych na podstawie obliczeñ na podstawie kryteriów oceny ofert.
9. Je¿eli dwie lub wiêcej ofert uzyska taka sam± liczbê punktów, Zamawiaj±cy za najwy¿ej ocenion± uzna ofertê, która zawiera najni¿sz± cenê.
10. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawców, którzy z³o¿yli oferty, je¿eli zawieraj± one takie same ceny, do z³o¿enia w okre¶lonym terminie ofert dodatkowych.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca wraz z formularzem oferty sk³ada o¶wiadczenie, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy, wg za³±cznika nr 1.1. do SWZ lub o¶wiadczenia, o których mowa w art.125 ust. 1 ustawy, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca wraz z formularzem oferty sk³ada o¶wiadczenie, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy, wg za³±cznika nr 1.1. do SWZ lub wype³nione i podpisane o¶wiadczenia wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia wraz z ofert± przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Wype³niony i podpisany formularz oferty wg za³±cznika Nr 1 do SWZ.2. Wype³nione i podpisane o¶wiadczenie wykonawcy wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ lub Wype³nione i podpisane o¶wiadczenia wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ.
3. Wype³niony i podpisany kosztorys ofertowy wg za³±cznika Nr 1.2 do SWZ.
4. Dowód wniesienia wadium.
5. Wype³nione i podpisane o¶wiadczenie i zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby wg za³±cznika Nr 1.3 do SWZ (je¶li dotyczy).
6. Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik (je¶li dotyczy).
7. Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (je¶li dotyczy)*.
8. Uzasadnienie tajemnicy przedsiêbiorstwa (je¶li dotyczy).
9. Dokumenty rejestrowe lub wskazanie w o¶wiadczeniu wykonawcy wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ albo w o¶wiadczeniu i zobowi±zaniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby wg za³±cznika Nr 1.3 do SWZ, sk±d Zamawiaj±cy mo¿e je pobraæ samodzielnie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci:1) Czê¶æ 1: 90 000,00 z³ (s³ownie z³otych: dziewiêædziesi±t tysiêcy 00/100).
2) Czê¶æ 2: 1 800,00 z³ (s³ownie z³otych: jeden tysi±c osiemset 00/100).
2. Wadium musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania ofert± i
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2023 r., poz. 462 z pó¼n. zmianami).
4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi byæ gwarancj± nieodwo³aln±, bezwarunkow± i p³atn± na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, sporz±dzon± zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami i powinna zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
1) nazwa daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) kwotê gwarancji,
3) termin wa¿no¶ci gwarancji, nie krótszy ni¿ okres zwi±zania ofert±, w formule, np.: „od dnia ………. do dnia ………”,
4) zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
5. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci umieszczenia w tre¶ci gwarancji klauzuli dotycz±cej po¶rednictwa podmiotów trzecich.
6. Postanowienia wskazane powy¿ej dla gwarancji stosuje siê odpowiednio do porêczeñ.
7. Miejsce wniesienia wadium:
1) Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ na konto Starostwa Powiatowego w Namys³owie w Banku Spó³dzielczym w Namys³owie Numer konta: 36 8890 0001 0026 5917 2000 0004 z adnotacj± „Wadium – nr sprawy: IZM.272.8.2024.AK-G.”. Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej (przelewu pieniê¿nego) przyjmuje siê termin uznania rachunku bankowego Zamawiaj±cego. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert (z³o¿enie dyspozycji przelewu okre¶lonej kwoty pieniê¿nej nie jest wystarczaj±ce do uznania wniesienia wadium. Jego skuteczno¶æ nastêpuje dopiero w przypadku uznania rachunku bankowego Zamawiaj±cego nale¿n± kwot± wadium).
2) Wadium wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej, do³±czaj±c orygina³ w postaci elektronicznej do oferty za po¶rednictwem platformy e-zamowienia.
8. Wadium musi zabezpieczaæ ofertê przez ca³y okres zwi±zania ofert±, pocz±wszy od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
9. Oferta Wykonawcy zostanie odrzucona, je¿eli Wykonawca nie wniesie wadium, lub wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert±.
10. Zasady wnoszenia wadium okre¶lone w niniejszym punkcie dotycz± równie¿ przed³u¿ania wa¿no¶ci wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach okre¶lonych w ustawie.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem.2. Przepisy ustawy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia publicznego o¶wiadczenie wykonawcy, o którym mowa wy¿ej w niniejszej SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
4. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej (o ile zosta³ sformu³owany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy, zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i wykona elementy przedmiotu zamówienia, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
5. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia (o ile zosta³y sformu³owane) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± elementy przedmiotu zamówienia, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
6. W przypadkach, o których mowa wy¿ej w pkt. 4 i 5, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które elementy przedmiotu zamówienia wykonaj± poszczególni wykonawcy.
7. Przedsiêbiorców, prowadz±cych dzia³alno¶æ w formie spó³ki cywilnej równie¿ zalicza siê do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Spó³ka cywilna jest bowiem umow±, w której wspólnicy zobowi±zuj± siê d±¿yæ do osi±gniêcia wspólnego celu gospodarczego przez dzia³anie w sposób oznaczony, w szczególno¶ci przez wniesienie wk³adów. Umowa spó³ki cywilnej nie tworzy w stosunkach gospodarczych nowego podmiotu, posiadaj±cego osobowo¶æ prawn± lub zdolno¶æ do czynno¶ci prawnych. Spó³ka cywilna nie jest równie¿ przedsiêbiorc± w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiêbiorców (Dz. U. z 2023 r., poz. 221 z pó¼n. zmianami). W ¶wietle art. 4 ust. 2 z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiêbiorców, przedsiêbiorcami s± wspólnicy spó³ki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich dzia³alno¶ci gospodarczej. Umowa spó³ki cywilnej kreuje zatem wy³±cznie, funkcjonuj±cy pomiêdzy wspólnikami, stosunek zobowi±zaniowy (patrz: wyrok S±du Najwy¿szego z 28 pa¼dziernika 2003 r., sygn. I CK 201/02).
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian:W nastêpuj±cych przypadkach:
1. Zmiana terminu realizacji umowy:
1) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu przed³u¿aj±cej siê procedury wyboru najkorzystniejszej oferty,
2) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu z³o¿enia odwo³ania,
3) je¿eli zmiana jest konieczna z przyczyn losowych uniemo¿liwiaj±cych realizacjê zamówienia w zak³adanym terminie,
4) je¿eli zmiana (przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia) jest konieczna z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych dla robót zwi±zanych z wykonywaniem, a tak¿e z wykonywaniem robót ziemnych i prac zwi±zanych z wykonywaniem nawierzchni,
5) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu na³o¿enia na Wykonawcê przez organy pañstwa obowi±zku realizacji ¶wiadczeñ,
6) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu zmian lub wprowadzenia przepisów prawa, wydania przez w³adze zarz±dzeñ, decyzji lub innych aktów skutkuj±cych obowi±zkiem wstrzymania, zaniechania lub ograniczenia prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej w ca³o¶ci lub w czê¶ci na czas okre¶lony lub nieokre¶lony jak równie¿ wprowadzenia zakazu lub ograniczeñ w korzystaniu z lokali nale¿±cych do Wykonawcy,
7) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu dzia³ania si³y wy¿szej. Pod pojêciem si³y wy¿szej Strony rozumiej± nadzwyczajne niezale¿ne od woli Stron zdarzenia, których wyst±pieniu nie mo¿na by³o zapobiec, w szczególno¶ci powód¼, po¿ar, huragan, trzêsienie ziemi, epidemie, decyzje i zarz±dzenia w³adz wprowadzaj±ce ograniczenia lub restrykcje, w tym stany epidemii, kwarantanny, stany klêski ¿ywio³owe, stan wyj±tkowe, zamieszki, niezwyk³e i nieprzewidziane okoliczno¶ci niezale¿ne od strony, która siê na nie powo³uje i których konsekwencji mimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci nie mo¿na by³o unikn±æ w szczególno¶ci niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych, klêsk ¿ywio³owych, katastrofy budowlanej, stany epidemii i kwarantanny uniemo¿liwiaj±cych terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
8) je¿eli wyst±pi± znacz±co odmienne od przyjêtych w dokumentacji przetargowej warunki geologiczne (kategoria gruntu, kurzawka itp.) uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
9) je¿eli wyst±pi± znacz±co odmienne od przyjêtych w dokumentacji przetargowej warunki terenowe w szczególno¶ci podziemne sieci, instalacje, urz±dzenia lub niezinwentaryzowane obiekty budowlane itp. uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
10) je¿eli wyst±pi konieczno¶æ wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikaj±cych z winy Wykonawcy,
11) je¿eli zmiany bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji przetargowej lub technicznej, opó¼nienie w udostêpnieniu obiektu, konstrukcji lub innego elementu udostêpnianego przez Zamawiaj±cego,
12) je¿eli wyst±pi konieczno¶æ dokonania zamiennych robót lub ich czê¶ci, wyst±pienia robót dodatkowych, od wykonania których uzale¿nione jest wykonanie zamówienia podstawowego - je¿eli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemo¿liwiaj± dotrzymanie pierwotnego terminu umownego,
13) je¿eli zmiany bêd± nastêpstwem dzia³ania podmiotów bêd±cych eksploatatorami infrastruktury,
14) je¿eli zmiany bêd± nastêpstwem dzia³ania organów s±dowych lub administracyjnych, w szczególno¶ci dotycz±cych:
przekroczenia zakre¶lonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji , zezwoleñ itp.,
odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ na skutek b³êdów w dokumentacji projektowej,
wydania postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych w przypadku, o którym mowa w art. 50 ust. 1 ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z pó¼n. zmianami),
konieczno¶ci uzyskania wyroku s±dowego lub innego orzeczenia s±du lub organu administracyjnego, którego konieczno¶ci nie przewidziano przy zawieraniu umowy,
konieczno¶ci zaspokojenia roszczeñ osób trzecich – w tym (...).
Wiêcej zmian w SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-04-05 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-05 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-05-04
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Inwestycja jest dofinansowana ze ¶rodków otrzymanych z Programu Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych.Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 z pó¼n. zmianami), w celu przeciwdzia³ania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainê rozpoczêtej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listê, o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 z pó¼n. zmianami), stosuje siê sankcje polegaj±ce m.in. na wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 z pó¼n. zmianami), z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy wyklucza siê:
1) wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835 z pó¼n. zmianami);
2) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2023 r., poz. 1124 z pó¼n. zmianami) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 z pó¼n. zmianami);
3) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz.U. z 2023 r., poz. 120 z pó¼n. zmianami), jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 z pó¼n. zmianami).
INNE PRZETARGI Z NAMYS£OWA
- Modernizacja toalet w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Smarchowicach Wielkich
- Modernizacja ¶wietlicy wiejskiej w Ligotce
- Dostawa profesjonalnej chemii gospodarczej i sprzêtu.
- Termomodernizacja ¶wietlicy wiejskiej w G³uszynie
- Dostawa jednorazowego sprzêtu medycznego - II postêpowanie.
- Budowa terenów rekreacyjnych na terenie Gminy Namys³ów - etap 2 w ramach zadañ: czê¶æ 1: Budowa placu zabaw w Brzozowcu, czê¶æ 2: Rozbudowa placu zabaw w Michalicach - etap II
wiêcej: przetargi w Namys³owie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont dachu, kominów oraz termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego po³o¿onego w Trzebiatowie przy ul. Kiliñskiego 90, wraz z robotami towarzysz±cymi.
- Remont chodników na terenie Miasta Rybnika
- Budowa drogi nr L 3P w Le¶nictwie Warblewo - Nadle¶nictwo Polanów_etap II
- Wykonanie dokumentacji projektowej dla inwestycji pn.: "Budowa Filii GCKSiR w Rudnej Wielkiej wraz z przy³±czami i wewnêtrznymi instalacjami oraz zagospodarowaniem terenu"
- "¦cie¿ki rowerowe w Gorzowie Wielkopolskim - etap IV".
- Wykonanie robót w systemie "zaprojektuj i wybuduj" - wykonanie prac remontowych w wolnym lokalu mieszkalnym przy ul. Kleczkowskiej 11/2 we Wroc³awiu.
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.