eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RzeszówWykonanie działań ochrony czynnej na obszarach Natura 2000: Łukawiec PLH180024, Józefów-Wola Dębowiecka PLH180033 oraz Ostoja Jaśliska PLH180014



Ogłoszenie z dnia 2021-11-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonanie działań ochrony czynnej na obszarach Natura 2000: Łukawiec PLH180024, Józefów-Wola Dębowiecka PLH180033 oraz Ostoja Jaśliska PLH180014

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 180378368

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Al. Józefa Piłsudskiego 38

1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów

1.5.3.) Kod pocztowy: 35-001

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski

1.5.7.) Numer telefonu: 17 785 00 44

1.5.8.) Numer faksu: 17 852 11 09

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub.rzeszow@rdos.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://rzeszow.rdos.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://bip.rzeszow.rdos.gov.pl/wykonanie-dzialan-ochrony-czynnej-na-obszarach-natura-2000-lukawiec-plh180024-jozefow-wola-debowiecka-plh180033-oraz-ostoja-jasliska-plh180014

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie działań ochrony czynnej na obszarach Natura 2000: Łukawiec PLH180024, Józefów-Wola Dębowiecka PLH180033 oraz Ostoja Jaśliska PLH180014

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3ef9b0d9-0664-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00254672

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00018582/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Wykonanie działań ochrony czynnej w obszarach Natura 2000: Ostoja Jaśliska, Mrowle Łąki, Łukawiec

1.3.7 Wykonanie działań ochrony czynnej na obszarze Natura 2000 Józefów-Wola Dębowiecka PLH180033

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

POIS.02.04.00-00-0108/16 pn. „Ochrona siedlisk i gatunków terenów nieleśnych zależnych od wód”.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00161438/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WPN.261.4.4.2021.AT

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 447564,17 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 106881,49 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje prace terenowe, w tym:
1) prace przygotowawcze,
2) w terminie od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2021 roku Wykonawca przeprowadzi koszenie terenu wraz z usunięciem nalotów i podrostu drzew/krzewów
o powierzchni około 4,72 ha, zgodnie z mapą nr 1 i 2 w załączniku nr 10 do SWZ. Należy zaznaczyć, że w 2019 r. z części powierzchni przeznaczonych do koszenia usunięto drzewa i zakrzaczenia. Koszenie powierzchni łąk na działkach nr ewid. 5/2 obręb Łukawiec, gm. Wielkie Oczy oraz nr ewid. 621 obręb Łukawiec, gm. Wielkie Oczy należy wykonywać mechanicznie lub ręcznie w zależności od panujących warunków terenowych. Konieczne może być użycie specjalistycznego sprzętu umożliwiającego pracę na terenach podmokłych. W szczególności zmniejszających nacisk jednostkowy sprzętu na powierzchnię gruntu,
3) preferowana wysokość koszenia wynosi 5 –15 cm, technika koszenia: w sposób nie niszczący struktury roślinności i gleby, nie powodujący rozdrobnienia biomasy na małe części niemożliwe do wygrabienia, koszenie okrężne od środka na zewnątrz powierzchni, usunięcie lub złożenie w stogi ściętej biomasy w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie po pokosie, a w uzasadnionych przypadkach w dłuższym terminie, niezwłocznie po ustaniu przyczyn ze względu, na które termin ten nie był przestrzegany,
4) po wykonaniu prac należy uporządkować teren. Materiału uzyskanego z prac nie wolno spalać na cennych siedliskach. Należy go przewieźć na wskazane przez przedstawiciela Zamawiającego podczas wizji terenowej miejsca do tymczasowych miejsc składowania biomasy (poza miejscem siedlisk będących przedmiotem ochrony w obszarze) w celu dalszego przewiezienia i usunięcia poza teren działań ochronnych,
5) Wykonawca ma obowiązek używać sprawnego technicznie sprzętu, ograniczając do minimum ryzyko ewentualnych wycieków płynów technicznych (paliw, olejów, smarów itp.).

4.5.3.) Główny kod CPV: 77100000-1 - Usługi rolnicze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

77211400-6 - Usługi wycinania drzew

4.5.5.) Wartość części: 52566,67 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje prace terenowe, w tym:
1) prace przygotowawcze,
2) W terminie od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2021 roku Wykonawca przeprowadzi koszenie terenu wraz z usunięciem nalotów i podrostu drzew/krzewów
o powierzchni około 5,13 ha, zgodnie z mapą 3 w załączniku nr 10 do SWZ. Należy zaznaczyć, że w 2019 r. z części powierzchni przeznaczonych do koszenia usunięto drzewa i zakrzaczenia. Koszenie powierzchni łąk na działkach nr ewid. 1043/4 obręb Wola Dębowiecka, gm. Dębowiec oraz nr ewid. 1121/2 obręb Wola Dębowiecka, gm. Dębowiec należy wykonywać mechanicznie lub ręcznie w zależności od panujących warunków terenowych. Konieczne może być użycie specjalistycznego sprzętu umożliwiającego pracę na terenach podmokłych. W szczególności zmniejszających nacisk jednostkowy sprzętu na powierzchnię gruntu,
3) preferowana wysokość koszenia wynosi 5 – 15 cm, technika koszenia: w sposób nie niszczący struktury roślinności i gleby, nie powodujący rozdrobnienia biomasy na małe części niemożliwe do wygrabienia, koszenie okrężne od środka na zewnątrz powierzchni, usunięcie lub złożenie w stogi ściętej biomasy w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie po pokosie, a w uzasadnionych przypadkach w dłuższym terminie, niezwłocznie po ustaniu przyczyn ze względu, na które termin ten nie był przestrzegany,
4) po wykonaniu prac należy uporządkować teren. Materiału uzyskanego z prac nie wolno spalać na cennych siedliskach. Należy go przewieźć na wskazane przez przedstawiciela Zamawiającego podczas wizji terenowej miejsca do tymczasowych miejsc składowania biomasy (poza miejscem siedlisk będących przedmiotem ochrony w obszarze) w celu dalszego przewiezienia i usunięcia poza teren działań ochronnych,
5) Wykonawca ma obowiązek używać sprawnego technicznie sprzętu, ograniczając do minimum ryzyko ewentualnych wycieków płynów technicznych (paliw, olejów, smarów itp.).

4.5.3.) Główny kod CPV: 77100000-1 - Usługi rolnicze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

77211400-6 - Usługi wycinania drzew

4.5.5.) Wartość części: 41370,37 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje prace terenowe, w tym:
1) prace przygotowawcze,
2) w terminie od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2021 roku Wykonawca przeprowadzi usunięcie nalotów i podrostu drzew/krzewów oraz koszenie ręczne na łącznej powierzchni ok. 0,5 ha. Należy zaznaczyć, że w 2018 r. z części powierzchni przeznaczonych do koszenia usunięto drzewa i zakrzaczenia, a w 2019 i 2020 r. wykonano koszenie,
3) usunięcie powstałej biomasy poza obszar siedliska przyrodniczego i tymczasowe zdeponowanie jej. Prace będą wykonywane na dwóch powierzchniach (stanowiskach), tj.: stanowisko nr 1 (mapa 4 w załączniku nr 10 do SWZ) - Nadleśnictwo Rymanów, wydzielenie 81 (działka nr ew. 41, obręb Rudawka Jaśliska), stanowisko nr 2 (mapa 5
w załączniku nr 10 do SWZ) - Nadleśnictwo Rymanów, wydzielenie 350 (działka nr ew. 555, obręb Wisłok Wielki). Stanowisko nr 1 – ok. 0,3 ha, stanowisko nr 2 – ok. 0,2 ha.,
4) po wykonaniu prac należy niezwłocznie uporządkować teren. Na terenie działek, które zostaną wskazane Wykonawcy wraz z zakresem działań ochronnych, Zamawiający dopuszcza tymczasowe składowanie biomasy (poza obszarem siedliska przyrodniczego), wynoszonej z płatu siedliska przyrodniczego oraz przygotowanie jej do usunięcia (np. zrębkowanie, cięcie na mniejszy sortyment). W związku z koniecznością usunięcia całkowitej biomasy poza obszar siedliska przyrodniczego Wykonawca:
a) biomasę z koszenia usunie ręcznie z terenu działek i zutylizuje;
b) biomasę z ew. wycinki (usuwanie podrostu i nalotu drzew/krzewów) usunie ręcznie
z obszaru prowadzonych prac i zdeponuje poza płatem siedliska przyrodniczego, celem przekazania jej Nadleśnictwu Rymanów, które wykorzysta ją do potrzeb własnych, niezwiązanych z działalnością gospodarczą;
5) Wykonawca ma obowiązek używać sprawnego technicznie sprzętu, ograniczając do minimum ryzyko ewentualnych wycieków płynów technicznych (paliw, olejów, smarów itp.).

4.5.3.) Główny kod CPV: 77100000-1 - Usługi rolnicze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

77211400-6 - Usługi wycinania drzew

4.5.5.) Wartość części: 12944,45 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu w wyznaczonym terminie tj. do dnia 2 września
2021 r. godz. 09:00 wpłynęły oferty, jednakże w toku badania i oceny ofert, najkorzystniejsze zostały odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 8 w związku z art. 266 ustawy PZP.
Ceny kolejnych ofert w rankingu przewyższają kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia, a Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty.
Mając na uwadze powyższe uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania w części nr 1, zgodna z przedstawioną poniżej podstawą prawną.

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 3 w związku z art. 266 ustawy PZP Zamawiający unieważnia postępowanie w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 23729,76 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 99000,00 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 22000 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 99000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 22000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EKOTON Patrycja Więcek

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8722424570

7.3.4) Miejscowość: Pilzno

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 22000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2021-11-30

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu w wyznaczonym terminie tj. do dnia 2 września
2021 r. godz. 09:00 wpłynęły oferty, jednakże w toku badania i oceny ofert, najkorzystniejsze zostały odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 8 w związku z art. 266 ustawy PZP.
Ceny kolejnych ofert w rankingu przewyższają kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia, a Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty.
Mając na uwadze powyższe uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania w części nr 3, zgodna z przedstawioną poniżej podstawą prawną.

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 3 w związku z art. 266 ustawy PZP Zamawiający unieważnia postępowanie w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 4062,96 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 49000,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.