eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy TargKompleksową dostawę gazu ziemnego wysokometanowego o symbolu E obejmująca sprzedaż oraz dystrybucję gazu do jednostek Gminy Miasto Nowy Targ w okresie od 1 sierpnia 2022r. do 31 grudnia 2022r.



Ogłoszenie z dnia 2022-07-14

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Kompleksową dostawę gazu ziemnego wysokometanowego o symbolu E obejmująca sprzedaż oraz dystrybucję gazu do jednostek Gminy Miasto Nowy Targ w okresie od 1 sierpnia 2022r. do 31 grudnia 2022r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Nowy Targ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491893256

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Krzywa 1

1.5.2.) Miejscowość: Nowy Targ

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-400

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umnt@um.nowytarg.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowytarg.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksową dostawę gazu ziemnego wysokometanowego o symbolu E obejmująca sprzedaż oraz dystrybucję gazu do jednostek Gminy Miasto Nowy Targ w okresie od 1 sierpnia 2022r. do 31 grudnia 2022r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0d4c5e82-f609-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00255667

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00016844/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego o symbolu E obejmująca sprzedaż oraz dystrybucję gazu do jednostek Gminy Miasto Nowy Targ w okresie od 1 lipca 2022r. do 31 grudnia 2022r.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00231207/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli: w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym nie złożono żadnej oferty albo wszystkie oferty zostały odrzucone na art. 226 ust. 1 pkt 2 lub 5, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione.
W dniu 25.05.2022r. działając na zasadzie art. 255 pkt 1 ustawy PzP zamawiający unieważnił I i II część postępowania
o udzielenie zamówienia znak ZP.271.14.2022r prowadzone w trybie podstawowym, ponieważ nie złożono żadnej oferty.
Następnie ogłoszono drugie postepowanie znak: ZP.271.14.2022, które unieważniono w I i II części zamówienia na podstawie art. 255 pkt 2 ustawy PzP ponieważ wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu. W postepowaniu tym jedyną złożoną ofertę odrzucono na podstawie na podstawie art. 226 ust. 5 ustawy PzP ponieważ jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.22.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego o symbolu E obejmująca sprzedaż oraz dystrybucję gazu do jednostek Gminy Miasto Nowy Targ w okresie od 1 sierpnia 2022r. do 31 grudnia 2022r.

1A. Część I zamówienia – dostawy objęte Ustawą o ochronie odbiorców paliw gazowych.

1B. Część II zamówienia – pozostałe dostawy.
2. Szczegółowe dane dotyczące dostawy i sposobu jej wykonania:
1/ zakres zamówienia obejmuje sprzedaż oraz dystrybucję gazu ziemnego,
2/ szacunkowe zużycie gazu w wyżej wymienionym okresie, moce umowne, taryfy gazowe dla poszczególnych obiektów oraz ich charakterystyka gazowa zostały wskazane w zestawieniu, które stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zaproszenia.
3/ wskazane zużycie ma charakter szacunkowy i orientacyjny, który służy jedynie wycenie, a następnie porównaniu ofert, a w konsekwencji nie stanowi zobowiązania zamawiającego do zakupu gazu w podanej ilości, która może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w okresie realizacji umowy, a rozliczenie następować będzie na podstawie faktycznego zużycia gazu w obiekcie, zgodnie ze wskazaniami liczników,
4/ dostarczany przez wykonawcę gaz ziemny musi spełniać wymagania określone w obowiązujących przepisach, w szczególności ustawie Prawo energetyczne (Dz. U. 2021r. poz. 716 z późn. zm.) oraz aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie, jak i innych związanych z nimi aktach obowiązującego prawa oraz polskimi normami,
5/ zamawiający posiada obecnie zawarte umowy na sprzedaż i dystrybucję gazu ziemnego zgodnie z zestawieniem załącznik nr 2 do niniejszego zaproszenia,
6/ po zakończeniu postępowania zamawiający przekaże wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wszelkie dane niezbędne do przeprowadzenia przez wykonawcę zmiany sprzedawcy,
7/ zamawiający udzieli wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu zamawiającego zawartej umowy sprzedaży gazu do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD,
8/ termin płatności z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie krótszy niż 14 dni od daty wystawienia faktury, nie częściej niż raz w miesiącu faktury, ze wskazaniem punktu odbioru i ilości zużycia gazu i dostarczenia jej na adres korespondencyjny odbiorcy (wskazany w umowie),
9/ rozliczenia odbywać się będą na podstawie rzeczywistego zużycia gazu (w grupie taryfowej W-5.1 dopuszcza się faktury wstępne wystawione na podstawie prognozowanego zużycia paliwa gazowego oraz fakturę rozliczeniową za pobrane paliwo gazowe wystawioną na koniec okresu rozliczeniowego, której kwota zostanie pomniejszona o kwotę wynikającą w faktury wstępnej) w danym okresie rozliczeniowym wg ceny jednostkowej wynikającej z oferty wykonawcy,
10/ zamawiający dla taryfy W-2.1 dopuszcza możliwość rozliczania poprzez dwumiesięczne faktury prognozowe,
11/ okres rozliczeniowy w przypadku grupy taryfowej W-3.6 powinien być zgodny z okresem rozliczeniowym Operatora Systemu Dystrybucyjneg,
12/ cena jednostkowa netto sprzedaży gazu ziemnego jest stała przez cały okres trwania umowy, za wyjątkiem możliwości jej zmiany w przypadku ustawowej zmiany podatku akcyzowego za sprzedaż gazu ziemnego oraz wysokości opłaty stałej i zmiennej wynikającej z zatwierdzenia przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nowej taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
13/ cena jednostkowa brutto może ulec zmianie również w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT.
14/ wymagane jest posiadanie przez wykonawcę, umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. ul. Marcina Kasprzaka 25C Oddział w Tarnowie ul. Bandrowskiego 16 33-100 Tarnów) na świadczenie usług dystrybucyjnych na obszarze, na którym znajduje się miejsce odbioru gazu ziemnego – w przypadku wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej,
15/ zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na zawarcie umowy w formie elektronicznej z zastosowaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Nie wszystkie jednostki, które będą zawierały umowy mają taką możliwość. Umowy mają charakter pisemny z odręcznym podpisem stron,
16/ zamawiający informuje, że Operatorem Systemu Dystrybucyjnego dla wszystkich PPG objętych postępowaniem jest Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o. o.,
17/ zamawiający informuje, że wszystkie punkty poboru gazu objęte postępowaniem należą do Obszar taryfowy OSD w Tarnowie ul. Bandrowskiego 16 33-100 Tarnów,
18/ zamawiający informuje, że nie ma zawartych umów w ramach akcji promocyjnych/lojalnościowych,
19/ zamawiający informuje, że do ceny jednostkowej paliwa gazowego oraz łącznej wartość zamówienia nie należy doliczać podatku akcyzowego,
20/ zamawiający informuje, że numery identyfikacyjne punktów wyjścia nadane przez OSD i wskazane przez zamawiającego w SWZ są zgodne z numerami punktów wyjścia umieszczonymi przez obecnego sprzedawcę na dokumentach stanowiących podstawę płatności.

3. Istotne postanowienia umowy:
1/ zamawiający zaakceptuje treść umowy stosowanej w swej działalności przez wykonawcę pod warunkiem, że będzie ona zgodna ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, wybrany wykonawca winien przedstawić zamawiającemu w terminie do 5 dni od dnia rozstrzygnięcia postępowania projekt umowy kompleksowej dostawy gazu ziemnego,
2/ Urząd Miasta Nowy Targ jako centralny zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie przetargowe, natomiast umowy zostaną podpisane oddzielnie przez każdą jednostkę Gminy Miasto Nowy Targ,
3/ dostawę należy realizować nie później niż od dnia 01.08.2022 roku do dnia 31.12.2022 roku, z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie dostaw z wybranym dostawcą nastąpi również nie wcześniej niż po skutecznym wypowiedzeniu dotychczas obowiązujących umów dotyczących dostarczania paliwa gazowego oraz pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy,
4/ w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W tak określonym przypadku wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy,
5/ wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności,
6/ zamawiający informuje, iż akcyza na podstawie ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2022, poz. 143) będzie płacona lub odbiorca będzie zwolniony na podstawie oświadczeń złożonych przez odbiorcę gazu,
8/ w sprawach nieuregulowanych umową mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2021r. poz. 1129 z późn. zm..) i Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2019r. Poz. 1145)

4.5.3.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

65200000-5 - Przesył gazu i podobne usługi

65210000-8 - Przesył gazu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 522127,04 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 522127,04 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 522127,04 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5272706082

7.3.3) Ulica: ul. Jana Kazimierza 3,

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 01-248

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-07-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 522127,04 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-08-01 do 2022-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.