Ogłoszenie z dnia 2021-11-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00240363/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-10-21
- 2021/BZP 00246103/01 - Modyfikacja z dnia 2021-10-26
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Dostawa posiłków do Zespołu Szkolno – Przedszkolnego, Żłobka Publicznego oraz innych osób w związku z realizacją programów przez Gminę Świątki od 01-11-2021 do 31 lipca 2022 roku ”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWIĄTKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743203
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 87
1.5.2.) Miejscowość: Świątki
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-008
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@swiatki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swiatki.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
http://bip.swiatki.pl/?c=1791.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa posiłków do Zespołu Szkolno – Przedszkolnego, Żłobka Publicznego oraz innych osób w związku z realizacją programów przez Gminę Świątki od 01-11-2021 do 31 lipca 2022 roku ”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2429f07c-31c1-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00258373
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00240363/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ROS.271.14.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Obiad musi być przygotowany i dostosowany do wieku rozwojowego pod względem gramatury, wartości odżywczych, kaloryczności i być przygotowywany z zachowaniem norm żywieniowych dla danej grupy wiekowej, tj. dzieci
i młodzież z przedziału 1-15 lat. Posiłki powinny posiadać odpowiednią temperaturę. Proces produkcji oraz dystrybucji musi się odbywać zgodnie
z wymogami sanitarnymi, zwłaszcza z wymogami dobrej praktyki higienicznej.
2) Posiłki muszą spełniać wymogi żywienia zawarte w n/w aktach i dokumentach:
a) Rozporządzenie (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 852/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych
b) Rozporządzenie (UE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, zmiany rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 i (WE) nr 1925/2006 oraz uchylenia dyrektywy Komisji 87/250/EWG, dyrektywy Rady 90/496/EWG, dyrektywy Komisji 1999/10/WE, dyrektywy 2000/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, dyrektyw Komisji 2002/67/WE i 2008/5/WE oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 608/2004
c) Rozporządzenie (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1333/2008z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie dodatków do żywności
d) Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia
(Dz. U. z 2020 r. poz. 2021)
e) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży
w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży
w tych jednostkach (Dz.U. z 2016 r. poz. 1154);
f) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007 r. w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego (Dz.U. z 2007 r. nr 80 poz. 545);
g) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29 maja 2007 r. w sprawie wzorów dokumentów dotyczących rejestracji i zatwierdzania zakładów produkujących lub wprowadzających do obrotu żywność podlegających urzędowej kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2007 r. nr 106 poz. 73);
h) Zaleceniach i Normach obowiązujących i zalecanych przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – PIB.
3) W celu wskazania oczekiwań Zamawiającego, poniżej zostały wymienione warunki jakościowe i ilościowe:
a) Dzienny jadłospis obejmuje obiad składający się z: zupy, drugiego dania, napoju (kompot/sok) zgodny z przepisami prawnymi określonymi
w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA ZDROWIA z dnia 26 lipca 2016 r.
w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci
i młodzieży w tych jednostkach.
b) Wymagana gramatura: zupa - 0,5 l drugie danie: - 150g ziemniaki/zamiennik – produkty zbożowe, - 100 g mięso/ryba, - 150 g surówka/warzywa gotowane, - 200 ml – kompot/sok - zamiennie danie jarskie nie mniej niż 300 g.
c) Zamawiający nie dopuszcza powtarzalności posiłków w ciągu jednej dekady;
d) Jadłospis dekadowy drugich dań winien obejmować: 2x ryba, 5x mięso, 3x danie jarskie, z zastrzeżeniem, iż co najmniej raz w tygodniu powinna być podawana porcja ryb (Zamawiający dopuszcza tylko i wyłącznie filet), a od poniedziałku do piątku muszą być podawane nie więcej niż dwie porcje potrawy smażonej, przy czym do smażenia jest używany olej roślinny rafinowany o zawartości kwasów jednonienasyconych powyżej 50% i zawartości kwasów wielonienasyconych poniżej 40%;
e) w obiedzie musi być co najmniej jedna porcja produktów zbożowych;
f) w każdym posiłku muszą być warzywa lub owoce, w postaci surowej lub przetworzonej;
g) posiłki muszą zawierać produkty z następujących grup środków spożywczych: produkty zbożowe lub ziemniaki, warzywa lub owoce, mleko lub produkty mleczne, mięso, ryby, jaja, orzechy, nasiona roślin strączkowych i inne nasiona oraz tłuszcze;
h) zupy, sosy oraz potrawy muszą być sporządzane z naturalnych składników, bez użycia koncentratów spożywczych, z wyłączeniem koncentratów z naturalnych składników;
i) napoje przygotowywane na miejscu muszą zawierać nie więcej niż 10 g cukrów w 250 ml produktu gotowego do spożycia;
j) napoje muszą być bez dodatku cukrów i substancji słodzących zdefiniowanych w rozporządzeniu WE nr 1333/2008;
k) potrawy powinny być lekkostrawne, przygotowywane z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych;
l) w jadłospisie powinny przeważać potrawy gotowane, pieczone i duszone, mięso powinno być miękkie;
m) posiłki winny być przygotowywane z niską zawartością sodu/soli lub o obniżonej zawartością sodu/soli
n) zalecane jest różnicowanie smaku sosów;
o) ważna jest estetyka potraw i posiłków;
p) podstawę mięsnej i półmięsnej części drugiego dania nie może stanowić wędlina (kiełbasa, parówka, itp.);
q) nie dopuszcza się produktów typu: instant, gotowych sosów i ziemniaków w proszku (typu puree).
4) Zamawiający wymaga przedstawiania przez Wykonawcę do pisemnej akceptacji jadłospisów w systemie dekadowym.
5) Posiłki należy wydawać z zastosowaniem naczyń ceramicznych (szklanych)
i sztućców umożliwiających utrzymanie ich w czystości, przeznaczonych
do kontaktu z żywnością.
6) Wykonawca dostarczy posiłki zachowując wymogi sanitarno-epidemiologiczne w zakresie personelu, warunków produkcji i dostarczenia oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie.
7) Wydawanie posiłków leży po stronie Zamawiającego.
8) Czas wydawania posiłków:
a) dla dzieci w Żłobku, Przedszkolu:
(a) śniad. 8:10
(b) II śniad. 9:45
(c) ob. 11:30
(d) podw. 13:45
b) dla Szkoły:
(a) 9:40 - 12:35.
9) Ilość posiłków przygotowywanych dziennie dla dzieci w Przedszkolu i Żłobku Publicznym:
1 listopad 2021 rok – 31 lipca 2022 --- 193 dni
Razem:
Żłobek Publiczny - 52
Przedszkole - 347
Szkoła Podstawowa - 53
Razem: - 452
Wartość minimalna wynikająca z art. 433 pkt 4 PZP - 438
10) W oparciu o tą wartość Wykonawca kalkuluje swoją cenę ofertową. Zamawiający na etapie realizacji przedmiotu zamówienia dopuszcza możliwość zmiany wskazanej wartości zarówno w górę jak i w dół o 10%. Wskazana ilość nie stanowi ostatecznego wymiaru zamówienia, w wyniku czego nie może być podstawą do zgłaszania roszczeń z tytułu nie zrealizowanego przedmiotu zamówienia lub podstawą do odmowy wykonania zamówienia. Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do wynagrodzenia wyłącznie za faktycznie przygotowane i wydane obiady.
11) Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania próbek posiłków do celów sanitarno-epidemiologicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
12) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających kaloryczność i wagę zamawianego posiłku.
13) W przypadku stwierdzenia, że posiłek nie spełnia parametrów określonych w zamówieniu, Zamawiający kosztami badania obciąży Wykonawcę.
2. Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia:
a) Przedszkole oraz Żłobek w Świątkach 11-008 Świątki 105,
b) Szkoła podstawowa – dowóz posiłków do szkoły w zakresie Wykonawcy,
Do obowiązków Wykonawcy należy po każdorazowym zatwierdzeniu dekadowego jadłospisu przez Zamawiającego, jego wywieszenie do wiadomości rodziców
w sposób zwyczajowo przyjęty w Przedszkolu i Żłobku.
3. Dożywianie dzieci w Przedszkolu i Żłobku oraz Szkoły Podstawowej odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni powszednie w okresie od 01 listopada 2021 r. do 31 lipca 2022 r. z uwzględnieniem przerw w działalności (np. dni świątecznych ).
4. Posiłki jednodaniowe do Szkoły Podstawowej obejmują:
1) dwa razy w tygodniu zupa z wkładką mięsną i pieczywem, trzy razy drugie danie + surówka + sok owocowy lub kompot (z małą zawartością cukru),
2) Wykonawca będzie podawał tygodniowy jadłospis do wiadomości Dyrektora szkoły
z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. Harmonogram dostarczania posiłków Wykonawca ustali z Dyrektorem Szkoły,
3) w jadłospisie musi znajdować się informacja o występujących w potrawach alergenach: musi być sporządzona legenda co oznaczają symbole liczbowe, które muszą być zgodne z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 1169/2011 w sprawie przekazania konsumentom informacji na temat żywności,
4) alergeny powinny być podane osobno dla każdej potrawy (dla zupy, dla napoju, dla surówki itp.).
5) dzieci powinny otrzymywać trzy razy w tygodni sok lub kompot z niską zawartością cukru, nieprzekraczającą dopuszczalnej normy oraz trzy razy w tygodniu surówkę,
6) w każdym dniu powinna być co najmniej jedna porcja z grupy mięs, jaja, orzechów, nasion strączkowych oraz warzyw i owoców (zupy muszą być wzbogacone wkładką mięsną),
7) co najmniej raz w tygodniu powinna być podawana porcja rybna,
8) temperatura posiłków powinna mieć odpowiedną temperaturę- zupa 75oC, drugie danie 63oC, w związku z tym posiłki powinny być dostarczone do szkoły
w odpowiednich godzinach ustalonych z Dyrektorem Szkoły Podstawowej
w Świątkach,
9) Wykonawca będzie dostarczać posiłki własnym transportem, na własny koszt
w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. Wykonawca zadba o czystość termosów,
w których odbywać się będzie transport posiłków. Wykonawca będzie przygotowywał i dostarczał posiłki zachowując wymogi sanitarno – epidemiologiczne w zakresie personelu, warunków produkcji i transportu oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie,
4.5.3.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2029,16 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2029,16 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
6.7.) Wskazanie, czy najkorzystniejsza oferta wykonawcy, któremu udzielono zamówienia uwzględnia określone w kryteriach:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Spółdzielnia Socjalna "Fabryka Kreatywności"
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 0000921910
7.3.4) Miejscowość: Świątki
7.3.5) Kod pocztowy: 11-008
7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA "FABRYKA KREATYWNOŚCI"
jakie przetargi wygrała firma
SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA "FABRYKA KREATYWNOŚCI"
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-03
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 391627,88 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2021-11-04 do 2022-07-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przygotowanie i wydawanie gorących posiłków dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy i Miasta Czerwionka - Leszczyny w okresie od marca 2025r. do lutego 2026r."
- Usługi żywieniowe polegające na przygotowywaniu lub dostarczaniu posiłków całodziennych dla Ośrodków Edukacji Przyrodniczej
- Usługa kompleksowej organizacji jednodniowych wyjazdów dla uczniów z 4 szkół ponadpodstawowych Powiatu Puckiego.
- Usługa cateringu dla uczestników projektu "Dziś Uczeń - Jutro Student"
- Usługa żywienia pacjentów w SP ZOZ w Międzyrzecu Podlaskim w ramach programu Dobry Posiłek
- "Przygotowanie oraz dostawa posiłków dla uczestników pobytu dziennego i całodobowego w Centrum Opiekuńczo Mieszkalnym w Kociołkach"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.