Ogłoszenie z dnia 2024-03-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00089971/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-02-04
- 2024/BZP 00102320/01 - Modyfikacja z dnia 2024-02-12
- 2024/BZP 00103753/01 - Modyfikacja z dnia 2024-02-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Sukcesywna dostawa kawy i herbaty na rzecz Fabryki Wody
w Szczecinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Fabryka Wody sp. z o.o. w Szczecinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368786194
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Czesława 9
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 71-504
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.7.) Numer telefonu: +48 91 506 52 90
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@fabrykawody.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.fabrykawody.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-70e37be6-bf66-11ee-9897-f6855eb846c01.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa kawy i herbaty na rzecz Fabryki Wodyw Szczecinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70e37be6-bf66-11ee-9897-f6855eb846c0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00259188
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00089971
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: FW/ZM/12/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 995640,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa – na rzecz Zamawiającego i według jego bieżących potrzeb – kawy, herbaty i podobnych produktów, do obiektu Zamawiającego, zlokalizowanego przy ul. 1 Maja 41 w Szczecinie.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (w tym asortyment produktów wraz z ich zapotrzebowaniem, zakres zamówienia, sposób jego realizacji, obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy, a także warunki płatności) zostały określone w załączniku nr 1a do SWZ oraz we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający przed wszczęciem postępowań na dostawy produktów spożywczych (w tym przedmiotowego postępowania na dostawę kawy i herbaty), w celu ustalenia, czy ma do czynienia z jednym zamówieniem, czy z zamówieniami odrębnymi, przeprowadził rozeznanie rynku. Celem rozeznania rynku było ustalenie dostępności zamawianych produktów z uwzględnieniem naturalnego podziału, który istnieje na rynku artykułów spożywczych. Kryterium decydującym o sposobie podziału (ustalenia, czy zamawiający ma do czynienia z jednym zamówieniem, czy kilkoma odrębnymi zamówieniami), którym kierował się zamawiający, była dostępność produktów u jednego dostawcy. W wyniku badania rynku zamawiający ustalił, że następujące grupy towarów:1) napoje zimne,
2) kawa i herbata,
3) alkohole,
4) mięso i wędliny,
5) produkty mrożone,
6) ryby i owoce morza,
7) lody i desery lodowe,
8) warzywa i owoce,
9) nabiału i tłuszcze,
10) pozostałe produkty spożywcze
- stanowią wyodrębnione kategorie produktów, których sprzedażą zajmują się zasadniczo podmioty o wyspecjalizowanym, jednorodzajowym profilu działalności,
w konsekwencji czego powyższe zakresy towarowe uznano za odrębne zamówienia, których wartość następnie oszacowano. Ustalenia zamawiającego, w większości przypadków, nie potwierdziły się jednak w prowadzonych postępowaniach, gdyż
w zdecydowanej większości postępowań oferty złożyli tożsami wykonawcy (tj. Iglotex Sp. z o.o. i ALLFOOD Sp. z o.o.). Mając na względzie powyższe, a także kontrolę Urzędu Zamówień Publicznych wszczętą w przedmiotowym zakresie i wątpliwości wykonawców, na których wniosek kontrola ta została wszczęta, zamawiający zweryfikował dotychczasowe ustalenia, uaktualniając je o informacje zdobyte po otwarciu ofert w ww. postępowaniach, co z kolei doprowadziło zamawiającego do wniosku, że zamówienia na dostawę takich artykułów jak napoje, kawa i herbata, alkohole, produkty mrożone, ryby i owoce morza, lody i desery lodowe, a także pozostałe produkty spożywcze - z powodu tożsamego kręgu wykonawców oferujących te produkty na rynku, powinny zostać potraktowane jako zamówienia na dostawy podobne, a w konsekwencji, zgodnie z art. 30 ust. 2 ustawy, wartością ww. zamówień powinna być łączna wartość podobnych dostaw, co z kolei powinno skutkować prowadzeniem ww. postępowań wg przepisów właściwych dla zamówień, których wartość przekracza progi unijne. Mając zatem na uwadze, iż wartość zamówień na artykuły takie jak napoje, kawa i herbata, alkohole, produkty mrożone, ryby i owoce morza, lody i desery lodowe, a także pozostałe produkty spożywcze została ustalona w sposób nieprawidłowy i skutkowała wszczęciem i prowadzeniem ww. postępowań w niewłaściwym trybie, zamawiający uznał, iż w opisanych powyżej okolicznościach faktycznych, m. in. w postępowaniu pn. „Sukcesywna dostawa kawy i herbaty na rzecz Fabryki Wody w Szczecinie” występuje nieusuwalna wada postępowania, która uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, co skutkuje koniecznością unieważnieniem postępowania.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 209829,60 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 209829,60 PLN
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Wykonanie prac związanych z wyposażeniem furtek w urządzenia samoczynnie zamykające wraz z wzmocnieniem konstrukcji ramowej lub zespoleniem słupków mocujących na drogach krajowych klasy A i S(...)
- Wykonanie ogrodzeń/ barierek typu S-2 (KMM) w ciągu zieleńców zlokalizowanych w pasie rozdziału al. Jana Pawła II na odcinku od ul. Felczaka do Pl. Grunwaldzkiego.
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej z uzyskaniem stosownych uzgodnień i pozwoleń na budowę chodnika przy ul. Chopina w Szczecinie pn. "Bezpieczny wyjazd z os. ARS/Etiuda"
- Wykonanie i dostarczenie umundurowania oraz oznak służbowych dla pracowników Urzędu Morskiego w Szczecinie
- REMONT BUDYNKU NR 41, ZLOKALIZOWANEGO NA TERENIE SKŁADU MOSTY.
- Dostawa sprzętu komputerowego i peryferyjnego dla Politechniki Morskiej w Szczecinie
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DOSTAWA ŻYWNOŚCI V-XII 2025 R, W PODZIALE NA CZĘŚCI: WARZYWA, OWOCE CYTRUSOWE, OWOCE
- DOSTAWA PRODUKTÓW SOUS-VIDE
- "Zakup i sukcesywna dostawa artykułów w spożywczych - żywnościowych do Dziennego Domu Pomocy pn. "Przystań Pluskowęsy" w Pluskowęsach w Gminie Chełmża"
- Dostawy produktów spożywczych wymagających zachowania warunków chłodniczych i/lub mroźniczych, tj. produktów mleczarskich i mrożonek
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.