eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rutki-KossakiWyk. prac projekt. oraz robót budowl. w syst. "zaprojek. i wybuduj" dla zad. inwest. pn.: "Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejsc. Mężenin oraz przebudowa SUW w miejscowości Rutki - Kossaki"



Ogłoszenie z dnia 2021-11-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wyk. prac projekt. oraz robót budowl. w syst. „zaprojek. i wybuduj” dla zad. inwest. pn.: „Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejsc. Mężenin oraz przebudowa SUW w miejscowości Rutki - Kossaki”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. Rutki-Kossaki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 384484227

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Młynarska 3

1.5.2.) Miejscowość: Rutki-Kossaki

1.5.3.) Kod pocztowy: 18-312

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.7.) Numer telefonu: 86 22 45 051

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@zgkrutki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zgkrutki.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/495533

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wyk. prac projekt. oraz robót budowl. w syst. „zaprojek. i wybuduj” dla zad. inwest. pn.: „Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejsc. Mężenin oraz przebudowa SUW w miejscowości Rutki - Kossaki”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-35090f30-04f4-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00259747

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00158182/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Mężenin oraz przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Rutki-Kossaki

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Tytuł projektu - Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Mężenin oraz przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Rutki - Kossaki.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00164100/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DGW-Ś/ZP.1.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 3252032,52 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Mężenin

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii

09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

31600000-2 - Sprzęt i aparatura elektryczna

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków

45252100-9 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków

45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków

45252200-0 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71500000-3 - Usługi związane z budownictwem

4.5.5.) Wartość części: 2929656,52 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Rutki – Kossaki

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

31000000-6 - Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie

31100000-7 - Elektryczne silniki, generatory i transformatory

31200000-8 - Aparatura do przesyłu i eksploatacji energii elektrycznej

31300000-9 - Drut i kabel izolowany

31500000-1 - Urządzenia oświetleniowe i lampy elektryczne

31600000-2 - Sprzęt i aparatura elektryczna

31700000-3 - Urządzenia elektroniczne, elektromechaniczne i elektrotechniczne

44000000-0 - Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyjątkiem aparatury elektrycznej)

44100000-1 - Materiały konstrukcyjne i elementy podobne

44200000-2 - Wyroby konstrukcyjne

44600000-6 - Zbiorniki, rezerwuary i pojemniki; grzejniki centralnego ogrzewania i kotły

44800000-8 - Farby, lakiery i mastyksy

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45500000-2 - Wynajem maszyn i urządzeń wraz z obsługą operatorską do prowadzenia robót z zakresu budownictwa oraz inżynierii wodnej i lądowej

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

48100000-9 - Przemysłowe specyficzne pakiety oprogramowania

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu

71500000-3 - Usługi związane z budownictwem

4.5.5.) Wartość części: 322376,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Wykonawca w Części 1 zaoferował kwotę 8 434 356,00 zł. Zamawiający na realizację
zamówienia przeznaczył kwotę 3 585 997,31 zł brutto. Zaoferowana cena znacznie
przekracza kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia, a Zamawiający
nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 8434356,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 8434356,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w dniu 30.08.2021 r. ogłosił postępowanie przetargowe pn. Wykonanie
prac projektowych oraz robót budowlanych w systemie „zaprojektuj i wybuduj” dla
zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Mężenin
oraz przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Rutki - Kossaki”. Postępowanie
zostało podzielone na dwie części. Część 1 dotyczyła przebudowy oczyszczalni ścieków w
miejscowości Mężenin, natomiast Część 2 dotyczyła przebudowa stacji uzdatniania wody w
miejscowości Rutki – Kossaki. Obie inwestycje miały być wspołfinansowane ze środków Unii
Europejskiej, w ramach jednego projektu pn. „Przebudowa oczyszczalni ścieków w
miejscowości Mężenin oraz przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Rutki -
Kossaki”. W dniu 10.10.2021 r. Zamawiający unieważnił postępowanie w Części 1 na
podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ zaoferowana cena
znacznie przekraczała kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia, a
Zamawiający nie mógł zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.
W celu możliwości zrealizowania projektu w całości, a tym samym realizacji
zamówienia również w Części 2, Zamawiający ponownie ogłosił postępowanie na część
wcześniej unieważnioną. Niestety ponownie najniższa cena oferty również znacznie
przekroczyła możliwości finansowe Zamawiającego i postępowanie zostało unieważnione.
Zamawiający ogłaszając postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zakładał
rozstrzygnięcie wszystkich części postępowania, ponieważ realizacja poszczególnych części
zamówienia, jest elementem jednego projektu dofinansowanego ze środków europejskich,
który należy zrealizować w całości. Rozstrzygnięcie tylko jednej części zamówienia będzie
powodowało znaczne trudności w realizacji oraz rozliczeniu projektu, w ramach którego
Zamawiający uzyskał dofinansowanie.
Zamawiający nie był w stanie na etapie wszczęcia postępowania przewidzieć, że nie
będzie mógł rozstrzygnąć postępowania o udzielenie zamówienia publicznego we wszystkich
częściach, natomiast realizacja zamówienia tylko w Części 2, nie leży zarówno w interesie
Zamawiającego, jak również w interesie mieszkańców gminy.
Ponadto w przypadku realizacji inwestycji w całości tj. w części 1 i 2 oznaczałoby, że
Zamawiający byłby zobowiązany do finansowania w dużej mierze inwestycji ze środków
własnych, co jest niemożliwe, gdyż Zamawiający nie posiada środków finansowych na
realizację zamówienia. Zaciąganie dodatkowych zobowiązań finansowych na realizację
powyższego zamówienia obciążyłoby budżet zamawiającego zaburzając jego strukturę
finansową oraz brak możliwości wykonywania zadań własnych w ramach posiadanego
budżetu. Przyniosłoby to ogółowi społeczeństwa Gminy negatywne skutki w postaci
zaburzenia gospodarki i płynności finansowej Zamawiającego, co nie leży w interesie
publicznym. Dlatego też to właśnie unieważnienie postępowania a nie podpisanie umowy leży
w interesie publicznym, bo zapobiega negatywnym konsekwencjom zawarcia umowy. Zgodnie
z utrwalonym orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej, zaciąganie przez Zamawiającego
zobowiązań, z których nie mógłby się wywiązać, przeczy interesowi publicznemu.
Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz wykonywanie umów w
sprawie zamówienia publicznego nie stanowią celu samego w sobie, który może być
postrzegany w oderwaniu od szerszego kontekstu (por. KIO/UZP 457/11, KIO/UZP 606/11,
KIO 2163/11). Potwierdza to również judykatura sądowa, w której stwierdza się, że zmianę
okoliczności należy rozumieć, jako zaistnienie pewnych zdarzeń faktycznych, których
konsekwencją jest przyjęcie, iż kontynuowanie postępowania nie leży w interesie publicznym.
Mając na względzie powyższe Zmawiający zobligowany był, w oparciu o obowiązujące
przepisy prawa, do unieważnienia przedmiotowego postępowania w całości, czyli również w
Części 2.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 379455,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 379455,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.