Ogłoszenie z dnia 2023-06-15
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00322752/01 - Wynik z dnia 2023-07-24
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont i przebudowa drogi w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja drogi gminnej nr 639030P w Jankowie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Pleszew
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855297
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Pleszew
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-300
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.7.) Numer telefonu: 62 74 28 300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pleszew.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.pleszew.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont i przebudowa drogi w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja drogi gminnej nr 639030P w Jankowie”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f82a2580-091c-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00260325
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00054225/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa drogi gminnej nr 639030P w Jankowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl (pod adresem wskazanym w pkt. 1 SWZ).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej określone zostały w pkt. 11, 14 i 15 SWZ. Warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone są w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej (zakładka „Regulamin”) pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin . Instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców” na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wymagane informacje zostały szczegółowo określone w pkt 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wymagane informacje zostały szczegółowo określone w pkt 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WI.042.1.3.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Zamówienie pn. Remont i przebudowa drogi w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja drogi gminnej nr 639030P w Jankowie” obejmuje dwa etapy realizacji zadania opisane w pkt 2 i 3.
2) ETAP I Remont drogi gminnej nr 639030P w Jankowie na odcinku od 0+000 do 0+361
a) prace na odcinku drogi od km 0+000 do km 0+361:
roboty rozbiórkowe,
roboty ziemne,
ustawienie krawężników, oporników i obrzeży,
wykonanie remontu cząstkowego nawierzchni asfaltowej jezdni,
budowa 2 szt. studzienek wpustów deszczowych z kratami żeliwnymi z podłączeniem przykanalikami do studni rewizyjnych na kanale deszczowym,
wykonanie na poszerzeniach warstwy stabilizacji gruntu cementem o Rm = 2,5 MPa grubości 15 cm,
wykonanie podbudowy na poszerzeniach z mieszanki kamiennej 0/31,5 grubości 20 cm,
wykonanie warstwy wiążącej na poszerzeniach z masy mineralno – asfaltowej AC 16W 50/70 grubości 5 cm,
na istniejącej nawierzchni z mma wykonanie warstwy wyrównawczej z masy mineralno – asfaltowej AC 11W 50/70 grubości zmiennej,
wykonanie warstwy ścieralnej na całej projektowanej szerokości jezdni z masy mineralno – asfaltowej AC 11S 50/70 grubości 4 cm,
wykonanie poboczy z mieszanki kamiennej 0/31,5 mm szerokości 0,5 m i grub. 15 cm,
wykonanie 2 szt zjazdów indywidualnych z nawierzchnią z betonowej kostki brukowej,
wykonanie nawierzchni chodników z betonowej kostki brukowej,
modernizacja 2 szt studni rewizyjnych wybudowanych na kanalizacji deszczowej,
wykonanie terenów zielonych;
b) warstwy konstrukcyjne drogi na odcinku drogi od km 0+000 do km 0+361:
NA POSZERZENIACH:
wykonanie warstwy stabilizacji gruntu cementem o Rm = 2,5 MPa grubości 15 cm,
wykonanie podbudowy na poszerzeniach z mieszanki kamiennej 0/31,5 grubości 20 cm,
wykonanie warstwy wiążącej z masy mineralno – asfaltowej AC 16W 50/70 grubości 5 cm,
wykonanie warstwy ścieralnej z masy mineralno – asfaltowej AC 11S 50/70 grubości 4 cm,
NA ISTNIEJĄCE NAWIERZCHNI ASFALTOWEJ:
wykonanie warstwy wyrównawczej z masy mineralno – asfaltowej AC 11W 50/70 grubości zmiennej,
wykonanie warstwy ścieralnej z masy mineralno – asfaltowej AC 11S 50/70 grubości 4 cm;
c) odwodnienie: projektowane pochylenia podłużne i poprzeczne jezdni modernizowanej drogi spowodują spływ wód opadowych i roztopowych do najniżej położonych miejsc, w których zlokalizowane są istniejące i projektowane studzienki wpustów deszczowych. Ze studzienek wody popłyną przykanalikami do studni rewizyjnych wybudowanych na istniejącej kanalizacji deszczowej. Dalej wody popłyną do istniejącego rowu przydrożnego zlokalizowanego po lewej stronie drogi.
3) ETAP II Przebudowa drogi w ramach zadania inwestycyjnego „Modernizacja drogi gminnej nr 639030P w Jankowie” na odcinku 0+361 do 0+509
a) prace na odcinku drogi od km 0+361 do km 0+509:
roboty rozbiórkowe,
roboty ziemne,
ustawienie krawężników, oporników i obrzeży,
odmulenie przydrożnego rowu,
wykonanie profilowania z zagęszczeniem istniejącej nawierzchni z kamienia łamanego,
wykonanie warstwy wyrównawczej z masy mineralno – asfaltowej AC 11W 50/70 grubości zmiennej,
wykonanie warstwy ścieralnej z masy mineralno – asfaltowej AC 11S 50/70 grubości 4 cm,
wykonanie poboczy z mieszanki kamiennej 0/31,5 mm szerokości 0,5 m i grub. 15 cm,
wykonanie terenów zielonych.
b) warstwy konstrukcyjne drogi: na odcinku drogi od km 0+361 do km 0+509:
NA POSZERZENIACH:
wykonanie warstwy stabilizacji gruntu cementem o Rm = 2,5 MPa grubości 15 cm,
wykonanie podbudowy na poszerzeniach z mieszanki kamiennej 0/31,5 grubości 20 cm,
wykonanie warstwy wiążącej z masy mineralno – asfaltowej AC 16W 50/70 grubości 5 cm,
wykonanie warstwy ścieralnej z masy mineralno – asfaltowej AC 11S 50/70 grubości 4 cm,
NA ISTNIEJĄCE NAWIERZCHNI ASFALTOWEJ:
profilowanie i wyrównanie istniejącej nawierzchni z kamienia łamanego warstwą kruszywa frakcji 0/31,5 o grubości zmiennej,
wykonanie warstwy wiążącej z masy mineralno – asfaltowej AC 16W 50/70 grubości 5 cm,
wykonanie warstwy ścieralnej z masy mineralno – asfaltowej AC 11S 50/70 grubości 4 cm.
CHODNIK:
warstwa stabilizacji gruntu cementem o Rm = 2,5 MPa grubości 10 cm,
podsypka cementowo – piaskowa 1 : 4 grubości 5 cm,
betonowa kostka brukowa typu „cegła”, grubości 8 cm, koloru szarego i czerwonego,
ZJAZDY:
warstwa stabilizacji gruntu cementem o Rm = 2,5 MPa grubości 15 cm,
podbudowa z mieszanki kamiennej 0/31,5 grubości 15 cm,
podsypka cementowo – piaskowa 1 : 4 grubości 5 cm,
betonowa kostka brukowa typu „cegła”, grubości 8 cm, koloru czerwonego;
POBOCZE: umocnione mieszanką kamienną 0/31,5 grubości 15 cm.
c) odwodnienie: projektowane pochylenia podłużne i poprzeczne jezdni modernizowanej drogi spowodują spływ wód opadowych i roztopowych do najniżej położonych miejsc, w których zlokalizowane są istniejące i projektowane studzienki wpustów deszczowych. Ze studzienek wody popłyną przykanalikami do studni rewizyjnych wybudowanych na istniejącej kanalizacji deszczowej. Dalej wody popłyną do istniejącego rowu przydrożnego zlokalizowanego po lewej stronie drogi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 84 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty nie podlegające odrzuceniu oceniane będą punktowo. Maksymalna ilość punktów jaką może otrzymać oferta wynosi 100 pkt. Przyjmuje się, że 1%=1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w przyjętych kryteriach.
Sposób oceny ofert został szczegółowo określony w pkt 17 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.Doświadczenie Wykonawcy:
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy należycie wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (lub w okresie prowadzenia działalności, jeżeli jest ona prowadzona przez okres krótszy niż pięć lat) co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni z masy mineralno-asfaltowej o wartości co najmniej 250.000,00 zł brutto (każda).
Wykształcenie i kwalifikacje zawodowe osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy dysponujący osobą, która jest uprawniona do kierowania budową w specjalności drogowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów: odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ), z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta musi zawierać:a) formularz ofertowy, zgodny w treści z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji;
b) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodny w treści z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji;
c) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodny w treści z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji (jeżeli dotyczy);
d) informację o podwykonawcach (wzór dokumentu stanowi załącznik nr 6 do SWZ) – w przypadku nie korzystania z podwykonawców wpisać „NIE DOTYCZY”;
e) oryginał wadium w postaci elektronicznej (jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia);
f) zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy);
g) pełnomocnictwo/pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentów rejestracyjnych firmy (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych). Więcej informacji dot. wadium znajduje się w pkt. 10 SWZ.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Więcej informacji znajduje się w pkt 7 i 9 SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana postanowień umownych może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadkach i na warunkach określonych w Projektowanych postanowieniach umowy - § 12 Załącznika nr 2 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-06-30 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Strona internetowa prowadzonego postępowania tj. https://platformazakupowa.pl (pod adresem wskazanym w pkt. 1 SWZ), wykorzystując sekcję „Formularz”
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-06-30 11:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-07-28
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający informuje, że wystąpił z wnioskiem o dofinansowanie „ETAPU I Remont drogi gminnej nr 639030P w Jankowie na odcinku od 0+000 do 0+361” w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.Zamawiający informuje, że ETAP II Przebudowa drogi w ramach zadania inwestycyjnego „Modernizacja drogi gminnej nr 639030P w Jankowie” na odcinku 0+361 do 0+509 jest realizowany przy udziale dofinansowania z budżetu Województwa Wielkopolskiego ze środków przeznaczonych na prace związane z ochroną, rekultywacją i poprawą jakości gruntów rolnych.
INNE PRZETARGI Z PLESZEWA
- Dostawa sprzętu medycznego.
- Dostawy artykułów chemicznych i środków czystości dla Domu Pomocy Społecznej w Pleszewie w roku 2025
- "Zakup specjalistycznego wyposażenia dla OSP Pleszew i OSP Kowalew"
- Dostawy artykułów spożywczych dla Domu Pomocy Społecznej w Pleszewie w roku 2025
- Modernizacja obiektów CUS w Pleszewie
więcej: przetargi w Pleszewie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w Boszkowie, Boszkowie Letnisku, Dominicach i Ujazdowie - etap II
- "Utworzenie żłobka w miejscowości Gnojno"
- Budowa ekranów akustycznych dla Centrum Integracji Społecznej "Wodne Ogrody" w Wejherowie w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- "Przebudowa zbiornika retencyjnego w msc. Tolkowiec oraz Demity"
- Budowa i zadaszenie boisk w Szreniawie
- Budowa drogi dla pieszych i rowerów wzdłuż drogi powiatowej nr 2384B z wyłączeniem nawierzchni bitumicznej i wykonania oznakowania pionowego
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.