Ogłoszenie z dnia 2024-03-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00057656/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-01-22
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Remont zabytkowego Pałacu w Nowej Dąbrowie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stara Dąbrowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811685728
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stara Dąbrowa 20
1.5.2.) Miejscowość: Stara Dąbrowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 73-112
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kamila.gebczynska@staradabrowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.staradabrowa.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://staradabrowa.logintrade.net/rejestracja/przetargi.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Remont zabytkowego Pałacu w Nowej Dąbrowie”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e02d3f59-b7b1-11ee-b628-1a85378e6c0a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00260762
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00057656
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BRG.271.3.17.2023.EP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części:1) Część 1: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Remont zabytkowego Pałacu w Nowej Dąbrowie” w formule zaprojektuj i wybuduj.
2) Cześć 2: „Świadczenie usług pełnego Nadzoru Inwestorskiego we wszystkich branżach wraz z rozliczeniem rzeczowo-finansowym inwestycji dla części dotyczącej zadania pn. „Remont zabytkowego Pałacu w Nowej Dąbrowie”
4.5.3.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.5.5.) Wartość części: 937700,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części:1) Część 1: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Remont zabytkowego Pałacu w Nowej Dąbrowie” w formule zaprojektuj i wybuduj.
2) Cześć 2: „Świadczenie usług pełnego Nadzoru Inwestorskiego we wszystkich branżach wraz z rozliczeniem rzeczowo-finansowym inwestycji dla części dotyczącej zadania pn. „Remont zabytkowego Pałacu w Nowej Dąbrowie”
4.5.3.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.5.5.) Wartość części: 42000 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W dniu 7 marca 2024 r. Zamawiający rozstrzygnął przedmiotowe postępowanie poprzez wybór oferty firmy JANK-BUD JANUSZ KINA, ul. SZKOLNA 16, 66-415 KŁODAWA, tel. 608369704, e-mail: jankbud@vp.pl NIP: 5992498542
W dniu 21 marca 2024 r. wybrany Wykonawca złożył u zamawiającego pismo o treści jak w załączniku do niniejszego zawiadomienia. W treści korespondencji Wykonawca porusza dwa aspekty. Po pierwsze twierdzi, że postępowanie musi być unieważnione z uwagi na nieprawidłowa stawkę podatku VAT jaką wskazano w SWZ. Podnosi, że w swojej ofercie zastosował dwie stawki VAT, tj 8 % i 23 % podczas gdy w SWZ wskazano, ze przedmiot zamówienia objęty jest stawką 23 %, co jego zdaniem jest niezgodne z przepisami. Po drugie, przedstawia uzasadnienie, z którego wynika, że na etapie kalkulacji oferty został wprowadzony w błąd, co do terminów wpływających na realizację zamówienia i w związku z tym nie jest w stanie zrealizować zamówienia zgodnie z pierwotną treścią oferty.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający unieważnia postępowanie.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1081696,18 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W dniu 7 marca 2024 r. Zamawiający rozstrzygnął przedmiotowe postępowanie poprzez wybór oferty firmy ARCHITEKTON Dorota Bułka, ul. Zawrotna 6, 70-883 Szczecin.
W dniu 21 marca 2024 r., który wygrał postępowanie w Części 1 złożył u zamawiającego pismo, z którego wynika m.in., że nie podpisze z Zamawiającym umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W związku z powyższym w dniu 25 marca 2024 r. Zamawiający unieważnił Część 1 postępowania na podstawie art. 255 pkt 7 p.z.p.
Z uwagi na finansowanie zamówienia z Programu Polski Ład, Zamawiający zobowiązany jest dokonać wyboru wykonawców obydwu części zamówienia w ramach puli środków wynikających ze wstępnej promesy udzielonej przez Bank Gospodarstwa Krajowego. W praktyce oznacza to konieczność wyboru wykonawców obydwu części w jednym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Zawarcie umów z wykonawcami po przeprowadzeniu odrębnych postępowań o udzielenie zamówienia grozi nie uzyskaniem finansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego. Zamawiający nie dysponuje własnymi środkami na sfinansowanie zamówienia i może je zrealizować tylko i wyłącznie w ramach programu Polski Ład.
W tych okolicznościach Zamawiający zobowiązany jest do unieważnienia Części 2 niniejszego postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 p.z.p. nakazującego unieważnienie procedury wówczas, gdy postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont pomieszczeń w budynkach Zespołu Przedszkoli nr 3 w Białymstoku
- Wykonanie remontu balkonów w budynku Towarzystwa Budownictwa Społecznego Warszawa Południe Sp. z o.o. przy ul. Sąchockiej 7 w Warszawie.
- Kompleksowa modernizacja sal dydaktycznych oraz korytarza w Przedszkolu Nr 1 w Radzyminie
- Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego oraz sprawowanie nadzoru autorskiego dla Projektu pn.: Twórcza przestrzeń - remont budynków pofabrycznych na potrzeby Fabryki Sztuki w Łodzi
- Wykonanie izolacji poziomych i pionowych ścian piwnic w budynku położonym przy ul. Lubelskiej 30/32 w Warszawie.
- Dostosowanie budynku MPP Nr 4 w zakresie przepisów przeciwpożarowych
więcej: Roboty remontowe i renowacyjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.