eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jedlnia-LetniskoUdzielenie Gminie Jedlnia-Letnisko kredytu długoterminowego do wysokości 3 922 522,00 zł



Ogłoszenie z dnia 2021-11-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie Gminie Jedlnia-Letnisko kredytu długoterminowego do wysokości 3 922 522,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jedlnia-Letnisko

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223787

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Radomska 43

1.5.2.) Miejscowość: Jedlnia-Letnisko

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-630

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski

1.5.7.) Numer telefonu: 48 384 84 70

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@jedlnia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jedlnia.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://jedlnia.biuletyn.net/?bip=1&cid=1216

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie Gminie Jedlnia-Letnisko kredytu długoterminowego do wysokości 3 922 522,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c08b6021-25c4-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00261943

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003975/15/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Udzielenie Gminie Jedlnia-Letnisko kredytu długoterminowego do wysokości 3 922 522,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00207845/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RZPŚZ.271.23.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 616311,10 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Jedlnia-Letnisko kredytu bankowego do wysokości 3 922 522,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.
2. Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie do 3 922 522,00 zł (słownie: trzy miliony dziewięćset dwadzieścia dwa tysiące pięćset dwadzieścia dwa złote 00/100) na warunkach określonych w umowie kredytowej.
3. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. 305.2021 ze zm.).
4. Kredyt udzielony zostanie na okres od dnia zawarcia umowy do 31 grudnia 2029.
5. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej.
6. Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu.
7. Wykonawca uruchomi środki kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu.
8. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31 grudnia 2021 roku.
9. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu.
10. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej.
11. Kwota wykorzystanego kredytu oprocentowana będzie w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa będzie równa wysokości stawki bazowej powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustalonej na podstawie złożonej oferty.
12. Zobowiązania zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, jako suma zmiennej stawki bazowej WIBOR dla złotowych depozytów 1-miesięcznych na rynku międzybankowym, z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który naliczane będą odsetki, powiększonej o stałą marżę Wykonawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty.
13. Odsetki są naliczane od salda kredytu według kalendarza rzeczywistego stosując formułę 365(366)/365(366)
14. O wysokości stawki bazowej (WIBOR 1M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez Wykonawcę w terminie do 7 dni przed datą płatności odsetek w danym miesiącu.
15. Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania.
16. Odsetki od wykorzystanego kredytu są naliczane na bieżąco w miesięcznych okresach obrachunkowych, za okres od pierwszego dnia miesiąca do ostatniego dnia miesiąca, a płatne będą do piętnastego dnia miesiąca za miesiąc poprzedni, przy czym:
16.1 jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu;.
17. W okresie dostępności kredytu Wykonawca pobierze proporcjonalnie do kwoty uruchamianej transzy kredytu prowizję w wysokości wynikającej z rachunku kredytowego otwartego przez Wykonawcę.
18. Pobrane prowizje nie podlegają zwrotowi.
19. Zamawiający może dokonać wcześniejszej spłaty kredytu lub raty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów na podstawie pisemnego powiadomienia Wykonawcy najpóźniej 7 dni przed terminem spłaty, każda inna zmiana wymaga zgody Banku. Przy czym wydłużenie okresu kredytowania poza ostatni z terminów określonych w § 4 pkt 5 umowy może nastąpić po wyrażeniu zgody przez Wykonawcę i zawarciu aneksu do umowy po podjęciu uchwały przez Radę Gminy w Jedlin-Letnisko w sprawie zmiany uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w 2021 roku, jeśli termin ten wykraczałby poza 31 grudnia 2029 rok. Bank dokona wydłużenia okresu kredytowania pod warunkiem przeprowadzenia analizy sytuacji ekonomiczno-finansowej Zamawiającego oraz pod warunkiem posiadania przez Zamawiającego bieżącej i perspektywicznej zdolności kredytowej. Zmiana wysokości i terminu spłaty kredytu/raty kredytu nie spowoduje w żadnym z lat okresu kredytowania przekroczenia aktualnie obowiązujących dopuszczalnych wskaźników zadłużenia/obsługi zadłużenia Zamawiającego.
20. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy.
21. Wcześniejsza spłata całości lub części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia.
22. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji, za wyjątkiem opłat i prowizji, które będą ustalone w umowie.
23. Kredyt zostanie spłacony do 31 grudnia 2029 roku.
24. Spłata kredytu nastąpi w poniższych terminach:

Lp. Numer raty Data płatności Kwota
1 pierwsza 29 sierpień 2025 20 000,00 zł
2 druga 30 wrzesień 2025 20 000,00 zł
3 trzecia 31 październik 2025 20 000,00 zł
4 czwarta 28 listopad 2025 20 000,00 zł
5 piąta 31 grudzień 2025 20 000,00 zł
6 szósta 31 sierpień 2026 20 000,00 zł
7 siódma 30 wrzesień 2026 20 000,00 zł
8 ósma 30 październik 2026 20 000,00 zł
9 dziewiąta 30 listopad 2026 20 000,00 zł
10 dziesiąta 31 grudzień 2026 20 000,00 zł
11 jedenasta 31 marzec 2027 50 000,00 zł
12 dwunasta 30 kwiecień 2027 50 000,00 zł
13 trzynasta 31 maj 2027 50 000,00 zł
14 czternasta 30 czerwiec 2027 50 000,00 zł
15 piętnasta 30 lipiec 2027 50 000,00 zł
16 szesnasta 31 sierpień 2027 20 000,00 zł
17 siedemnasta 30 wrzesień 2027 20 000,00 zł
18 osiemnasta 29 październik 2027 20 000,00 zł
19 dziewiętnasta 30 listopad 2027 20 000,00 zł
20 dwudziesta 31 grudzień 2027 20 000,00 zł
21 dwudziesta pierwsza 31 styczeń 2028 100 000,00 zł
22 dwudziesta druga 29 luty 2028 100 000,00 zł
23 dwudziesta trzecia 31 marzec 2028 100 000,00 zł
24 dwudziesta czwarta 28 kwiecień 2028 100 000,00 zł
25 dwudziesta piąta 31 maj 2028 100 000,00 zł
26 dwudziesta szósta 30 czerwiec 2028 100 000,00 zł
27 dwudziesta siódma 31 lipiec 2028 100 000,00 zł
28 dwudziesta ósma 31 sierpień 2028 120 000,00 zł
29 dwudziesta dziewiąta 29 wrzesień 2028 120 000,00 zł
30 trzydziesta 31 październik 2028 120 000,00 zł
31 trzydziesta pierwsza 30 listopad 2028 120 000,00 zł
32 trzydziesta druga 29 grudzień 2028 145 556,00 zł
33 trzydziesta trzecia 30 kwiecień 2029 200 000,00 zł
34 trzydziesta czwarta 31 maj 2029 200 000,00 zł
35 trzydziesta piąta 29 czerwiec 2029 200 000,00 zł
36 trzydziesta szósta 31 lipiec 2029 200 000,00 zł
37 trzydziesta siódma 31 sierpień 2029 200 000,00 zł
38 trzydziesta ósma 28 wrzesień 2029 200 000,00 zł
39 trzydziesta dziewiąta 31 październik 2029 200 000,00 zł
40 czterdziesta 30 listopad 2029 400 000,00 zł
41 czterdziesta pierwsza 31 grudzień 2029 246 966,00 zł
RAZEM: 3 922 522,00 zł



25. Spłata kredytu będzie zabezpieczona w następujący sposób:
25.1 weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową;
25.2 oświadczenie o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego do kwoty stanowiącej 2-krotność kwoty przyznanego kredytu.
26. Dokumentację związaną z prawnym zabezpieczeniem stanowią:
26.1 weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową;
26.2 oświadczenie o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego.
27. Zamawiający dopuszcza kontrasygnatę Skarbnika Gminy na wekslu in blanco, deklaracji wekslowej oraz na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji.
28. Dokumenty NIP, REGON, zaświadczenie dotyczące wyboru Wójta Gminy oraz uchwała dot. powołania Skarbnika Gminy zostaną przedłożone Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana do wykonania zamówienia przed podpisaniem umowy.
29. Zamawiający informuje, że sprawozdania budżetowe za 2019 i 2020 r. potrzebne do zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego są zamieszczone na stronie internetowej gminy tj. www.jedlnia.biuletyn.net w biuletynie informacji publicznej w zakładce Finanse.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 212503,67 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 324126,17 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 212503,67 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Pionkach

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 812-000-58-14

7.3.3) Ulica: Plac Konstytucji 3 Maja 4

7.3.4) Miejscowość: Pionki

7.3.5) Kod pocztowy: 26-670

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-03

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 212503,67 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2029-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Kwoty brutto.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.