eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi JaworWywóz i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni ścieków k/ Małuszowa



Ogłoszenie z dnia 2021-11-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wywóz i zagospodarowanie
ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych
o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni ścieków k/ Małuszowa

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Jaworze

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 369765047

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dworcowa 1

1.5.2.) Miejscowość: Jawor

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-400

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: woda@jawor.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zwikjawor.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.jawor.bip.net.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wywóz i zagospodarowanie
ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych
o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni ścieków k/ Małuszowa

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4faa1496-21e0-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00262192

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00012007/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Wywóz osadów komunalnych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00198352/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.2.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 358750,000 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest „Wywóz i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych
osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni ścieków k/ Małuszowa” z zachowaniem
wymogów określonych niżej wyspecyfikowanych przepisami:
a) Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.)
b) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska
(Dz. U. z 2020 r. poz . 1219 ze zm.)
c) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów
ściekowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 257 ze zm.)
d) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 stycznia 2015 r. w sprawie procesu odzysku
R10
(Dz. U. 2015 r. poz. 132 ze zm.)
Szacunkowa ilość osadów do wywiezienia 2050 ton. Zamawiający zastrzega sobie prawo do
zmniejszenia zakresu rzeczowego bez możliwości składania roszczeń wobec niego z tego tytułu.
Sprawozdanie z badań osadu stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
Formą prawną postępowania z ustabilizowanymi komunalnymi osadami ściekowymi jest ich
odzysk R10 polegający na ich stosowaniu do upraw w rolnictwie zgodnie z art. 96 ust. 1 pkt 1-3
ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.).
Wykonawca przejmuje odpowiedzialność za postępowanie z odpadami, od momentu załadunku
osadów na środki transportowe.
Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilno-prawną za skutki ewentualnych
wypadków podczas wywozu oraz naruszeń ustawy o odpadach i ustawy Prawo ochrony
środowiska.
Załadunek i odbiór osadów odbywać się będzie z laguny osadowej zlokalizowanej na terenie
Oczyszczalni Ścieków k/ Małuszowa. Ważenie odbieranych osadów następować będzie na
legalizowanej wadze samochodowej o właściwej do formy wywozu nośności zlokalizowanej na
terenie udostępnionym pracownikom Zamawiającego celem dokonania (rejestrowania)
pomiarów wagi. Wykonawca jest zobowiązany do zważenia pustego zestawu samochodowego
(tara) oraz ponownego zważenia zestawu samochodowego po załadowaniu go osadem. Kwity
wagowe będą przechowywane u Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i transportu osadów ściekowych przy użyciu własnego
sprzętu, przystosowanego do tego rodzaju ładunku.
Wykonawca zobowiązany jest posiadać aktualne zezwolenie na transport odpadów, o którym
mowa w art. 233 ust. 1 ustawy o odpadach, zezwalające Wykonawcy na prowadzenie
działalności w zakresie transportu, obejmujące swoim zakresem odpad o kodzie 19 08 05
będący przedmiotem powyższego zamówienia.
Pojazdy transportujące osady poza teren oczyszczalni powinny być szczelne, stabilne
(uniemożliwiające osuwanie i przedostanie się osadów poza pojazd), z łatwo demontowanym
przykryciem skrzyni załadowczej, sprawne technicznie zgodnie z wymogami ustawy z dnia 20
czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2021 r. poz. 450 z późn. zm.), czyste (bez
pozostałości osadów na ogumieniu i burtach zewnętrznych). Ponadto pojazd przemieszczający
się pomiędzy punktami załadunku i rozładunku osadu musi mieć szczelnie zakrytą skrzynię
ładunkową.
Przy transporcie i wyładunku osadów ściekowych Wykonawca odpowiada za zachowanie
czystości. W przypadku naruszenia tej zasady (wysypanie osadu na drodze) ma obowiązek
natychmiast usunąć zabrudzenie i niezwłocznie powiadomić o zdarzeniu Zamawiającego, o ile to
zdarzenie miało miejsce na drogach publicznych.
Wykonawca jest zobowiązany do:
a) wykonania w imieniu Zamawiającego badania gruntów przez laboratorium akredytowane, na
którym będą stosowane osady ściekowe oraz przekazania badań gruntów Zamawiającemu.
Obliczenia w imieniu Zamawiającego dawki osadu w oparciu o:
- badanie gruntu,
- otrzymane wyniki badań ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych od
Zamawiającego wykonanych przez laboratorium akredytowane,
- zapis paragrafu 3 ust. 1-7 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w
sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 257) i uzyskania akceptacji
wyliczonej dawki przez Zamawiającego.
b) zagospodarowania osadu na przebadanych gruntach, zgodnie z wyliczonymi dawkami oraz
sporządzenia kart przekazania odpadu za miesiąc (miesiące), w którym usługa zostanie
wykonana,
c) złożenia przed zagospodarowaniem osadu oświadczenia o celu stosowania ustabilizowanych
komunalnych osadów ściekowych w rolnictwie lub do upraw roślin nieprzeznaczonych do
spożycia i produkcji pasz - cel stosowania musi być zgodny z jedną z pozycji wymienionych w
Załączniku Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 roku w sprawie
komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. z 2015 r., poz. 257),
d) zachowania wymaganych terminów odbioru i zagospodarowania osadów przez stosowanie w
rolnictwie - zgodnie z terminami agrotechnicznymi i ograniczeniami wynikającymi z art. 96 ust.
12 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) -
dotyczy szczególnie zakazu stosowania ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych na
terenach czasowo zamarzniętych i pokrytych śniegiem,
e) Wykonawca zobowiązany jest potwierdzić odbiór ustabilizowanych komunalnych osadów
ściekowych na karcie przekazania odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
f) pisemnego powiadomienia Zamawiającego o zamiarze rozpoczęcia odbioru osadu min. 1
dzień przed planowanym rozpoczęciem prac. W zawiadomieniu należy podać numery
ewidencyjne działek wraz z ich obrębem, których będzie stosowany osad oraz przekazać
Zamawiającemu badania gruntów oraz instrukcję stosowania osadów na tych gruntach.
Rozliczenie ilości wywożonych osadów:
a) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić listę pojazdów, które będą przeznaczone do
wywozu i załadunku osadów z terenu Oczyszczalni Ścieków k/Małuszowa wraz z podaniem dla
każdego zestawu (ciągnik + naczepa) numeru rejestracyjnego ciągnika i naczepy;
b) ustalenia ilości odbieranego osadu ściekowego przez bezpośrednie ważenie na legalizowanej
wadze samochodowej w obecności upoważnionego pracownika Zamawiającego;
c) rozliczanie za odbiór osadu na podstawie karty przekazania odpadów.
W przypadku zagospodarowania osadów w celu ich stosowania do upraw w rolnictwie
poszczególne terminy odbioru osadu realizowane będą nie wcześniej niż w terminie 7 dni od
daty skutecznego powiadomienia Dolnośląskiego Inspektoratu Ochrony Środowiska we
Wrocławiu Delegatura WIOŚ w Legnicy o zamiarze przekazania ustabilizowanych komunalnych
osadów ściekowych władającemu powierzchnią ziemi.
W przypadku zmiany przepisów dotyczących sposobu zagospodarowania komunalnych osadów
ściekowych Zamawiający może rozwiązać lub zmienić umowę o zamówienia publiczne w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
Wykonawca zobowiązuje się:
- wywozić osady tylko na te działki, na których w okresie ostatnich 3 lat nie były stosowane
komunalne osady ściekowe;
- do nie stosowania odebranych od Zamawiającego osadów łączenie z osadami z innych
oczyszczalni na gruntach oferowanych Zamawiającemu i przez niego zaakceptowanych;
- do wskazania miejsca stosowania ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych. Osady
mają być zastosowane na działkach lub częściach działek zaznaczonych na mapach
geodezyjnych. Powierzchnia działki lub jej części przeznaczone do stosowania komunalnych
osadów ściekowych, nie może być mniejsza niż 2 ha;
- do udokumentowania prawa do władania gruntami w rozumieniu ustawy Prawo ochrony
środowiska, na których stosowane będą osady z dostarczeniem wypisów i wyrysów z rejestru gruntów. Wymagana powierzchnia wynosi minimum 50 ha;
- wskazać w dokumentach rozliczeniowych zestawienie numerów i obrębów działek z podaniem
ilości wykorzystania powierzchni danej działki na cele zagospodarowania osadów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90513600-2 - Usługi usuwania osadów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90513700-3 - Usługi transportu osadów

90513800-4 - Usługi obróbki osadów

90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 374166,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 374166,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 374166,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjne i Handlowe "COM-D" Sp. z o. o.

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Przedsiębiorstwo Rolne "PROROL" Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6950001773

7.3.3) Ulica: Poniatowskiego

7.3.4) Miejscowość: Jawor

7.3.5) Kod pocztowy: 59-400

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 374166,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2021-11-08

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.