eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › SZP/242-153/2023 Zasoby programistyczne i lingwistyczne w ramach projektu "CLARIN - Wspólne Zasoby Językowe i Infrastruktura Technologiczna" - 8 zadań.



Ogłoszenie z dnia 2023-06-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
SZP/242-153/2023 Zasoby programistyczne i lingwistyczne w ramach projektu „CLARIN – Wspólne Zasoby Językowe i Infrastruktura Technologiczna” – 8 zadań.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POLITECHNIKA WROCŁAWSKA

1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zakupów i Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001614

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: wyb. Stanisława Wyspiańskiego 27

1.5.2.) Miejscowość: Wrocław

1.5.3.) Kod pocztowy: 50-370

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: katarzyna.trela@pwr.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://przetargi.pwr.edu.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

SZP/242-153/2023 Zasoby programistyczne i lingwistyczne w ramach projektu „CLARIN – Wspólne Zasoby Językowe i Infrastruktura Technologiczna” – 8 zadań.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-074ecdd3-0ed2-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00266048

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00004898/29/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.133 Opracowanie i implementacja modułu do łączenia ram zunifikowanych relacjami poziomymi w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego

1.2.134 Opracowanie i implementacja modułu do podłączania jednostek dla haseł bez warstwy semantycznej do ram zunifik. w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automat. zagregowanych ram semant. Walentego

1.2.135 Opracowanie zbiorów ewaluacyjnych, implementacja i ewaluacja bazowych metod wielkoskalowego ustalania autorstwa w ramach referencyjnego korpusu idiolektów

1.2.143 Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów senackich i komisji sejmowych

1.2.144 Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów komisji sejmowych

1.2.145 Narzędzie do automatycznego tworzenia podpowiedzi (prompt-based learning) dla aspektowej analizy wydźwięku

1.2.146 Modele multilingual few-shot dla aspektowej analizy wydźwięku

1.2.147 Opracowanie materiałów dydaktycznych do nauki obsługi platformy Korpusomat w formie nagrań wideo i webinarium

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

„CLARIN – Wspólne Zasoby Językowe i Infrastruktura Technologiczna” finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020, Priorytet IV: Zwiększenie potencjału naukowo-badawczego, Działanie 4.2: Rozwój nowoczesnej infrastruktury badawczej sektora nauki

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-074ecdd3-0ed2-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się:
1.1 przy użyciu platformy: e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl, w szczególności w zakresie udostępnienia Wykonawcom: Ogłoszeń, SWZ z załącznikami, Informacji dla Wykonawców oraz ZŁOŻENIA Oferty;
1.2. za pomocą poczty elektronicznej katarzyna.trela@pwr.edu.pl, w szczególności w zakresie zadawania pytań, przekazywanie wezwań i zawiadomień.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. Zamawiający zastrzega, że Oferta może zostać przekazane wyłącznie za pomocą platformy e-Zamówienia
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (zamierzający złożyć ofertę) musi posiadać konto z rolą „Wykonawca”, posiadający uprawnienia do składania Ofert, na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont użytkownika oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
5. Użytkownik zalogowany, jako konto uproszczone ma dostępne formularze:
– Wniosek – służący m. in. do zadawania pytań do SWZ,
– Inne.
6. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
7. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
8. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
9. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać z infolinii Platformy e-Zamówienia dostępnej pod numerem telefonu 22 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
10. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
11. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 284 ust. 6 uPzp treść zapytań wraz z wyjaśnieniami (bez ujawnienia źródła zapytania) udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Tym samym wszelkie informacje przekazywane Wykonawcom stanowią integralną część specyfikacji warunków zamówienia i dotyczą wszystkich Wykonawców biorących udział w ww. postępowaniu. Wykonawca jest zobowiązany złożyć ofertę uwzględniającą wszelkie zmiany i wyjaśnienia zawarte w Informacjach dla Wykonawców.
12. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniem dot. środków komunikacji elektronicznej.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 7. KLAUZULA INFORMACYJNA o przetwarzaniu danych osobowych w związku z przeprowadzanym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
Zgodnie z art. 13 ust. 1-3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający – Politechnika Wrocławska - informuje, że:
7.1 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Politechnika Wrocławska z siedzibą we Wrocławiu (50-370) przy Wy-brzeżu Wyspiańskiego 27, a reprezentują go Rektor i Prorektor ds. Organizacji i Rozwoju Uczelni; o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych podawanych w związku z realizacją procedur udzielania zamówień publicznych Politech-niki Wrocławskiej decyduje ona sama jako Administrator danych.
7.2 kontakt z przedstawicielami Administratora możliwy jest przy pomocy formularza i danych umieszczonych na stronie pwr.edu.pl/kontakt. Administrator wyznaczył osobę pełniącą zadania Inspektora Ochrony Danych Osobowych i można się z nim skontaktować poprzez adres e-mail: IOD@pwr.edu.pl.
7.3 Dane osobowe udostępnia administratorowi osoba, której dane dotyczą albo podmiot składający ofertę w postępowaniu jako dane identyfikujące swojego pełnomocnika, osoby do kontaktu, albo jako dane kontaktowe. Dane te przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu wyłonienia wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu o zamówienie publiczne. Zakres danych udostępnianych przez pracodawców może być szerszy i obejmować dane o zatrudnieniu czy zakresie obo-wiązków jak np. przy weryfikacji niektórych warunków zamówienia (w tym form zatrudnienia personelu wykonawcy – art. 95 uPzp).
7.4 Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 uPzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postę-powania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, okres przechowywania wynika również z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archi-walnym i archiwach; postępowania o zamówienie publiczne finansowane ze środków pochodzących z funduszy Unii Euro-pejskiej (UE) przechowywane będą również przez okres wynikający z umów o dofinansowanie projektów finansowanych ze środków pochodzących z UE.
7.5 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępo-wania w oparciu o art. 74 uPzp; ponadto dane osobowe mogą zostać przekazane na zasadach wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): c.d.
7.6 posiada Pani/Pan:
1.1.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do treści swoich danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
1.1.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
1.1.3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z za-strzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
1.1.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
7.7 nie przysługuje Pani/Panu:
1.1.5. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
1.1.6. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
1.1.7. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
7.8 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania, stosowanie do art. 22 RODO;
7.9 obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z uPzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i jest warunkiem zawarcia umowy o zamówienie publiczne.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SZP/242-153/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 8

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są zasoby programistyczne i lingwistyczne w ramach projektu „CLARIN – Wspólne Zasoby Językowe i Infrastruktura Technologiczna” finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020, Priorytet IV: Zwiększenie potencjału naukowo-badawczego, Działanie 4.2: Rozwój nowoczesnej infrastruktury badawczej sektora nauki – zadania:
– zadanie nr 1 – Opracowanie systemu pozyskiwania danych idiolektycznych oraz konstrukcja referencyjnego korpusu idiolektów opartego na danych z mediów społecznościowych – Opracowanie zbiorów ewaluacyjnych, implementacja i ewaluacja bazowych metod wielkoskalowego ustalania autorstwa w ramach referencyjnego korpusu idiolektów – załącznik OPZ nr 3.1;
– zadanie nr 2 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do podłączania jednostek dla haseł bez warstwy semantycznej do ram zunifikowanych w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.2;
– zadanie nr 3 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do łączenia ram zunifikowanych relacjami poziomymi w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.3;
– zadanie nr 4 – Generyczna platforma do indeksowania semantycznego i przeszukiwania zgromadzonych danych – Opracowanie materiałów dydaktycznych do nauki obsługi platformy Korpusomat w formie nagrań wideo i webinarium – załącznik OPZ nr 3.4;
– zadanie nr 5 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Modele multilingual few-shot dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.5;
– zadanie nr 6 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Narzędzie do automatycznego tworzenia podpowiedzi (prompt-based learning) dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.6;
– zadanie nr 7 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów komisji sejmowych – transza2 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.7;
– zadanie nr 8 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów senackich i komisji sejmowych – transza 3 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.8.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się odpowiednio w Załączniku nr 3.1-3.8 do SWZ - OPZ.
3. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia, będący projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego, znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 48600000-4 - Pakiety oprogramowania dla baz danych i operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i wagami wyrażonymi w procentach:
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie (dotyczą zadania nr 1 – 8):

1.1. Oferowana cena ogółem brutto za całość przedmiotu zamówienia (C) - 60%
gdzie 1 % = 1 pkt
Sposób obliczania wartości punktowej kryterium ceny:
Wartość punktowa ceny wyliczana będzie według wzoru:
(Cmin : Cn) x 60, gdzie:
Cmin - najniższa cena ogółem brutto spośród ofert nieodrzuconych
Cn - cena ogółem brutto ocenianej ofert

1.2. Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób (D) - waga 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są zasoby programistyczne i lingwistyczne w ramach projektu „CLARIN – Wspólne Zasoby Językowe i Infrastruktura Technologiczna” finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020, Priorytet IV: Zwiększenie potencjału naukowo-badawczego, Działanie 4.2: Rozwój nowoczesnej infrastruktury badawczej sektora nauki – zadania:
– zadanie nr 1 – Opracowanie systemu pozyskiwania danych idiolektycznych oraz konstrukcja referencyjnego korpusu idiolektów opartego na danych z mediów społecznościowych – Opracowanie zbiorów ewaluacyjnych, implementacja i ewaluacja bazowych metod wielkoskalowego ustalania autorstwa w ramach referencyjnego korpusu idiolektów – załącznik OPZ nr 3.1;
– zadanie nr 2 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do podłączania jednostek dla haseł bez warstwy semantycznej do ram zunifikowanych w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.2;
– zadanie nr 3 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do łączenia ram zunifikowanych relacjami poziomymi w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.3;
– zadanie nr 4 – Generyczna platforma do indeksowania semantycznego i przeszukiwania zgromadzonych danych – Opracowanie materiałów dydaktycznych do nauki obsługi platformy Korpusomat w formie nagrań wideo i webinarium – załącznik OPZ nr 3.4;
– zadanie nr 5 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Modele multilingual few-shot dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.5;
– zadanie nr 6 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Narzędzie do automatycznego tworzenia podpowiedzi (prompt-based learning) dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.6;
– zadanie nr 7 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów komisji sejmowych – transza2 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.7;
– zadanie nr 8 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów senackich i komisji sejmowych – transza 3 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.8.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się odpowiednio w Załączniku nr 3.1-3.8 do SWZ - OPZ.
3. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia, będący projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego, znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 48600000-4 - Pakiety oprogramowania dla baz danych i operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i wagami wyrażonymi w procentach:
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie (dotyczą zadania nr 1 – 8):

1.1. Oferowana cena ogółem brutto za całość przedmiotu zamówienia (C) - 60%
gdzie 1 % = 1 pkt
Sposób obliczania wartości punktowej kryterium ceny:
Wartość punktowa ceny wyliczana będzie według wzoru:
(Cmin : Cn) x 60, gdzie:
Cmin - najniższa cena ogółem brutto spośród ofert nieodrzuconych
Cn - cena ogółem brutto ocenianej ofert

1.2. Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób (D) - waga 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są zasoby programistyczne i lingwistyczne w ramach projektu „CLARIN – Wspólne Zasoby Językowe i Infrastruktura Technologiczna” finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020, Priorytet IV: Zwiększenie potencjału naukowo-badawczego, Działanie 4.2: Rozwój nowoczesnej infrastruktury badawczej sektora nauki – zadania:
– zadanie nr 1 – Opracowanie systemu pozyskiwania danych idiolektycznych oraz konstrukcja referencyjnego korpusu idiolektów opartego na danych z mediów społecznościowych – Opracowanie zbiorów ewaluacyjnych, implementacja i ewaluacja bazowych metod wielkoskalowego ustalania autorstwa w ramach referencyjnego korpusu idiolektów – załącznik OPZ nr 3.1;
– zadanie nr 2 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do podłączania jednostek dla haseł bez warstwy semantycznej do ram zunifikowanych w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.2;
– zadanie nr 3 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do łączenia ram zunifikowanych relacjami poziomymi w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.3;
– zadanie nr 4 – Generyczna platforma do indeksowania semantycznego i przeszukiwania zgromadzonych danych – Opracowanie materiałów dydaktycznych do nauki obsługi platformy Korpusomat w formie nagrań wideo i webinarium – załącznik OPZ nr 3.4;
– zadanie nr 5 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Modele multilingual few-shot dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.5;
– zadanie nr 6 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Narzędzie do automatycznego tworzenia podpowiedzi (prompt-based learning) dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.6;
– zadanie nr 7 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów komisji sejmowych – transza2 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.7;
– zadanie nr 8 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów senackich i komisji sejmowych – transza 3 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.8.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się odpowiednio w Załączniku nr 3.1-3.8 do SWZ - OPZ.
3. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia, będący projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego, znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 48600000-4 - Pakiety oprogramowania dla baz danych i operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i wagami wyrażonymi w procentach:
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie (dotyczą zadania nr 1 – 8):

1.1. Oferowana cena ogółem brutto za całość przedmiotu zamówienia (C) - 60%
gdzie 1 % = 1 pkt
Sposób obliczania wartości punktowej kryterium ceny:
Wartość punktowa ceny wyliczana będzie według wzoru:
(Cmin : Cn) x 60, gdzie:
Cmin - najniższa cena ogółem brutto spośród ofert nieodrzuconych
Cn - cena ogółem brutto ocenianej ofert

1.2. Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób (D) - waga 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są zasoby programistyczne i lingwistyczne w ramach projektu „CLARIN – Wspólne Zasoby Językowe i Infrastruktura Technologiczna” finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020, Priorytet IV: Zwiększenie potencjału naukowo-badawczego, Działanie 4.2: Rozwój nowoczesnej infrastruktury badawczej sektora nauki – zadania:
– zadanie nr 1 – Opracowanie systemu pozyskiwania danych idiolektycznych oraz konstrukcja referencyjnego korpusu idiolektów opartego na danych z mediów społecznościowych – Opracowanie zbiorów ewaluacyjnych, implementacja i ewaluacja bazowych metod wielkoskalowego ustalania autorstwa w ramach referencyjnego korpusu idiolektów – załącznik OPZ nr 3.1;
– zadanie nr 2 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do podłączania jednostek dla haseł bez warstwy semantycznej do ram zunifikowanych w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.2;
– zadanie nr 3 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do łączenia ram zunifikowanych relacjami poziomymi w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.3;
– zadanie nr 4 – Generyczna platforma do indeksowania semantycznego i przeszukiwania zgromadzonych danych – Opracowanie materiałów dydaktycznych do nauki obsługi platformy Korpusomat w formie nagrań wideo i webinarium – załącznik OPZ nr 3.4;
– zadanie nr 5 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Modele multilingual few-shot dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.5;
– zadanie nr 6 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Narzędzie do automatycznego tworzenia podpowiedzi (prompt-based learning) dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.6;
– zadanie nr 7 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów komisji sejmowych – transza2 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.7;
– zadanie nr 8 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów senackich i komisji sejmowych – transza 3 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.8.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się odpowiednio w Załączniku nr 3.1-3.8 do SWZ - OPZ.
3. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia, będący projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego, znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 48600000-4 - Pakiety oprogramowania dla baz danych i operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i wagami wyrażonymi w procentach:
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie (dotyczą zadania nr 1 – 8):

1.1. Oferowana cena ogółem brutto za całość przedmiotu zamówienia (C) - 60%
gdzie 1 % = 1 pkt
Sposób obliczania wartości punktowej kryterium ceny:
Wartość punktowa ceny wyliczana będzie według wzoru:
(Cmin : Cn) x 60, gdzie:
Cmin - najniższa cena ogółem brutto spośród ofert nieodrzuconych
Cn - cena ogółem brutto ocenianej ofert

1.2. Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób (D) - waga 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są zasoby programistyczne i lingwistyczne w ramach projektu „CLARIN – Wspólne Zasoby Językowe i Infrastruktura Technologiczna” finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020, Priorytet IV: Zwiększenie potencjału naukowo-badawczego, Działanie 4.2: Rozwój nowoczesnej infrastruktury badawczej sektora nauki – zadania:
– zadanie nr 1 – Opracowanie systemu pozyskiwania danych idiolektycznych oraz konstrukcja referencyjnego korpusu idiolektów opartego na danych z mediów społecznościowych – Opracowanie zbiorów ewaluacyjnych, implementacja i ewaluacja bazowych metod wielkoskalowego ustalania autorstwa w ramach referencyjnego korpusu idiolektów – załącznik OPZ nr 3.1;
– zadanie nr 2 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do podłączania jednostek dla haseł bez warstwy semantycznej do ram zunifikowanych w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.2;
– zadanie nr 3 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do łączenia ram zunifikowanych relacjami poziomymi w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.3;
– zadanie nr 4 – Generyczna platforma do indeksowania semantycznego i przeszukiwania zgromadzonych danych – Opracowanie materiałów dydaktycznych do nauki obsługi platformy Korpusomat w formie nagrań wideo i webinarium – załącznik OPZ nr 3.4;
– zadanie nr 5 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Modele multilingual few-shot dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.5;
– zadanie nr 6 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Narzędzie do automatycznego tworzenia podpowiedzi (prompt-based learning) dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.6;
– zadanie nr 7 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów komisji sejmowych – transza2 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.7;
– zadanie nr 8 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów senackich i komisji sejmowych – transza 3 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.8.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się odpowiednio w Załączniku nr 3.1-3.8 do SWZ - OPZ.
3. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia, będący projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego, znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 48600000-4 - Pakiety oprogramowania dla baz danych i operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i wagami wyrażonymi w procentach:
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie (dotyczą zadania nr 1 – 8):

1.1. Oferowana cena ogółem brutto za całość przedmiotu zamówienia (C) - 60%
gdzie 1 % = 1 pkt
Sposób obliczania wartości punktowej kryterium ceny:
Wartość punktowa ceny wyliczana będzie według wzoru:
(Cmin : Cn) x 60, gdzie:
Cmin - najniższa cena ogółem brutto spośród ofert nieodrzuconych
Cn - cena ogółem brutto ocenianej ofert

1.2. Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób (D) - waga 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są zasoby programistyczne i lingwistyczne w ramach projektu „CLARIN – Wspólne Zasoby Językowe i Infrastruktura Technologiczna” finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020, Priorytet IV: Zwiększenie potencjału naukowo-badawczego, Działanie 4.2: Rozwój nowoczesnej infrastruktury badawczej sektora nauki – zadania:
– zadanie nr 1 – Opracowanie systemu pozyskiwania danych idiolektycznych oraz konstrukcja referencyjnego korpusu idiolektów opartego na danych z mediów społecznościowych – Opracowanie zbiorów ewaluacyjnych, implementacja i ewaluacja bazowych metod wielkoskalowego ustalania autorstwa w ramach referencyjnego korpusu idiolektów – załącznik OPZ nr 3.1;
– zadanie nr 2 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do podłączania jednostek dla haseł bez warstwy semantycznej do ram zunifikowanych w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.2;
– zadanie nr 3 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do łączenia ram zunifikowanych relacjami poziomymi w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.3;
– zadanie nr 4 – Generyczna platforma do indeksowania semantycznego i przeszukiwania zgromadzonych danych – Opracowanie materiałów dydaktycznych do nauki obsługi platformy Korpusomat w formie nagrań wideo i webinarium – załącznik OPZ nr 3.4;
– zadanie nr 5 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Modele multilingual few-shot dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.5;
– zadanie nr 6 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Narzędzie do automatycznego tworzenia podpowiedzi (prompt-based learning) dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.6;
– zadanie nr 7 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów komisji sejmowych – transza2 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.7;
– zadanie nr 8 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów senackich i komisji sejmowych – transza 3 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.8.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się odpowiednio w Załączniku nr 3.1-3.8 do SWZ - OPZ.
3. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia, będący projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego, znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 48600000-4 - Pakiety oprogramowania dla baz danych i operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i wagami wyrażonymi w procentach:
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie (dotyczą zadania nr 1 – 8):

1.1. Oferowana cena ogółem brutto za całość przedmiotu zamówienia (C) - 60%
gdzie 1 % = 1 pkt
Sposób obliczania wartości punktowej kryterium ceny:
Wartość punktowa ceny wyliczana będzie według wzoru:
(Cmin : Cn) x 60, gdzie:
Cmin - najniższa cena ogółem brutto spośród ofert nieodrzuconych
Cn - cena ogółem brutto ocenianej ofert

1.2. Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób (D) - waga 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 7

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są zasoby programistyczne i lingwistyczne w ramach projektu „CLARIN – Wspólne Zasoby Językowe i Infrastruktura Technologiczna” finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020, Priorytet IV: Zwiększenie potencjału naukowo-badawczego, Działanie 4.2: Rozwój nowoczesnej infrastruktury badawczej sektora nauki – zadania:
– zadanie nr 1 – Opracowanie systemu pozyskiwania danych idiolektycznych oraz konstrukcja referencyjnego korpusu idiolektów opartego na danych z mediów społecznościowych – Opracowanie zbiorów ewaluacyjnych, implementacja i ewaluacja bazowych metod wielkoskalowego ustalania autorstwa w ramach referencyjnego korpusu idiolektów – załącznik OPZ nr 3.1;
– zadanie nr 2 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do podłączania jednostek dla haseł bez warstwy semantycznej do ram zunifikowanych w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.2;
– zadanie nr 3 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do łączenia ram zunifikowanych relacjami poziomymi w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.3;
– zadanie nr 4 – Generyczna platforma do indeksowania semantycznego i przeszukiwania zgromadzonych danych – Opracowanie materiałów dydaktycznych do nauki obsługi platformy Korpusomat w formie nagrań wideo i webinarium – załącznik OPZ nr 3.4;
– zadanie nr 5 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Modele multilingual few-shot dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.5;
– zadanie nr 6 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Narzędzie do automatycznego tworzenia podpowiedzi (prompt-based learning) dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.6;
– zadanie nr 7 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów komisji sejmowych – transza2 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.7;
– zadanie nr 8 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów senackich i komisji sejmowych – transza 3 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.8.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się odpowiednio w Załączniku nr 3.1-3.8 do SWZ - OPZ.
3. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia, będący projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego, znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 48600000-4 - Pakiety oprogramowania dla baz danych i operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i wagami wyrażonymi w procentach:
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie (dotyczą zadania nr 1 – 8):

1.1. Oferowana cena ogółem brutto za całość przedmiotu zamówienia (C) - 60%
gdzie 1 % = 1 pkt
Sposób obliczania wartości punktowej kryterium ceny:
Wartość punktowa ceny wyliczana będzie według wzoru:
(Cmin : Cn) x 60, gdzie:
Cmin - najniższa cena ogółem brutto spośród ofert nieodrzuconych
Cn - cena ogółem brutto ocenianej ofert

1.2. Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób (D) - waga 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 8

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są zasoby programistyczne i lingwistyczne w ramach projektu „CLARIN – Wspólne Zasoby Językowe i Infrastruktura Technologiczna” finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020, Priorytet IV: Zwiększenie potencjału naukowo-badawczego, Działanie 4.2: Rozwój nowoczesnej infrastruktury badawczej sektora nauki – zadania:
– zadanie nr 1 – Opracowanie systemu pozyskiwania danych idiolektycznych oraz konstrukcja referencyjnego korpusu idiolektów opartego na danych z mediów społecznościowych – Opracowanie zbiorów ewaluacyjnych, implementacja i ewaluacja bazowych metod wielkoskalowego ustalania autorstwa w ramach referencyjnego korpusu idiolektów – załącznik OPZ nr 3.1;
– zadanie nr 2 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do podłączania jednostek dla haseł bez warstwy semantycznej do ram zunifikowanych w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.2;
– zadanie nr 3 – Zunifikowany słownik walencyjny Walenty wraz z system automatycznej unifikacji ram walencyjnych – Opracowanie i implementacja modułu do łączenia ram zunifikowanych relacjami poziomymi w narzędziu do ręcznego tworzenia hierarchii automatycznie zagregowanych ram semantycznych Walentego – załącznik OPZ nr 3.3;
– zadanie nr 4 – Generyczna platforma do indeksowania semantycznego i przeszukiwania zgromadzonych danych – Opracowanie materiałów dydaktycznych do nauki obsługi platformy Korpusomat w formie nagrań wideo i webinarium – załącznik OPZ nr 3.4;
– zadanie nr 5 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Modele multilingual few-shot dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.5;
– zadanie nr 6 – Moduł analizy leksykalno-strukturalnej wydźwięku i emocji – Narzędzie do automatycznego tworzenia podpowiedzi (prompt-based learning) dla aspektowej analizy wydźwięku – załącznik OPZ nr 3.6;
– zadanie nr 7 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów komisji sejmowych – transza2 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.7;
– zadanie nr 8 – Korpus Dyskursu Parlamentarnego – Korekta błędów językowych i typograficznych wykrytych podczas automatycznej analizy danych stenogramów senackich i komisji sejmowych – transza 3 Sejm-komisje 1993-97 – załącznik OPZ nr 3.8.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się odpowiednio w Załączniku nr 3.1-3.8 do SWZ - OPZ.
3. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia, będący projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego, znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 48600000-4 - Pakiety oprogramowania dla baz danych i operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i wagami wyrażonymi w procentach:
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie (dotyczą zadania nr 1 – 8):

1.1. Oferowana cena ogółem brutto za całość przedmiotu zamówienia (C) - 60%
gdzie 1 % = 1 pkt
Sposób obliczania wartości punktowej kryterium ceny:
Wartość punktowa ceny wyliczana będzie według wzoru:
(Cmin : Cn) x 60, gdzie:
Cmin - najniższa cena ogółem brutto spośród ofert nieodrzuconych
Cn - cena ogółem brutto ocenianej ofert

1.2. Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób (D) - waga 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osoby wskazanej do wykazu osób

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

2.4.1 Wykonawca wykaże, że dysponuje niezbędną do wykonania dostawy, stanowiącej przedmiot zamówienia, wykwalifikowaną kadrą tj. co najmniej n/w osobami dedykowanymi do wykonywania prac stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia na rzecz Zamawiającego:

1) dla zadania nr 1 – co najmniej 1 osobą – informatykiem lub językoznawcą, który łącznie spełnia poniższe wymagania:
– posiada stopień naukowy min. doktora w dziedzinie informatyki lub językoznawstwa
– posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie w tworzeniu multimodalnych korpusów referencyjnych i specjalistycznych
– posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie w zakresie budowy wielkoskalowych systemów wyszukiwawczych
– posiada doskonałą znajomość zagadnień przetwarzania języka naturalnego i technologii uczenia maszynowego, wieloletnie doświadczenie programistyczne w tworzeniu skalowalnych rozwiązań ML/NLP.

2) dla zadania nr 2 – co najmniej 1 osobą – programistą, który łącznie spełnia poniższe wymagania:
– posiada doświadczenie projektowania i implementacji aplikacji webowych – poświadczone wykonaniem co najmniej 1 aplikacji tego rodzaju
– posiada znajomość języka python i frameworku Django potwierdzona przykładowym projektem.

3) dla zadania nr 3 – co najmniej 1 osobą – programistą, który łącznie spełnia poniższe wymagania:
– posiada doświadczenie projektowania i implementacji aplikacji webowych – poświadczone wykonaniem co najmniej 1 aplikacji tego rodzaju
– posiada znajomość języka python i frameworku Django potwierdzona przykładowym projektem.

4) dla zadania nr 4 – co najmniej 1 osobą – filologiem, który łącznie spełnia poniższe wymagania:
– posiada wyższe wykształcenie humanistyczne oraz doświadczenie w wykorzystaniu aplikacji Korpusomat w zastosowaniach akademickich i naukowych. Posiada doświadczenie w tłumaczeniu audiowizualnym.

5) dla zadania nr 5 – co najmniej 1 osobą – informatykiem, który łącznie spełnia poniższe wymagania:
– posiada co najmniej stopień naukowy doktora informatyki, specjalisty w dziedzinie analizy wydźwięku, z doświadczeniem w tworzeniu narzędzi i korpusów.

6) dla zadania nr 6 – co najmniej 1 osobą – informatykiem, który łącznie spełnia poniższe wymagania:
– posiada co najmniej stopień naukowy doktora informatyki, specjalisty w dziedzinie analizy wydźwięku, z doświadczeniem w tworzeniu narzędzi i korpusów.

7) dla zadania nr 7 – co najmniej 1 osobą – filologiem, który łącznie spełnia poniższe wymagania:
– posiada doświadczenie w pracy w edytorze „Korektor”, dedykowanym Korpusowi Dyskursu Parlamentarnego;
– posiada doświadczenie w przetwarzaniu stenogramów parlamentarnych.

8) dla zadania nr 8 – co najmniej 1 osobą – filologiem, który łącznie spełnia poniższe wymagania:
– posiada wykształcenie humanistyczne
– posiada doświadczenie w pracach edytorskich.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do Oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
1.1 aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ;
1.2 wykaz osób (zawarty w Formularzu ofertowym zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z in-formacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowa-nia tymi osobami oraz oświadczenia na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych Wykonawcy lub kadry kierowniczej Wykonawcy.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
3.1 może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp dane umożliwiające dostęp do tych środków;
3.2 podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1.
4. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do Oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
1.1 aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ;
1.2 wykaz osób (zawarty w Formularzu ofertowym zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z in-formacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowa-nia tymi osobami oraz oświadczenia na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych Wykonawcy lub kadry kierowniczej Wykonawcy.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
3.1 może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp dane umożliwiające dostęp do tych środków;
3.2 podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1.
4. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli Wyko-nawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Oferta musi składać się z:
a. formularza ofertowego Wykonawcy – Załącznik Nr 1 do SWZ wraz z wykazem osób;
b. oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VII pkt 1 SWZ
c. zobowiązania innego podmiotu, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 3 SWZ (jeżeli dotyczy)
d. wykazania zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa zgodnie rozdz. XI pkt 6 (jeżeli do-tyczy);
e. dokumentu/-ów, z których wynika prawo do podpisania Oferty; odpowiednie pełnomocnictwa zgodnie z rozdz. XI pkt 10 SWZ (jeżeli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Peł-nomocnictwo winno być załączone do Oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VII pkt 1.1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie wa-runków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspól-nie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Strony dopuszczają zmiany postanowień umowy - opisane w paragrafie 9 wzoru umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-06-27 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Oferta może zostać przekazane wyłącznie za pomocą platformy e-Zamówienia.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-06-27 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-07-26

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych:
1.1. w art. 108 ust. 1 uPzp,
1.2. w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.