Ogłoszenie z dnia 2023-06-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00523391/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-12-29
- 2023/BZP 00010349/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-04
- 2023/BZP 00013533/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Świadczenie usług szkoleniowych z zakresu IT”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Politechnika Łódzka
1.3.) Oddział zamawiającego: Centrum Obsługi Projektów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001583
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żeromskiego
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-924
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: anna.wozniak.1@p.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.p.lodz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://plodz.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług szkoleniowych z zakresu IT”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-af63334f-8784-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00266348
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Część 1- „Zintegrowany Program Politechniki Łódzkiej" nr umowy POWR.03.05.00-00-ZR55/17-00 ; Część 2-Zintegrowany Program Politechniki Łódzkiej -edycja II nr wniosku POWR.03.05.00-00-Z005/18; Część 3- Zintegrowany Program Politechniki Łódzkiej na rzecz rozwoju regionu łódzkiego”, nr wniosku POWR.03.05.00-00-ZR55/18-002.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00523391
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZPU1/ZPU2/ZPU3.383.1.2022.U
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług szkoleniowych dla nauczycieli akademickich i studentów Politechniki Łódzkiej – przeprowadzenie szkoleń z zakresu IT. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części:Część 1 - Szkolenia z zakresu „Programowanie animacji” „Programowanie Interakcji” „Rynek IT”
Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z załączonymi do niniejszej SWZ OPZ:
- Dla części 1: Załącznik nr 1.1 do SWZ;
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
80511000-9 - Usługi szkolenia personelu
4.5.5.) Wartość części: 103500,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług szkoleniowych dla nauczycieli akademickich i studentów Politechniki Łódzkiej – przeprowadzenie szkoleń z zakresu IT. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części:Część 2- Szkolenie w zakresie „Dydaktyka cyberbezpieczeństwa i cyberbezpieczeństwo w dydaktyce”
Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z załączonymi do niniejszej SWZ OPZ:
- Dla części 2: Załącznik nr 1.2 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
80511000-9 - Usługi szkolenia personelu
4.5.5.) Wartość części: 127660,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług szkoleniowych dla nauczycieli akademickich i studentów Politechniki Łódzkiej – przeprowadzenie szkoleń z zakresu IT. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części:Część 3- Szkolenie w zakresie cyberbezpieczeństwa.
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
80511000-9 - Usługi szkolenia personelu
4.5.5.) Wartość części: 145626,67 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp – Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń z zakresu IT dotyczących:
- w zakresie części 1 – Szkolenia z zakresu „Programowanie animacji”; „Programowanie Interakcji”; „Rynek IT”
- w zakresie części 2- Szkolenia w zakresie „Dydaktyka cyberbezpieczeństwa i cyberbezpieczeństwo w dydaktyce”.
W Opisie Przedmiotu Zamówienia w zakresie części 1 i 2 Zamawiający podał liczbę osób, które będą uczestniczyć w przedmiotowych szkoleniach, tj. dla części 1 – 50 osób, a dla części 2- 70 osób. Zamawiający w trakcie przygotowywania dokumentacji do przedmiotowego postępowania dla części 1 i 2 dokonał błędnego obliczenia liczby potencjalnych uczestników szkoleń. Prawidłowa liczba uczestników tj. studentów w zakresie części 1 wynosi 57 osób, natomiast nauczycieli akademickich w zakresie części 2 wynosi 75 osób.
Zamawiający w dokumentach zamówienia wskazał, że pierwotnie podane ilości osób są ilościami „maksymalnymi”.
Zamawiający nie posiadał wiedzy na temat popełnionego błędu na etapie składania ofert co uniemożliwiło wprowadzenie wcześniej stosownych zmian. Do postępowania nie wpłynęły również żadne zapytania ze strony potencjalnych Wykonawców. Szacowanie wartości zamówienia zostało przeprowadzone również dla pierwotnie podanej liczby osób, co w zaistniałej sytuacji powoduje niezgodność w tym zakresie.
W związku z powyższym, zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, gdyż obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Ww. przesłanka unieważnienia postępowania składa się z trzech okoliczności, których łączne wystąpienie skutkuje obowiązkiem zastosowania tego przepisu. Po pierwsze – musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielenie zamówienia (wada postępowania). Po drugie – wada ta ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy o udzielenie zamówienia publicznego. Po trzecie – wada ta musi być niemożliwa do usunięcia.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp – Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń z zakresu IT dotyczących:
- w zakresie części 1 – Szkolenia z zakresu „Programowanie animacji”; „Programowanie Interakcji”; „Rynek IT”
- w zakresie części 2- Szkolenia w zakresie „Dydaktyka cyberbezpieczeństwa i cyberbezpieczeństwo w dydaktyce”.
W Opisie Przedmiotu Zamówienia w zakresie części 1 i 2 Zamawiający podał liczbę osób, które będą uczestniczyć w przedmiotowych szkoleniach, tj. dla części 1 – 50 osób, a dla części 2- 70 osób. Zamawiający w trakcie przygotowywania dokumentacji do przedmiotowego postępowania dla części 1 i 2 dokonał błędnego obliczenia liczby potencjalnych uczestników szkoleń. Prawidłowa liczba uczestników tj. studentów w zakresie części 1 wynosi 57 osób, natomiast nauczycieli akademickich w zakresie części 2 wynosi 75 osób.
Zamawiający w dokumentach zamówienia wskazał, że pierwotnie podane ilości osób są ilościami „maksymalnymi”.
Zamawiający nie posiadał wiedzy na temat popełnionego błędu na etapie składania ofert co uniemożliwiło wprowadzenie wcześniej stosownych zmian. Do postępowania nie wpłynęły również żadne zapytania ze strony potencjalnych Wykonawców. Szacowanie wartości zamówienia zostało przeprowadzone również dla pierwotnie podanej liczby osób, co w zaistniałej sytuacji powoduje niezgodność w tym zakresie.
W związku z powyższym, zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, gdyż obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Ww. przesłanka unieważnienia postępowania składa się z trzech okoliczności, których łączne wystąpienie skutkuje obowiązkiem zastosowania tego przepisu. Po pierwsze – musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielenie zamówienia (wada postępowania). Po drugie – wada ta ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy o udzielenie zamówienia publicznego. Po trzecie – wada ta musi być niemożliwa do usunięcia.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp – Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli
.
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń z zakresu IT dotyczących: - w zakresie części 3 –Szkolenia warsztatowe z cyberbezpieczeństwa.
W Opisie Przedmiotu Zamówienia w zakresie części 3 Zamawiający podał liczbę osób, które będą uczestniczyć w przedmiotowym szkoleniu tj. 20 osób.
W rozdziale XIV SWZ pn. „SPOSÓB OBLICZANIA CENY” Zamawiający wskazał, że Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ, natomiast w treści w/w formularza Zamawiający zobowiązał Wykonawców do podania następujących informacji:
Cena ofertowa brutto (max 20 osób) ..............................................................................PLN.
Słownie cena oferty brutto:.......................................................................................................................................PLN
w tym:
cena jednostkowa za osobę wynosi: ..................... zł brutto słownie złotych (..........); Zamawiający w w/w zapisie nie wskazał precyzyjnego i jasnego sposobu przeliczenia ceny, na podstawie którego Wykonawcy mogli dokonać prawidłowego przeliczenia rzeczywistej wartości oferty tj. ceny ofertowej brutto.
Zgodnie z Rozdziałem XIV pkt 6 SWZ wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający w treści SWZ nie doprecyzował, metodologii przeliczenia ceny ofertowej brutto, gdyż nie doprecyzował, iż cena jednostkowa za osobę pomnożona przez ilość osób składa się na cenę ofertowa brutto wraz z informacją, że iloczyn ceny ofertowej brutto i ilości osób (tj.20) musi być równy podanej cenie jednostkowej za osobę. Zamawiający w zamieszczonym SWZ nie doprecyzował również sposobu dokonywania poprawy omyłek rachunkowych i innych w złożonych ofertach, tak, by proces ten nie budził żadnych wątpliwości u potencjalnych Wykonawców.
Brak w/w informacji uniemożliwia Zamawiającemu przeprowadzenie nie obarczonego wadą procesu badania ofert. Obowiązkiem Zamawiającego jest przygotowanie dokumentacji przetargowej w taki sposób, by żaden z jej elementów nie budził wątpliwości potencjalnych Wykonawców.
Konsekwencją postępowania przeprowadzonego wadliwie w zakresie nieprecyzyjnego opisu sposobu obliczenia ceny zachodzi brak możliwości porównania ofert. Za wadę niemożliwą do usunięcia należy uznać tylko taką wadę, której Zamawiający nie jest w stanie usunąć z własnej inicjatywy poprzez dokonanie czynności określonych w ustawie. Musi to być wada powodująca zdarzenie nieodwracalne, którego konsekwencji Zamawiający nie jest w stanie naprawić poprzez własne działania. Jeśli błędna treść postanowień SWZ uniemożliwia złożenie poprawnej oferty to postępowanie winno być unieważnione, gdyż po otwarciu ofert treść SWZ nie podlega zmianie – poprawie. A właśnie nieprecyzyjny sposób wyliczenia ceny brutto, niesie za sobą konsekwencje w postaci braku możliwości porównania złożonych w postępowaniu ofert a co za tym idzie wyboru najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy o zamówienie publiczne.
Zamawiający nie posiadał wiedzy na temat popełnionego błędu na etapie składania ofert co uniemożliwiło wprowadzenie wcześniej stosownych zmian. Do postępowania nie wpłynęły również żadne zapytania ze strony potencjalnych Wykonawców.
W związku z powyższym, zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, gdyż obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Ww. przesłanka unieważnienia postępowania składa się z trzech okoliczności, których łączne wystąpienie skutkuje obowiązkiem zastosowania tego przepisu. Po pierwsze – musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielenie za(...)
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Dostawa i montaż mebli dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
- Świadczenie usługi związanej z utrzymaniem, asystą techniczną oraz aktualizacją Sytemu realizującego usługi elektroniczne dla mieszkańców w ramach projektu Inteligentna Polityka Społeczna (IPS)
- Kontrakt serwisowy urządzeń firmy Illumina sekwenatora NGS model NovaSeq 6000 i MiSeq
- Dostawa artykułów żywnościowych dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 7 w Łodzi
- ZP/40/2024 "Dostawy preparatów dezynfekcyjnych i antyseptycznych z podziałem na 14 części dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. M. Pirogowa w Łodzi"
- Dostawa prasy dla Urzędu Miasta Łodzi w formie papierowej i elektronicznej w 2025 r.
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Cyberbezpieczny Samorząd
- Usługa pełnienia funkcji doradcy zawodowego- koordynatora na szczeblu powiatowym dla Powiatu Malborskiego w projekcie pn. "Zostań Zawodowcem 2."
- Dostawa systemu do rehabilitacji
- Usługa przygotowania i przeprowadzenia szkoleń dla kadry nauczycielskiej w ramach projektu pn.: "Akademia Przedszkolaka w ZPE-T w Bobrowie".
- Wyłonienie Wykonawcy na konsultacje treści sylabusa kursu "Ekosystemy wodne - struktura i funkcjonowanie w celu modyfikacji kierunków: Biologia I i II stopnia na Wydziale Biologii.
- Wyłonienie wykonawcy na konsultacje treści sylabusa kursu "Ekologia wód śródlądowych - konwersatorium" w celu modyfikacji kierun.: Biologia I i II st. oraz Zarządzanie Zasobami Przyrody II st. - KEY.
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.