Ogłoszenie z dnia 2024-04-02
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00283330/01 - Modyfikacja z dnia 2024-04-12
- 2024/BZP 00407413/01 - Wynik z dnia 2024-07-11
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowę instalacji fotowoltaicznej o mocy ok. 100kWp na OŚ Karkoszka II w Wodzisławiu Śl. wraz z modernizacją układów pomiarowych oraz budową układów automatyki zabezpieczeniowej i telemechaniki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 273617720
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Marklowicka 15
1.5.2.) Miejscowość: Wodzisław Śląski
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@pwik-wodzislaw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.pwik-wodzislaw.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowę instalacji fotowoltaicznej o mocy ok. 100kWp na OŚ Karkoszka II w Wodzisławiu Śl. wraz z modernizacją układów pomiarowych oraz budową układów automatyki zabezpieczeniowej i telemechaniki
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed48052d-e828-11ee-9c02-ce2b643d361d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00267844
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie stanowi I etap Projektu pn.: „Rozwój odnawialnych źródeł energii na obiektach PWiK Sp. z o.o. w Wodzisławiu Śląskim”, który ubiega się o dofinansowanie w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji)Działanie: FESL.10.06-Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ed48052d-e828-11ee-9c02-ce2b643d361d3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem https://pwik-wodzislaw.logintrade.net zwanej dalej Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji znajdują się w rozdziale II podrozdział 8 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie. Wykonawca posiadający konto na Platformie ma możliwość złożenia, wycofania oferty oraz składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ jak również wszelkiej korespondencji związanej z uzupełnianiem czy wyjaśnianiem oferty lub dokumentów.
Zasady rejestracji na Platformie określa Instrukcja „Rejestracja Wykonawcy na platformie” dostępna na stronie https://pwik-wodzislaw.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania przekazania przedmiotowych środków dowodowych podmiotowych środków dowodowych oraz innych oświadczeń i dokumentów przy ich użyciu zostały opisane w rozdziale II podrozdział 8 SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://pwik-wodzislaw.logintrade.net/zapytania_email,159561,f678bee39d106875c8e9b1f3dea22dea.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), informuję, że:
1) Administrator Pani/Pana danych: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Wodzisławiu Śląskim przy ul. Marklowickiej 15;
2) Inspektor Ochrony Danych we wszelkich sprawach związanych z ochroną danych można kontaktować się pod adresem: iod@pwik-wodzislaw.pl oraz nr telefonu: 32 455 26 34 wew.354
3) Cele przetwarzania/podstawa prawna
Dane osobowe gromadzone i przetwarzane są na podstawie:
a) Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w celu przetwarzania niezbędnego do wykonania umowy tj. realizacji umowy z wybranym oferentem.
b) Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze tj. przeprowadzenia postępowania i udzielenie zamówienia publicznego oraz udokumentowanie postępowania, zgodnie z przepisami:
- ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych
c) Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze tj. archiwizacji danych zgodnie z przepisami:
- ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
- rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji zakresu działania archiwów zakładowych.
4) Okres przechowywania: Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, przechowywane będą w archiwum Zamawiającego przez okres 5 lat – w przypadku dokumentacji księgowo-podatkowej, 10 lat – w przypadku dokumentów umowy, licząc od pierwszego stycznia roku następującego po roku zakończenia sprawy.
5) Odbiorcy danych:
- Podmioty z którymi administrator zawarł umowy powierzenia.
- Osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja z postępowania.
6) Przysługujące Pani/Panu prawa:
- Prawo żądania dostępu do danych.
- Prawo żądania sprostowania danych.
- Prawo żądania usunięcia danych.
- Prawo żądania ograniczenia przetwarzania.
- Prawo do przenoszenia danych.
- Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
- Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
7) Obowiązek podania danych: Podanie danych osobowych jest niezbędne do przyjęcia i rozpatrzenia oferty, a w przypadku wybranej oferty do zawarcia umowy oraz jej realizacji. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości przyjęcia i rozpatrzenia oferty oraz zawarcia umowy i jej realizacji.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/2024/1
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy ok. 100 kWp na oczyszczalni ścieków Karkoszka II w Wodzisławiu Śląskim wraz z modernizacją układów pomiarowych oraz budową układów automatyki zabezpieczeniowej i telemechaniki.
2) Zadanie obejmuje swoim zakresem budowę układu automatyki zabezpieczeniowej, budowę układu telemechaniki, modernizację układu pomiarowego, zabudowę modułów fotowoltaicznych wraz z podłączeniem.
3) W zakresie układu zabezpieczeniowego przebudowie podlegają pola transformatorowe oraz pomiarowe rozdzielnicy głównej średniego napięcia sekcji I i II. Dodatkowo zabudowa nowego układu zabezpieczeniowego na styku projektowanej instalacji fotowoltaicznej z istniejącą instalacją elektryczną obiektu.
4) Zabudowa modułów fotowoltaicznych na konstrukcjach wsporczych. Konstrukcje montażowe są przeznaczone do montażu na płytach betonowych MON., które zlokalizowane będą na terenie Oczyszczalni Ścieków, moduły fotowoltaiczne będą charakteryzowały się mocą jednostkową 460 Wp przy maksymalnej mocy AC inwertera 100 kW.
5) Przyjęto system konstrukcji stołów balastowych, dociążonych płytą np. MON o wym. 3000x1500x150 mm, waga 1650 kg. Zaprojektowano konstrukcje z stali czarnej S320-S450 z powłoką Magnelis. Moduły będą zamontowane w układzie poziomym pod kątem 30o. Instalacja będzie chroniona iglicami kominowymi o wysokości 1,5 m zamocowanymi na konstrukcji wsporczej zestawu paneli fotowoltaicznych.
6) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w Dokumentacji Projektowej, w Przedmiarze Robót, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) oraz wzorze umowy, stanowiących załączniki do SWZ.
7) Przedmiar robót stanowiący podstawę sporządzenia kosztorysu ofertowego nie jest opisem przedmiotu zamówienia. Zawiera on zestawienia mające zobrazować skalę roboty budowlanej i pomóc wykonawcom w oszacowaniu ceny oferty.
8) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca ustanowił kierownika budowy, zapewnił nadzór i kierowanie robotami budowlanymi przez osoby posiadające uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie. Wskazana osoba musi być czynnym członkiem Izby już na dzień składania ofert.
9) Zamawiający wymaga, aby zastosowane w realizacji zamówienia materiały posiadały następujące certyfikaty:
a) Certyfikat zgodności konstrukcji wsporczej z normami PN-EN 1991-1-3, PN-EN 1991-1-4, PN-EN 1090-1:2009+A1:2011.
b) Certyfikat zgodności paneli fotowoltaicznych z normami PN-EN 61215, PN-EN 61730, PN-EN 61646, PN-E-05100-1, PN-EN 50380.
c) Certyfikatu zgodności przemienników z normami z EN 50549 lub zgodność z kodeksem NC RfG
Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność.
10) Miejsce wykonania zamówienia Oczyszczalnia ścieków Karkoszka II, 44-300 Wodzisław Śląski, ul. Czyżowicka 131
11) Wykonawca udzieli 3-letniej gwarancji na wykonane roboty budowlane. W przypadku, gdy okres gwarancji na poszczególne materiały będzie dłuższy niż 3 lata, obowiązywać będzie termin gwarancji wskazany przez producenta. Niezależnie od udzielonej gwarancji, Zamawiającemu przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy.
12) Niniejsze zamówienie stanowi pierwszy etap realizacji Projektu pn.: „Rozwój odnawialnych źródeł energii na obiektach PWiK Sp. z o.o. w Wodzisławiu Śląskim”, który ubiega się o dofinansowanie w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji) dla Priorytetu: FESL.10.00-Fundusze Europejskie na transformację (Działanie: FESL.10.06-Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii).
13) Wszystkie wymagania określone powyżej oraz opisane w załącznikach do SWZ stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W trakcie oceny ofert Zamawiający może żądać udzielania przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.
Zamawiający poprawi w ofertach omyłki zgodnie z art. 223 ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
Cena brutto - 100 %
Sposób obliczenia punktów w kryterium - Cena brutto - waga 100 %
Ocena punktowa w kryterium „cena brutto” dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny wskazanej przez Wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru opisanego poniżej:
Kc= (Cena min/Cena oferowana) ×100 pkt
gdzie:
Cena min- najniższa cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia spośród złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Cena oferowana- zaoferowana cena brutto
Kc- ilość punktów przyznanych ofercie badanej w kryterium ceny.
Maksymalną ilość punktów - 100 - otrzyma oferta z najniższą oferowaną ceną brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia. Punktacja będzie obliczana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów spośród ofert nieodrzuconych.
Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty w takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Zamawiający określa minimalny poziom zdolności dotyczący niezbędnego doświadczenia Wykonawcy, tj. o wykonanie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykonał w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie:i. co najmniej jedną robotę (umowę) polegającą na budowie instalacji fotowoltaicznej montowanej na płytach żelbetowych, o mocy przekraczającej 50 kWp oraz
ii. co najmniej jedną robotę (umowę) polegającą na budowie, przebudowie lub modernizacji układu pomiarowego wraz z systemem telemechaniki.
Pod pojęciem „zamówienia” Zamawiający rozumie robotę wykonaną w ramach jednej umowy.
2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający dopuszcza możliwość sumowania doświadczenia w ramach wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie określonym powyżej .
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie 15.000 złotych (słownie: piętnaście tysięcy złotych)2) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 16.05.2024r.
3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu – wymaganą kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku ING Bank Śląski numer rachunku nr 21 1050 1070 1000 0004 0075 9502. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego);
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu.
5) W przypadku wnoszenia przez wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy:
- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Wodzisławiu Śląskim,
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
- kwotę gwarancji/poręczenia,
- termin ważności gwarancji/poręczenia,
- zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6) W przypadku gdy Wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł je w sposób nieprawidłowy, lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą bądź złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
8) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Od wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wymagane będzie wniesienie, przed zawarciem umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie za wykonanie całości przedmiotu zamówienia. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.2) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku formach wskazanych w art. 450 ust. 1 ustawy Pzp, tj.:
- pieniądzu;
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3) Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach wskazanych w art. 450 ust. 2 ustawy Pzp.
4) Zamawiający nie wyraża zgody na tworzenie zabezpieczenia przez potrącenia z należności za częściowo wykonane świadczenia.
5) Do zmiany formy zabezpieczenia w trakcie realizacji umowy stosuje się art. 451 ustawy Pzp.
6) Zamawiający zwróci zabezpieczenie w następujących terminach:
- 70% wysokości zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia podpisania protokołu odbioru robót;
- 30% wysokości zabezpieczenia w terminie 15 dni po zakończeniu okresu gwarancji.
7) Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu powinno zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w banku ING Bank Śląski numer rachunku nr 21 1050 1070 1000 0004 0075 9502 tytuł przelewu zabezpieczenie – przetarg nr ZP/2024/1.
8) Zabezpieczenie wnoszone w formie innej niż w pieniądzu powinno być dostarczone w postaci oryginału, przez wykonawcę do siedziby zamawiającego, najpóźniej w dniu podpisania umowy – do chwili jej podpisania.
9) Treść oświadczenia zawartego w gwarancji lub w poręczeniu musi zostać zaakceptowana przez zamawiającego przed podpisaniem umowy.
10) Z treści gwarancji lub poręczenia musi jednocześnie wynikać:
- nazwa zleceniodawcy (wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczenia) oraz adresy ich siedzib,
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
- kwota gwarancji lub poręczenia,
- termin ważności gwarancji lub poręczenia, obejmujący cały okres wykonania zamówienia, począwszy co najmniej od dnia wyznaczonego na dzień zawarcia umowy,
- bezwarunkowe, nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty zabezpieczenia lub do wypłat łącznie do pełnej kwoty zabezpieczenia w przypadku realizacji zamówienia w sposób niezgodny z umową,
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana umowy jest możliwa w przypadku:1) wycofania z dystrybucji materiałów objętych przedmiotem umowy i zastąpienia ich produktem o parametrach nie gorszych niż oferowane, za cenę taką jaka została ustalona w niniejszej umowie, po wcześniejszym pisemnym uzyskaniu zgody Zamawiającego,
2) zmiany terminów realizacji zadań objętych umową z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
3) zmiany osób upoważnionych do realizacji umowy wskazanych w § 12 umowy,
4) zmian będących następstwem wystąpienia siły wyższej lub wyjątkowo niepomyślnych warunków klimatycznych, przy czym siła wyższa oznacza wyjątkowe wydarzenie lub okoliczność:
a) na którą strona nie ma wpływu,
b) przeciw której ta strona nie mogła w racjonalny sposób zabezpieczyć się przed zawarciem umowy,
c) której, skoro wystąpiła, taka strona nie mogła w racjonalny sposób uniknąć lub jej przezwyciężyć, oraz
d) której nie można uznać za wywołaną w znaczącym stopniu przez drugą stronę.
Siła wyższa może obejmować, ale nie ogranicza się do wyjątkowych zdarzeń lub okoliczności wymienionych niżej:
a) wojnę, wypowiedziane lub niewypowiedziane działania wojenne, inwazję, działanie nieprzyjaciół zewnętrznych,
b) bunt, akty terroryzmu, rewolucję, powstanie, przewrót cywilny lub wojskowy, wojnę domową,
c) zamieszki, rozruchy, niepokoje, strajki lub lokaut z udziałem osób innych niż personel wykonawcy lub inni pracownicy wykonawcy,
d) amunicję wojskową, materiały wybuchowe, promieniowanie jonizujące lub skażenie radioaktywne, z wyłączeniem takich, które mogą być uznane za spowodowane przez używanie amunicji, materiałów wybuchowych, materiałów radioaktywnych lub promieniowania przez wykonawcę, oraz
e) katastrofy żywiołowe, jak: trzęsienia ziemi, huragany, tajfuny lub działania wulkaniczne, lub inne podobne w takim zakresie, w jakim spełnione są warunki wymienione w pkt d) 1)-4).
3. Zmiana niniejszej umowy jest możliwa jeżeli łączna wartość zmian jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości pierwotnej umowy.
4. Zmiana niniejszej umowy wymaga formy pisemnej lub elektronicznej pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-17 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi dokumentami za pośrednictwem Platformy przetargowej pod adresem: https://pwik-wodzislaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-17 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z WODZISŁAWIA ŚLĄSKIEGO
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ciągłym
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
- Wykonanie dok. projektowej oraz robót bud. zw. z wykończeniem i wyposaż. stref komercyjnych stadionu miejskiego w zakr. hotelowym, gastron. i handlowym w ramach zad. inw. Budowa St. Miej. w Katowicach
- "Wykonanie instalacji oświetlenia awaryjnego w Pawilonie "B", "C", "E" na terenie kampusu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie przy ul. Rakowickiej 27"
- Remont i przebudowa budynku warsztatów szkolnych w ramach projektu pn. Zwiększenie potencjału zawodowego Zespołu Szkół nr 1 w Kłobucku.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.