Ogłoszenie z dnia 2023-06-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00293658/01 - Modyfikacja z dnia 2023-07-06
- 2023/BZP 00357369/01 - Wynik z dnia 2023-08-18
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Giewartów Holendry i Andrzejewo oraz modernizacja przepompowni ścieków w m. Giewartów (ul. Jeziorna) i w m. Gostuń w ramach zadania: Modernizacja... itd.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA OSTROWITE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019390
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lipowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Ostrowite
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-402
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 632765160
1.5.8.) Numer faksu: 632765160
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugmostrowite@post.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrowite.samorzady.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Giewartów Holendry i Andrzejewo oraz modernizacja przepompowni ścieków w m. Giewartów (ul. Jeziorna) i w m. Gostuń w ramach zadania: Modernizacja... itd.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-03de39da-0f5b-11ee-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00269198
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00001685/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Modernizacja infrastruktury technicznej na terenie Gminy Ostrowite w celu zapobiegania zagrożeniom i neutralizacji ich skutków.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-03de39da-0f5b-11ee-9355-06954b8c6cb93.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem 22 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdziałem 22 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OO.ZP.271.13.2023.TP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zadania jest budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Giewartów Holendry i Andrzejewo, zgodnie z załączonym projektem zagospodarowania terenu.
Zakres przedmiotowy zadania obejmuje:
a) Budowę sieci kanalizacji sanitarnej z rur PCV 200x5,9 SN 8 lite o długości 1044,21 m
b) Budowę kanalizacji tłocznej z rur PE100 110x6,6 PN 10 SDR 17 o długości 571,04 m
c) Budowę kanalizacji tłocznej z rur PE90/5,4mm, SDR17, o długości 438,13 m
Dla w/w zadania procedowana jest decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Po uzyskaniu decyzji inwestor wystąpi o pozwolenie na budowę.
Ponadto przedmiot zadania obejmuje modernizację przepompowni ścieków w m. Giewartów
(ul. Jeziorna) oraz modernizację przepompowni ścieków w m. Gostuń, zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia w tym zakresie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z projektem zagospodarowania ternu, opinią geotechniczną, załącznikami graficznymi oraz przedmiarem stanowią załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
L.p. Opis kryterium ceny Znaczenie w %
1. Cena (koszt) 60%
2. Termin gwarancji 40%
Razem 100%
17.2. Oferty będą oceniane metodą punktową w skali 100 punktowej.
CENA – 60%
Cena będzie oceniana metodą punktową wg wzoru:
Cena najniższa ze wszystkich ofert x 100pkt x Znaczenie kryterium 60%
Cena oferty badanej
Oferta może otrzymać maksymalnie 60 pkt (1% = 1 pkt) w zakresie kryterium ceny.
TERMIN GWARANCJI – 40%
G= Liczba punktów = ( Gof/ Gmax ) x 100 pkt x 40 % gdzie:
Gof – gwarancja na przedmiot zamówienia podana w ofercie badanej ..
Gmax – gwarancja maksymalna = 60 miesięcy
Gwarancję należy podać w pełnych miesiącach
Minimalna gwarancja na przedmiot zamówienia wynosi 36 miesiące. Zaoferowanie gwarancji poniżej 36 miesięcy spowoduje niespełnienie minimalnych wymogów i odrzucenie oferty Wykonawcy.
17.3. Maksymalny, punktowany okres gwarancji wynosi 60 miesięcy. Zaoferowany okres gwarancji powyżej 60 miesięcy nie będzie skutkował przyznaniem dodatkowych punktów, ale będzie obligował Wykonawcę do realizowania w tym okresie świadczeń gwarancyjnych.
Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
Opis sposobu obliczenia łącznej oceny ofert:
1) Łączna ocena punktowa (P) oferty zostanie obliczona według formuły P = PC + TGR Gdzie:
PC – ilość punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium cena brutto zamówienia, TGR – ilość punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium termin gwarancji.
Łączna ilość punktów oferty stanowi sumę ilości punktów przyznanych w kryterium „CENA” oraz ilości punktów przyznanych w kryterium „TERMIN GWARANCJI”. Oferta, która otrzyma największą łączną ilość punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z uzyskaną łączną ilością punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 7 SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.6.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1 ) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie kanalizacji sanitarnej o wartości nie mniejszej niż 1 200 000,00 zł,
b) Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. co najmniej jedną osobą w następującej branży:
I. osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia
c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia wystarczy że warunek ten zostanie spełniony przez jednego z wykonawców ubiegających się.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275, ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wg Załącznika Nr 8 do SWZ
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów — inne odpowiednie dokumenty — załącznik nr 7 do SWZ;
2) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami — załącznik nr 10 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak
podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
10.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp, z którego wynika, które dostawy/roboty wykonają poszczególni Wykonawcy – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
10.4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych umową zmiany treści umowy dokonywane będą za zgodą obu Stron aneksem do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.2. Zmiana postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy jest możliwa w przypadkach opisanych w ust. 3 niniejszego paragrafu, pod warunkiem, że Strony umowy wyraziły zgodę na wprowadzenie zmian. Wystąpienie którejkolwiek z
okoliczności wskazanych w niniejszym paragrafie nie stanowi zobowiązania Stron do wprowadzenia zmiany.
3. Niezależnie od treści innych zapisów umowy, zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy jest możliwa w przypadku wystąpienia któregokolwiek z następujących przypadków:
1) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy spowodowana:
a) warunkami atmosferycznymi, uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, w szczególności takimi jak:
- klęski żywiołowe,
- gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami
atmosferycznymi;
- odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty itp.),
b) koniecznością wykonania robót zamiennych lub uzupełniających wpływających wyłącznie na termin wykonania zamówienia podstawowego ;
c) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
- nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego;
d) innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkującymi niemożliwością prowadzenia prac, w szczególności:
- brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren budowy spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg dojazdowych,
- protesty mieszkańców,
- przerwa w dostawie energii elektrycznej, wody,
- spowodowane stanem zagrożenia epidemicznego, pandemią.
e) siłą wyższą
d) koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej;
e) niezależnymi od Wykonawcy terminami wydania decyzji administracyjnych
uniemożliwiającymi lub mającymi istotny wpływ na brak możliwości wykonywania robót
objętych umową,
c) opóźnieniem Zamawiającego w przekazaniu placu budowy,
d) wystąpieniem innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy pod warunkiem, że zmiana taka
wynika z okoliczności których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie
jest przez niego zawiniona.
2) Zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, kwalifikacjami i doświadczeniem, o których mowa w ustawie Prawo Budowlane lub innych ustawach, a także w SWZ:
3) Konieczność wprowadzenia zmian umowy wynikająca z umowy o dofinansowanie realizacji zadania będącego przedmiotem umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-07-07 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-07 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-08-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wymaga przeprowadzenia przez Wykonawców wizji lokalnej w celu dokonania oględzin terenów objętych przedmiotem zamówienia. O terminie odbycia wizji lokalnej Zamawiający zawiadomi Wykonawców, zamieszczając informację na ten temat na stronie internetowej prowadzonego postepowania. Zamawiający, w odniesieniu do treści art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp, oświadcza, iż wymaga obligatoryjnego uczestnictwa w wizji lokalnej, Wykonawców którzy składać będą oferty w niniejszym postępowaniu. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy jeżeli zostanie złożona bez odbycia wizji lokalnej.Wizja lokalna odbędzie się w dniu 26 czerwca 2022 roku o godzinie 10:00 w siedzibie Zamawiającego tj. ul. Lipowa 2, 62-402 Ostrowite. Zamawiający na stronie prowadzonego postępowania poinformuje odrębnym pismem o konieczności odbycia wizji lokalnej potencjalnych Wykonawców, wraz z podaniem dokładnie miejsca i czasu.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w Boszkowie, Boszkowie Letnisku, Dominicach i Ujazdowie - etap II
- Budowa sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Szerzawach oraz budowa boisk sportowych przy PSP w Pawłowie
- "Utworzenie żłobka w miejscowości Gnojno"
- Kapitalny Remont Bloku Żywieniowego
- NAPRAWA POSADZKI W HALI KOMPOSTOWNI ODPADÓW Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej ul. Krakowska 315 d, 43-300 Bielsko-Biała
- roboty budowlane
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.